معرفی و دانلود کتاب صوتی زندگی کوتاه است

عکس جلد کتاب صوتی زندگی کوتاه است
قیمت:
۹۲,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی زندگی کوتاه است و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی زندگی کوتاه است و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی زندگی کوتاه است

کتاب صوتی زندگی کوتاه است رمانی پرفروش و برنده‌ی جوایز متعددی از جمله جایزه‌ی کتاب مینه‌سوتا است که توسط ابی هیمنز به رشته‌ی تحریر درآمده است. هیمنز در این کمدی-رمانتیک تأثیرگذار و جذاب به ستایش زندگی و اهمیت لذت بردن از هر لحظه‌ی آن می‌پردازد.

درباره‌ی کتاب صوتی زندگی کوتاه است

ونسا پرایس زندگی را بر اساس اصول و قوانین خود می‌گذراند: هر روز را با تمامِ توانش زندگی می‌کند و تا جایی که می‌تواند از آن بهره می‌برد. او نمی‌خواهد حتی ثانیه‌ای را هم تلف کند یا تجربه‌ای را نزیسته رها کند چرا که نمی‌داند آیا در طول زندگی‌اش به همان بیماریِ ژنتیکی، که مادر و خواهرش را از بین برد، دچار خواهد شد یا خیر. ونسا کارهای زیادی برای انجام دادن دارد و مطمئن نیست زندگی، فرصت کافی را در اختیارش بگذارد. کتابِ زندگی کوتاه است (Life’s Too Short) روایتی از زندگی ونساست که نویسنده‌ی آن، ابی هیمنز (Abby Jimenez) آن را به «همه‌ی زنانی که هر روز برای نجات زندگی خود می‌جنگند» تقدیم کرده است.

معرفی و دانلود کتاب صوتی زندگی کوتاه است

ابی هیمنز از رمان‌نویسانِ موفق ادبیاتِ معاصر آمریکاست. آثار او که اغلب مضامینی عاشقانه دارند، به محض انتشار در فهرست آثار پرمخاطب نیویورک تایمز قرار می‌گیرند. هیمنز علاوه بر داستان‌نویسی، مدیر موفق یک کیک‌فروشی زنجیره‌ای نیز هست و برای آن فعالیتِ خود هم، جوایز متعددی کسب کرده است. از دیگر نوشته‌های ابی هیمنز می‌توان به «بخشی از دنیای تو»، «منطقه‌ی دوستی» و «پلی‌لیست پایان‌های خوش و خرم» اشاره کرد. هیمنز در دنیای شاد و متفاوتی زندگی می‌کند و در کتاب صوتی زندگی کوتاه است، بخشی از فضای ذهنی خود را برای مخاطبانش به تصویر کشیده است.

ونسا پرایسِ جوان، از شغلش استعفا می‌دهد تا باقیِ زندگی‌اش را، که نمی‌داند تا چند سال دیگر ادامه خواهد داشت، به رؤیایش بپردازد. او همیشه عاشق این بود که به سراسر جهان سفر کند اما هیچ انتظار نداشت که میلیون‌ها دنبال‌کننده در یوتیوب با او همراه شوند تا بتواند همراه با آن‌ها لذت‌بردن از زندگی را به اشتراک بگذارد. برای او این جمله که از «لحظه‌به‌لحظه‌ی زندگی‌ات لذت ببر» فقط یک شعار نیست. بیماری مهلکی که شاید در سرنوشت ونسا هم باشد، اراده و انگیزه‌ای به او بخشیده که زندگی را با تمامِ وجودش بخواهد. اما زندگی همه‌ی ما را به بازی‌های پیچیده و پیش‌بینی‌نشده‌ای وارد می‌کند. خواهر دیگر ونسا درگیر اعتیاد است و نگهداری نوزادش را به او می‌سپارد و ونسا، به‌یکباره و شاید ناخواسته مادر می‌شود! این مسئولیت جدید و چالش‌های آن، زندگیِ ونسا را دگرگون می‌سازد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی زندگی کوتاه است

از سوی دیگر، آدرین کوپلند، وکیلی که در همسایگی او زندگی می‌کند، با شنیدنِ صدای گریه و بی‌تابی نوزاد، کنجکاو و البته علاقه‌مند می‌شود تا آشفتگیِ کودک و مادرنابلد را آرام کند. همراهی آدرین با ونسا که نگاه و دنیای بسیار متفاوتی با او دارد، باعث می‌شود تا این دو به هم نزدیک شده و روزها و لحظه‌هایشان با هم گره بخورد. آیا ونسا می‌تواند از پسِ این همه رویدادهای غیرمنتظره‌ای که سرنوشت در مسیر زندگی‌اش قرار می‌دهد برآید؟

کتاب زندگی کوتاه است را مریم رفیعی به فارسی ترجمه کرده و نشر آموت آن را به چاپ رسانده است. نسخه‌ی گویای این کتاب را به همت نشر صوتی آوانامه و با خوانش پروین دشتی و سلمان ظاهری می‌شنوید.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی زندگی کوتاه است

  • برنده‌ی جایزه‌ی کتاب مینه‌سوتا در ژانر داستانی در سال 2022
  • فینالیست جایزه‌ی بهترین رمان عاشقانه‌ی گودریدز در سال 2021
  • برنده‌ی جایزه‌ی بهترین رمان عاشقانه‌ی شی‌ ریدز (She Reads) در سال 2021
  • حضور در فهرست بهترین کتاب‌های بوک‌رایت در سال 2021
  • حضور در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز

نکوداشت‌های کتاب صوتی زندگی کوتاه است

  • کتاب زندگی کوتاه است یک کمدی عاشقانه و تأثیرگذار در این باره است که چطور می‌توان از فرصت‌های زندگی نهایتِ بهره را برد و چگونه عشق بر هر چیزی غلبه می‌کند. در لابه‌لای صفحات این کتاب، ردپای ابی هیمنز را در صمیمانه‌ترین و طنزآمیزترین حالت ممکن مشاهده می‌کنید. (Harlequin Junkie)
  • زندگی کوتاه است اثری است بی‌عیب‌ونقص که علی‌رغم پس‌زمینه‌ی هیجان‌انگیز و تا حدودی دلهره‌آور خود، با شخصیت‌های شجاع و جسوری که به تصویر کشیده است به شما یادآوری می‌کند باید هر روزتان را به بهترین شکل، زندگی کنید. (The Nerd Daily)
  • کتاب زندگی کوتاه است، یک درام عاشقانه و دلگرم‌کننده درباره‌ی زندگی و پذیرشِ آن است. ابی هیمنز با شخصیت‌های واقعی و نثری شیوا، هیجان عاشق شدن را به تصویر کشیده است. برنامه‌های روزانه‌ای را که دارید رها کنید، چرا که نخواهید توانست این کتاب را زمین بگذارید. (کاترین سنت‌جان، نویسنده‌ی کتاب «افسونگر»)
  • کتاب زندگی کوتاه است زبانی تأثیرگذار و صادقانه دارد. هیمنز با تبحری خاص، مسائل پیچیده را با چاشنیِ طنز درآمیخته و اندوه و رنج را در پسِ کنایه پنهان کرده است. (Publishers Weekly)
  • ابی هیمنز در کتاب زندگی کوتاه است، ترکیبی شگفت‌انگیز از ژانرها و لحن‌ها را به نمایش گذاشته است؛ شخصیت‌های مقاومت‌ناپذیری که با جذابیتِ فراوانی که دارند، خواننده را با خود همراه می‌سازند. (BookPage)

کتاب صوتی زندگی کوتاه است برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی علاقه‌مندان به رمان‌های عاشقانه و هیجان‌انگیز و همین‌طور طرفدارانِ ادبیات داستانی معاصر آمریکا از شنیدنِ کتاب صوتی زندگی کوتاه است، لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب صوتی زندگی کوتاه است می‌شنویم

در اتاق انتظار بیمارستان رویام نورث وسترن بودیم. ساعت ده بود و دو ساعت از آمدنمان می‌گذشت. اطلاعاتی که داده بودند، مختصر بود. ظاهراً آنابل بدون اجازه از پنجره‌ی خانه‌ای وارد شده و صاحب‌خانه به او شلیک کرده بود. گلوله به شانه‌اش خورده بود و جراحتش مهلک نبود. او را به اتاق عمل برده بودند تا زخمش را ببندند و بعد ونسا، برنت و جراند می‌توانستند ببینندش. به جز اطلاعاتی که افسر تماس‌گیرنده سریع و مختصر در اختیار ونسا گذاشته بود، کسی بیرون نیامده بود تا با ما حرف بزند. تا جایی که من می‌دانستم، شکایتی صورت نگرفته بود، هنوز. آنابل علاوه‌بر ورود غیرقانونی چندین شیشه داروی مخدر همراه داشته. هیچ‌کدام به اسم خودش نبود. کسی نمی‌دانست آن‌ها را از کجا آورده ولی اگر داشته بی‌اجازه وارد این خانه می‌شده، احتمالاً وارد خانه‌های دیگری هم شده بوده. جرالد و سونیا آهسته مشغول صحبت بودند. برنت و جوئل با گوشی‌شان حرف می‌زدند. ونسا کنار من روی صندلی نشسته و سرش را روی شانه‌ام گذاشته بود. یک بازویم را دور او حلقه کرده بودم و کتم را روی شانه‌هایش انداخته بودم. به‌زور جلوی خودم را گرفتم که بالای سرش را نبوسم. به‌زور جلوی خودم را می‌گرفتم که خیلی کارها را نکنم. می‌شد گفت دوست داشتم در خانه‌ی خودم و رختخواب خودم باشم ولی اگر قرار بود ونسا هم همراهِ من آنجا نباشد، خوشحال می‌شدم همین‌جا روی این صندلی بنشینم و بغلش کنم. آمده بود پیشِ من، نه پدرش. طوری در حلقه‌ی بازوانم جا گرفته بود که انگار من تنها پناهگاهش در کل جهان بودم و خودم هم همین را می‌خواستم. امروز متوجه شدم همیشه دلم می‌خواست حضور داشته و پذیرایش باشم. دلم می‌خواست در هر فرصتی برایش مفید باشم. مشتاقش بودم. برایش لحظه‌شماری می‌کردم. ونسا را تماشا می‌کردم تا ببینم کی احتیاج دارد بگیرمش. چشم‌های زیبایش را ببینم که در اتاق جست‌وجو می‌کند و یک‌راست مرا می‌یابد. نشانه‌ای برای اینکه او را از گردباد چرخان بیرون بکشم و ثابت و ساکن نگه دارم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه یک
نمونه دو
16 دقیقه
فصل اول: آدرین
17 دقیقه
فصل دوم: ونسا
31 دقیقه
فصل سوم: آدری
11 دقیقه
فصل چهارم: ونسا
41 دقیقه
فصل پنجم: آدرین
5 دقیقه
فصل ششم: ونسا
30 دقیقه
فصل هفتم: آدرین
33 دقیقه
فصل هشتم: ونسا - قسمت اول
35 دقیقه
فصل هشتم: ونسا - قسمت دوم
36 دقیقه
فصل نهم: آدرین
11 دقیقه
فصل دهم: آدرین
37 دقیقه
فصل یازدهم: ونسا
35 دقیقه
فصل دوازدهم: آدرین
27 دقیقه
فصل سیزدهم: ونسا
34 دقیقه
فصل چهاردهم: ونسا
26 دقیقه
فصل پانزدهم: آدرین
14 دقیقه
فصل شانزدهم: ونسا
4 دقیقه
فصل هفدهم: آدرین
13 دقیقه
فصل هجدهم: ونسا
18 دقیقه
فصل نوزدهم: آدرین
18 دقیقه
فصل بیستم: ونسا
10 دقیقه
فصل بیست‌ویکم: آدرین
1 دقیقه
فصل بیست‌ودوم: ونسا
14 دقیقه
فصل بیست‌وسوم: آدرین
23 دقیقه
فصل بیست‌وچهارم: ونسا
15 دقیقه
فصل بیست‌وپنجم: آدرین
16 دقیقه
فصل بیست‌وششم: ونسا
20 دقیقه
فصل بیست‌وهفتم: آدرین
17 دقیقه
فصل بیست‌وهشتم: ونسا
16 دقیقه
فصل بیست‌ونهم: ونسا
17 دقیقه
فصل سی‌ام: آدرین
25 دقیقه
فصل سی‌ویکم: ونسا
12 دقیقه
فصل آخر

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی زندگی کوتاه است
نویسنده
مترجممریم رفیعی
راویسلمان ظاهری، پروین دشتی
ناشر چاپیانتشارات آموت
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۱ ساعت و ۱۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی زندگی کوتاه است

Negin
۱۴۰۲/۱۱/۲۳
کتاب عاشقانه و احساس قشنگی بود. روندش اروم بود و لذت بخش بود. به ادم ارامش میداد و مفهوم خیلی قشنگی‌ هم داشت. شخصیت های منطقی و اروم و دوست داشتنی، فضای دلبخش و صمیمی، و پایان زیبا از ویژگی‌های قشنگ این کتاب بود. نباید از این کتاب انتظار عجیب غریب و یک چیز شاهکاری داشت، ولی واقعا گوش دادنش با گوینده‌های عالی مخصوصا اهنگای بینش که فضا رو احساسی تر و عاشقانه تر میکرد خیلی لذت بخش بود.
ضحی مختارزاده
۱۴۰۲/۱۰/۲۸
مفهوم خوبی را در قالب یک داستان کوتاه بیان کرده، همین که زندگی کوتاه است، همین که هر روز نعمت است، همین که درک کنیم، هر روز صبح بیدار شدن از خواب به ما لطف شده، چه قدر خوش شانسیم. واقعاً فصل آخر را خوب نوشته بود. حیف که این رمان برای سال ۲۰۲۱ است، بعضی شخصیت‌ها و قسمت‌های داستان به تبلیغ ناهنجاری‌های اجتماعی اخلاقی پذیرفته شده در آن جامعه پرداخته شده، که مجبوریم تحمل کنیم.
Bahar_n
۱۴۰۳/۱/۱۹
خیلی قشنگ بهمون یادآوری میکنه که چقدر عمر کوتاهه و باید فرصتها رو غنیمت شمرد و از هر لحظه زندگی لذت برد. به ما یاد میده که از یه دیدگاه دیگه به زندگی نگاه کنیم و بابت چیزهای بی ارزش حرص نخوریم. قدر داشته هامون رو بدونیم و درگیر روزمرگی ها نشیم. من دوستش داشتم
مرجان حمزه نژاد
۱۴۰۲/۱۰/۱۵
زندگى متفاوت دو آدم که متأثر از عشق به هم پیوند میخورد و باعث میشود هردو جنبه هاى نزیسته خود را زندگى کنند.
درعین سادگى، رمانى دلنشین است با اجراى زیباى صداپیشگان عزیز و موزیکهاى خوب
سعیده محمودی
۱۴۰۲/۱۰/۷
داستان جالب و جذابه، و حال و هوای جدیدی داره چون نقش اصلی یک یوتیوبر هست.... من خیلی خوشم اومده و پشت سرهم دارم گوش میدم هم نویسنده و هم مترجم و گوینده عالی هستن.
ayna keshavarz
۱۴۰۲/۱۲/۲۵
از گوش دادن کتاب خیلی لذت بردم خیلی دقیق و قابل لمس، کوتاهی زندگی و زیبایی عشق رو متذکر شد ممنونم از کتابراه و خوانش زیبای خانم پروین دشتی و آقای سلمان ظاهری
حدیث محمودی
۱۴۰۲/۱۱/۲۸
با سلام موضوع کتاب خیلی خاص بود این که از زوایای مختلف گفته میشد نقطه قوت کتاب بود به کسانی که رمانی خاص می خواهند بشنوند توصیه میکنم راویان کتاب هم خوب بودن
Armaghan N
۱۴۰۳/۱/۳۰
گاهی دل سپردن به چنین فانتزی‌هایی دقایقی از زندگی را دلپذیر تر می‌کند! و راویان داستان، در شیرین تر کردن این دقایق، سهمی دو چندان داشتند.
Farzad Homa
۱۴۰۲/۹/۲۰
کتاب بسیار خوبی هست پیشنهاد میدم زوج‌های که تازه وارد رابطه شدن حتما گوش بدن
Farzin Ashrafi
۱۴۰۲/۱۰/۲۷
بسیار زیبا و عاشقانه با توجه به تفاوت شخصیتی زیاد، می توان به قدرت عشق در این داستان پی برد.
دیانا حکیمیان
۱۴۰۳/۱/۲۱
کتاب عاشقانه خوبی بود. اون قدر زیاد خوشم نیومد که بگم عالی بود
Masoumeh Yaghoubi
۱۴۰۲/۹/۲۶
کتاب خوبی است ولی کش دار است صدای اقای ظاهری بسیار عالی
سعیده بهزادی پور
۱۴۰۲/۱۱/۱۷
عالی بی نظیر و گیرا هم خود داستان و هم ترجمه صوتیش
روشنک غیاثیان
۱۴۰۳/۱/۱۲
کتاب جذآبی بود من از شنیدنش لذت بردم
Nareh Az
۱۴۰۲/۱۲/۱۳
بهترین و با احساس ترین
مشاهده همه نظرات 16

راهنمای مطالعه کتاب صوتی زندگی کوتاه است

برای دریافت کتاب صوتی زندگی کوتاه است و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.