معرفی و دانلود کتاب صوتی ریش آبی

عکس جلد کتاب صوتی ریش آبی
قیمت:
31200 تومان - 3.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ریش آبی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ریش آبی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ریش آبی

کتاب صوتی ریش آبی، بازگویی‌های بازیگوشانه و ویرانگرانه آنجلا کارتر از افسانه‌های پریان «شارل پرال»، زنان کاردان، تبهکاران سیاه‌دل، حیوانات مکار و دگرگونی‌هایی باورنکردنی را شامل می‌شود.

کتاب ریش آبی (Blue Beard) همچنین برنده جایزه یادواره جیمزتیت بلک سال 1984 و جان لایورین ریس سال 1968 شده است. در این هفت داستان مملو از طنازی‌های بی‌پرده و زمینی و خیال‌پردازی‌های گوتیک، هیچ چیز آن طوری نیست که به نظر می‌رسد.

آنجلا کارتر (Angela Carter) نویسنده و روزنامه‌نگاری است که بیشتر با نگاه فمینیستی و استفاده از سبک رئالیسم جادویی در آثارش شناخته می‌شود. وی که در سال 1992 میلادی درگذشته، در لیست 50 نویسنده برتر بریتانیا در نشریه تایمز از سال 1945 به بعد قرار دارد. از این نویسنده 9 رمان و 6 داستان و دو مجموعه شعر منتشر شده است.

در بخشی از کتاب صوتی ریش آبی می‌شنویم:

«روزی روزگاری ملکه‌ی یک سرزمین، پسری چنان زشت و بد ترکیب به دنیا آورده بود که حتی خود با دل مادرانه‌اش هم نمی‌توانست اصلا به او اخت بگیرد. اما قابله‌ای که در زایمان به او کمک کرده بود و یک پری بود بهش گفت که او قطعا دوستن داشتن فرزندش را خواهد آموخت، چرا وقتی که او بزرگ شود به فردی بسیار زیرک و جذاب تبدیل می‌گردد و بعد اضافه کرد که وقتی زمانش فرا برسد او خواهد توانست هوش ذاتی‌اش را با کسی که بیشتر از همه دوست دارد تقسیم کند.

این شد که ملکه از به دنیا آوردن چنین چیز بی‌ریختی اندکی تسلی یافت و به محض این که کودک به حرف زدن افتاد، چنان سخنان نغز و حکیمانه‌ای به زبان آورد و رفتاری چنان خردمندانه داشت که همه را مجذوب خود می‌کرد و محبوب همگان شده بود. فراموش کردم به شما بگویم که او با یک منگوله موی کوچک درست بالای سرش به دنیا آمده و لقب ریکی زلف منگوله‌ای را هم از همین جا گرفته بود. ریکی هم که نام خانوادگی‌اش بود.

هفت-هشت سال بعد بود که ملکه‌ی سرزمین همسایه دو دختر دوقلو به دنیا آورد. اولین دختری که به دنیا آمد به زیبایی آفتاب روز بود؛ ملکه آن‌قدر ذوق زده شده بود که پرستار ترسید نکند یک وقت عقلش را از دست بدهد. همان پری قابله‌ای که ریکیِ زلف منگوله‌ای را زایانده بود، برای زایمان این ملکه هم حاضر شده بود و برای فرو نشاندن هیجانات و زیاده‌روی‌های ملکه گفت، افسوس که این پرنسس کوچولوی زیبا از ذره‌ای هوش و خرد برخوردار نیست و در بزرگسالی‌اش همان قدر که زیباست، احمق خواهد بود.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
18 دقیقه
ریش آبی
7 دقیقه
شنل قرمزی
15 دقیقه
گربه‌ی چکمه پوش
29 دقیقه
زیبای خفته در جنگل
22 دقیقه
سیندرلا: یا، ماجرای کفش بلورین
21 دقیقه
ریکیِ زلف منگوله‌ای
10 دقیقه
سه آرزوی احمقانه

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ریش آبی
نویسنده
مترجمعلی منصوری
راوینسرین رضایی
ناشر چاپینشر روزگار نو
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
31200 ت - 3.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ریش آبی

Mostafa Miri
۱۴۰۰/۳/۱۷
تحلیل‌ها ضعیف است. از اصل و عمق موضوع بسیار دور است. برای تحلیل درست این حکایت (ریش آبی) مراجعه شود به کتاب زنانی که با گرگ‌ها می‌دوند
maryam alinia
۱۳۹۷/۱۰/۲۵
ریش آبی اسم یکی از داستانها تو کتاب زنانی که با گرگها می‌دوند نوشته کلاریسا پینکولا استس هم هس!
javad akbar
۱۳۹۸/۶/۲۵
کتابی بسیار ضعیف و به درد نخور
کاوه عزیزی
۱۳۹۷/۱۰/۲۶
چند داستان طنز کوتاه بسیار زیبا با اجرایی عالی.
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ریش آبی

برای دریافت کتاب صوتی ریش آبی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.