معرفی و دانلود کتاب صوتی زنده به گور

عکس جلد کتاب صوتی زنده به گور
قیمت:
۱۹۹۰۰ ۹,۹۵۰ تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی زنده به گور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی زنده به گور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی زنده به گور

گاهی بعضی از افراد بنابر روحیات یا شرایط خاصی که دارند، خواهان مرگ هستند. شخصیت اصلی‌ای که صادق هدایت در کتاب صوتی زنده به گور آفریده، از همین‌دست افراد است. اما مشکل اینجاست که هرچه او به مرگ نزدیک می‌شود، مرگ بیشتر می‌گریزد و از او فاصله می‌گیرد.

درباره‌ی کتاب صوتی زنده به گور

رمان بوف کور که مشهورترین اثر صادق هدایت (Sadegh Hedayat) شناخته می‌شود را می‌توان بنایی شکل‌گرفته از هذیان‌های یک ذهن رنجور و دیوانه دانست. بسیاری از صاحب‌نظران کتاب صوتی زنده به گور را مقدمه‌ای بر شکل‌گیری بوف کور به‌عنوان یک شاهکار و در همان سبک‌وسیاق می‌دانند. کتاب صوتی زنده به گور، واگویه‌های شخصی است که از ناخوشی روانی رنج می‌برد و میل دارد هرچه‌زودتر با اقدام به خودکشی به عذاب زندگی پایان بخشد. ناخوشی‌های او به سبب اتفاق ویژه‌ای پدید نیامده‌اند، بلکه همزاد او هستند و در سرشت و صفات او نهادینه شده‌اند.

در بخشی از کتاب صوتی زنده به گور، شخصیت اصلی با خود خیال می‌کند که: «خوب بود می‌توانستم کاسه‌ی سر خودم را باز کنم و همه‌ی این توده‌ی نرم خاکستری پیچ‌پیچ کله‌ی خودم را درآورده، بیندازم دور؛ بیندازم جلوی سگ!» صادق هدایت در این داستان از احوالات فردی شبیه به خودش می‌گوید که از زندگی کردن بیزار بوده و امیدوار است بتواند هرچه زودتر خود را خلاص کند.

نوع روایت صادق هدایت در کتاب صوتی زنده به گور، در القای احساسات شخصیت اصلی داستان که در اوج ناامیدی، پوچ‌گرایی و آشفتگی ذهنی به‌سر می‌برد، به مخاطب کمک می‌کند. او که شبی خوشی‌های زیادی را در آغوش گرفته بوده، از فردای آن روز ناگهان احساس می‌کند که نباید هیچ دلبستگی‌ای به زندگی داشته باشد و بی هیچ دلیلی ناگهان همه‌چیز را ترک می‌کند.

داستان زنده به گور درواقع داستان اول یک مجموعه داستان کوتاه از صادق هدایت به همین نام است که نشر صوتی گیوا در این کتاب، این داستان را به‌شکل جداگانه و با صدای حسین نصیری منتشر کرده. نسخه‌ی متنی این کتاب را نیز انتشارات گیوا به چاپ رسانده است. این کتاب، جلد 138 از مجموعه داستان کوتاه انتشارات گیوا است.

کتاب صوتی زنده به گور برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب صوتی زنده به گور، یکی از آثار مهم ادبیات معاصر ایران است و گوش سپردن به آن، به تمام علاقه‌مندان به داستان‌نویسی مدرن و داستان کوتاه توصیه می‌شود.

با صادق هدایت بیشتر آشنا شویم

صادق هدایت، متولد بیست‌وهشتم بهمن‌ماه سال 1281 در تهران، یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان معاصر ایرانی است. هدایت از آن دسته نویسندگانی است که آثارش تحسین و علاقه‌ی منتقدان، نویسندگان، مخاطبان حرفه‌ای و عامه‌ی مردم را برانگیخته و تأثیر زیادی بر جامعه‌ی ایرانی گذاشته‌اند. از میان مهم‌ترین آثاری که به دست او خلق شده‌اند، می‌توان به کتاب‌های «بوف کور»، «سه قطره خون»، «سگ ولگرد» و «فواید گیاهخواری» اشاره کرد.

صادق هدایت به دلیل آشنایی کافی و تسلطی که بر ادبیات جهان داشت، تأثیر زیادی بر ورود داستان‌نویسی مدرن به ایران گذاشت و در این راستا، تعدادی از داستان‌های مهم ادبیات جهان را نیز به فارسی ترجمه کرد. او ازجمله نویسندگانی بود که اندیشه‌های انتقادی فراوانی را در داستان‌هایش مطرح می‌کرد. مبارزه با خرافه‌پرستی و نشان دادن تجلیات بی‌معنای آن، ازجمله مواردی است که درون‌مایه‌ی بسیاری از آثار او را تشکیل می‌دهد.

صادق هدایت سرانجام، سال 1330 در پاریس خودکشی کرد و در سن چهل‌وهشت‌سالگی از دنیا رفت.

در بخشی از کتاب صوتی زنده به گور می‌شنویم

یک هفته بود که خودم را آماده‌ی مرگ می‌کردم. هرچه نوشته و کاغذ داشتم، همه را نابود کردم. رخت‌های چرکم را دور انداختم تا بعد از من که چیزهایم را وارسی می‌کنند، چیز چرک نیابند. رخت زیر نو که خریده بودم پوشیدم، تا وقتی که مرا از رخت‌خواب بیرون می‌کشند و دکتر می‌آید معاینه کند، شیک بوده باشم. شیشه‌ی ادکلنی را برداشتم در رخت‌خواب پاشیدم که خوشبو بشود؛ ولی از آن‌جا که هیچ یک از کارهایم مانند دیگران نبود، این دفعه هم باز مطمئن نبودم. از جان‌سختی خودم می‌ترسیدم. مثل این بود که این امتیاز و برتری را به‌آسانی به کسی نمی‌دهند. می‌دانستم که به این مفتی کسی نمی‌میرد.

عکس خویشان خودم را درآوردم. نگاه کردم. هر کدام از آن‌ها مطابق مشاهدات خودم، پیش چشمم مجسم شدند. آن‌ها را دوست داشتم و دوست نداشتم. می‌خواستم ببینم و نمی‌خواستم. نه! یادگارهای آن‌جا زیاد جلوی چشمم روشن بود. عکس‌ها را پاره کردم. دلبستگی نداشتم. خودم را قضاوت کردم، دیدم یک آدم مهربانی نبودم. من سخت خشن و بیزار درست شده‌ام.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
30 دقیقه
زنده‌به‌گور - بخش اول
25 دقیقه
زنده‌به‌گور - بخش دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی زنده به گور
نویسنده
راویحسین نصیری
ناشر صوتیانتشارات گیوا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۵۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
۱۹۹۰۰ ۹,۹۵۰ ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی زنده به گور

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی زنده به گور

برای دریافت کتاب صوتی زنده به گور و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.