معرفی و دانلود کتاب صوتی راه درست زندگی پس از سی سالگی

عکس جلد کتاب صوتی راه درست زندگی پس از سی سالگی
قیمت:
۵۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی راه درست زندگی پس از سی سالگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی راه درست زندگی پس از سی سالگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی راه درست زندگی پس از سی سالگی

آیا بحران سی‌سالگی واقعیت دارد؟ آیا افرادی که به آستانه‌ی میان‌سالی می‌رسند، با یک بحران روحی مواجه می‌شوند؟ جیمز هالیس در کتاب صوتی راه درست زندگی پس از سی سالگی از دوران میان‌سالی، بحران‌ها و فرصت‌هایی که در اختیار ما می‌گذارد صحبت می‌کند. اگر احساس می‌کنید دوران جوانی و پرانرژی بودن خود را پشت سر گذاشته‌اید و به‌دنبال انگیزه‌ای جدید برای زندگی پرشور می‌گردید، این کتاب صوتی را از دست ندهید.

درباره‌ی کتاب صوتی راه درست زندگی پس از سی‌سالگی

دوران ابتدایی میان‌سالی دورانی است که برای جوان‌ها بسیار دور و درعین‌حال اجتناب‌ناپذیر به نظر می‌رسد. در کتاب صوتی راه درست زندگی پس از سی‌سالگی (The Middle Passage: From Misery to Meaning in Midlife) آغاز میان‌سالی، مسیر میانی نامیده می‌شود. جیمز هالیس (James Hollis) این برهه‌ی مشخص از زندگی را مسیر میانی می‌نامد چون عبور موفق از این دوران لازمه‌ی گذر از کودکی به بزرگ‌سالی است. اگر به هر دلیلی نتوانیم و یا نخواهیم پس از رسیدن به سی‌سالگی مسیر خود را اصلاح و بازبینی کنیم، محکوم خواهیم شد که برای همیشه یک کودک نابالغ باقی بمانیم. اهمیت سی‌سالگی در گذاری است که ذهن و بدن را وارد مرحله‌ی جدیدی می‌کند.

دهه‌ی چهارم از زندگی هر انسان، دهه‌‌ای تعیین‌کننده نسبت به دوره‌ی قبلی و بعدی زندگی هر فرد است. خیلی از افراد با جیمز هالیس در این مورد هم‌نظر هستند که هر فردی با رسیدن به سی‌سالگی تازه متوجه انتظاراتی می‌شود که از خود و زندگی دارد. هویت امروز، خاطرات گذشته، تصویر از آینده و ترس از پیری پس از سی‌سالگی نمودهای جدیدی می‌یابد.کتاب صوتی راه درست زندگی پس از سی‌سالگی، دوره‌ی معنابخشی به زندگی انسان را میان‌سالی می‌داند.

جیمز هالیس که رویکردی یونگی به روان‌کاوی دارد معتقد است اصلاح و تغییر در زندگی نیازمند شجاعت و قدرت بالای روانی است. اگر انسان قدرتمندی نباشیم جریان زندگی و تحولات مختلفی که در آن رخ می‌دهد ما را با خود خواهد برد. اگر بتوانیم قوای مختلف خود را به حد مطلوبی برسانیم، سی‌سالگی دورانی خواهد بود که اندکی بایستیم، نگاهی سرتاسری به زندگی خود بیندازیم و با شناخت و اراده‌ی کامل مسیر جدید و معناداری برای ادامه‌ی عمر خود ترسیم کنیم. میان‌سالی نه‌تنها به‌معنای پایان مسیر زندگی نیست؛ بلکه فراخوانی است برای ورود به جهانی جدید.

جیمز هالیس در کتاب صوتی راه درست زندگی پس از سی‌سالگی تلاش دارد عدسی‌ها و لنزهایی که از پشت آن‌ها به جهان نگاه می‌کنیم را اصلاح کند. بسیاری از این لنزها، ناشی از طبیعت ما یا انتخاب‌هایمان نیستند؛ بلکه به ما ارث رسیده‌ یا القا شده‌اند. پذیرش این واقعیت، ورود ما به مسیر درست زندگی پس از میان‌سالی را ممکن خواهد کرد. چراکه به اعتقاد جیمز هالیس، شناخت ماهیت این لنزها در تغییر و اصلاح آن‌ها به کمکمان خواهد آمد.

کتاب صوتی راه درست زندگی پس از سی‌سالگی را نشر صوتی بنیاد فرهنگ زندگی دیجیتال با صدای اشکان شهریاری و براساس ترجمه‌ی زهره محمدی منتشر کرده است. نسخه‌ی متنی این کتاب را هم انتشارات بنیاد فرهنگ زندگی دیجیتال به چاپ رسانده است.

کتاب صوتی راه درست زندگی پس از سی‌سالگی برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب صوتی راه درست زندگی پس از سی‌سالگی به مخاطبان کتاب‌های روان‌شناسی توصیه می‌شود. اگر دچار احساس رخوت و افسردگی هستید و احتیاج به مشوقی جدید در زندگی دارید، این کتاب صوتی برای شما مناسب است.

با جیمز هالیس بیشتر آشنا شویم

یکی از روان‌کاوان یونگی مشهور در زمان حاضر، جیمز هالیس است. او سال 1940 در ایالت ایلینویز آمریکا متولد شد. جیمز هالیس دوران طولانی دانشگاهش را به تحصیل در رشته‌های مختلف علوم انسانی و هنر پرداخت و از دانشگاه‌هایی مثل دانشگاه منچستر مدرک خود را دریافت کرد. سپس در مؤسسه‌ی یونگِ زوریخ، دوره‌ی آموزشی روان‌کاوی را گذراند. جیمز هالیس بعدها خودش مؤسسه‌ای آموزشی با رویکرد یونگی را در تگزاس به‌راه انداخت. «یافتن معنا در نیمه‌ی دوم عمر»، «مرداب روح»، «بهشت رابطه» و «زندگی معنا» از کتاب‌های منتشرشده‌ی او هستند.

در بخشی از کتاب صوتی راه درست زندگی پس از سی سالگی می‌شنویم

چرا بسیاری از افراد در دوران میان‌سالی دچار ناراحتی و اختلال می‌شوند؟ چرا این اتفاق در طی این سال‌ها رخ می‌دهد؟ و چرا نوعی بحران تلقی می‌شود؟ معنی این قبیل تجربیات چیست؟ بحران میان‌سالی که نام مسیر میانی یا The Middle Passage را برای آن برگزیده‌ام، فرصتی است برای اینکه زندگی خود را بازبینی کنیم و سؤالی کمی ترسناک و نجات‌دهنده از خود بپرسیم که من جدا از گذشته و نقش‌هایی که ایفا کرده‌ام که هستم؟

وقتی درمی‌یابیم آنچه تاکنون به‌عنوان من می‌شناختیم دروغی بیش نبوده و دوران بزرگ‌سالی ما موقتی بوده و محرک آن انتظارات غیرواقع‌بینانه‌ی ما بوده است، امکان ورود به دوران دوم بزرگ‌سالی و نمایش شخصیت واقعی خود را پیدا می‌کنیم. مسیر میانی فرصتی است برای بازتعریف و جهت‌دهی مجدد به شخصیت ما که اتفاقی مهم بین دوران نوجوانی طولانی‌مدت و دوران ناگزیر کهن‌سالی و در نهایت مرگ به‌شمار می‌آید.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
9 دقیقه
شناسنامه - گفتار نویسنده برای خوانندگان کتاب
6 دقیقه
دیباچه
26 دقیقه
فصل اول - اختلال شخصیت موقت
87 دقیقه
فصل دوم - ظهور مسیر میانی
138 دقیقه
فصل سوم - تغییر درون
48 دقیقه
فصل چهارم - مطالعات موردی در ادبیات
22 دقیقه
فصل پنجم - فردیت
63 دقیقه
فصل ششم - تک‌وتنها در آب‌های آزاد

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی راه درست زندگی پس از سی سالگی
نویسنده
مترجمزهره محمدی
راویاشکان شهریاری
ناشر صوتیانتشارات بنیاد فرهنگ زندگی دیجیتال
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۳۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی راه درست زندگی پس از سی سالگی

javidan
۱۴۰۲/۱۱/۱۷
با سلام خدمت دوستان فرهیخته کتاب حاضر رو مطالعه کردم البته به شکل صوتی چند نکته لازمه یاداوری کنم اولا ترجمه کتاب کمی گنگ و پر حاشیه است می تونست خلاصه وار و صریح تر به ماجرا نزدیک باشه که همین باعث شده حجم مطلب زیاد بشه و دوم این که اگر صوتی کتابی رو گوش می کنید به خصوص در زمینه روانشناسی حتما در محل خلوت و با تمرکز گوش کنید کتاب هایی که ترجمه شده هستند اغلب برای درک نیاز به توجه و تمرکز بیشتری دارند
علی
۱۴۰۲/۶/۸
نکات خیلی مهم و جالبی تو کتاب هستش ولی دو تا ایراد به نظرم داشت، یکی اینکه ترجمه می‌تونست روانتر باشه و دوم اینکه مطالب پیوستگی، انسجام و اختصار کافی نداشتن. شاید می‌شد حجم کتاب رو نصف کرد و نه تنها آسیبی به مطالبش نرسه بلکه مفیدتر هم بشه. خوانش کتاب هم خیلی خوب بود.
تشکر از همه‌ی دوستانی که برای این کتاب صوتی زحمت کشیدن
ندا شاه علی
۱۴۰۲/۴/۳
راوی این کتاب به طرز عجیب و جذابی روایتگری میکنه و به شدت مطالب کتاب رو برای مخاطب گیراتر میکنه
کتاب خوبیه، اما طبق گفته‌ی خودِ نویسنده باید آمادگی تغییر بدون ناراحتی رو داشته باشی، در اینصورت واکنشهای دفاعی کمتری رو در درون خودت شاهد خواهی بود
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب صوتی راه درست زندگی پس از سی سالگی

برای دریافت کتاب صوتی راه درست زندگی پس از سی سالگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.