معرفی و دانلود کتاب صوتی رهایی

عکس جلد کتاب صوتی رهایی
قیمت:
60500 تومان - 6.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی رهایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی رهایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی رهایی

ویرجینیا وولف به عنوان نویسنده‌ای فمنیست، دغدغه‌های خود پیرامون به حاشیه رفتن زنان در عرصه نویسندگی را در کتاب صوتی رهایی بازگو کرده است. همچنین مقالاتی پراکنده در این کتاب وجود دارد که خیابان‌گردی‌های او را در شهر لندن به تصویر کشیده است.

درباره کتاب صوتی رهایی:

چرا باید نیمی از انسان‌ها زندگی آزادانه و مستقل داشته باشند، اما نیمی دیگر محکوم به سکوت‌اند و تنها می‌توانند از دور نظاره‌گر اتفاقات باشند؟ چرا نباید زنان بتوانند در عرصه‌های مختلف زندگی، بروز و ظهور پیدا کنند و برای مثال نتوانند به راحتی همچون مردان بنویسند و از این حصار رهایی یابند؟

ویرجینیا وولف تلاش کرده تا در کتاب رهایی (Liberty: Vintage Minis) پاسخی به این پرسش‌ها دهد و نظریات خود را بیان کند. این کتاب که از چهار بخش تشکیل شده، شامل بریده‌هایی از رمان «امواج» و جستار «اتاقی از آن خود» است و دو مقاله هم به نام‌های «خیابان‌گردی: ماجرایی در لندن» و «چطور باید کتاب‌ خواند؟» را در بردارد.

شما با شنیدن این کتاب صوتی چهره‌ای هیجان‌انگیز و جذاب از وولف خواهید دید که در تلاش است در لابه‌لای کلمات راهی برای رهایی پیدا کند و برایمان از شاعرانه‌ترین ماجراجویی‌های زندگی‌اش بگوید.

کتاب صوتی رهایی به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر دغدغه‌های فمنیستی دارید و از طرفداران ویرجینیا وولف هستید، شنیدن این کتاب صوتی برایتان لذت بخش خواهد بود.

ویرجینیا وولف را بیشتر بشناسیم:

او نویسنده، ناشر، منتقد و فمینیست انگلیسی بود که از وی به عنوان یکی از برجسته‌‌ترین نویسندگان قرن بیستم یاد می‌کنند. آدلاین ویرجینیا وولف (Virginia Woolf) آثار مهمی همچون «موج‌ها، خانم دالووی، به سوی فانوس دریایی و اتاقی از آن خود» را نوشته است.

این نویسنده در دورانی زندگی می‌کرد که زنان به مرور وارد عرصه اجتماع می‌شدند و وولف نیز به عنوان یک فمنیست همواره در آثارش درباره مفاهیمی همچون جنسیت و طبقه می‌نوشت و انتقادات فراوانی می‌کرد و در دهه ششم قرن بیستم نیز تغییراتی در نظریات جنبش زنان ایجاد کرد.

صاحب نظران ویرجینیا وولف را نویسنده رمان‌های تجربی با نثری مدرنیستی می‌دانند که سعی داشته واقعیت‌های درونی انسان‌ها را نمایش بدهد و از سبک جریان سیال ذهن استفاده می‌کرده است.

ویرجینیا چندین بحران روحی را در زندگی خود گذراند که بسیار روی زندگی و نحوه مرگش اثرگذار بود. اولین شوک روحی‌ او مرگ مادرش در سیزده سالگی بود و پس از آن برادر ناتنی‌اش سال‌ها او را مورد آزار و اذیت جنسی قرار می‌داد که تا بزرگسالی زخم‌های عمیقی بر روان وولف گذاشت. همچنین با شروع جنگ جهانی اول و دوم، ویرجینیا بسیاری از دوستان خود را از دست داد و همین امر موجب شد به خاطر روحیه حساس و جنونی که به او دست داده بود، در نهایت با جیب‌هایی پر از سنگ خود را در رودخانه اوز در رادمال بیندازد و خود را غرق کند.

در بخشی از کتاب صوتی رهایی می‌شنویم:

شاید هیچکس به مداد سربی هیجان نداشته باشه اما شرایطیه که در حد اعلا آرزو و اشتیاق داشتنش رو می‌کنی. لحظاتی که به دنبال یک منظور یا هدف یا بهونه می‌گردیم که بین وقت چای و ناهار نیمی از لندن رو بگردیم. همونطور که شکارچی روباه شکار می‌کنه تا از نژاد اسب‌ها محافظت کنه و بازیکن گلف بازی می‌کنه تا شاید فضاهای باز از ساخت و سازگران در امان بمونه؛ وقتیکه میل گشتن توی خیابون بیدار میشه، مداد همون کار رو برای یک پیش‌نویس انجام میده و وقتی از خواب بیدار می‌شیم، می‌گیم واقعا باید یک مداد بخرم.

انگار که تحت لوای این بهونه، می‌تونیم در امنیت تسلیم بزرگ‌ترین لذت زندگی شهری در زمستون بشیم. توی خیابون‌های لندن بچرخیم. زمان باید حول و حوش عصر باشه و زمستون. چون روشنایی شامپاینی هوا تو زمستون و خونگرمی خیابون‌ها عالیه.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
3 دقیقه
درباره نویسنده
3 دقیقه
یادداشت سرپرست مجموعه
21 دقیقه
برگزیده‌ای از جستار «اتاقی از آن خود» - بخش یک
25 دقیقه
برگزیده‌ای از جستار «اتاقی از آن خود» - بخش دو
24 دقیقه
برگزیده‌ای از جستار «اتاقی از آن خود» - بخش سه
10 دقیقه
برگزیده‌ای از جستار «اتاقی از آن خود» - بخش چهار
26 دقیقه
برگزیده‌ای از جستار «اتاقی از آن خود» - بخش پنج
19 دقیقه
برگزیده‌ای از جستار «اتاقی از آن خود» - بخش شش
24 دقیقه
برگزیده‌ای از جستار «اتاقی از آن خود» - بخش هفت
19 دقیقه
از رمان امواج
18 دقیقه
خیابان‌گردی: ماجرایی در لندن - بخش یک
23 دقیقه
خیابان‌گردی: ماجرایی در لندن - بخش دو
16 دقیقه
چطور باید کتاب‌ خواند؟ - بخش یک
23 دقیقه
چطور باید کتاب‌ خواند؟ - بخش دو

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی رهایی
نویسنده
مترجمصبا راستگار
راویشهره روحی، فرهاد اتقیایی
ناشر چاپیانتشارات کتاب سرای نیک
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۱۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های ادبیات جهان
قیمت نسخه صوتی
60500 ت - 6.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی رهایی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی رهایی

برای دریافت کتاب صوتی رهایی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.