معرفی و دانلود کتاب صوتی رویاها

عکس جلد کتاب صوتی رویاها
قیمت:
60500 تومان - 6.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی رویاها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی رویاها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی رویاها

کتاب صوتی رویاها یکی از مهم‌ترین آثار زیگموند فروید، روانشناس نامدار اتریشی‌ست. فروید در این اثر جذاب و چالش‌برانگیز، رویاهای فردی را بر مبنای آموزه‌های روانکاوانه تأویل و تفسیر نموده است. گفتنی‌ست که این اثر جایزه‌ی Schlegel-Tieck را از آن خود ساخته است.

درباره کتاب صوتی رویاها

مشهور است که سه متفکر، با نظریات خود جهانی را از خواب غفلت بیدار ساختند. نخستین متفکر کوپرنیک بود که با اثبات زمین‌مرکز نبودنِ کائنات، بنیان علمِ زمانه‌ی خود را زیرورو کرد. دومین متفکر، داروین، دانشمند نامدار بریتانیایی بود، که نشان داد تبار آدمی به جانداران خویشاوندی نظیر شامپانزه‌ها و بوزینه‌ها می‌رسد. و سومین متفکر، زیگموند فروید بود، که با کشف ضمیر ناخودآگاه، آدمی را با واقعیتی هولناک درباره‌ی ذات خویش آشنا کرد: این‌که اعمال و افکار انسان‌ها، نه چنان‌که می‌پندارند سراسرْ آگاهانه و برآمده از اراده‌ای آزاد، بلکه معلول سلسله‌ای از فعل‌وانفعالات درونی‌ست، که اغلب خارج از دایره‌ی آگاهی و اراده‌ی ما حادث می‌گردند.

شاید بیراه نباشد که بگوییم در میان سه متفکری که نامشان را ذکر کردیم، فروید بیشترین و عمیق‌ترین تأثیر را بر فرهنگ و جامعه‌ی انسانی بر جای نهاده است. آرای او، ظرف مدت زمانی کوتاه، در سراسر جهان فراگیر و پذیرفته شدند؛ به نحوی که هر جا سخن از ماهیت آدمی و ساختار روان او می‌رفت، حتماً نامی از فروید و نظریات او نیز به میان می‌آمد.

در میان آثار زیگموند فروید، کتاب رویاها (The Interpretation of Dreams) جایگاهی مهم و یکتا دارد. فروید در این اثر تأمل‌برانگیز که اول‌بار به سال 1899 به انتشار رسید، قرائتی روانکاوانه از رویاها و کابوس‌های آدمی به دست داده است.

بنا بر دیدگاه فروید، رویاهای ما تجلیاتِ تغییر شکل‌یافته‌ی امیال و آرزوهایمان‌اند. بخش ناخودآگاه روان ما، هرآنچه را که نمی‌تواند به شکلی سرراست و مستقیم بروز دهد، در رویاها متجلی می‌سازد. فروید در کتاب صوتی رویاها نشان می‌دهد که این فرایند چگونه و تحت چه شرایطی رقم می‌خورد.

در اهمیت کتاب صوتی رویاها، هرچه بگوییم کم گفته‌ایم. فروید با این اثر بود که برای نخستین بار نظریات متعدد خود در باب سازوکار ناخودآگاه را در قالب متنی منسجم، صورت‌بندی کرد. اغراق نیست اگر بگوییم فهم ماهیت نظریه‌ی روانکاوی فروید، در گروِ فهم دقیق مدعاهای او در کتاب رویاهاست.

نسخه‌ی صوتی کتاب رویاها توسط انتشارات جیحون در اختیار شما قرار گرفته است. ترجمه‌ی این اثر با صبا راستگار، و خوانش آن با افشین اعتماد بوده است.

نکوداشت‌های کتاب صوتی رویاها

  • کتابی مهم و دوران‌ساز. (Economist)
  • اثری پیشگامانه که تاریخ روانشناسی را متحول نمود. (Time)
  • یک قرن پس از انتشار آثار فروید، ایده‌ها و نظریات او چنان میان مردم فراگیر شده که اغلب افراد بی‌آن‌که بدانند از آن‌ها پیروی می‌کنند. (New York Times)

کتاب صوتی رویاها مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به مباحث حوزه‌ی روانکاوی، مخاطبین اصلی کتاب صوتی رویاها به شمار می‌روند.

با زیگموند فروید بیشتر آشنا شویم

زیگموند فروید (Sigmund Freud)، روانشناس و پزشک نامدار اهل اتریش، به سال 1856 دیده به جهان گشود و در سال 1939 روی در نقاب خاک کشید. او به واسطه‌ی بنیان‌گذاریِ شاخه‌ی روانکاوی در روانشناسی عمومی شناخته می‌شود. آرای فروید و کشفیات او، تأثیر به‌سزایی در رشد و تحول علم روانشناسی در طول سده‌ی بیستم داشته است. به نحوی که به گواه اغلب صاحب‌نظران این حوزه، علم روانشناسی به پیش و پس از ظهور فروید تقسیم می‌شود.

اغلب آثار مهم زیگموند فروید به زبان فارسی ترجمه شده‌اند. از میان این آثار می‌توان به عناوینی چون «ایگو و اید»، «تأویل رویا» و «موسی و یکتاپرستی» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی رویاها می‌شنویم

با یک نفر پشت میز سرو غذا نشسته بودم. اسفناج سرو می‌شد. خانم ای. ل. کنار من نشسته بود. همه‌ی حواسش به من بود و دستش را با صمیمیت روی زانویم گذاشته بود. با بی‌توجهی دستش را کنار زدم. بعد او گفت: اما تو همیشه چشمانی به این زیبایی داشته‌ای. بعد تصویری نامشخص از دو چشم داشتم، گویی که تصویری نقاشی‌شده بود و یا طرحی کلی از یک منظره.

کل خواب همین بود یا دست‌کم همه‌ی چیزی که می‌توانستم از آن به یاد بیاورم این بود. این خواب به نظرم مبهم و بی‌معنا می‌آمد. اما فراتر از آن، باعث تعجبم بود. خانم ای. ل. کسی است که هیچ‌وقت با او دوستی نداشته‌ام و حتی تا آن‌جا که می‌دانم هیچ‌وقت هم نخواسته‌ام که دوستی نزدیکی با او داشته باشم. زمان درازی است که او را ندیده‌ام و این اواخر حتی اسمش هم جایی گفته نشده است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
1 دقیقه
پشت جلد
3 دقیقه
یادداشت سرپرست مجموعه
2 دقیقه
درباره‌ی نویسنده
7 دقیقه
یک
21 دقیقه
دو
20 دقیقه
سه
17 دقیقه
چهار
14 دقیقه
پنج
20 دقیقه
شش
16 دقیقه
هفت
16 دقیقه
هشت و نه
19 دقیقه
ده و یازده
15 دقیقه
دوازده و سیزده
21 دقیقه
رؤیاهای نمونه از کتاب تفسیر رؤیا
12 دقیقه
رؤیای مرگ عزیزان فرد رویابین - قسمت یک
18 دقیقه
رؤیای مرگ عزیزان فرد رویابین - قسمت دو
17 دقیقه
رؤیای مرگ عزیزان فرد رویابین - قسمت سه
20 دقیقه
رؤیای مرگ عزیزان فرد رویابین - قسمت چهار
14 دقیقه
رؤیاهای نمونه‌ای دیگر

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی رویاها
نویسنده
مترجمصبا راستگار
راویافشین اعتماد
ناشر چاپیانتشارات کتاب سرای نیک
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۳۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه صوتی
60500 ت - 6.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی رویاها

مارال
۱۴۰۲/۱۰/۶
کتاب جالب و خوبیه. اطلاعات کلی و پایه‌ای در مورد خواب و رویا میده
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی رویاها

برای دریافت کتاب صوتی رویاها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.