معرفی و دانلود کتاب صوتی رمانتیک‌های عاشق

عکس جلد کتاب صوتی رمانتیک‌های عاشق
قیمت:
55000 تومان - 5.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی رمانتیک‌های عاشق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی رمانتیک‌های عاشق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی رمانتیک‌های عاشق

کتاب صوتی رمانتیک‌های عاشق مجموعه‌ای از نامه‌های عاشقانه نویسندگان نامدار سبک رمانتیک است که کاوه میرعباسی آن را گردآوری کرده و نویسندگانی همچون ویکتور هوگو، شیلر، گوته، شلی و پوشکین در این کتاب به معشوقه‌های خود نامه‌هایی تاثیرگذار و زیبا نوشته‌اند.

درباره کتاب صوتی رمانتیک‌های عاشق:

رمانتیسیسم یکی از مکتب‌های هنری و ادبی مهمی است که به احساسات اهمیت زیادی می‌داد. هنرمندان رمانتیک در آن زمان از قلمروی سنتی رد شدند و به سوی برآورده ساختن آرزوها و خواسته‌های شخصی خود قدم برداشتند. رمانتیسم نوعی واکنش احساسی در برابر خرد نیز محسوب می‌شود. نویسندگان رمانتیک به درون انسان بیشتر از همیشه اهمیت می‌دادند و گرایش زیادی به توصیف کردن خیالات و رؤیاهای خود نیز داشتند.

از برجسته‌ترین نویسندگان رمانتیک در فرانسه می‌توان به ویکتور هوگو، ژان ژاک روسو و الکساندر دوما، در انگلستان به لرد بایرون، ویلیام بلیک و ساموئل تیلور کالریج، در آلمان به یوهان ولفگانگ فون گوته و یوهان کریستف فریدریش فن شیللر و در روسیه به پوشکین و لرمانتوف اشاره کرد. اهمیت به فردیت، هیجانات و احساسات هنرمند، عدم تبعیت از قوانین ثابت و پیروی از امیال ذهنی از اصول اصلی مکتب رمانتی‌سیسم هستند.

کتاب رمانتیک‌های عاشق واسطه‌ای است برای شناخت درونی‌ترین احساسات این شاعران و نویسندگان و علاوه بر این با شنیدن آن می‌توانید به اطلاعات فرهنگی، ادبی، هنری و تاریخی آن دوران دست پیدا کنید. نویسندگان و شاعران رمانتیک با عنصر تخیل، وجود خود را سرشار می‌کردند و از دریچهٔ دیدی شورانگیز به دنیا نگاه می‌کردند. زمانی که نهال عشق در دل این افراد کاشته می‌شد، چندی نمی‌گذشت که به آتشفشانی از احساسات بدل می‌شد و در قالب نامه‌های عاشقانه به یار و همدلشان به بیرون پراکنده می‌شد.

در کتاب رمانتیک‌های عاشق در ابتدا با زندگی و آثار این نویسندگان برجسته آشنا می‌شوید و بعد از آن نامه‌های عاشقانه آن‌ها به دوست یا معشوقه‌شان را می‌شنوید. این نامه‌ها که به محرمان اسرار این افراد نوشته شده‌اند، به‌سان دالانی هستند به دنیای درون این افراد و چه بسیار جنبه‌های نهفته در سرشت و شخصیت آن‌ها از طریق این نامه‌ها آشکار می‌شود.

کتاب صوتی رمانتیک‌های عاشق مناسب چه کسانی است؟

اگر به کتاب‌های سبک نامه‌نگاری و عاشقانه علاقه دارید، از شنیدن این اثر لذت خواهید برد.

در بخشی از کتاب صوتی رمانتیک‌های عاشق می‌شنویم:

یوهان کریستف فریدریش فن شیللر، شاعر، فیلسوف، مورخ و نمایشنامه‌نویس آلمانی و یکی از شخصیت‌های بسیار محبوب ادبیات بود و هست. او شخصیتی منحصربه‌فرد و ذهنی بلندهمت برای دستیابی به رفیع‌ترین قله‌ها را داشت. با وجود ضعف جسمانی و چهره‌ای عبوس، می‌کوشید در زندگی و هنر به کمال مطلوب برسد. اولین نمایشنامه‌اش را با عنوان «راهزنان» زمانی نوشت که هنوز به مدرسه می‌رفت. این نمایشنامه در 1781 در شهر مانهایم اجرا شد. نقد نمایشنامه از فساد اجتماعی و تاکید آن بر آرمان‌های جمهوری‌خواهانه‌ی انقلاب نخست، تماشاچیان را مبهوت و متحیر کرد. شیلر یک شبه به شخصیتی مجادله‌برانگیز بدل شد. او را دستگیر کردند. چهارده روز در زندان ماند و برایش حکمی صادر شد مبنی براینکه دیگر اجازهٔ انتشار اثری را نخواهد داشت. شیلر بعدها به سبب همین نمایشنامه عضو افتخاری جمهوری فرانسه شد. او در 1782 از اشتودگارتز گریخت و پس از عبور از شهرهای فرانکفورت، مانهایم، لبزیک و درسدنت در 1787 در شهر واینمار ساکن شد. در 1789 در شهر ینا به سمت استاد تاریخ و فلسفه منسوب شد. چراکه در آن شهر تنها مشغول نگارش آثار تاریخی بود. شیلر طی هفده سال آخر عمرش، 1788 تا 1805 دوستی ثمربخش و بغرنجی با «یوهان ولفگانگ فون گوته» داشت.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
معرفی
1 دقیقه
مقدمه
7 دقیقه
بخش یک: لرد رنه شاتوبریان
19 دقیقه
بخش دو: ویکتور هوگو - قسمت یک
22 دقیقه
بخش دو - قسمت دو
14 دقیقه
بخش دو - قسمت سه
7 دقیقه
بخش سه: آلفرد دوموسه
18 دقیقه
بخش چهار: نامه‌های موسه
9 دقیقه
بخش پنج: فردریش فون شیلر
16 دقیقه
بخش شش: یوهان ولفگانگ فون گوته
13 دقیقه
بخش هفت: شارلوت فنشتاین
17 دقیقه
بخش هشت: هنری فن کلایست
11 دقیقه
بخش نه: هاینریش هاینه
17 دقیقه
بخش ده: جان کیتس - قسمت یک
17 دقیقه
بخش ده - قسمت دو
19 دقیقه
بخش یازده: پرسی بیش شلی
8 دقیقه
بخش دوازده: الکساندر سرگیه ویچ پوشکین

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی رمانتیک‌های عاشق
نویسنده
مترجمفرناز تیمورازف
راویشهره روحی، هوتن شاطری پور
ناشر چاپیانتشارات کتاب سرای نیک
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۳۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های بزرگان و مشاهیر
قیمت نسخه صوتی
55000 ت - 5.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی رمانتیک‌های عاشق

داریوش شیروانی
۱۴۰۲/۷/۲
هنگامی که آثار نویسندگان نامی و برجسته‌ای چون الکساندر پوشکین، شلی و گوته را می‌خوانیم، به ناچار قلب خواننده از آن کلام دلنشین، شیوا و رسا متأثر می‌شود و با آن انس می‌گیرد. همین باعث می‌شود که خواندن درباره‌ی زندگی این نویسندگان برجسته نیز مورد توجه خواننده قرار بگیرد. شنیدن این اثر باعث می‌شود تا خواننده/شنونده دریابد که این نویسندگان در زندگی روزمره چگونه عواطف خود را بروز می‌دادند. و همچنین با ابعاد دیگر زندگانی آنان نیز آشنایی پیدا کند و در نتیجه فهم خواننده را از دیگر آثار آنان نیز بیشتر کند.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی رمانتیک‌های عاشق

برای دریافت کتاب صوتی رمانتیک‌های عاشق و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.