معرفی و دانلود کتاب صوتی جاناتان مرغ دریایی

عکس جلد کتاب صوتی جاناتان مرغ دریایی
قیمت:
۱۹۹۰۰ 9950 تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جاناتان مرغ دریایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جاناتان مرغ دریایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی جاناتان مرغ دریایی

کتاب صوتی جاناتان مرغ دریایی نوشته‌ی ریچارد باخ رمانی کوتاه اما پرمعنا و شنیدنی درباره‌ی مرغی دریایی به نام جاناتان است که مثل بقیه‌ی مرغ‌های دریایی فکر و عمل نمی‌کند و به دلیل همین متفاوت بودنش با سایرین از سوی همنوعان خود رانده می‌شود. این رمان معروف در گروه پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویوررک تایمز قرار دارد.

درباره‌ی کتاب صوتی جاناتان مرغ دریایی:

کتاب صوتی جاناتان مرغ دریایی (Jonathan Livingston Seagull) در سال 1970 به نگارش درآمد، این اثر روایت‌گر زندگی مرغ دریایی‌ای است که دوست ندارد مثل هم‌نوعانش زندگی کند و می‌خواهد تندتر و بالاتر از دیگران پرواز کند و در زندگی‌اش پیشرفت کند. اما دیگر مرغان دریایی این تغییرات را دوست نداشتند و او را از خود می‌راندند.

این رمان، داستانی تمثیلی است که زندگی انسان‌ها و کشمکش درونی و بیرونی آن‌ها را به تصویر می‌کشد. هر انسانی در قلب خود دوست دارد که شخصیتی ویژه و منحصر به فرد داشته باشد و تمایل ندارد هم‌چون دیگران باشد. چنین موضوعاتی درونمایه‌ی اصلی رمان جاناتان مرغ دریایی را شکل می‌دهد. از طرف دیگر می‌توان این قصه‌ را ماجرای مرغ دریاییِ جوانی دانست که نمی‌خواهد مانند نیاکان خود زندگی کند و بدون فکر و حق انتخاب از قوانین پیروی کند. شاید این رمان که شاهکاری ماندگار است، تلنگری برای شما باشد تا تعصبات بی‌معنی را دور بریزید و آزاد و رها همان‌طور که دوست دارید، زندگی کنید.

شاید در دید اول به نظر برسد که ریچارد باخ (Richard Bach) این کتاب مطرح و فوق العاده را برای کودکان و نوجوانان به نگارش درآورده، اما خواندن یا شنیدن آن در هر سنی پیشنهاد می‌شود و عملی شایسته است.

ریچارد باخ را بیشتر بشناسیم:

ریچارد باخ نویسنده‌ای مطرح و برجسته است که در آمریکا و در سال 1936 چشم به جهان گشود و به خاطر پیشینه‌ی خلبانی بیشتر آثارش با پرواز در ارتباط است و رمان جاناتان مرغ دریایی نیز از این قاعده مستثنی نیست. این نویسنده یکی از نوادگان یوهان سباستین باخ به شمار می‌آید. باخ آثار گوناگونی دارد اما عمده‌ی شهرت خود را مدیون رمان جاناتان مرغ دریایی است. ریچارد باخ همواره می‌کوشد تا در کتاب‌های خود به معنا و مفهوم زندگی بپردازد و به دیگران امید و انگیزه برای تلاش بدهد.

نکوداشت‌های کتاب جاناتان مرغ دریایی:

- اثری پیشگامانه. (Barnes & Noble)
- اثری پرفروش و شگفت‌انگیز در نکوداشت قدرت هر فرد و لذت پیدا کردن مسیر. (Amazon)
- این کتاب، درس‌های عمیقی از زندگی به مخاطب می‌دهد. (Invisible Mentor)

در بخشی از کتاب صوتی جاناتان مرغ دریایی می‌شنویم:

چند روزی گذشت و جاناتان فهمید که اینجا نیز درس‌های زیادی در مورد پرواز هست که می‌تواند بیاموزد. تنها تفاوتش با زندگی قبلی‌اش این بود که در اینجا مرغانی هم‌فکر و هم‌عقیده وجود داشتند. برای هر مرغی که اینجاست، مهم‌ترین مسئله در زندگی، رسیدن و تجربه‌کردن کمال مطلوب است؛ این کمال، پرواز بود. مرغان حیرت‌انگیزی بودند؛ هر روز، ساعت‌ها تمرین پرواز می‌کردند و شیوه‌های پیشرفته‌ای را می‌آموختند.

جاناتان مرغ دریایی، زمان بسیار طولانیِ دنیایی را که از آن آمده بود، از یاد برد؛ جهانی که در آن، مرغان چشمان خود را به روی شکوه پرواز بسته بودند و از بال‌هایشان فقط برای پیدا کردن غذا و ستیز بر سر آن استفاده می‌کردند، اما گاهی فقط برای یک آن چیزهایی به خاطر می‌آورد.

در سحرگاه یک روز که پس از یک جلسه تمرین دور زدن با بال بسته، همراه مربی‌اش در ساحل استراحت می‌کردند، به یاد آورد. حالا با روش ساده‌ی ارتباط (تله‌پاتی) آشنا شده بود؛ روشی که مرغان به‌جای داد و بیداد از آن استفاده می‌کردند. درحالی‌که سکوت کرده بود پرسید: سالیوان! بقیه‌ی مرغان کجا هستند؟ چرا تعداد مرغان در اینجا اینقدر کم است؟ چرا جایی که من از آن آمدم...

سالیوان سری تکان داد و گفت: نه آن مرغان و نه هزاران مرغی که من می‌شناسم، به اینجا نخواهند آمد. تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که از میان یک میلیون پرنده، تنها یکی مانند تو یافت می‌شود. اکثر ما از این هم آرام‌تر راه را طی کردیم. از یک جهان به جهان دیگری که شبیه همان بود رفته و از یاد بردیم که از کجا آمده‌ایم و نخواستیم بدانیم که چه جهانی در پیش خواهیم داشت و در همان لحظه‌ای که بودیم زندگی کردیم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
10 دقیقه
فصل اول - بخش اول
10 دقیقه
فصل اول - بخش دوم
11 دقیقه
فصل اول - بخش سوم
11 دقیقه
فصل دوم - بخش اول
14 دقیقه
فصل دوم - بخش دوم
11 دقیقه
فصل سوم - بخش اول
14 دقیقه
فصل سوم - بخش دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی جاناتان مرغ دریایی
نویسنده
مترجممحمدصدیق سپهری نیا
راویحسین نصیری
ناشر صوتیانتشارات گیوا
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۱۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۱۹۹۰۰ 9950 ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی جاناتان مرغ دریایی

رضوان مرادی
۱۴۰۰/۱۲/۱۶
از کتاب باشگاه پنج صبح به این کتاب رسیدم
جایی ک شخصیت اصلی کتاب با این کتاب عاشق دختری میشود و..... خودتون برید اون کتاب رو بخونید
بیاین در مورد این کتاب بگم براتون
تفکر و ذهنیت تون رو می‌بره به فراتر از آنچه تا کنون بوده اید و در آخر با تصمیم‌های شماست که زندگی روی دیگری از خود رو برای شما به
تصویر میکشد
این کتاب اشاره میکنه به افرادی که چارچوب‌های ایجاد شده‌ی بشر و قیود رو به چالش می‌کشند.
و با تصمیم‌هایی که گاها تضاد به نظر میرسند، زندگی نویی رو برای خود رقم میزنند، با تمارین سخت و ممارست و پافشاری بر اونها، افق دید خودشون و پهنای نگرش شون رو افزایش میدهند. زندگی هر کسی محدود به میزان درک ذهنی او از زندگی ست، گاها ساختارشکنی‌ها با اینکه سخت به نظر میرسند و فرد را مقابل عده‌ی کثیری که عادت به زندگی روتین کرده‌اند و هیچ گونه حاضر بر تغییر سکون خود نیستند میتواند نتیجه‌ای لذت بخش به همراه خود داشته باشد به شرط اینکه جسارت مقابله با رکود و سکون رو در خود ایجاد و با تکرار و تکرار و تکرار اون رو به روتین خود تبدیل کنیم
این کتاب رو بارها و بارها در حالات روحی گوناگون باید شنید و خواند چرا که دستاورد‌های ناب و نکات بسیار ظریفی در هر بار خوانش لمس میشود.
📚الناز محمدی📚
۱۴۰۲/۴/۱۴
🍁این کتاب اسم اصلیش Jonathan Livingston seagull هست و توی کتابای داستانای آمریکایی برای گروه سنی بزرگسالان دسته بندی شده. چون اولین کتابی بود که از باخ میخوندم، طبق عادت اول رفتم یه آمار از نویسنده ش دراومدم. به خاطر فامیلی باخ که توی المانی به معنی رودخونه ست، فک کردم باید المانی باشه! بله از باخ اصلالتشون، نوادگان یوهان سباستین معروف هستن ولی ایشون نویسنده و خلبان امریکایی محسوب میشن. ‌جالبه بدونین که جاناتان اسم یکی از بچه هاشه که اون هم‌نویسنده ست. ‌و‌ باید بگم که من از فیلم ‘سال دوم‌ دانشکده’ به این کتاب رسیدم! جاناتان اسم یه مرغ دریاییه که از جمع آوری غذا خسته شده. تحمل زندگی ساده و تکراری مرغای دریایی رو نداره. اون تلاش می‌کنه هر روز توانایی جدیدی رو یاد بگیره و قدرت پروازش رو‌ افزایش بده. عدم پیروی جاناتان از قوانین باعث شد که اون رو‌ از گله مرغای دریایی اخراج کنن. اون پس از خروجش از گله تلاش کرد استعدادهای بیشتری رو‌ یاد بگیره و تواناییهایش رو افزایش بده.
باید بگم این کتاب جز کتابای معمولی شمرده نمیشه. بلکه یکی از الهام بخشترین کتابای قرنه! این کتاب نسبتا کوتاه میخواد به ما بگه چارچوبها رو بشکنید و به سمت آرزوهاتون پرواز کنید. ریچارد باخ میخواد به مخاطب منتقل کنه که حرفای تکراری و قوانین ثابت زندگی رو‌ زیر پا بزارید و به سمت تعالی حرکت کنید. اگر شما جز اون دسته از افرادی هستین که میخوایید به آرزوهاتون برسین ولی محدودیتای زندگی مانع پیشرفتتون شده، باید این کتابو بخونید تا در نهایت مثل جاناتان متعالی و سعادتمند بشین. این‌کتاب به من یاد داد که از ریسک کردن نترسم و مثل جاناتان تغییر رو به تحمیل ترجیح بدم!
مینا معتمدی
۱۴۰۰/۱۰/۲۲
این کتاب بی‌نظیر هست مخصوصا صدای راوی
من این کتاب رو دوبار گوش کردم و به جرات میگم به معنای واقعی زندگی من رو متحول کرد و به من جسارت تغییر کردن داد
به قول ریچارد باخ تمامی وجود تو از نوک‌ یک بال تا نوک بال دیگر چیزی جز اندیشه تو نیست. وجود یک مرغ دریایی جز آگاهی و آزادی نیست و هیچ محدودیتی وجود
ندارد
این کتاب رو بارها و بارها باید خواند مخصوصا آن جا که گره مشکلات زندگی سخت و دشوار مینماید. و الان بعد از هشت ماه می‌خوام بگم که زندگی الان من اصلا شبیه یک سال پیش نیست، در طول این یک سال مسیر سخت و پر پیج و خم خودشناسی رو رفتم و خیلی از باورهای مخرب رو شناسایی کردم و در طول این مسیر ۵۵کتاب در حوزه خودشناسی گوش دادم، ولی استارت این مسیر با کتاب جاناتان بود، دفهه اول که گوش دادم فقط گریه میکردم و‌ شور و شوق تغییر زندگی و بهبود آن در من قوی و قوی تر میشد
Zahra Zafar
۱۴۰۱/۸/۸
کتاب داستان مرغ دریایی است که حاضر نمیشود مانند دیگران به زندگی ینکواخت و تکراری خود ادامه دهد و به دنبال کمال، راه‌های متفاوتی را طی میکند و بخاطر اینکه حاضر نیست کورکورانه رفتارهای سایرین را انجام دهد و تلاش میکند تا به کمال برسد، از جامعه طرد می‌شود ولی با اینحال به کار خود ادامه میدهد. نشان که میدهد برای رسیدن به کمال شما باید مسیرهای جدید را طی کنید و تحت تاثیر حرف‌های ناامید کننده دیگران قرار نگیرید.
مهرداد جلالی
۱۴۰۰/۷/۶
این کتاب، دیدگاه مبهمی که در خصوص زندگی داشتم، تا حدی زیادی برام شفاف کرد (در قالب داستان و تمثیل). به تصورم از دنیا و هستی، جهت داد. گاهی که از زندگی خسته میشدم به خودم میگفتم ۳۰سال دیگه م زندگی کنم، بمیرم و راحت شم! با خوندن این کتاب فهمیدم راحتی به این معنی که صرفا گذران عمر کنی و بری، ابدا در کار نیست! زندگی انقدر تکرار میشه تا پرواز رو بفهمی!! کاش همه‌ی ما در زندگیمون یک روشنگر داشتیم
محمد تقی زاده
۱۴۰۱/۹/۲۲
نویسنده بسیار خوب مفهوم اصلی خود شناسی و باور به خود همراه با شکستن قالبها و عادات رسوب کرده‌ی هر کس یا جامعه داستان را در صورت یک پرنده جاری می‌سازه طوری که انسان با گویش خوب گوینده هم لذت می‌بره و هم خود رو لحظاتی بجای جاناتان میگذره و مجبور به تفکر وخیال به هدف زندگی می‌اندیشه و حتی با شرایط جامعه امروز ما هم همخونی داره و میتوان از آن درسهای بسیاری گرفت
محمد اوجاقی
۱۴۰۰/۲/۷
کسانی که به فکر رشد و کمال در زنگی از نظر مادی و معنوی هستند حتما گوش فرادهند زیرا پله‌ای تاثیر گزار برای رشد در جهت مختلف زندگی ذهنی، مادی، احساسی ومعنوی از قبیل تغیر، شجاعت، پیشرفت، شاگردی، آموزگاری، عشق، فرزانگی، کمال خواهد داشت و شما را به آن سوی کمال و خواستن ویادگیری چیز‌های جدید و طی کردن مسیر‌های جدید برای کمال سوق میدهد
باران بهاري
۱۴۰۲/۳/۱۱
کتاب جاناتان مرغ دریایی کتابی است درباره‌ رهایی، پرواز و دل کندن از عادات و تلاش برای ساخت دنیایی بهتر این کتاب برای همه‌ آنهایی است که دوست دارند پرواز کنند، بهتر و قوی‌تر شوند و برای تحقق رویاهایشان هیچ مرزی نمی‌شناسند. جالبه ک نویسنده از نوادگان باخ اهنگساز معروف بوده، نویسنده خلبان بوده و اکثر داستانهاش مربوط به پرواز هست…..
سینا معارف وند
۱۳۹۹/۱۰/۷
دوستان عزیز
لطفا در دیدگاهی که می‌نویسید بیشتر راجب‌ کتاب صحبت کنید و برداشت‌های خود را از تجربه خواندن این کتاب بنویسید
و کمی هم راجب ترجمه و ناشر و گوینده بنویسید
این که بگید این کتاب عالی هست یا از این دست بازخورد‌ها اصلا کمکی به دیگران نمیکنه
Hosein Bandezade
۱۴۰۱/۱۰/۲۷
کتاب فوق العاده انگیزه بخش برای افرادی که میخوان به تعالی و رشد برسن من که با شوق اشتیاق گوش کردم. اتفاقی درگیر کاری بودم که خیلی خیلی استرس و ترس با خودش داشت و این کتاب و کتاب حیروی حال کمکم کرد که با موفقیت کارم انجام دادم و سود خوبی کردم.
سپاسگزارم از شما
سمیه مقدم
۱۳۹۹/۱۰/۲۵
داستان کمک می‌کند شناخت از خود و بدون هیچ قید بندی که قطعا جسارت لازمه تا این موضوع درک کنیم بخوانیم تا تمام رگ و پوست استخوان‌هایمان با همراه با اندیشه هایمان به سوی آگاهی حرکت کنند.
دل چون تنور پر شد که ز سوز چند گوید
دهن پر آتش من سخن از دهان آتش
مهدی نشاط قوجق
۱۳۹۹/۱۰/۸
زیباترین توصیف از کمال انسانی در قالب زندگی مرغ‌های دریایی بود
یه اثر خارق العاده خیلی لذت بردم البته من خود کتابشو خونده بودم
قول میدم اول کتابو بخونین تا اخرین جملش دوس دارین بخونین از پای خوندن این کتاب بلند نشین 👏👏❤️😍
مهین داداش زاده
۱۴۰۰/۱۰/۲۱
من از مترجم توانای کتاب که ترجمه را با جملاتی سلیس و روان و عالی انجام داده‌اند که
باعث میشود درک کتاب برای ما فارسی زبانان راحت شود.
از طرفی گوینده محترم آقای فوق العاده توانا هستند و صدای بسیار دلنشینی دارند. از هر دو ایشان بسیار سپاسگزارم.
راضیه
۱۴۰۱/۱۲/۴
این کتاب رو به تمام کسانی که برای رسیدن به اهدافشون گاهی مردد میشن پیشنهاد میکنم دوره‌ای از زندگی هستم که واقعا به شنیدن این جملات احتیاج داشتم روحم جلا پیدا کرد و از سردرگمی نجاتم داد
تو فکرشم که بارها گوش بدم این کتاب و یکبار کافی نیست
Mahya Zare
۱۴۰۱/۵/۲۹
به نظرم هرکسی با هر سن و اگاهی برداشت متفاوتی از این داستان زیبا داره. به نظر من قشنگ‌ترین پیام این کتاب اینکه متفاوت بودن و دنبال نکردن کورکورانه و به دنبالش ترد شدن خیلی بهتره از همرنگ شدن با جماعتی هست که در حماقت به سر میبرن.
مشاهده همه نظرات 123

راهنمای مطالعه کتاب صوتی جاناتان مرغ دریایی

برای دریافت کتاب صوتی جاناتان مرغ دریایی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.