معرفی و دانلود کتاب صوتی گور به گور

عکس جلد کتاب صوتی گور به گور
قیمت:
84000 تومان - 8.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی گور به گور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی گور به گور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی گور به گور

ویلیام فاکنر در کتاب صوتی گور به گور مانند دیگر آثار خود با استفاده از تکنیک سیال ذهن داستان خانواده‌ای را روایت می‌کند که به علت وصیت مادر برای دفن او در زادگاهش مجبور به مهاجرت می‌شوند و در این سفر داستان‌هایی رقم می‌خورد.

درون مایه کتاب صوتی گور به گور (As I Lay Dying) پیوند عمیقی با مسئله مرگ دارد و زندگی را با غم و اندوه‌هایش ملموس‌تر می‌کند. این خانواده‌ ساده و روستایی شامل زن و شوهر و چهار فرزندشان است. داستان کتاب گور به گور زمانی شروع می‌شود که زن روستایی در انتظار مرگ است و همه به طریقی خودشان را برای مردن او آماده کرده‌اند. در این میان بزرگ‌ترین فرزند مادر خانواده که نجار است برای او تابوت درست می‌کند. مادر که هنوز زنده است با هر نواخت اره زمان مرگش را نزدیک‌تر می‌بیند.

بعد از مرگ مادر سفر آن‌ها و جریان اصلی رمان شروع می‌شود. همه، آن‌ها را از این سفر طولانی که با گاری انجام می‌شود بازمی‌دارند و می‌گویند که درست نیست مرده را این‌ همه جابه‌جا کرد ولی به خرج پدر خانواده نمی‌رود. در هر قدم این سفر با مشکلاتی رو‌به‌رو می‌شوند و در هر جا پدر خانواده این مشکلات را خواست خدا دانسته و حماقت‌هایشان را گردن بدشانسی می‌اندازد و یا به حساب قولی که به همسرش داده می‌گذارد و…

ذهنیت چهار فرزند خانواده بیشتر به دیوانه‌ها شبیه است. ذهنیت مادر خانواده نیز بسیار عمیق است. او تنها شخصیت کتاب است که بی‌اعتقاد و بسیار بی‌تفاوت است به شکلی که از زندگی از اول بی‌حس شده و حتی معنای کلمات برای او بیگانه می‌شود و از قبل‌ترها نیز انتظار مرگش را می‌کشید. پدر خانواده شخصی با تفکرات محدود و بسیار ساده و در عین حال کله‌شق و مغرور است و فرزند ارشد خانواده نیز کل زندگی‌اش را در نجاری می‌بیند.

کتاب در ابتدا بسیار پیچیده به نظر می‌رسد. همچنین نوعی متفاوت از ساختار داستان، معرفی وضعیت حاضر و شخصیت‌ها همانند همه کتاب‌های فاکنر پیش روی مخاطب است. هر فصل از داستان از زبان یکی از شخصیت‌های داستان نقل می‌شود که بسیار گیج کننده به نظر می‌رسد اما در نهایت با پیش روی وقایع در کتاب بیننده ارتباط بین وقایع و شخصیت‌ها را با کمی فراست درک می‌کند. شخصیت‌های کتاب انسان‌های ساده روستایی در حاشیه می‌سی‌سی‌پی هستند که در جنوب آمریکای شمالی زندگی می‌کنند.

ویلیام فاکنر (William Faulkner) در سال 1930 یک سال بعد از نگارش کتاب «خشم و هیاهو» کتاب «گور به گور» را منتشر کرد. بسیاری از منتقدان ادبی این اثر را ساده‌ترین و در عین حال کامل‌ترین رمان فاکنر دانسته و برخی حتی آن را شاهکار فاکنر خوانده‌اند. آنچه مسلم است، این رمان همیشه مدخل خوبی به دنیای شگفت و پرآشوب داستان‌های فاکنر به شمار رفته است. اگرچه در مورد همین رمان هم باید گفت که سادگی آن تا حدی فریبنده است و دقایق و ظرایف آن غالبا در نگاه اول آشکار نمی‌شود. فاکنر خود اینگونه روایت می‌کند که: «کتاب حاضر را ظرف شش هفته آن هم همراه با کار شبانه پای کوره آتش نوشته است و پس از آن هم دستی در آن نبرده است.»

ویلیام کاتبرت فاکنر رمان‌نویس آمریکایی در سال 1897 در ایالت می‌سی‌سی‌پی به دنیا آمد. وی 13 رمان و تعداد زیادی داستان کوتاه به رشته تحریر در آورد که رمان‌هایش شهرت بیشتری دارند. وی بر خلاف نویسنده‌ی هم عصر خود ارنست همینگوی که بیشتر از شیوه مینیمالیستی در نوشته‌هایش استفاده می‌کرد، در نوشته‌هایش به صورت مکرر از تکنیک سیال ذهن بهره می‌برد. بیشتر داستان‌های فاکنر عمیقاً عاطفی، ظریف، پیچیده و در برگیرنده شخصیت‌های گوناگون شامل برده‌های آزادشده، سفیدپوستان تهی‌دست، جنوبی‌های طبقه کارگر یا اعیان است.

فاکنر در سال 1949 به‌خاطر مجموعه کارهایش جایزه نوبل را به خود اختصاص داد و در سال 1998 مؤسسه کتابخانه نوین، کتاب «خشم و هیاهو» او را ششمین کتاب در فهرست صد رمان برتر انگلیسی قرن بیستم قرار داد، همچنین رمان آخر او «چپاولگران» برنده جایزه پولیتزر داستان شد. در سال 1962 سه هفته بعد از سقوط از اسب بر اثر سکته قلبی در سن 65 سالگی درگذشت.

در قسمت‌هایی از کتاب صوتی گور به گور می‌شنویم:

- پدرم همیشه می‌گفت که ما به این دلیل زندگی می‌کنیم که آماده بشیم که تا مدت درازی مرده باشیم.

- مرگ پدیده‌ای است مربوط به بدن آدم؛ حالا می‌فهمم که فقط یکی از احوال روحی آدمه، اون هم احوال روحی اون‌هایی که کسی رو از دست داده‌اند.

- اشتباه از هر کسی سر می‌زنه ولی بدون ضرر از پسش براومدن کار هرکسی نیست. این رو به آقای تل می‌گم. می‌گم همه که نمی‌تونند نتیجه اشتباه خودشون رو بخورند.

- من دیدم بعضی آدم‌ها به بخت خودشون فحش می‌دن، حق هم دارند، چون این‌ها اهل معصیت‌اند. ولی من مستحق لعنت نیستم، چون کاری نکرده‌ام که فحش بخورم. من مومن نیستم، گمون نکنم. ولی قلبم صافه: خودم می‌دونم.

- وقتی کش به دنیا اومد فهمیدم کلمه مادری رو یک آدمی ساخته که به این کلمه احتیاج داشته، چون کسانی که بچه دارند عین خیالشون نیست که این کار کلمه‌ای هم دارد یا ندارد. فهمیدم کلمه ترس رو یک آدمی ساخته که اصلا ترسی نداشته؛ غرور رو هم آدمی که اصلا غرور نداشته.

- راستش زندگی زن‌ها سخته. بعضی زن‌ها. مادر خودم هفتاد و خورده‌ای عمر‌ کرد. هر روز خدا هم کار می‌کرد. بعد از زاییدن پسر آخرش یک روز هم ناخوش نشد، تا یک روز نگاهی به دور و بر خودش انداخت، رفت اون پیرهن خواب دانتلش رو که از چهل و پنج سال پیش هیچ‌وقت هم تنش نمی‌کرد از صندوق در آورد تنش کرد، بعد رو تخت‌خواب دراز کشید پتو رو کشید روش چشم‌هاش رو بست گفت: بابا رو سپردم دست‌ همه‌ی شما. من خسته‌ام.

- ادی مرا می‌پاد، من چشم‌هاش رو حس می‌کنم. مثل اینه که داره با چشم‌هاش منو هل می‌ده. من این رو قبلا هم تو زن‌ها دیده‌ام. دیده‌ام آدم‌هایی رو از اتاق بیرون می‌کنند که با محبت و دلسوزی اومده‌اند سراغ‌شون، اومده‌اند کمک‌شون کنند، اون وقت به یک جونور بی‌قابلیتی می‌چسبند که هیچ وقت براشون چیزی به جز یابوی بارکش نبوده‌اند. اینه اون چیزی که بهش می‌گن عشق، عشقی که از حد فهم آدمیزاد گذشته، همون غرور، همون میل شدید به پوشوندن برهنگی نکبتی که ما با خودمون می‌آریم، با خودمون می‌بریم تو اتاق عمل، با کمال سماجت باز با خودمون می‌بریم زیر خاک.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 1
نمونه 2
نمونه 3
نمونه 4
نمونه 5
35 دقیقه
قسمت اول الی ششم
32 دقیقه
قسمت هفتم الی یازدهم
38 دقیقه
قسمت دوازدهم الی پانزدهم
22 دقیقه
قسمت شانزدهم و هفدهم
27 دقیقه
قسمت هجدهم الی بیست و پنجم
26 دقیقه
قسمت بیست و ششم الی سی‌ام
27 دقیقه
قسمت سی و یکم الی سی و سوم
25 دقیقه
قسمت سی و چهارم الی سی و ششم
21 دقیقه
قسمت سی و هفتم الی سی و نهم
27 دقیقه
قسمت چهلم الی چهل و دوم
22 دقیقه
قسمت چهل و سوم و چهل و چهارم
36 دقیقه
قسمت چهل و پنجم الی پنجاهم
27 دقیقه
قسمت پنجاه و یکم الی پنجاه و سوم
32 دقیقه
قسمت پنجاه و چهارم الی پنجاه نهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی گور به گور
نویسنده
مترجمنجف دریابندری
راویآرمان سلطان زاده، مریم پاک ذات
ناشر چاپینشر چشمه
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۳۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
84000 ت - 8.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی گور به گور

Mohammed QNBy
۱۳۹۹/۱/۲۵
خیلی جالبه فاکنر با کمک کش کم‌کم وارد مغز شما میشه بعد با دیودل.... حواستان پرت می‌کنه با ادی بهتون حق انتخاب میده با وردمن به دوران کودکی دارل میرید اما همه از انسی غافل میشیم یا حتی بیزار و در کل گیج می‌زنیم. این یعنی شاهکار خیلی لذت بردم شاید استیو تولتز تو جز از کل با شروعش همه رو غافلگیر کنه و اما به نظر من رمانش مثل قطار شهر بازی میمونه شما یک بار سوار میشید تمام و همه چیز فراموش می‌کنید. اما من شخصا خانواده انسی هیچ وقت فراموش نمی‌کنم اما خانواده مارتین دین را... یکی از نکات جالب این داستان این است که خود شنونده نیز در پایان وارد خود داستان می‌شود و گویا در قطاری مانند دارل به جکسون که همین دنیا خودمان است تبعید می‌شود البته داستان لایه‌های فراوانی دارد که وقتش نیست. در پایان از تمام مجموعه اوانامه و کتاب راه کمال تشکر را دارم و خواهش می‌کنم. رمان دن آرام را نیز به این گنجینه صوتی اضافه نمایند.
استاد
۱۴۰۲/۴/۱۲
اگه یه کتابو از یه نویسنده معروف میخونید و اوایلش نمیتونید ارتباط برقرار کنید و لذت ببرید فوری خوندن رو قطع نکنید نمیخوام نصیحت کنم ولی همه چی برای لذت بردن نیست و همه چی باب میل و سلیقه ما نیست حداقل اوایل این کتاب با ب میل من نبود حتی نوع نگارش و مدل خوانش کتاب که نویسنده داشت نه از زبان کارکترها بلکه از ذهن اونها به شما داستان رو میگفت اما نکته‌ای من رو در پایان داستان به نتیجه رسوند که این کتاب ارزش خوندنش رو داره و اتفاقا کتاب خوبیه و شاید داستان خیلی هیجان انگیزی نداره ولی چیزهایی به یاد شما میاره و دنیا رو زاویه ذهن آدم‌ها و چیزی که توی فکر اونها میگذره به شما نشون میده قضاوتهایی که آدمها میکنن و پیش بینی‌ها از هم دیگه و اینکه نیمه روشن و تاریک هر شخصیت رو در طول داستان کامل با جزئیات نشون میده زیبایی داستان دقیقا توی دل این نوشته‌ها هست جایی که کارکترها حتی چیزهایی که توی ذهنشون هست رو برعکس به رشته عمل در میارن و کسی میشن که نه میخواستن و نه بقیه میشناسن به عنوان نمونه هنسی که برای زن و بچش هرکاری میکنه و این همه سختی رو برای جنازه زنش به دوش میکشه با نداری و بدبختی که به قولش عمل کنه ولی ته داستان فکرش توی همون دندون مصنوعی و ازدواج مجددش هست چیزی که نیمه تاریک و روشن این ادم بود توی داستان که البته نه تاریکش اونقدر سیاه بود و نه روشنش اونقدر سفید و یکدست به هرحال برای خوندن یک اثر بزرگ باید صبر داشت نویسنده‌های بزرگ همیشه یه چیزی برای به فکر فرو بردن شما دارن از اقای سلطان زاده و خانم پاک ذات متشکرم که این داستان رو قابل فهم تر کردن تشکر
محمود اژدری
۱۴۰۱/۳/۲۲
با سلام و احترام
کتاب گور به گور اثر ویلیام فاکنر ترجمه این کتاب از استاد نجف دریابندری یکی از شیواترین متن‌ها را بجا گذاشته است. با اینکه در نگاه اول متن کتاب با قدری دشواری همراه است و فهم آن شاید در نگاه اول سخت باشد ولی هرچه داستان به جلو می‌رود به فصاحت آن بیشتر اضافه می‌گردد. راویان داستان و
همه از عوامل آن داستان هستند که تک به تک با همه آشنا می‌شوید. داستان از آن جا شروع می‌شود که مادر خانه در حالت بیماری به سر می‌برد خود را برای مرگ که در داستان بیشتر خواهید فهمید از آرزوهای غدیمی اوست آماده می‌کند. نوشته‌های فاکنر فقط مختص اوست که در خیلی از آثار او هم می‌توان دید. از آثار دیگر او میتوان به "روشنایی ماه اوت، خشم و هیاهو و... " و خیلی از این آثار به زبان فارسی ترجمه شده است ولی ترجمه نجف دریابندی از فصاحت و بلاغت بیشتری برخوردار است از دیگر کتابهای فاکنر با ترجمه استاد نجف دریابندری میتوان به یک گل سرخ برای امیلی اشاره کرد. ویلیام کاتبرت فاکنر متولد 1897 میلادی و متوفی به سال 1962 میلادی نویسنده و شاعر آمریکایی می‌باشد ایشان در 1949 جایزه نوبل ادبیات را به خود اختصاص داد ولی این یکی از جایزه‌های این نویسنده شهیر می‌باشد. کتاب گور به گور ویلیام فاکنر اثر نویسنده شهیر آمریکایی و برنده جایزه نوبل ادبیات که نخستین بار در سال ۱۹۳۰ میلادی در آمریکا چاپ شد. با تشکر فراوان از نشر چشمه بابت چاپ این اثر و ناشر صوتی این اثر آوانامه و سایت خوب کتابراه
موفق باشید.
مهسامحمدی
۱۴۰۱/۱۱/۳۰
رمان گور به گور داستان خانواده روستایی هست که مادر خانواده وصیت کرده در شهر خودش و در کنار اقوامش به خاک سپرده بشه. راوی کتاب در هر فصل عوض می‌شه و این به پیچیدگی و البته جذابیت کتاب اضافه میکنه.
بعد از مرگ مادر، سفر خانواده‌ شروع می‌شه. سفری طولانی اون هم با گاری!
تو تمام مسیر کلی مشکل براشون
پیش میاد و پدر خانواده همه اینها و حماقت‌های خودشون رو به حساب خواست خدا میذاره.
فاکنر این کتاب رو بعد از شهرتش که با کتاب خشم و هیاهو کسب کرده بوده ظرف مدت کوتاهی مینویسه که البته در عین سادگی ظاهری کتاب به نظر من فوق العاده جذاب و قابل تامل هست.
هم از آوانامه عزیز سپاسگذارم که بسیار شنیدنی کتاب رو روایت کردن
و هم دوست خوبم کتابراه.
فرخ شعاعی
۱۴۰۰/۱/۲۲
عالی بود
داستان همونطور که از فاکنر انتظار می‌رفت، زیبا و بی‌نظیر بود. قبلا خشم‌وهیاهو رو هم ازش شنیده بودم. فضای این داستان هم باز تو محیطی ساده و روستایی با آدم‌هایی ساده و مشکلاتی بزرگ می‌گذره
اجرای گوینده‌ها هم خیلی خوب بود
واقعا راضی و خوشحالم که این کار رو گوش دادم و بهتون توصیه می‌کنم مثل
بشنویدش
البته روال عادی کارهای فاکنر، اولش تا شخصیت‌ها و روال داستان رو کشف کنید شاید کمی گیج‌کننده باشه فضا، اما خوب سبک فاکنر همین، زیبا اما کمی سخت و پیچیده هستن رمان‌هاش
مصطفی سلطانیان
۱۴۰۰/۹/۶
بیان گفتگوهای ذهنی بسیار دقیق صورت گرفته، جوری که انگار خود خواننده هم به نشخوار ذهنی گرفتار بوده. "برادرم یه ماهیه"
نوع فروپاشی ذهنی در آدم‌هایی که از بسط نیافتگی و یکنواختی زندگی رنج می‌برند، بخوبی در این رمان تصویر شده.
سینا خدابخشیان
۱۳۹۹/۶/۱۰
بسیارزیباومهیج چندتاازکتابهای فاکنرفیلم هالیوودی شده کتاب کاملاتصویریه مخصوصا باصدای قوی آقای سلطان زاده وخانم پاک ذات یه کتابیه که نمیشه زمین گذاشت موسیقی درست ودقیق انتخواب شده هیچ نقصی نداره این کارمن که خیلی لذت بردم
alef zed
۱۳۹۸/۷/۲
جالب بود. یه سبکی بود که تا حالا نشنیده بودم. روایت از زبان اول شخص جهنده س با زمان افعال حال. چه زاویه دید و چه زمان این رمان چیزیه که کمتر مورد استفاده نویسنده‌ها و نیز کمتر مورد پسند خواننده قرار می‌گیره. کار راوی‌های محترم هم بی‌نظیر بود
mahdi abdollahi
۱۴۰۰/۷/۸
فاکنر در کتاب «گور به گور» مانند دیگر آثار خود با استفاده از تکنیک سیال ذهن داستان خانواده‌ای را روایت می‌کند که به علت وصیت مادر برای دفن او در زادگاهش مجبور به مهاجرت می‌شوند و در این سفر داستان‌هایی رقم می‌خورد.
آزاده بیرانوند
۱۳۹۸/۹/۱۰
کار راوی‌ها عالی هستداستانش حس درد و بدبختی زیادی دارهحالمو بد کردو کلا چیزی نیست ک تا ته بخوای گوش بدیریتم خیلی غمگین و یکنواختی داره ک ادم میخواد کتاب رو کنار بذارهجناب سلطانزاده کاش یکم سرحالتر میخوندید
رضا اکبری
۱۴۰۲/۴/۲۵
پیچیده یه جورایی باید فاکنر باز باشی بفهمی چی به چیه من قبلا کتاب متنی رو خوندم همون اوایلش میخواستم بکوبم تو سرم شاید بره تو مخم بفهمم چی میگه ولی وقتی بفهمی لذت بخشه و جالب داستهاش
h aghaei
۱۴۰۲/۱/۱۲
یه نکته جالب داره سبک نوشتاری فاکنر، اونم اینه که فصلهای بعد جریان رو بیشتر از فصلهای قبل متوجه می‌شی.. یعنی حالا به عمد یا نوع شیوه نوشتاری، فصل بعدش موضوع رو واضحتر می‌کنه.. جالب بود
Katayon Motaghedi
۱۳۹۸/۲/۳
فوق العاره.
نوشتار متفاوت و زیبا شبیه سمفونی مردگان.
گویش فوق‌العاده که ارزش کتاب و چندین برابر کرده.
تشکر بی‌پایان از گروه متفاوت و بی‌نذیر کتابراه
آرمین فامیل دوست
۱۴۰۱/۱۰/۲
زمانی که کتاب حاضر را خریدم انتظار بیشتری از ان‌ داشتم در کل داستانی ملال آور است که اگر اجرای زیبای گویندگان آن نبود ملالش دو چندان میشد با تشکر از گویندگان عالی این اثر
فاطمه سلیمانى
۱۴۰۱/۱/۲۱
من واقعا نتونستم باهاش ارتباط بگیرم هرچند که کامل گوشش کردم ولى انتظارم بیشتر ازین بود
کمى گُنگ و حوصله سرآور بود ولى بهرحال تبحر گویندگان کتاب رو شنیدنى تر کرده بودن
مشاهده همه نظرات 41

راهنمای مطالعه کتاب صوتی گور به گور

برای دریافت کتاب صوتی گور به گور و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.