معرفی و دانلود کتاب صوتی روان‌پزشکی آسان

عکس جلد کتاب صوتی روان‌پزشکی آسان
قیمت:
۵۵۰۰۰ 38500 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی روان‌پزشکی آسان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی روان‌پزشکی آسان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی روان‌پزشکی آسان

کتاب صوتی روان‌پزشکی آسان اثر راب سلتزر و استیو الن، کلیه بیماری‌هایی را که یک دانشجوی پزشکی باید با آن‌ها آشنا باشد را شرح می‌دهد. زبان ساده و روان کتاب، شنیدن آن را برای غیرمتخصصان و علاقه‌مندان نیز آسان کرده است.

در کتاب حاضر، مقدمه‌ای عملی بر حوزه‌ی پیچیده‌ی روان‌پزشکی به شما ارائه می‌شود و شما را با محتوای کلی آن آشنا می‌کند.

کتاب صوتی روان‌پزشکی آسان (psych lite psychiatry thats easy)، اثری جامع نیست و تمامی بیماری‌های اصلی در آن وجود ندارد و هیچ یک از بیماری‌ها به‌ طور کامل مورد بررسی قرار نگرفته‌اند، اما بیماری‌هایی را که به عنوان دانشجوی پزشکی باید بدانید، در این اثر گنجانده شده است. هم‌چنین توصیفات موجود برای ایجاد دیدگاهی کلی در مورد بیمار‌ی‌ها نیز کافی هستند، با این وصف، باز هم به مطالعه‌ی بیشتری نیاز دارید. هدف، ارائه‌ی اطلاعات کافی برای تصمیم‌گیری در مورد سایر اطلاعات مورد نیاز است. شنیدن این کتاب برای دانشجویان سایر رشته‌های مربوط به این حوزه از قبیل پرستاران، پزشکان عمومی و دیگر افراد ضروری است. این کتاب به تنهایی برای گذراندن امتحانات یا نوشتن شرح حال به گونه‌ای مطلوب، کافی نیست، اما به شما در شروع کار کمک خواهد کرد.

در روان‌‌پزشکی مطالب و مباحثی بسیار عجیب، پیجیده، خارق‌العاده و دشوار وجود دارند، که این اثر سعی بر فهم آن‌ها دارد، اما آغاز کار از نقطه‌ای آسان، ساده‌تر خواهد بود. اول آسان، بعد دشوار. از این طریق شما می‌توانید استثنائات، نکات دقیق، و تفاوت‌های جزئی و اختلاف نظرها را بیاموزید، اما این بدان معناست که شما به یادگیری عمیق‌تر مطالب نیاز خواهید داشت؛ از این رو، مطالعات و تحقیقات روان‌پزشکی خود را در این‌جا به اتمام نرسانید.

راب سلتزر (Rob Selzer) وظیفه‌ی آموزش دانشجویان پزشکی در مرکز سلامت آلفرد و آموزش دانشجویان مقطع کارشناسی در دانشگاه موناش را به عهده دارد. او عاشق تفکر خلاق است و به برنامه‌های آموزشی روح می‌دهد و دیگران و دانشجویانش را مجذوب تدریس و یادگیری می‌کند. او در ایجاد یکی از برنامه‌های قدیمی گفت‌وشنود پزشکی در رادیوِ ملبورن مشارکت داشته و هنوز هم مجری آن است. هم‌چنین او نوعی سیستم یادیار را برای به خاطر سپردن قیمت اجناس موجود در تنقلات‌ فروشی نزدیک مدرسه ابداع کرد.

استیو الن (Steve Allen) مدیر واحد مشاوره، روابط عمومی و روان‌پزشکی اورژانس مرکز سلامت آلفرد است و در این زمینه بسیار حرفه‌ای عمل کرده و مورد احترام قرار گرفته است. او دانشیار رشته‌ی روان‌پزشکی، درمانگر و رهبری موفق است.

در بخشی از کتاب صوتی روان‌پزشکی آسان می‌شنویم:

مشخصه‌های اصلی که باید در خلال معاینه‌ی وضعیت روانی در جست‌وجوی آن برآمد، وجود عاطفه‌ی یکنواخت توأم با فقدان واکنش‌پذیری است. فرد ممکن است گریان باشد و کندی روانی حرکتی و گفتار یکنواخت داشته باشد. همچنین امکان دارد اندیشه‌ی خودکشی یا برنامه‌ای برای آن وجود داشته باشد.

علت‌های افسردگی متعدد و گوناگون‌اند و عوامل زیستی (بیماری جسمانی، داروها و سوء‌مصرف مواد، عوامل وراثتی)، عوامل روانی (کودکی دشوار، مورد بدرفتاری بودن، فقدان‌ها و فوت‌های مکرر نزدیکان)، و عوامل اجتماعی (جدایی، مشکلات در روابط، استرس) را شامل می‌شوند.

معمولاً پس از شش ماه درمان، بیشتر افراد مبتلا (حدود 80%) از رخداد افسردگی بهبود می‌یابند. متأسفانه، حداقل نیمی از این افراد دوره‌ی افسردگی دیگری را تجربه می‌کنند و بسیاری ممکن است در سراسر زندگی خود دوره‌های تکرارشونده‌ی افسردگی را داشته باشند.

همچنین نوع فرعی دیگری از افسردگی وجود دارد که «افسرده‌خویی» نامیده می‌شود و عبارت از افسردگی خفیفی است که حداقل به مدت دو سال دوام می‌آورد، اما معیارهای افسردگی عمده را برآورده نمی‌کند.

توجه به اختلالات و بیماری‌های همزمان یا همبود با افسردگی بسیار مهم است. اختلالات اضطرابی، اختلالات سوء‌مصرف مواد و الکل، جسمانی‌سازی، و اختلالات درد از جمله‌ی این موارد هستند. غالب افراد مبتلا به افسردگی دارای یکی از این عوامل هستند که به نوعی با افسردگی آن‌ها کنش متقابل دارد.

ترسناک‌ترین پیامد افسردگی خودکشی است. اگرچه می‌دانیم که افسردگی، در میان کسانی که دست به خودکشی منجر به فوت می‌زنند بسیار رایج است، اما تخمین دقیق خطر خودکشی در یک فرد افسرده کاری دشوار است. در افسردگی شدید، این خطر احتمالاً در حدود 10% (یعنی، بسیار بالا) است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
2 دقیقه
متن پشت جلد
3 دقیقه
مقدمه
4 دقیقه
در مورد نویسندگان کتاب
10 دقیقه
بخش 1: طبقه‌بندی: شاه کلید فهم روان‌پزشکی
11 دقیقه
بخش 2: گرفتن پیشینه
13 دقیقه
بخش 3: معاینه‌ى وضعیت روانى
12 دقیقه
بخش 4: تشخیص و صورت‌بندی تشخیصی
13 دقیقه
بخش 5: ارزیابی میزان خطر
14 دقیقه
بخش 6: اختلالات خلقی
11 دقیقه
بخش 7: اسکیزوفرنى
12 دقیقه
بخش 8: اختلالات اضطرابى
12 دقیقه
بخش 9: اختلالات سوءمصرف مواد و الکل
11 دقیقه
بخش 10: اختلالات شخصیت
12 دقیقه
بخش 11: روان‌پزشکى مشاور‌ه‌اى ارتباطى
13 دقیقه
بخش 12: داروها
11 دقیقه
بخش 13: روان‌درمانى‌ها
10 دقیقه
بخش 14: روان‌پزشکى کودک و نوجوان
12 دقیقه
بخش 15: روان‌پزشکى سالمندى

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی روان‌پزشکی آسان
نویسنده،
مترجمسهیلا خداوردیان
راوینسترن حسنی، کامبیز خلیلی
ناشر چاپیانتشارات پندار تابان
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه صوتی
۵۵۰۰۰ 38500 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی روان‌پزشکی آسان

Dr akbari
۱۴۰۲/۷/۲۷
این کتاب، برای افرادی که عادت به شنیدن دارند و تمرکز شنیداری خوبی دارند، میتواند به صورت خیلی خیلی مقدماتی، حتی جنبه‌ی درسی نیز داشته باشد، و نقش یک معرفی کننده‌ی اجمالی از رشته‌ی روانپزشکی و فضایی که پزشک قرار است در آن کار کند را به خواننده میدهد
Akbari M
۱۴۰۲/۱/۶
دقیقا روانپزشکی رو اسان بیان کرده.
بسیار خوب و قابل پیشنهاد و هدیه هست.
Artemis Mohebbi
۱۴۰۱/۹/۱۳
واقعا کتاب مفید و عالی هستش و خیلی روان هم توضیح داده شده 👌🏻💜
aida azarmahd
۱۴۰۰/۱۱/۳
به نظرم هرکسی باید تا حدودی با این بیماری‌ها آشنا بشه. بسیار خوب
صفی اله رهنما
۱۳۹۹/۴/۱۳
کتاب خیلی خوبیه به صورت مختصر اطلاعات خوبی ارائه میدهد
افشین آیتی
۱۴۰۰/۲/۱۷
این کتاب محشره مخصوصابرای کسانی که روانشناسی رو دنبال میکنند.
h st
۱۴۰۰/۹/۲۴
مفید
آموزنده
و کاربردی
Soroush Zolghadri
۱۴۰۰/۳/۲۲
اصول کلی روان شناسی بالینی و روانپزشکی
Astella lord
۱۳۹۹/۳/۱۴
کتاب جالبیه ارزش خریدن داره
مشاهده همه نظرات 9

راهنمای مطالعه کتاب صوتی روان‌پزشکی آسان

برای دریافت کتاب صوتی روان‌پزشکی آسان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.