معرفی و دانلود کتاب صوتی زوربای یونانی

عکس جلد کتاب صوتی زوربای یونانی
قیمت:
210000 تومان - 22.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی زوربای یونانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی زوربای یونانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی زوربای یونانی

داستانی فلسفی و مدرن که می‌توان آن را اتوبیوگرافی نیکوس کازانتزاکیس به قلم خودش دانست. کتاب صوتی زوربای یونانی ماجرای دوستی یک مرد جوان و پیرمردی به نام «زوربا»ست که او را با تجربیات جدیدی در زندگی آشنا می‌کند. گفتنی‌ست این رمان در سال 1954 جایزه‌ی بهترین رمان خارجی را برای نویسنده‌اش به ارمغان آورده است.

درباره‌ی کتاب صوتی زوربای یونانی

داستان در جزیره‌ی «کرت» می‌گذرد؛ جایی که مرد جوان تصمیم گرفته تا معدن زغال‌سنگ خود را در این ناحیه مجدداً به کار بیندازد. او سال‌هاست زندگی را با جست‌و‌جو در کتاب‌ها سپری کرده اما اکنون می‌خواهد مدتی از دنیای کتاب‌ها فاصله بگیرد و خود را با کار معدن سرگرم کند. اینجاست که «آلکسیس زوربا» وارد قصه می‌شود. زوربا پیرمرد شصت‌و‌پنج ساله‌ای‌ست که از جوان می‌خواهد او را به‌عنوان سرکارگر معدن استخدام کند. مرد جوان می‌پذیرد و به این ترتیب دوستی عجیب آن‌ها آغاز می‌شود.

نیکوس کازانتزاکیس (Nikos Kazantzakis) در کتاب صوتی زوربای یونانی (Zorba The Greece) می‌کوشد تا به‌نحوی سرگذشت خود را برای مخاطب روایت کند. بااین‌اوصاف می‌توان اثر حاضر را نوعی زندگینامه‌ی خودنوشت به حساب آورد که البته از نمونه‌های درخشان داستان‌های فلسفی نیز هست و تأثیر اندیشه‌های بودائیسم بر این داستان به‌ خوبی قابل مشاهده است.

مرد جوان نماینده‌ی تمام روشنفکرانی‌ست که با گوشه‌نشینی و غرق شدن در کوهی از کتاب، سعی دارند به فلسفه‌ی زندگی و پاسخی برای کل هستی برسند. در مقابل این گروه، زوربا هم تمثیلی‌ست از افرادی که به‌واقع در حال زندگی کردن هستند. آن‌ها با کار و خوش‌گذرانی، بدون آنکه به دنبال معنای هستی باشند، آن را در تمام لحظه‌های زندگی درک می‌کنند. این رمان را می‌توان گزارشی از رویارویی دو گروه از انسان‌ها دانست: افرادی که درمورد زندگی فکر می‌کند و افرادی که به‌راستی زندگی می‌کنند.

در کتاب صوتی زوربای یونانی شاهد تحولاتی عمیق در زندگی مرد جوان هستیم که تحت تأثیر آشنایی با آلکسیس رخ می‌دهند. این پیرمرد عامی، ساده‌دل و کم‌سواد به جوانی که سال‌ها عمرش را صرف دانش‌اندوزی کرده، درس زندگی می‌دهد. جوان به کمک زوربای پیر می‌آموزد که با دل‌کندن از گذشته و رهایی از آینده، تنها در لحظه‌ی حال زندگی کند. مخاطب هم با شنیدن این رمان فرصتی خواهد داشت تا دلمشغولی‌های بیهوده را کنار بگذارد و به یاد بیاورد که تنها یک‌بار زندگی خواهد کرد. پس لذت بردن از تمامی دقایق این زمان محدود، بهترین هدیه‌ای‌ست که می‌تواند به خود بدهد.

محمدصادق سبط‌الشیخ این داستان را به فارسی برگردانده و انتشارات چلچله آن را به چاپ رسانده است. این کتاب گویا را با صدای میلاد فتوحی از سوی نشر صوتی استودیو نوار می‌شنوید.

اقتباس سینمایی از کتاب صوتی زوربای یونانی

  • «مایکل کاکویانیس» در سال 1964 با اقتباس از این رمان فیلمی ساخت که توانست جایزه‌ی اسکار را از آن خود کند.
  • در سال 1968 فیلمی موزیکال در دو قسمت براساس این رمان تولید شد.
  • بی‌بی‌سی در سال 1993 سریالی کلاسیک با الهام از رمان زوربای یونانی به نمایش درآورد. رابرت استفنز در این سریال به ایفای نقش پرداخته بود.

نکوداشت‌های کتاب صوتی زوربای یونانی

  • داستانی لذت‌بخش که زندگی چند نسل‌ از خوانندگانش را تغییر داده است. (آمازون)
  • هرگز نمی‌توان شک کرد که کازانتزاکیس نابغه بوده است. (ساندی تلگراف)

کتاب صوتی زوربای یونانی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به رمان‌های اتوبیوگرافی، سرگذشت‌نامه‌های داستانی و همچنین رمان‌های فلسفی علاقه‌مند هستید، پیشنهاد ما به شما شنیدن کتاب صوتی زوربای یونای است.

با نیکوس کازانتزاکیس بیشتر آشنا شویم

نیکوس کازانتراکیس، نویسنده‌ و شاعر یونانی در سال 1883 در شهر کرت دیده به جهان گشود. او تحصیلات خود را در آتن شروع کرد و پس از گرفتن دکتری در رشته‌ی حقوق به آلمان، فرانسه و ایتالیا رفت تا به تحقیق در زمینه‌ی ادبیات و هنر بپردازد. نیکوس در سال 1945 وارد عرصه‌ی سیاست شد و مقام وزارت فرهنگ یونان را از آن خود کرد، اما کمی بعد دوباره به نویسندگی روی آورد.

یکی از آثار برجسته او که نگارش آن دوازده سال طول کشید «منظومه‌ی حماسی ادیسه» است. همچنین «مسیح باز مصلوب»، «آزادی یا مرگ»، «آخرین وسوسه مسیح» و «زوربای یونانی» از دیگر آثار مشهور او هستند که شهرت جهانی دارند.

در بخشی از کتاب صوتی زوربای یونانی می‌شنویم

شب یکشنبه، اول مارس بود. من به صخره‌ای در کنار دریا تکیه داده و مشغول نوشتن بودم. صبح آن روز اولین پرستوی مهاجر را دیدم. خیلی شادی‌آور بود. تعالیم بودا برای بیرون راندن ارواح خبیثه را به راحتی و آرامش روی کاغذ می‌نوشتم. مبارزه‌ام با روح خبیثم آرام‌تر شده بود. دیگر نمی‌خواستم با ناامیدی مبارزه کنم. بلکه حالا اطمینان داشتم که به رستگاری خواهم رسید. ناگهان صدای پایی روی ماسه‌های ساحل شنیدم. سرم را بلند کرده و مادام اورتانز را دیدم که در امتداد ساحل مانند کشتی بادبان‌داری که بر روی دریا می‌غلتد، به طرف من می‌آید.

عرق از سر و صورتش می‌ریخت و از نفس افتاده بود. پرسید: «نامه‌ای نداده؟» با خنده، درحالی‌که به احترامش بلند می‌شدم، گفتم: «چرا و سلام بسیار به شما رسانده و نوشته که روز و شب به فکر شماست. نه می‌تواند چیزی بخورد و نه چیزی بیاشامد. این دوری برایش خیلی سخت است.»

زن بیچاره که هنوز نفس‌نفس می‌زد، پرسید: «فقط همین را نوشته؟»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
22 دقیقه
فصل اول - قسمت اول
15 دقیقه
فصل اول - قسمت دوم
28 دقیقه
فصل دوم - قسمت اول
19 دقیقه
فصل دوم - قست دوم
18 دقیقه
فصل سوم - قسمت اول
19 دقیقه
فصل سوم - قسمت دوم
34 دقیقه
فصل چهارم
23 دقیقه
فصل پنجم
15 دقیقه
فصل ششم - قسمت اول
25 دقیقه
فصل ششم - قسمت دوم
18 دقیقه
فصل هفتم
24 دقیقه
فصل هشتم - قسمت اول
16 دقیقه
فصل هشتم - قسمت دوم
21 دقیقه
فصل نهم
27 دقیقه
فصل دهم
27 دقیقه
فصل یازدهم
31 دقیقه
فصل دوازدهم
28 دقیقه
فصل سیزدهم
30 دقیقه
فصل چهاردهم
19 دقیقه
فصل پانزدهم
30 دقیقه
فصل شانزدهم
31 دقیقه
فصل هفدهم
12 دقیقه
فصل هجدهم - قسمت اول
25 دقیقه
فصل هجدهم - قسمت دوم
25 دقیقه
فصل نوزدهم
29 دقیقه
فصل بیستم
27 دقیقه
فصل بیست و یکم
31 دقیقه
فصل بیست و دوم
23 دقیقه
فصل بیست و سوم - قسمت اول
16 دقیقه
فصل بیست و سوم - قسمت دوم
20 دقیقه
فصل بیست و چهارم - قسمت اول
22 دقیقه
فصل بیست و چهارم - قسمت دوم
24 دقیقه
فصل بیست و پنجم - قسمت اول
24 دقیقه
فصل بیست و پنجم - قسمت دوم
15 دقیقه
فصل بیست و ششم - قسمت اول
29 دقیقه
فصل بیست و ششم - قسمت دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی زوربای یونانی
نویسنده
مترجممحمدصادق سبط الشیخ
راویمیلاد فتوحی
ناشر چاپینشر چلچله
ناشر صوتی استودیو نوار
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۱۴ ساعت و ۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
210000 ت - 22.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی زوربای یونانی

فرح حقیقی
۱۴۰۲/۱/۱۱
اجرا عالی بود اما محتوی چنگی به دل نمیزنه و در انتها چیز زیادی عاید شنونده نمیشه، زوربا برخلاف تعریف و تمجیدهای اربابش فردیست که همه چیز را برای لذت می‌خواهد و جزء آندسته از افرادیست که بقول دکتر علی شریعتی تمام دغدغه‌اش شکم است و زیرشکم، درسته که گاهی حرف حساب میزنه اما جائی که با منافع مادیش در و تضاد باشه پشیزی برای ارزش‌های انسانی اهمیت قائل نیست نمونه‌اش در معبد زمانیکه متوجه میشه پدر دیمیتری از شاگردش سوء استفاده کرده بعد اورا با طپانچه به قتل رسانده، این جنایت را موهبتی از طرف خداوند برای خود و اربابش تلقی نموده و دستاویزی قرار میده برای تصاحب جنگل اطراف معبد. در بخش‌های مختلف کتاب زنان را موجوداتی بی ارزش و شیطان صفت که تنها هدفشان سرکیسه کردن مردهاست معرفی میکنه، اربابش هم که مثلا فردی صاحب قلم است و دم از برابری انسانها میزند، انسان کاهلی است که شام شبش را هم زوربای خسته و کوفته برگشته از سر کار برایش آماده می‌کند و...
Morteza Nasiri
۱۴۰۱/۱۱/۲۳
یکی از بهترین رمان‌های خارجی که تا این لحظه خوندم و یا گوش کردم بدون شک کتاب صوتی زو بای یونانی اثر نیکوس کازانتزاکیس هستش که اصلاً دلم نمیخواد حتی یک لحظه از داستان رو براتون شرح بدم، فقط اینگونه میگم که رمان با دوستی یک مرد جوان و یک پیرمرد ۶۵ ساله شروع میشه، فقط در همین حد کافیه.
این کتاب در و
ژانر فلسفی مدرن هستش که در سال ۱۹۵۴ جایزه بهترین رمان دنیا رو از آن خودش کرده.
در نهایت بدونید رمان زوربای یونانی یک شاهکار بسیار بسیار بسیار عالی و جالب هستش و برای هر کسی ارزش خوندن داره.
معصومه مولایی
۱۴۰۲/۱/۱۶
رمان جالبی بود راوی به خوبی اجرا می‌کرد و خیلی لذت بردم از مجموعه کتابراه متشکرم فقط در بعضی جاها با نظر نویسنده مخالفم درباره زنان خیلی بی انصافی کرده آن‌ها را موجودات ناقص و بی بندبار و... توصیف کرده و شخصیت اصلی داستانش از ازدواج‌های متعدد ودوست دختر هایش بی هیچ احساس تاسفی حرف می‌زنه و بنظرم بی انصافیه
ولی در کل داستان زیبایی بود و به چندین سوال فلسفی جواب‌هایی داده که جالب بود
جلال آسائیان
۱۴۰۲/۱/۱۷
سپاس فراوان به دوستان زحمت کش کتاب راه.
که این کتاب زیبا را با اجرای خوب آقای میلاد فتوحی در اختیار ما گذاشتن که گوش جان بسپاریم.
کتاب زوربای یونانی شهر یک فرد جوان و با سواد و یک پیر مرد ۶۵ ساله بی سواد که دنیا دیده است و تجربه بسیاری در راه روش زندگی و آزاد زیستن دارد.
توصیه میکنم‌ این کتاب زیبا را حتما یا مطالعه کنید یا گوش جان بسپارید.
سپاس فراوان..
لیلا حسنی
۱۴۰۱/۱۲/۲۶
من کتابهای زیادی خوندم ولی زوربا یکی از اون بهترین‌ها بود
سال ۱۳۷۹ یکبار خوندم ۱۴۰۱ هم یکبار دیگه.
اگر تو فکر این هستید که این کتاب بخونید یا نه شک نکنید و شروع به خواندنش کنید
جمله‌هایی در این کتاب هست که همیشه توی زندگی همراهیتون میکنه و از یادآوریشون لذت میبریدو آرامش پیدا میکنید
بابت تمامی زحماتتون در رابطه با فایل صوتی تشکر و قدردانی میکنم
حبیب صفری اوریمی
۱۴۰۱/۱۱/۲۱
واقعا بعد از مدتها یه کتاب دارم گوش میکنم که مثل غذا جذب گوشت وخون ادم میشه... پیشنهاد میکنم هر کسی گه در طلب کشف رازهای زندگیه این کتاب پند اموزورازگشا رو گوش بده... مخصوصا صدا ولحن راوی محترم که بسیار استادانه وبا مهارت خاصی جان کلمات وجملات را ادا میکنن... در کل اگه گوش نکنی ضرر کردی.. همین الان بخرینش.. شک نکنین دوستان.. یا حق
روجا محمودی
۱۴۰۲/۱/۲۰
سلام. عالی بود. باید کتاب را سر فرصت گوش داد و بعضی جمله‌ها رو نوشت. کاش رو جلد کتاب می‌نوشتن بیشتر مناسب بالای ۴۰ سال وقتی شور جوانی فروکش کرد. چون درک بهتری میشه از کتاب داشت. تمام تلاش کتاب اینه که بگه مرگ نزدیکه و باید در لحظه زندگی کرد. یعنی سخت‌ترین کار دنیا که زوربا به خوبی از پسش بر اومد.
R R
۱۴۰۱/۱۲/۲۷
اونقدر که همه میگفتن رمان جالبیه نبود همون برای یک دفعه گوش دادن خوب بود و نه بیشتر
نظرات زوربا درمورد مرگوزندگی جالب بود در مورد حال بد داشتن و بروز ندادن و لذت بردن از زندگی رو خوب نشون میده در کل بد نبود ولی عالی هم نبود و اینکه این کتاب سانسور زیاد داشت
علیرضا بلوچی
۱۴۰۲/۹/۲۳
خیلی با سلیقه من جور نبود ولی برای کسی که بخواد تازه کتابخوانی رو شروع کنه و حوصلش هم تقریبا زیاد باشه، گزینه‌ای خیلی عالی هست.
ساناز اسعدی
۱۴۰۲/۱/۶
لذت بخشترین کتابها اونایی هستند که ذهنتو باز میکنه و تورو به فکر کردن وادار میکنه و زوربای یونانی با یک اجرای عالی همون کتابه
ممنونم
کریم بابایی
۱۴۰۱/۱۲/۱
جزو کتاب‌هایی هست که باید خیلی عمیق گوش کرد داستانی بسیار عالی و فلسفی که میتونه فلسفه زندگیت رو تغییر بده و نگاه متفاوتی پیدا کنی
مرضیه زاهدی
۱۴۰۱/۱۲/۱۲
کتابی قشنگ و صدای گوینده عالی بود.
گفتگوی زوربای یونانی و اربابش هم پر از نکات مفید بود. گوش دادنش را پیشنهاد میکنم.
مَه پونه
۱۴۰۱/۱۲/۲
صدای گوینده بسیار دلنشین بود.
رمان فلسفیه قشنگی بود، فقط یه جاهایی از کتاب حس میکردم به خانم‌ها توهین میشه🫤🫤
Ramtin .B
۱۴۰۱/۱۱/۱۹
صدای گوینده بسیار زیبا بود. و خیلی حرفه‌ای صدا گذاری شده بود.
خود داستان هم به شدت آموزنده و خارق العاده بود.
رضا اکبری
۱۴۰۱/۱۲/۱۵
حرف نداره خیلی خوشم اومد از شخصیت زوربا حتما گوش کنید این داستان آموزنده و پر افت و خیز رو
مشاهده همه نظرات 19

راهنمای مطالعه کتاب صوتی زوربای یونانی

برای دریافت کتاب صوتی زوربای یونانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.