معرفی و دانلود کتاب صوتی راه آهن زیرزمینی

عکس جلد کتاب صوتی راه آهن زیرزمینی
قیمت:
193000 تومان - 20.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی راه آهن زیرزمینی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی راه آهن زیرزمینی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی راه آهن زیرزمینی

نظام منسوخ برده‌داری آمریکا هسته‌ی اصلی کتاب صوتی راه آهن زیرزمینی را تشکیل می‌دهد. کولسون وایتهد در این رمان تاریخی که البته آن را با تخیل آمیخته است، داستان دختر نوجوانی را می‌گوید که می‌خواهد هرجور شده خود را از شرّ نظام برده‌داری که خود اسیر آن است، آزاد کند. گفتنی‌ست این کتاب در سال 2017 جایزه‌ی پولیتزر را از آن خود کرده است.

درباره‌ی کتاب صوتی راه آهن زیرزمینی

کورا شخصیت اصلی کتاب راه آهن زیرزمینی (Underground Railroad) نوشته‌ی کولسون وایتهد (Colson Whitehead) است؛ دختر نوجوانی که در ایالت جورجیای آمریکا سکونت دارد. مادرش او را در کودکی رها کرده و کورای پانزده‌ساله حالا یک برده است که در مزرعه‌ زندگی می‌کند. هرچند کورا بعدها متوجه می‌شود مادرش می‌خواسته او را پیش خودش برگرداند و اجل مهلتش نداده، اما دانستن این واقعیت از رنج ناشی از طردشدگی کورا هیچ کم نکرده است. سبک زندگی فرودستانه و بردگی برای کورا سخت، ناخوشایند و غیرقابل‌تحمل شده است. او با تمام وجودش دلش می‌خواهد دیگر برده نباشد و حتی فراتر از آن، برده‌داری در جهان منسوخ شود. دورا در جست‌وجوی راهی برای رهایی با پسری به‌نام سزار آشنا می‌شود. سزار هم برده‌ای است که رویای کورا را در سر می‌پروراند. آن‌ها تصمیم می‌گیرند نقشه‌ای بکشند و با هم این رؤیا را محقق کنند. سزار به کورا پیشنهاد می‌دهد از طریق یک راه آهن زیرزمینی فرار کنند. اما همه‌چیز مطابق برنامه‌ریزی کورا و سزار پیش نمی‌رود و اتفاقات هولناکی در این میان رقم می‌خورد...

فصل‌های کتاب در رفت‌وآمد بین نقطه‌نظر شخصیت اصلی رمان و دیگر شخصیت‌ها نوشته شده‌ است. کورا در این داستان یک سفر قهرمان ادیسه‌وار را آغاز می‌کند و در هر مرحله از این سفر با چالش جدیدی روبه‌رو می‌شود. سزار این سفر پرچالش را با کورا آغاز می‌کند اما طی اتفاقاتی که در میانه‌ی راه رقم می‌خورد، این همراهی دستخوش تغییراتی می‌شود...

وایتهد در این رمان بازنمایی ماهرانه‌ای از جهان تاریک و وحشتناک سیاه‌پوستان آمریکا ارائه می‌دهد. راه آهن زیرزمینی چیزی بیش از یک استعاره‌ی ادبی است. وایتهد از خلال این نمادگذاری، روند نظام‌مند رهایی از برده‌داری را در آمریکا به تصویر می‌کشد. به این معنا که مهندسان و هدایت‌کنندگان این راه آهن، شبکه‌ی منسجم و پیچیده‌ای از تونل‌های تودرتو را در زیر زمین تشکیل داده بودند؛ زیرساختی قدرتمند برای حرکت دادن قطاری که مقصدش آزادی از یوغ برده‌داری است.

اقتباس سینمایی از کتاب صوتی راه آهن زیرزمینی

یک سال پس از انتشار رمان راه آهن زیرزمینی، آمازون اعلام کرد که در حال ساخت سریالی در بر اساس این اثر و با همین نام است. این سریال به کارگردانی بری جنکینز در سال 2021 منتشر شد.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی راه آهن زیرزمینی

- برنده‌ی جایزه‌ی پولیتزر (2017)
- مدال افتخار اندرو کارنگی (2017)
- برگزیده‌ی باشگاه کتاب اپرا (2016)
- از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌تایمز
- جایزه‌ی ملی کتاب داستانی آمریکا (2016)
- برنده جایزه بهترین رمان تاریخی گودریدز (2016)
- جایزه آرتور سی کلارک برای ادبیات علمی تخیلی (2017)
- نام‌گذاری بخشی از قمر سیاره‌ی پلوتون به نام «کورا» شخصیت اصلی این رمان، توسط اتحادیه‌ی بین‌المللی نجوم (2020)

نکوداشت‌های کتاب صوتی راه آهن زیرزمینی

- از این کتاب یک نسخه برای خودتان بگیرید و یک نسخه برای کسی که می‌شناسید. زیرا پس از خواندن این رمان شگفت‌انگیز، قطعاً می‌خواهید درباره‌ی آن با کسی صحبت کنید. (اپرا وینفری)

- یک رمان قوی و شاید بشود گفت توهم‌آمیز. این کتاب بر شالوده‌ی پژوهش‌های نویسندگان فدرال در دهه‌ی 1930 نوشته شده است. وایتهد در این داستان برای درک ما از گذشته و حال آمریکا تعریف کرده است. (میچیکو کاکوتانی، نیویورک تایمز)

- کولسون وایتهد با این رمان ثابت می‌کند که در فهرست کوتاهی از بزرگ‌ترین نویسندگان آمریکا قرار دارد. گستره‌ی استعداد او بسیار چشمگیر است و نمی‌توان آن را نادیده گرفت. راه آهن زیرزمینی یک شاهکار آمریکایی است و به همان اندازه سندی است تلخ و تاریک از یک تاریخ بی‌رحمانه. (مایکل شاوب، NPR)

کتاب صوتی راه آهن زیرزمینی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به داستان‌هایی که بر شالوده‌ی وقایع تاریخی استوارند علاقه‌مندید، شنیدن رمان راه آهن زیرزمینی را از دست ندهید.

با کولسون وایتهد بیشتر آشنا شویم

کولسون وایتهد نگارش هشت رمان و دو اثر غیرداستانی را در کارنامه‌ی حرفه‌ای خود دارد. او برای دو اثر خود یعنی کتاب راه آهن زیرزمینی و پسران نیکل برنده‌ی جایزه‌ی مهم پولیتزر شده است. تا کنون مقالات پژوهشی، نقدهای غیرداستانی و جستارهای زیادی از وایتهد در رسانه‌های معتبری از جمله نیویورک‌تایمز، نیویورکر، گرانتا و هارپر منتشر شده است.

در بخشی از کتاب صوتی راه آهن زیرزمینی می‌شنویم

پدر آرنولد ریجوی یک آهنگر بود. سرخی همچون غروب آهن مذاب،‌ او را مفتون خود می‌کرد و وقتی ابتدا آرام و بعد به ‌سرعت رنگ در میله ظاهر می‌شد و مانند احساسات بر آن غلبه می‌کرد و مفتون آن می‌شد؛‌ احساساتی لطیف و ناگهانی که چیزهایی را که بی‌قرار و منتظر شکل گرفتن و به هدف نشستن هستند، به رشته‌ی تحریر در می‌آورد. کارگاه او پنجره‌ای به انرژی‌های مخفی جهان داشت.

او یک همکار به نام تام برد داشت؛ یک دورگه که وقتی ویسکی در خونش بود خیلی احساساتی می‌شد. شب‌ها وقتی تام برد خود را جدای از ابعاد زندگی خودش حس می‌کرد، داستان‌هایی از روح بزرگ تعریف می‌کرد. روح بزرگ در تمام چیزها خانه داشت - زمین، آسمان،‌ حیوانات، جنگل‌ها - و در همه چیز جاری و ساری بود و به خدا متصل می‌شد... .

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
17 دقیقه
فصل اول: آجاری
62 دقیقه
فصل دوم: جورجیا - قسمت اول
40 دقیقه
فصل دوم - قسمت دوم
35 دقیقه
فصل دوم - قسمت سوم
26 دقیقه
فصل دوم - قسمت چهارم
29 دقیقه
فصل سوم: ریجوی
28 دقیقه
فصل چهارم: کارولینای جنوبی - قسمت اول
63 دقیقه
فصل چهارم - قسمت دوم
38 دقیقه
فصل چهارم - قسمت سوم
16 دقیقه
فصل پنجم: استیونس
65 دقیقه
فصل ششم: کارولینای شمالی - قسمت اول
69 دقیقه
فصل ششم - قسمت دوم
15 دقیقه
فصل هفتم: اتل
14 دقیقه
فصل هشتم: تنسی - قسمت اول
26 دقیقه
فصل هشتم - قسمت دوم
44 دقیقه
فصل هشتم - قسمت سوم
16 دقیقه
فصل نهم: سزار
43 دقیقه
فصل دهم: ایندیانا - قسمت اول
42 دقیقه
فصل دهم - قسمت دوم
29 دقیقه
فصل دهم - قسمت سوم
29 دقیقه
فصل دهم - قسمت چهارم
14 دقیقه
فصل یازدهم: میبل
23 دقیقه
فصل دوازدهم: شمال
1 دقیقه
عوامل تولید

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی راه آهن زیرزمینی
نویسنده
مترجممعصومه عسکری
راویسیما تاجیک، شهاب ایلکا
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوله پشتی
ناشر صوتی استودیو نوار
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۱۳ ساعت و ۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
193000 ت - 20.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی راه آهن زیرزمینی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی راه آهن زیرزمینی

برای دریافت کتاب صوتی راه آهن زیرزمینی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.