معرفی و دانلود کتاب صوتی رکسانه و اسکندر

عکس جلد کتاب صوتی رکسانه و اسکندر
قیمت:
۱۰۶۰۰۰ ۷۴,۲۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی رکسانه و اسکندر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی رکسانه و اسکندر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی رکسانه و اسکندر

کتاب صوتی رکسانه و اسکندر داستانی تاریخی و عاشقانه به قلم جوآن کریسپی، نویسنده‌ی سرشناس اهل آلمان، است. کریسپی در این داستان خواندنی، زندگی اسکندر مقدونی، حاکم قدرقدرت دنیای باستان را از زبان همسرش، رکسانه، روایت کرده است.

درباره کتاب صوتی رکسانه و اسکندر

کمتر کسی را می‌توان یافت که نام اسکندر مقدونی را نشنیده باشد. این حاکم قدرقدرتِ دوران باستان، یکی از نخستین فرمانروایان تاریخ بود که جامه‌ی آرزو از ایده‌ی جهان‌گشایی به درآورده، بدان لباس واقعیت پوشانید. اسکندر مقدونی شاگرد ارسطو، فیلسوف نامدار یونانی، بود. او به تاریخِ 21 ژوئیه‌ی 356 پ.م، در شهر پلا متولد شد. نوجوانی بیش نبود که پی به جاه‌طلبی‌هایی بزرگ در درونِ خویش برد. همه‌ی خواسته‌ی اسکندر این بود که سری در میان سرها درآورد و بدل به مردی شود که نامش تا تاریخ زنده است، چون خورشید می‌درخشد. این جاه‌طلبی چگونه می‌توانست ارضا شود؟ جز از طریق ورود به عرصه‌ی سیاست عملی، که آن زمان بارزترین نمود آن حکومت‌داری بود؟ باری، اسکندر به سی‌سالگی نرسیده، خود را حاکمِ یکی از بزرگ‌ترین امپراتوری‌های زمانه یافت؛ قلمروِ تحت تصرفِ او از دریای یونان آغاز می‌شد و تا رشته‌کوه‌های هیمالیا ادامه می‌یافت. با این همه، هرچه گستره‌ی فرمان‌روایی او وسیع بود، عمر آن کوتاه بود. بهار کامیابی اسکندر خیلی زود به خزان ناکامی بدل شد، و دستِ تقدیر با رقم زدن مرگی تراژیک برای او، نشان داد که حتی مردی به عظمت اسکندر نیز از بازی‌های سرنوشتِ شوم و بی‌رحم در امان نیست.

سطور فوق را بدان جهت نوشتیم که کتابی درخشان و جذاب را در باب اسکندر مقدونی به شما معرفی کنیم. این کتاب، رکسانه و اسکندر (Roxane und Alexander) نام دارد. اثر مذکور توسط جوآن کریسپی، نویسنده‌ی سرشناس اهل آلمان، به رشته‌ی تحریر درآمده است. کریسپی در این رمان درخشان، ضمن بهره‌گیری از انبوهی از مستندات تاریخی، روایتی گیرا و جذاب از حیات و ممات اسکندر مقدونی به دست داده است. روایتی که راویِ آن، زنی به نام رکسانه است.

در منابع تاریخی از رکسانه به عنوان همسر اسکندر مقدونی یاد شده است. اسکندر رکسانه را پس از فتح ناحیه‌ی سغد (واقع در سمرقند امروزی) به عقد خود درآورد. رکسانه را می‌توان با دزیره، معشوقه‌ی ناپلئون بناپارت، مقایسه کرد؛ هر دو این زنان به وصلت با بزرگ‌ترین مردانِ عصر خود تن دادند، و هر دو نیز در نهایت چندان طرفی از این وصلت نبستند. اگرچه در عشق این دو زن -دزیره و رکسانه- به معشوق‌های اسطوره‌ای‌شان جای هیچ شک و تردیدی نیست.

کتاب رکسانه و اسکندر توسط عبدالحمید فریدی عراقی به زبان فارسی ترجمه شده، و از سوی انتشارات آوانامه به نسخه‌ی صوتی پیش رو بدل گشته است. نسخه‌ی متنی این اثر توسط نشر ققنوس به چاپ رسیده است.

کتاب صوتی رکسانه و اسکندر مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به داستان‌ها و رمان‌های تاریخی، بیش از همه از گوش سپردن به کتاب صوتی رکسانه و اسکندر لذت خواهند برد.

با جوآن کریسپی بیشتر آشنا شویم

جوآن کریسپی (Joanna Crispi) نویسنده‌ی مطرح اهل آلمان است. او در کالج اسمیت و دانشکده‌ی حقوق هاروارد تحصیل کرده و اینک ساکن نیویورک سیتی است. کتاب «رکسانه و اسکندر» تنها اثرِ منتشرشده از اوست.

در بخشی از کتاب صوتی رکسانه و اسکندر می‌شنویم

انبوهی از مردم تمام شب را روبه‌روی چادر ما مانده و منتظر نشانه‌ای بودند که نشان‌گر انجام مزاوجت ما باشد. او تمام آسیا را تسخیر کرده بود و با این حال، در ازدواج با من بود که می‌بایستی مردانگی خود را، تنها و تنها به وسیله‌ی پارچه‌ای که لکه‌های قرمزرنگ داشت، ثابت می‌کرد. هیاهوی بیرون را می‌شنیدم که به دیوار چادر ما می‌خورد. دیواره‌ی چادر ما نازک‌تر از آن بود که بتواند مانع از نفوذ صدا به داخل شود. یک ارتش، یک امپراتوری که من مرزهای بی‌پایان آن را نمی‌شناختم، در انتظار او بود. نام او در دورافتاده‌ترین مناطق طنین می‌انداخت، و در یک شب صدهزار زن آن را به زبان می‌آوردند. همه‌ی آن‌ها او را ستایش می‌کردند. همه آرزویش را داشتند. پس از مرگش، و در قرن‌های آینده، پادشاهانی به پیروی از او، برخواهند خاست. با توجه به آن ساعات معدود در آن شب، که خواب ما را به هم پیوند داد، آیا هیچ‌گاه می‌توانستم ادعا کنم که او به من تعلق دارد؟...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
10 دقیقه
فصل اول
34 دقیقه
فصل دوم - بخش اول
25 دقیقه
فصل دوم - بخش دوم
19 دقیقه
فصل دوم - بخش سوم
33 دقیقه
فصل سوم - بخش اول
20 دقیقه
فصل سوم - بخش دوم
29 دقیقه
فصل چهارم - بخش اول
31 دقیقه
فصل چهارم - بخش دوم
20 دقیقه
فصل پنجم
25 دقیقه
فصل ششم - بخش اول
35 دقیقه
فصل ششم - بخش دوم
26 دقیقه
فصل ششم - بخش سوم
11 دقیقه
فصل هفتم
18 دقیقه
فصل هشتم
33 دقیقه
فصل نهم - بخش اول
21 دقیقه
فصل نهم - بخش دوم
26 دقیقه
فصل دهم - بخش اول
31 دقیقه
فصل دهم - بخش دوم
24 دقیقه
فصل دهم - بخش سوم
18 دقیقه
فصل دهم - بخش چهارم
27 دقیقه
فصل یازدهم - بخش اول
35 دقیقه
فصل یازدهم - بخش دوم
27 دقیقه
فصل یازدهم - بخش سوم
28 دقیقه
فصل یازدهم - بخش چهارم
33 دقیقه
فصل یازدهم - بخش پنجم
27 دقیقه
فصل دوازدهم - بخش اول
24 دقیقه
فصل دوازدهم - بخش دوم
30 دقیقه
فصل دوازدهم - بخش سوم
29 دقیقه
فصل دوازدهم - بخش چهارم
30 دقیقه
فصل دوازدهم - بخش پنجم
36 دقیقه
فصل دوازدهم - بخش ششم
25 دقیقه
فصل سیزدهم - بخش اول
25 دقیقه
فصل سیزدهم - بخش دوم
29 دقیقه
فصل سیزدهم - بخش سوم
24 دقیقه
فصل سیزدهم - بخش چهارم
22 دقیقه
فصل سیزدهم - بخش پنجم
15 دقیقه
فصل چهاردهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی رکسانه و اسکندر
نویسنده
مترجمعبدالحمید فریدی عراقی
راویآزاده رادمهر
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۵ ساعت و ۵۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۱۰۶۰۰۰ ۷۴,۲۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی رکسانه و اسکندر

نرمین صوفی
۱۴۰۲/۶/۱۴
فوق العاده جذاب و شنیدنی بود واقعالذت بردم ازخوانش زیبای خانوم رادمهرعزیزممنون ازاوا نامه و ناشرین ومترجم محترم اثری جذاب و به یادماندنی هستش
خیلی جالبه که یکی از ازقدرتمندترین امپراطوری هارو ازنگاه‌ی زن عاشق که ایرانیم هست ببینم و باهاش تجربه‌ی سهمگین نبردها تلخی‌ها مشقت هایکه درراه رسیدن به شده
قدرت درکنارهمسرش متحمل رو سهیم بشیم من اطلاعات مختصری درمورد اسکندرمقدوتی داشتم ودرنظرم‌ی جور افسانه بوداما بعدشنیدن این کتاب متوجه شدم که همیشه ضعفی هست و هیچ انسانی کامل نبوده و نیست اینکه اسکندرمقدونی با اون عظمت و شکوه و جلالش همجنس گرا بوده بنظرم‌ی جورای شوکه کننده س.
اما رکسانه نمونه‌ی ی زن عاشق و رنج کشیده که هیچ وقت طعم خوشبختی رو نچشیده بامرگ قریب والوقع اسکندرتمام امال و ارزوهاش ازبین میره و تازه اون موقع هست که دردو رنج واقعی به سراغ خودش و پسرش میاد.
به طور کلی خیلی زیبا بود هم نگارش خوبی داره وهم اینکه نسخه‌ی صوتیش خیلی خوبه شنیدنش رو به علاقه مندان توصیه میکنم
م.عارفیان
۱۴۰۲/۶/۱۱
کتابی زیبا با جنبه‌های تاریخی کوچک و بیشتر با جنبه‌های افسانه از زبان رسانه زن ایرانی تبار اسکندر هست که در جنگ‌ها مختلف دوشادوش او بودهتجربه‌های متفاوت رسانه در جنگ و راهپیمایی‌های طولانی در ایام جنگ، سقط‌ها و قرار گرفتن در معرض بازی سیاست از دیدگاه یک زن عاشق که مورد لطف مداوم همسر خود هست و در و نهایت مرگ اسکندر که رکسانه متحمل اندوه فراق درهم شکستگی حکومت و جنگ‌های داخلی و پس از برقراری آرامش نصبی تحمل آزارهای روحی و جسمی شاه جایگزین و در پایان فراری دادن فرزند و خودکشی روکسانه هست صدای راوی زیبا و رعایت فراز و فرودهای به موقع باعث درک بهتر داستان میشودموسیقی متن بجا و صداگذاری بسیار حرفه آیی انجام شدهترجمه عالی روان و کلمات انتخابی عامیانه و قابل لمس میباشداثر پیش روی شما در برابر آثاری فاخر همچون دزیره یا ملت عشق (مقایسه از باب شرح حال و شرح زندگی) راه طولانی برای پیمودن دارد و اصلا قابل مقایسه نیست اما داستانی سرگرم کننده، زیبا و پر احساس در برابر شماست که در بعضی از فصل‌ها توصیف‌های دقیق و بیان احساسات زنانه آنقدر گویا هست که شما کاملا میتوانید دنیای داستان را در ذهن خود به تصویر بکشید و آنچه شخصیت داستان در حال تجربه هست از قتل جنگ بیماری گرسنگی دلتنگی نگرانی ترس و.... در کنار شخصیت تجربه کنید
جلال آسائیان
۱۴۰۲/۵/۲۱
دورود فراوان به دوستان پر تلاش گروه آوانامه و خسته نباشید به خانم آزاده رادمهر که با صدای گرم و دل نشین خود شنیدن این کتاب زیبا را دو چندان کرده بودن. کتاب رکسانه و اسکندر کتاب عالی بود من اطلاعاتم بسیار کم بود درباره زندگی اسکندر ولی با شنیدن این اثر جذاب خیلی چیزها را دانستمو متوجه شدم مخصوصن یک اینکه فرد چقدر میتونه اثر گذار باشد در طول زندگانی خودش و دیگران. توصیه من به دوستانی که تا اکنون موفق به شنیدن این کتاب زیبا نشده اند اینست که حتما در اسرع وقت گوش جان بسپارند. با سپاس فراوان
پری سا
۱۴۰۳/۲/۱
انتهای کتاب سوالی ذهنمو به شدت به خودش مشغول کرد:
آیا اگه اسکندر مقدونی می‌دونست قراره در ابتدای جوانی جام مرگ رو سر بکشه، زن و بچه ش با اسارت و تجاوز و مرگهای بی‌رحمانه‌ای سلاخی بشن و تمام میراثی که از همه اون فتوحات به جا میذاره بعد از فوتش به صاحبان اصلی شون یعنی ساکنان اون سرزمین‌ها برگرده، و
باز هم حاضر به دربند کشیدن ریختن خون اون همه انسان بی گناه می‌شد؟؟؟
ممنون از کتابراه عزیز و گویندگی بسیار زیبا و احساسی خانم راوی
فاطمه رحیمی
۱۴۰۲/۴/۲۹
داستان جذاب بود کلا داستان‌هایی که در مورد زندگی آدم‌های خاصی است که در تاریخ منفی یا مثبت تاثیر داشته‌اند جالب است ضمن اینکه قابل تامل هم هست به نظرمن رکسانه آدم پیچیده تری از دزیره بود شاید بخاطر نزدیکتر بودن زمان دزیره به ماست که بهتر می‌توانیم درکش کنیم رکسانه اگرچه در محیطی بزرگ شده که از دور مدنیت است چون در نقاط دور افتاده و مرتفع بزرگ شده ولی مکنونات قلبی‌اش و هوش ودرایتی که دارد جالب توجه است
فیروزه شیرینکام
۱۴۰۲/۶/۲۸
با سلام. کتابی تاریخی راجع به اسکندر و جنگهاش اززبان همسر ایرانیش رکسانه که بشدت عاشق اسکندر بود واسکندر هم عاشق او بود اما مجبور شد برای حفظ حکومتش با دو دختر داریوش هم ازدواج کنه. شنیدن داستان خالی از لطف نیست و عجیب تر اینکه با وجود سن کم اسکندر چه جنگهایی کرد و چه کشتارهایی انجام داد و عجیب اینکه همه جا رکسانه را باخود میبرد. ممنون از گوینده کاملا مسلط.
ستایش نوروززاده
۱۴۰۲/۱۲/۲۰
یکم حوصله سر بر شد برای من. نمیدونم از نوع روایت بود یا خود نحوه نگارش داستان، ولی اساسا من تا یه فصلی پیش رفتم و بعدش واسم خیلیییی خسته کننده شد.
بااحترام دوستش نداشتم. نه جذاب نوشته شده بود، نع شخصیت پردازی خوبی داشت، نه جزئیات ذکر شده به گیرایی داستان اضافه کرده بود و نه تونستم خودمو توی داستان ببینم و باهاش همراه بشم.
سپیده بایرامی
۱۴۰۲/۶/۱۸
کتاب تاریخیه، گوش دادنش خالی از لطف نیست ولی کتابی نیست که آدم دنبال خودش بکشونه اونقدر جذابیت نداره که علاقه داشته باشی تایم برای گوش دادن این کتاب خالی کنی، من راستش چون موقع خوندن نظرات دیدم دوستان تعریف کردن از کتاب، ترجیح دادم تا آخر کتاب گوش بدم ولی بعضی کتابا اونقدر جذابن که دوست داری دوبار بخونیشون، این کتاب جزو این دسته نیست
رکسانا رضامند
۱۴۰۲/۲/۳۱
قلبم فشرده شد برای رکسانه
البته مقایسه کردن در توضیحات نوشته شده اول که رکسانه را با دزیره مقایسه کردن فقط در یک برهه کوتاه بود و دزیره بسیار خوشبخت تر از رکسانه بود
من هم اسم رکسانه هستم و با تمام وجود از این داستان لذت بردم و پیشنهاد میکنم گوش کنید و لذت ببرید
مژگان مهرعلیان
۱۴۰۲/۶/۵
خیلی دوست داشتم آدمو میبره تو حال و هوای قدیم. یه قسمتی از کتاب برای من که خیاطم خیلی جالب بود. وقتی خیاط برای رکسانه لباس میدوزه رکسانه در وصف حالش میگه خانم خیاط زیبا بود اما نه آنقدر زیبا ولی چهره‌اش برق زیبایی داشت انگار جلوه‌ی زیبایی و درخشندگی لباس‌هایی که میدوخت به صورتش اضافه میشد🥰
Fer Elh
۱۴۰۲/۹/۱۲
کتاب جالبی بود. داستان زنی که مورد ظلم و ستم جامعه مردسالاری قرار گرفت و برای هیچ بخشی از زندگی خود نتوانست تصمیم بگیرد و در نهایت در نقش مادر، تمام مصائب به جان میخره وزندگی فرزندشو نجات میده. ممنون از کتابراه.
مهشید مهشید
۱۴۰۲/۶/۲۶
من اطلاعات تاریخی کمی دارم به همین دلیل نمیتونم در مورد درست بودن روایت تاریخی نظری بدم، ولی به عنوان یک کتاب رمان قشنگ بود و نویسنده قلم گیرایی داشت و اینکه حالت عاطفی و عاشقانه یک خانم خیلی خوب توضیح میده
بهنوش
۱۴۰۲/۶/۱۲
خواندن رمانهایی که اطلاعات تاریخی دربردارن همیشه جالب هست. گرچه به نظر من کتاب کاملا پخته‌ای نیست اما چون بیان مقطعی از تاریخ هست خوندنش خالی از لطف نیست گوینده خوب هستن. اما ترجمه خیلی خوب نبود.
لیلا جورابلو
۱۴۰۲/۴/۵
بسیار آموختم. در این کتاب با نقش دختری ایرانی، نجابت، زیبایی و متانت را در راس مهم‌ترین زن زمان مقدونی‌ها زندگی کردم. آواای دلنشین صدا پیشه نیز بسیار تاثیرگزار بود.
ز اسلامی
۱۴۰۲/۶/۱۰
کتاب خوبی بود نسبت به اون دوره و تصمیماتی که یه زن مجبوره بگیره هرچند که برایش سخت باشه و البته تاریخ که در تاریخ شبهه و ایهام زیادی وجود داره راست و دروغشو فقط میشه شنید
مشاهده همه نظرات 35

راهنمای مطالعه کتاب صوتی رکسانه و اسکندر

برای دریافت کتاب صوتی رکسانه و اسکندر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.