معرفی و دانلود کتاب صوتی رفتنی‌ام یا ماندنی؟: احساس بی‌ارزشی و درماندگی، ثمره‌ی زندگی در کنار افراد خودشیفته

عکس جلد کتاب صوتی رفتنی‌ام یا ماندنی؟: احساس بی‌ارزشی و درماندگی، ثمره‌ی زندگی در کنار افراد خودشیفته
قیمت:
۱۰۱,۴۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی رفتنی‌ام یا ماندنی؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی رفتنی‌ام یا ماندنی؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی رفتنی‌ام یا ماندنی؟: احساس بی‌ارزشی و درماندگی، ثمره‌ی زندگی در کنار افراد خودشیفته

کتاب صوتی رفتنی‌ام یا ماندنی؟ رمانی به قلم نویسنده‌ی مشهور ترکیه‌ای، هاکان منگوچ است. داستان این رمان، درباره‌ی عشق بین آلینا و ارتان است و هاکان منگوچ با نشان دادن مشکلاتی که در رابطه‌ی بین این دو شخصیت به وجود می‌آید، به مسئله‌ی خودشیفتگی و آثار مخرب آن بر روی روابط انسانی می‌پردازد.

درباره‌ی کتاب صوتی رفتنی‌ام یا ماندنی؟

بسیاری از ما در زندگی با افراد خودشیفته برخورد داشته‌ایم. این افراد فکر می‌کنند در مرکز جهان قرار دارند و همیشه باید در مرکز توجه باشند؛ و عجیب آنکه عاشق افراد خودشیفته شدن بسیار آسان است. آن‌ها معمولاً هوش و کاریزمای زیادی دارند و به شکلی ماهرانه اطرافیان‌شان را گول می‌زنند. افراد خودشیفته، به راحتی می‌توانند تظاهر به دوست داشتن بقیه کنند بدون اینکه واقعاً به کسی غیر از خودشان علاقه‌ای داشته باشند. کتاب صوتی رفتنی‌ام یا ماندنی؟ (Should I Go or Stay) نوشته‌ی هاکان منگوچ (Hakan Mengüç) به مسائل و مشکلات رابطه با این افراد می‌پردازد.

کتاب صوتی رفتنی‌ام یا ماندنی؟، شخصیت آلینا را به ما معرفی می‌کند. آلینا به دنبال کسب شهرت است تا بتواند خودش را به خانواده‌اش اثبات کند و عشق آن‌ها را به دست بیاورد. او با شخصیتی به نام ارتان آشنا می‌شود که خواننده‌ای تازه‌کار است ولی ازطرف دیگر، بسیار هم خودشیفته است. بعد از اینکه آلینا به ارتان علاقه‌مند می‌شود، هاکان منگوچ با سبک ویژه‌ی رمان‌نویسی‌اش سازوکارهای روانی رابطه‌ی بین این دو را نشان می‌دهد.

آنچه کتاب صوتی رفتنی‌ام یا ماندنی را بسیار جذاب کرده، مؤخره‌هایی‌ست که هاکان منگوچ در پایان هر فصل آورده و در آن از داستان‌گویی فراتر رفته و ذهنیت شخصیت‌های داستانش را بررسی می‌کند. در این بخش است که هاکان منگوچ روابط ناشاد و ناآرامی که در سایه‌ی خودشیفتگی قرار دارند را باز می‌کند و راه‌هایی برای فرار از این روابط را ارائه می‌دهد. این کتاب، تنها یک رمان نیست؛ بلکه راهی برای رسیدن به آرامش و آسودگی نیز هست.

کتاب رفتنی‌ام یا ماندنی؟ توسط انتشارات نسل نواندیش و به گویندگی فائزه پورعلی ترجمه شده است. نسخه‌ی صوتی این کتاب را نشر صوتی ماه آوا به گویندگی حامی قنبرزاده تهیه کرده است.

کتاب صوتی رفتنی‌ام یا ماندنی؟ برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به داستان‌های عاشقانه و روان‌شناسانه علاقه‌مندید، شنیدن کتاب صوتی رفتنی‌ام یا ماندنی؟ به شما توصیه می‌شود.

با هاکان منگوچ بیشتر آشنا شویم

هاکان منگوچ نویسنده، موزیسین و سخنران ترکیه‌ای است. او از سن 14 سالگی نوازندگی نی را آغاز کرد و همین مسئله باعث آشنایی‌اش با اندیشه‌های صوفی‌گرایانه شد. هاکان منگوچ در آثارش تلاش می‌کند آموزه‌های صوفی‌گرایانه را با جهان مدرن سازگار کند و در ترکیه و جهان نویسنده‌ای مشهور به شمار می‌رود. این نویسنده و آهنگساز، استاد آکادمی صوفی تحت‌نظر دانشگاه آمریکایی گیرنه نیز هست و از آثار مشهورش می‌توان به کتاب‌های «راه به قدم‌های تو روشن می‌شود: 21 قاعده مولانا»، «من نی هستم» و «هیچ ملاقاتی تصادفی نیست» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی رفتنی‌ام یا ماندنی؟: احساس بی‌ارزشی و درماندگی، ثمره‌ی زندگی در کنار افراد خودشیفته می‌شنویم

آیهان خانم فریاد می‌زد:

- پسر من نمی‌تونه با زنی که شرکای عاطفی زیادی داشته صنمی داشته باشه. پسر من مثل اون مردای بی‌بندوبار سوژه‌ی برنامه‌های خاله‌زنکی تلویزیون نمی‌شه. پسرم این کار رو با آبروی ما نمی‌کنه.

در سالن پذیرایی خانه‌ی ویلایی خود، در منطقه‌ی ببک، وقتی در میان اشیای قدیمی و عتیقه‌ای که آنجا وجود داشت، بالا و پایین می‌رفت از نفس افتاده بود. طوری که عکس‌هایی را که دیده بود باور نمی‌کرد. تلفن همراهش را در دستش می‌چرخاند و همه‌چیز را رد می‌کرد. آیهان خانم با حرکاتش افکاری را که در ذهن داشت به روشنی نشان می‌داد. می‌گفت:

- نه خیر جناب، نه خیر. ممکن نیست من نمی‌پذیرم. پسر من نمی‌تونه این‌قدر سرمست باشه که با بازیگری که به بدنامی مشهوره قدم‌زنان تو ملأعام ظاهر بشه. نمی‌تونه. این بی‌مسئولیتی و حدنشناسیه.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
54 دقیقه
معرفی و بخش اول
60 دقیقه
بخش دوم
71 دقیقه
بخش سوم
55 دقیقه
بخش چهارم
67 دقیقه
بخش پنجم و ششم
57 دقیقه
بخش هفتم و هشتم
68 دقیقه
بخش نهم و دهم
69 دقیقه
بخش یازدهم و دوازدهم
61 دقیقه
بخش سیزدهم و چهاردهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی رفتنی‌ام یا ماندنی؟: احساس بی‌ارزشی و درماندگی، ثمره‌ی زندگی در کنار افراد خودشیفته
نویسنده
مترجمفائزه پورعلی
راویحامی قنبرزاده
ناشر چاپیانتشارات نسل نواندیش
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۹ ساعت و ۲۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی رفتنی‌ام یا ماندنی؟

اکبر پورحسن هرزندی
۱۴۰۲/۹/۱۴
سلام
مم امروز ششمین کتاب از کتاب‌های هاکان منگوچ این نویسنده عارف مسلک رو گوش دادم و تموم کردم، راستش رو بخواهین هفته پیش که اولین فصل از کتاب رو گوش میدادم اوایل یه کم حوصلم سر میرفت ولی رفته رفته از بس علاقمند و کنجکاو شدم به نتیجه اتفاقات داستانی زندگی آلینا (شخصیت اصلی کتاب) که از هر فرصتی با
برای اتمام کتاب لذت تمام استفاده می‌کردم،
به همتون توصیه میکنم با حوصله به فایل صوتی این کتاب گوش بدین، شک ندارم شما هم لذت خواهین برد از اینکه چاره همه دردهای ما ناشی از عدم شناخت خودمونه و اینکه فقط دنبال راههای زود بازده و در واقع میان برها هستیم در حالیکه.. ‌
Melika safizadeh
۱۴۰۲/۵/۱۶
یک کتاب فوق العاده دیگه از هاکان. قلم توانایی داره این نویسنده. من واقعا طرفدارشم و اسمش که دیدم کتاب خریدم. چون به تواناییش آگاهی کامل دارم. این داستان کاملا متفاوت بود از داستان‌های قبلی، ولی عین همیشه خاص و جذاب. به همه کسانی که طرفدار این نویسندن، این کتابو پیشنهاد می‌دم. صدای راوی فوق العاده و آرام بخش دلنشین و مثل گویندگان قبلی متناسب با کتاب و مسلط.
ممنون از کتابراه برای این کتاب خاص.
باعث میشه خودمون و اطرافیانمون و نزدیکانمون بشناسیم.
Behnam Azimi
۱۴۰۲/۱۰/۲۹
فوق العاده زیبا و اثربخش بود این کتاب، فکر کنم این کتاب یکی از بهترین اثرهای هاکان منگوچ باشه، یک موضوع روانشناسی و یک اختلال شخصیتی رو که خیلی از افراد جامعه درگیرش هستیم رو در قالب شخصیتهای داستانی به زیبایی و ظرافت تمام روایت می‌کنه به طوری که اگر خواننده بخواهد یک مقاله علمی در مورد کاراکتر به نارسیست بخونه شاید نمی‌تونست این خوبی متوجه عمق مطلب بشه. صدای گرم و هنرمندانه‌ی حامی قنبر زاده هم لذت پخش شدن این اثر رو دو چندان کرده بود. ممنون از کتابراه عزیز.
ملودى
۱۴۰۲/۷/۲۱
من اهل رمان نیستم وقتی پلی شد و دیدم داستان هست خواستم ببندم و بگذرم ولی با اون شناختی که از حرفای هاکان منگوچ تا به امروز رسیدم، حس کردم داستانش هم با داستانه بقیه فرق داره. و واقعا همین بود و خوشحالم که نگذشتم ازش و باورش داشتم. به جرات میگم این کتاب، اندازه‌ی چند کتابش برابره به تنهایی
سمیه محمد باقری
۱۴۰۲/۹/۱۸
محشره این نویسنده کتاب عالی رو مینویسه رمان عالی بود به نظرم همه زن ها باید این کتاب و کتاب دلت که پاک باشد داستانت پایان خوش دارد که همین نویسنده نوشته رو بخوانند تا شخصیت مستقل و آگاهی داشته باشند تشکر از کتابراه و تشکر از گویند محترم
فرزانه گل مرجان
۱۴۰۲/۵/۲۰
این کتاب هاکان کلا فرق داره با کتابهای قبلیشون. در قالب زندگی و داستان هست اما بسیار جذاب و آموزنده. واسه اونایی که در عشقی سمی گرفتار شدن پیشنهاد فوق العاده‌ای هست بی شک با گوش دادن به این کتاب خودشون نجات میدهند
محمدحسین نیا
۱۴۰۲/۱۰/۱۳
سلام وارادت، این کتاب رابه افرادی که حوصله رمان گوش دادن را دارند پیشنهادمیدم، البته من تا سه الی چهار پخش نشنیدم، و انتظار بیشتری داشتم از این نویسنده. آخرهای هر قسمت توضیح که میدادند قابل توجه بود.
سالومه عسکری
۱۴۰۲/۷/۳
مثل باقی کتابهای هاکان منگوچ عالی و هدفمند رفت جلو و چون من تجربه ارتباط با این آدمها رو داشتم کاملا برام ملموس و گاهی تلخ بود و این حس رو می‌داد که‌ای کاش زودتر این کتابو خونده بودم.
ساناز اسعدی
۱۴۰۲/۸/۲۲
کتابی روانشناسی و داستانی در مورد افراد نارسیست و قربانیهایشان، واقعا تحلیل‌های نویسنده از شرایطی که برای شخصیتها بیان میکرد عالی بود. در گوش دادن به این کتاب شک نکنید
فاطمه
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
واقعا کتاب خیلی بینظری بود
و خیلی به دردم خورد چون به یه مورد مشابه الینا برخوردم و با توجه به اطلاعاتی که از کتاب گرفته بودم تونستم بدون قضاوت راهنمایش کنم
رضوان
۱۴۰۲/۱۱/۱۹
اگر تجربه رابطه با یک خود شیفته را داشته باشید این کتاب انگار مرور خاطراته پیشنهاد میکنم گوش کنید هم رمانی جذابه و هم آموزنده
Diana Kashi
۱۴۰۲/۸/۳
کتاب بسیار اموزنده ایی بود که با وجود خط داستانی که داشت پایان هر فصل مطالب جالبی از شخصیت‌های داستان بازگو میکرد که کاملا حرفه ایی بود
فرزانه میرجلیلی
۱۴۰۲/۷/۱۱
عالی و بی‌نظیر. واقعیت را به خوبی بیان می‌کند. ارزش اینو داره که بارها گوش دهید. هربار چیز جدیدی به شما اضافه میکنه.
فرشته کسری
۱۴۰۲/۹/۲۵
کتاب خوبی بود اینکه نداشتن اعتماد به نفس چه بلایی میتونه سر نفرات بیاره در کل کتاب جالبی بود
Atiye
۱۴۰۲/۷/۱
خیلی کتاب خوبیه برای افراد کمالگرایی که ناخواسته درگیر افراد خودشیفته میشن همیشه
مشاهده همه نظرات 23

راهنمای مطالعه کتاب صوتی رفتنی‌ام یا ماندنی؟

برای دریافت کتاب صوتی رفتنی‌ام یا ماندنی؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.