معرفی و دانلود کتاب صوتی هفده خان عشق: فراز و نشیب‌های دلدادگی در نامه‌های مشاهیر

عکس جلد کتاب صوتی هفده خان عشق: فراز و نشیب‌های دلدادگی در نامه‌های مشاهیر
قیمت:
55000 تومان - 5.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هفده خان عشق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هفده خان عشق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی هفده خان عشق: فراز و نشیب‌های دلدادگی در نامه‌های مشاهیر

«یک قصه بیش نیست غمِ عشق، وین عجب/ کز هر زبان که می‌شنوم نامکرر است.» کاوه میرعباسی در کتاب صوتی هفده خان عشق به سراغ تجربیات عاشقانه‌ی تنی چند از مشاهیر جهان رفته و نامه‌های تغزل‌آمیز چهره‌هایی همچون ویکتور هوگو، بنجامین دیزرائیلی، آمادئوس موتسارت، هنری هشتم، مارسل پروست و... را در این اثر گردآوری کرده است.

درباره‌ی کتاب صوتی هفده خان عشق

هر یک از ما در زندگی به نوعی دلدادگی را تجربه کرده‌ایم. از عشق‌های کورکورانه‌ی سال‌های بلوغ و نوجوانی گرفته، تا ساختن پله‌به‌پله‌ی یک رابطه‌ی عاشقانه‌ی باثبات در بزرگسالی. تقدیر تمام عاشقان جهان وصال نیست. بسیاری از عشّاق آرزوی رسیدن به معشوق را با خود به گور می‌برند و سرنوشت محتوم و غمبار آن‌ها فراق است. در این میان هنرمندان با بهره گرفتن از توانایی خود در خلق اثر هنری، تجربه‌ی زیسته‌ی شخصی‌شان را در عشق، وصال یا فراق به اثری الهام‌بخش و همذات‌پندارانه برای مخاطبان خود تبدیل می‌کنند. فریدا کالو چهره‌ی معشوق خود را بر روی بوم نقاشی به تصویر می‌کشد؛ بتهوون سونات مهتاب را با الهام از عشق آتشین خود به معشوقه‌ی شانزده‌ساله‌اش خلق می‌کند؛ ابراهیم گلستان داستان کوتاه درخت‌ها را با نگاهی به سرنوشت عاشقانه‌ی غم‌انگیز خود با فروغ فرخزاد می‌نویسد؛ وودی آلن فیلم سینمایی آنی هال را بر اساس روابط رمانتیک خود می‌سازد؛ و... این فهرست پایانی ندارد. ابزاری که هنرمند برای خلق اثر هنری خود در دست دارد احساسات و مهارت اوست.

آگاهی از تجربیات عاشقانه‌ی هنرمندان از سه منظر توجه مخاطبان و علاقه‌مندان را به خود جلب می‌کند. نخست جذابیت غیرقابل‌انکار این مسائل که کنجکاوی بسیاری از افراد را برمی‌انگیزد. دیگری و مهم‌تر از آن، جست‌وجوی تأثیر و ردپای این تجربیات شخصی بر روی حرفه‌ی شخص هنرمند و آثارش. و دیگری این که هنرمند به‌سبب دسترسی بی‌واسطه به احساسات خود، می‌تواند روایت جذاب‌تری از تجربیات زندگی خود و به‌ویژه تجربه‌های عاشقانه‌اش ارائه دهد. علی‌الخصوص وقتی که حیطه‌اش شعر و ادبیات باشد و ابزارش چیزی نباشند جز کلمات. در دیگر مشاهیر از جمله سیاستمداران نیز مورد اول کماکان به قوت خود پابرجاست. اما جدا از جذابیت کنجکاوی‌برانگیزِ صرف، آگاهی از مسائل عاطفی و زندگی شخصی سیاستمداران و اندیشمندان، ما را با وجهه‌ی دیگری از شخصیت آن‌ها آشنا می‌سازد. وجوهی که با در نظر گرفتن آن‌ها، شمایل کامل‌تری از آن افراد در ذهن خود خواهیم ساخت.

میرعباسی در کتاب هفده خان عشق تجربه‌هایی همچون وحدت، شوریدگی، حسادت، خلسه، درخواست محبت، وداع و فراق را که هر کدام به‌نوعی با عشق مرتبط هستند، گرد هم آورده و ضمن اختصاص فصل‌های جداگانه‌ به هر یک از این مفاهیم، نامه‌‌ای از یک چهره‌ی سرشناس عرصه‌ی هنر، ادبیات یا سیاست را به فراخور موضوع و عنوان هر بخش در آن فصل آورده است.

کتاب صوتی هفده خان عشق برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به سبک نامه‌نگاری علاقه‌مند هستید و می‌خواهید نامه‌های عاشقانه‌ی تنی چند از مشاهیر نامدار جهان را به معشوقه‌هایشان بشنوید، کتاب هفده خان عشق را از دست ندهید.

با کاوه میرعباسی بیشتر آشنا شویم

این مترجم و نویسنده‌ی ایرانی تا کنون بیش از 40 عنوان کتاب از خود منتشر کرده است که بخش زیادی از این فهرست شامل ترجمه‌های او از آثار نویسندگان بزرگی همچون خورخه لوییس بورخس، گابریل گارسیا مارکز، اکتاویو پاز، ژرژ سیمنون و... است. او به سه زبان انگلیسی، اسپانیایی و فرانسوی مسلط است و تا به امروز آثار ارزشمندی را از این سه زبان به فارسی برگردانده.

در بخشی از کتاب صوتی هفده خان عشق می‌شنویم

یک واژه هست که ما تاکنون از به کار بردن آن هراس داشتیم و آن عشق است. البته احساسم به تو همانا عشق خالصانه است اما نمی‌دانم احساس تو هم به من عشق هست یا نه. این نامه و پاسخ آن شک‌های مرا در این مورد برطرف خواهد کرد. ببین، درون ما موجودی هست که از ماده ساخته نشده، بلکه اثیری‌ای است که در بدن‌های ما به بند کشیده شده تا بعدها به بی‌نهایت بپیوندد و این موجود روح ماست که از سرشتی برتر و پاک‌تر برخوردار است. روح است که شور و خواسته‌های ما را می‌آفریند و در پی مفاهیم خدایی و آسمانی سرگردان است. امید که از سبک سخن من گیج نشوی که تنها راه شایسته و بایسته‌ی سخن در باب این موضوعات متعالی همین است. ادامه می‌دهیم. روح که طبیعتش برتر از جسمی است که در آن اسیر شده به‌ناچار در زمین گرفتار تنهایی ژرف و طاقت‌فرسایی شده است و اگر نتواند این مصیبت تنهایی را با روح دیگری که همسنگ اوست شریک شود خواهد پژمرد. وقتی دو روح پس از جستن یکدیگر در انبوه ارواح کائنات یکدیگر را یافتند و در یک کلام یکسان شدند، وحدتی میان آن دو برقرار می‌شود که عشق نام دارد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
2 دقیقه
پشت جلد
18 دقیقه
خان اول: راز دل
16 دقیقه
خان دوم: درخواست مهربانی
8 دقیقه
خان سوم: دستِ رد
22 دقیقه
خان چهارم: بیم و دلشوره
12 دقیقه
خان پنجم: خلسه‌ی عشق / بخش یک
12 دقیقه
خان پنجم: خلسه‌ی عشق / بخش دو
7 دقیقه
خان ششم: شوریدگی
11 دقیقه
خان هفتم: حسادت
6 دقیقه
خان هشتم: شیرین‌زبانی
7 دقیقه
خان نهم: جدایی
9 دقیقه
خان دهم: وداع
12 دقیقه
خان یازدهم: وحدت
20 دقیقه
خان دوازدهم: ماهیت عشق
4 دقیقه
خان سیزدهم: عشق مطلق
14 دقیقه
خان چهاردهم: در باب نامه
2 دقیقه
خان پانزدهم: آغاز
2 دقیقه
خان شانزدهم: پایان
4 دقیقه
خان هفدهم: در یک کلام

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی هفده خان عشق: فراز و نشیب‌های دلدادگی در نامه‌های مشاهیر
نویسنده
مترجمامیرحسین میرزائیان
راویهوتن شاطری پور، فریبا فصیحی تاش
ناشر چاپیانتشارات کتاب سرای نیک
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های بزرگان و مشاهیر
قیمت نسخه صوتی
55000 ت - 5.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی هفده خان عشق

ماهگل
۱۴۰۲/۱۱/۹
خیلی لفظ قلم و پر از واژه‌های ناب ادبی
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی هفده خان عشق

برای دریافت کتاب صوتی هفده خان عشق و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.