معرفی و دانلود کتاب صوتی سرو سفید یا حافظ ناصر

عکس جلد کتاب صوتی سرو سفید یا حافظ ناصر
قیمت:
۴۹۰۰۰ 24500 تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سرو سفید یا حافظ ناصر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سرو سفید یا حافظ ناصر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی سرو سفید یا حافظ ناصر

روایتی شنیدنی از سرگذشت خواجه شمس‌الدین شیرازی. کتاب صوتی سرو سفید یا حافظ ناصر نوشته‌ی ناصر قلمکاری، داستانی جذاب است که زندگی این شاعر نامدار را به تصویر می‌کشد و با قلم قوی خود، تا روزها ذهن شنوندگانش را درگیر خواهد کرد... .

درباره‌ی کتاب صوتی سرو سفید یا حافظ ناصر

گنجینه‌ی شعر پارسی چنان غنی است که شهرتی جهانی برای ایران به ارمغان آورده. از فردوسی گرفته تا ملک‌الشعرای بهار هر یک از ادیبان سهمی در درخشش ادبیات این کشور داشته‌اند و خواجه حافظ شیرازی، یکی از معروف‌ترین آن‌هاست.حافظ جمع اضداد است، مجموعه‌ای از عرفان و عشق که در اشعارش هم از ذات قدسی بشر سخن می‌گوید و هم مهر شاهد و ساقی. او نام‌آشناترین شاعری است که مهم‌ترین اعیاد ملی مانند نوروز و یلدا به اشعارش گره خورده و با این وصف جای اثری مانند کتاب صوتی سرو سفید یا حافظ ناصر در ادبیات امروز بسیار خالی بود.

حافظی که در این قصه با او آشنا می‌شوید شاعری محبوب و نویسنده است. ناصر قلمکاری که ارادت ویژه‌ای نسبت به این عارفِ عاشق دارد به مطالعات گسترده‌ای درباره‌ی او دست زده، با این حال کتاب سرو سفید را نمی‌توان منبعی تاریخی دانست. صرف نظر از خاصیت قصه‌نویسی که مرزی باریک میان تاریخ و رمان می‌کشد، ما اطلاعات کمی از زندگی خواجه شمس‌الدین محمد بن بهاءالدّین محمد شیرازی در دست داریم و به همین دلیل تخیل نقش پررنگی در شکل‌گیری وقایع این کتاب دارد.

با اینکه برخلاف برخی شعرای معروف پارسی مانند مولانا، زندگی شخصی حافظ در پرده‌ای از ابهام قرار دارد به لطف غزل‌های نغزش آسان می‌توان به روحیات او پی برد. دیوانی که امروزه به نام حافظ در اختیار داریم با «اَلا یا اَیُّهَا السّاقی اَدِرْ کَأسَاً و ناوِلْها / که عشق آسان نمود اوّل ولی افتاد مشکل‌ها» شروع می‌شود و این گواه طبعی عاشقانه‌ و پراحساس است.

خواجه‌ی محبوب شیراز از دورویی بیزار است و این را می‌توان به وضوح در اشعارش دید:‌ «ای مدعی برو که مرا با تو کار نیست» یا آنجا که می‌گوید: «ای دل طریق رندی از محتسب بیاموز / مست است و در حق او کس این گمان ندارد». او از زیبایی شاهد می‌سراید: «بِبُرد از من قرار و طاقت و هوش / بتِ سنگین دلِ سیمین بناگوش» و با این‌حال لحظه‌ای ماهیت روحانی انسان را فراموش نمی‌کند: «تو را ز کنگرهٔ عرش می‌زنند صفیر / ندانمت که در این دامگه چه افتادست».

چگونه می توان شخصیتی چنین چندبعدی و پیچیده را تصویر کرد؟ این کار چنان دشوار است که حتی تصورش برای ترساندن نویسندگان تازه‌کار کافی است، اما نویسنده‌ی کتاب صوتی سرو سفید یا حافظ ناصر به خوبی از عهده‌ی آن برآمده است. درباره‌ی خط داستانی و آنچه که وقایع نفس‌گیر آن را به جریان می‌اندازد نمی‌توانیم جزئیاتی دقیق در اختیارتان قرار دهیم چون در این صورت به معمای اصلی رمان پاسخ خواهیم داد. اگر تصمیم به شنیدن داستان سرو سفید گرفته‌اید تنها پیشنهاد ما این است: عصری پاییزی که گویی بوی باران و صدای باد شهر را به تسخیر خاطرات عاشقانه درآورده، همراه با جرعه‌ای نوشیدنی داغ زمانی را به سرگذشت رند شیراز اختصاص دهید. برای فشرده شدن قلبتان بعد از شنیدن حوادث تلخ آماده باشید اما سختی روزگار را به معنی سیاه‌بختی خواجه شمس‌الدین شیرازی نگیرید چرا که او هرچه کشید، به میل و اختیار بود و می‌گفت :«وفا کنیم و ملامت کشیم و خوش باشیم / که در طریقت ما کافریست رنجیدن».

کتاب صوتی سرو سفید یا حافظ ناصر مناسب چه کسانی است؟

شنیدن این اثر عاشقانه و پرکشش را به تمامی دوستداران خواجه حافظ شیرازی توصیه می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی سرو سفید یا حافظ ناصر می‌شنویم

باید هرچه در چنته داری رو کنی تا ماموریتت شکست نخورد. می‌دانی که شمس‌الدین محمد تو را نخواهد پذیرفت. کودکانه خیال می‌کردی اسیر این بازی‌ها می‌شود اما او منزلت خود را بالاتر از این‌ها می‌داند. ناشتا که می‌خوری، نگاهی می‌اندازی به انبان وسایلی که با خود آوردی. هنوز فرصت نکرده‌ای سراغش بروی. اولین چیزهایی که بیرون می‌آوری ابزارهای مشاطه‌گری است. نگاه می اندازی به حجره‌ی لختی که بهت داده‌اند. زیلویی بر کف، رختخواب پیچی در انتها، کوزه‌ی بزرگ سفالی در گوشه و شیشه‌های سبز و قرمز پنجره‌های چوبی.

آینه‌ای که با خود آورده بودی را نمی‌یابی. بیش از هرچیز حالا به آن نیاز داری. نگاهت روی در و دیوار می‌گردد. عجیب آنکه آینه‌ای را روی رف آن‌سوی اتاق پیدا می‌کنی. زنگار گرفته و کدر است و صورتت را پهن نشان می‌دهد و نزدیک. باید خیلی کهنه باشد. چشم‌ها را با دقت سرمه میکشی و به ابروها وسمه می‌ذاری. مژه‌ها را می‌آرایی و بر گونه‌‌ها سفیداب و بعد سرخاب می‌مالی. خالی که گوشه‌ی لب می‌نشانی توی آینه تکثیر شده است. مثل چند نقطه دوده که در حلقه‌ی جیم افتاده باشند...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
21 دقیقه
فصل اول
22 دقیقه
فصل دوم
19 دقیقه
فصل سوم
17 دقیقه
فصل چهارم - قسمت اول
18 دقیقه
فصل چهارم - قسمت دوم
22 دقیقه
فصل پنجم
26 دقیقه
فصل ششم
16 دقیقه
فصل هفتم - قسمت اول
16 دقیقه
فصل هفتم - قسمت دوم
19 دقیقه
فصل هشتم
21 دقیقه
فصل نهم
17 دقیقه
فصل دهم - قسمت اول
16 دقیقه
فصل دهم - قسمت دوم
22 دقیقه
فصل یازدهم
21 دقیقه
فصل دوازدهم - قسمت اول
18 دقیقه
فصل دوازدهم - قسمت دوم
18 دقیقه
فصل سیزدهم - قسمت اول
20 دقیقه
فصل سیزدهم - قسمت دوم
28 دقیقه
فصل چهاردهم
17 دقیقه
فصل پانزدهم - قسمت اول
14 دقیقه
فصل پانزدهم - قسمت دوم
24 دقیقه
فصل شانزدهم
16 دقیقه
فصل هفدهم - قسمت اول
23 دقیقه
فصل هفدهم - قسمت دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی سرو سفید یا حافظ ناصر
نویسنده
راویاشکان عقیلی پور
ناشر چاپینشر چشمه
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۵۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
۴۹۰۰۰ 24500 ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی سرو سفید یا حافظ ناصر

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی سرو سفید یا حافظ ناصر

برای دریافت کتاب صوتی سرو سفید یا حافظ ناصر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.