معرفی و دانلود کتاب صوتی تیره‌ بختان

عکس جلد کتاب صوتی تیره‌ بختان
قیمت:
۶۴۰۰۰ ۴۴,۸۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تیره‌ بختان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تیره‌ بختان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی تیره‌ بختان

هنگامی که فقر با شرافت آراسته می‌شود! کتاب صوتی تیره‌ بختان، اثر فئودور داستایوفسکی روایتگر شوربختانی است که با فقر در جدال هستند. نویسنده از لابه‌لای نامه‌ای که یک مرد میانسال برای بانوی جوانی نوشته، چهره‌ی شوم فقر را به ما نشان می‌دهد؛ چهره‌ای که این‌بار با شرافت انسان سربلند می‌شود.

درباره‌ی کتاب صوتی تیره بختان

هنگامی که هنوز کسی از ظهور نابغه‌ی داستان‌نویسی، فئودور داستایوفسکی (Fyodor Dostoyevsky) باخبر نشده بود، این نویسنده‌ی جوان اولین داستان بلندش را به نام تیره بختان (Poor Folk) به نگارش درآورد و آن را به دوستش گریگاروویچ سپرد تا نظر او را درمورد این داستان جویا شود. غافل از اینکه کتاب او دست‌به‌دست می‌چرخد تا گذارش به دفتر بلینسکی، منتقد مشهور آن زمان می‌افتد. این منتقد که از خواندن رمان تیره بختان شگفت‌زده شده بود، شخصاً به سراغ داستایوفسکی می‌رود تا خبر ظهور یکی از بزرگترین مشاهیر داستان‌نویسی را بدهد.

کتاب صوتی تیره بختان حاصل دل‌مشغولی‌های اجتماعی فئودور داستایوفسکی است. این نویسنده‌ی جوان که می‌بیند چهره‌ی تاریک فقر بسیاری از اطرافیانش را در خود فروبرده، چاره‌ی کار را نوشتن داستانی می‌داند که به دقت اوضاع و احوال جامعه‌اش را توصیف کند. پیکره‌ی اصلی کتاب صوتی تیره بختان را نامه‌هایی می‌سازد که پیرمردی فقیر و کم‌سواد اما شریف برای دختری که در همسایگی او زندگی می‌کند نوشته است. دخترک زیبا هم مانند همسایه‌ی پیرش در فقر و نداری زندگی می‌کند. برای اینکه روسیه‌ی معاصر داستایوسکی را بشناسید، نه به کتاب‌های تاریخ نیاز دارید و نه مستندهای تاریخی چیزی را به شما نشان می‌دهند. همه چیز همین جاست! فئودور داستایوفسکی در توصیف جامعه‌‌ی طبقاتی روسیه و فشاری که به قشر ضعیف وارد می‌شد، از بازگو کردن هیچ واقعیتی غافل نبوده است. کتاب صوتی تیره بختان بهتر از هر کلاس تاریخی، شما را با گذشته‌ی مردم روسیه آشنا می‌کند.

اگر هرگز از سرزمین روسیه و مردمش دیدن نکرده‌اید و کل آشنایی شما با فرهنگ روسیه به خواندن چند داستان و رمان خلاصه شود، جای نگرانی نیست. فئودور داستایوفسکی در توصیف شخصیت‌ها و زمانه‌ی ایشان آن‌قدر جزئی‌نگر و واقع‌بین است که باوجود‌ اختلاف فرهنگی هم خواننده‌ی فارسی‌زبان می‌تواند با اتفاق‌های داستان و دغدغه‌های شخصیت‌ها به‌خوبی ارتباط برقرار کند.

کتاب صوتی تیره بختان، روایتی خواندنی از نامه‌نگاری‌های دو شخصیت است که نماینده‌ی مردم فقیر روسیه در زمان خود به حساب می‌آیند. رمانی است که نخستین قدم‌های فئودور داستایوفسکی را در مسیر تبدیل شدن به نابغه‌ی رمان‌نویسی نشان می‌دهد. صراحت کلام و لحن کوبنده‌ی نویسنده، این داستان را به یکی از تأثیرگذارترین کتاب‌های ادبیات کلاسیک روسیه تبدیل کرده است.

کتاب تیره بختان را انتشارات چلچله با ترجمه‌ی کاظم خلخالی به چاپ رسانده و نشر صوتی واوخوان نیز آن را با صدای سینا ایجادی و حورا طالبی منتشر کرده است.

نکوداشت‌های کتاب صوتی تیره بختان

  • اولین موفقیت ادبی داستایوفسکی. (شرکت پنگوئن رندوم هوس)
  • یک داستان فراموش‌نشدنی. (بارنز و نوبل)

کتاب صوتی تیره بختان مناسب چه کسانی است؟

علاقمندان ادبیات کلاسیک روسیه، به‌ویژه داستان‌های اجتماعی، شنیدن این کتاب صوتی را هرگز از دست ندهند.

با فئودور داستایوفسکی بیشتر آشنا شویم

فئودور داستایوفسکی در سال 1821 دیده به جهان گشود و به سال 1881 از دنیا رفت. کتاب «داستایوفسکی»، نوشته‌ی «رابرت برد»؛ و کتاب «داستایوفسکی: جدال شک و ایمان»، نوشته‌ی «ادوارد هالت کار» دو سرگذشت‌نامه از زندگی پرفرازونشیب فئودور داستایوفسکی هستند. رمان‌ها و کتاب‌های این نویسنده‌ی نابغه، از جمله: «یادداشت‌های زیرزمینی»، «جنایت و مکافات»، «ابله» و «تسخیر‌شدگان» از شاهکارهای ادبیات کلاسیک جهان به شمار می‌آیند.

در بخشی از کتاب صوتی تیره‌ بختان می‌شنویم

نهم آوریل: ماکار آلکساویچ عزیزم! دوست و دلسوز من! راستش شرم نمی‌کنید که این چنین عصبانی و دگرگون می‌شوید؟ واقعا من می‌توانم شما را ناراحت کنم؟ می‌دانم که اغلب سربه‌هوا هستم اما هرگز فکرش را هم نمی‌کنم که شما حرف‌های مرا به‌عنوان مسخره به خودتان تلقی کنید. مطمئن باشید که نمی‌توانم شخصیت و سن و سالتان را موضوع خنده قرار دهم. علت تمام این‌ها بی‌فکری من است و بیش از این‌ها علتش افسردگی خودم است. افسردگی و کسالت چه کارها که نمی‌کند!

راستش را بخواهید فکر می‌کردم در نامه‌تان شوخی می‌کردید. بی‌نهایت معذب شدم از این که دریافتم آنطور از من رنجیده‌اید. دوست و حامی من! اگر فکر کنید آدم بی‌عاطفه و حق‌ناشناسی هستم درباره‌ام اشتباه کرده‌اید. از این که آن همه در برابر دشمنانم از من حمایت کردید و در برابر کینه و ستم آن‌ها پشتیبانم بوده‌اید سپاسگزار و قدردانم. همواره دعاتان خواهم کرد و اگر خدا دعایم را مستجاب کند شادی و سرور ارزانی‌تان خواهد داشت.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
13 دقیقه
بخش اول
6 دقیقه
بخش دوم
8 دقیقه
بخش سوم
2 دقیقه
بخش چهارم
9 دقیقه
بخش پنجم
3 دقیقه
بخش ششم
4 دقیقه
بخش هفتم
15 دقیقه
فصل هشتم
26 دقیقه
فصل نهم
28 دقیقه
فصل دهم
2 دقیقه
فصل یازدهم
7 دقیقه
فصل دوازدهم
4 دقیقه
فصل سیزدهم
2 دقیقه
فصل چهاردهم
2 دقیقه
فصل پانزدهم
1 دقیقه
فصل شانزدهم
14 دقیقه
فصل هفدهم
5 دقیقه
فصل هجدهم
6 دقیقه
فصل نوزدهم
4 دقیقه
فصل بیستم
8 دقیقه
فصل بیست‌ویکم
2 دقیقه
بخش بیست‌ودوم
4 دقیقه
بخش بیست‌وسوم
9 دقیقه
بخش بیست‌وچهارم
5 دقیقه
بخش بیست‌وپنجم
3 دقیقه
بخش بیست‌وششم
7 دقیقه
بخش بیست‌وهفتم
1 دقیقه
بخش بیست‌وهشتم
7 دقیقه
بخش بیست‌ونهم
1 دقیقه
بخش سی‌ام
6 دقیقه
بخش سی‌ویکم
4 دقیقه
بخش سی‌ودوم
7 دقیقه
بخش سی‌وسوم
3 دقیقه
بخش سی‌وچهارم
12 دقیقه
بخش سی وپنجم
3 دقیقه
بخش سی‌وششم
1 دقیقه
بخش سی‌وهفتم
3 دقیقه
بخش سی‌وهشتم
2 دقیقه
بخش سی‌ونهم
5 دقیقه
بخش چهلم
9 دقیقه
بخش چهل‌ویکم
22 دقیقه
بخش چهل‌ودوم
10 دقیقه
بخش چهل‌وسوم
2 دقیقه
بخش چهل‌وچهارم
6 دقیقه
بخش چهل‌وپنجم
4 دقیقه
بخش چهل‌وششم
6 دقیقه
بخش چهل‌وهفتم
1 دقیقه
بخش چهل وهشتم
8 دقیقه
بخش چهل‌ونهم
4 دقیقه
بخش پنجاهم
4 دقیقه
بخش پنجاه‌ویکم
2 دقیقه
بخش پنجاه‌ودوم
1 دقیقه
بخش پنجاه‌وسوم
1 دقیقه
بخش پنجاه‌وچهارم
3 دقیقه
بخش پنجاه‌وپنجم
3 دقیقه
بخش پنجاه‌وششم
8 دقیقه
بخش پنجاه‌وهفتم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی تیره‌ بختان
نویسنده
مترجمکاظم خلخالی
راویسینا ایجادی، حورا طالبی
ناشر چاپینشر چلچله
ناشر صوتی واوخوان
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۴۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۶۴۰۰۰ ۴۴,۸۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی تیره‌ بختان

رها نادری
۱۴۰۲/۹/۲۶
مگر میشود اسم فئودورداستایوسکی در میان باشد و مناظر معجزه دیگری از خلاقیت ظرافت و زیبایی و خلق یک داستان برجسته و توام با لذت و تخیلات غیر قابل تصور زیبا دلنشین مه به عمق پوست و گوشت و قاب ادمی رسوخ میکنه نداشته باشیم
کتاب صوتی تیره بختان حاصل دل‌مشغولی‌های اجتماعی فئودور داستایوفسکی است. این که
نویسنده‌ی جوان می‌بیند چهره‌ی تاریک فقر بسیاری از اطرافیانش را در خود فروبرده، چاره‌ی کار را نوشتن داستانی می‌داند که به دقت اوضاع و احوال جامعه‌اش را توصیف کند. پیکره‌ی اصلی کتاب صوتی تیره بختان را نامه‌هایی می‌سازد که پیرمردی فقیر و کم‌سواد اما شریف برای دختری که در همسایگی او زندگی می‌کند نوشته است. دخترک زیبا هم مانند همسایه‌ی پیرش در فقر و نداری زندگی می‌کند. برای اینکه روسیه‌ی معاصر داستایوسکی را بشناسید، نه به کتاب‌های تاریخ نیاز دارید و نه مستندهای تاریخی چیزی را به شما نشان می‌دهند. همه چیز همین جاست! فئودور داستایوفسکی در توصیف جامعه‌ی طبقاتی روسیه و فشاری که به قشر ضعیف وارد می‌شد، از بازگو کردن هیچ واقعیتی غافل نبوده است. کتاب صوتی تیره بختان بهتر از هر کلاس تاریخی، شما را با گذشته‌ی مردم روسیه آشنا می‌کند.
اگر هرگز از سرزمین روسیه و مردمش دیدن نکرده‌اید و کل آشنایی شما با فرهنگ روسیه به خواندن چند داستان و رمان خلاصه شود، جای نگرانی نیست. فئودور داستایوفسکی در توصیف شخصیت‌ها و زمانه‌ی ایشان آن‌قدر جزئی‌نگر و واقع‌بین است که باوجود‌ اختلاف فرهنگی هم خواننده‌ی فارسی‌زبان می‌تواند با اتفاق‌های داستان و دغدغه‌های شخصیت‌ها به‌خوبی ارتباط برقرار کند.
کتاب صوتی تیره بختان، روایتی خواندنی از نامه‌نگاری‌های دو شخصیت است که نماینده‌ی مردم فقیر روسیه در زمان خود به حساب می‌آیند.
محمد دکتران
۱۴۰۲/۱۱/۴
یک اثر زیبای دیگر و فاخر از داستایوفسکی. چقدر زیبا مشکلات جامعه را به رشته تحریر در می‌آورد؛ نگارشات‌اش طوری است که در زمان حال جاری نیز، صدق می‌کند.
نوید عمادی
۱۴۰۱/۱۲/۳
اثر منظم در سبک نوبسندگی تولستوی که نقاط برجسته زیادی دار
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب صوتی تیره‌ بختان

برای دریافت کتاب صوتی تیره‌ بختان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.