معرفی و دانلود کتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد چهاردهم: فارغ التحصیل زندان

عکس جلد کتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد چهاردهم: فارغ التحصیل زندان
قیمت:
۳۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد چهاردهم: فارغ التحصیل زندان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد چهاردهم: فارغ التحصیل زندان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد چهاردهم: فارغ التحصیل زندان

کتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد چهاردهم: فارغ التحصیل زندان، اثری آموزشی برای نوجوانان است که به تلاش‌های اروپاییان برای استعمار می‌پردازد. در این مجلد از مجموعه‌ی سرگذشت استعمار (نوشته‌ی مهدی میرکیایی) که در سال 1400 در جایزه‌ی کتاب سال شایسته‌ی تقدیر نامیده شد، فتح مصر توسط ناپلئون بناپارت فرانسوی بررسی شده است.

درباره‌ی کتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد چهاردهم: فارغ التحصیل زندان

ناپلئون بناپارت پس از به قدرت رسیدن به دنبال این بود که قدرت بزرگ‌ترین دشمن خود، یعنی امپراتوری بریتانیا را محدود کند. ولی با اینکه بریتانیا در آن زمان توسط انقلاب و استقلال آمریکا ضعیف‌تر شده بود، مستعمره‌های فراوانش از جمله هندوستان ثروت زیادی را نصیبش می‌کردند. ناپلئون به این نتیجه رسید که باید هندوستان را فتح کند، ولی نیروی دریایی بریتانیا در آن زمان قدرتمندترین و بزرگ‌ترین نیروی دریایی در جهان بود و کشتی‌های بریتانیایی جلوی ورود هر نیروی خارجی به هندوستان را می‌گرفتند. ناپلئون راهی جز حمله‌ی زمینی نمی‌دید و به همین منظور نیروهایش را به کشورهای سوریه و مصر فرستاد که در آن زمان بخشی از امپراتوری عثمانی بودند. کتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد چهاردهم: فارغ التحصیل زندان، نوشته‌ی مهدی میرکیایی، ماجرای حمله‌ی ناپلئون بناپارت به مصر و پیامدهای آن برای دیگر کشورهای استعمارگر را با زبانی ساده و جذاب برای نوجوانان روایت می‌کند.

حمله‌ی ناپلئون به مصر و شکست امپراتوری عثمانی، تبعات و پیامدهای زیادی برای استعمار آفریقا داشت. امپراتوری عثمانی تلاش کرد در نبرد ابوقیر به فرماندهی سید مصطفی پاشا مصر را از نیروهای فرانسوی بازپس بگیرد، ولی نبوغ نظامی ناپلئون شکست دیگری به این امپراتوری وارد کرد. در این نبرد، تنها 200 تا 600 نفر از نیروهای فرانسوی کشته شدند، ولی امپراتوری عثمانی بیش از 20000 نفر از نیروهایش را از دست داد. این پیروزی برای ناپلئون محبوبیت زیادی به ارمغان آورد و تبعات زیادی برای قدرت‌های استعمارگر داشت. بعد از این بود که این قدرت‌ها تصمیم جدی‌تری برای ورود به آفریقا گرفتند.

کتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد چهاردهم: فارغ التحصیل زندان، در ادامه به تبعات رشد اقتصادی و انقلاب صنعتی در اروپا می‌پردازد. مهدی میرکیایی نشان می‌دهد ایده‌هایی چون تقسیم کار چگونه توانستند قدرت این کشور‌ها برای استعمار بیشتر قاره‌ی از نظر طبیعی ثروتمند آفریقا را افزایش دهند و رقابت برای تصرف آفریقا تا چه حد خونین و خشن بود. این کتاب توسط انتشارات مهرک منتشر شده است و نسخه‌ی صوتی آن توسط گروه فرهنگی سماوا، به گویندگی پیمان طالبی تهیه شده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی سرگذشت استعمار

مجموعه سرگذشت استعمار به ما کمک می‌کند واقعیت‌های قرن پانزدهم که ریشه‌ی ‌نابرابری‌های امروز هستند را ببینیم و در تحلیل مسائل روز هوشمندانه‌تر عمل کنیم. مهدی میرکیایی، نویسنده این مجموعه‌ی پانزده جلدی ما را به قلب کشورهای استعمارشده می‌برد تا درکی جامع از روابط ملل در قرون گذشته به دست آوریم. این اثر ارزشمند می‌تواند انتخابی عالی برای نوجوانان علاقه‌مند به تاریخ باشد.

جوایز و افتخارات مجموعه‌ی سرگذشت استعمار

  • اثر شایسته‌ی تقدیر در سی‌ونهمین جایزه‌ی کتاب سال (1400)
  • اثر شایسته‌ی تقدیر در بیست‌ونهمین جایزه‌ی جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران (1400)

کتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد چهاردهم: فارغ التحصیل زندان برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدن کتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد چهاردهم: فارغ التحصیل زندان به تمامی نوجوانان و کسانی توصیه می‌شود که به تاریخ علاقه دارند.

با مهدی میرکیایی بیشتر آشنا شویم

مهدی میرکیایی (متولد 1352) تاریخ‌دان، استاد دانشگاه و نویسنده‌ی ایرانی است. او که دارای مدرک دکتری تاریخ ایران است، در دانشگاه علامه طباطبایی به تدریس می‌پردازد و بیش از 40 کتاب در حوزه‌ی ادبیات و تاریخ نوشته است. مهدی میرکیایی در سال‌های 1378 و 1381 برنده‌ی جایزه‌ی کتاب سال شده است. از دیگر آثار او می‌توان به کتاب‌های «صلیب خونین»، «نیرنگ» و «اشک پهلوان» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد چهاردهم: فارغ التحصیل زندان می‌شنویم

ناپلئون بناپارت، سردار فرانسوی، در سال 1798 میلادی با 190 کشتی و 540000 نیرو برای تصرف سرزمین مصر کشورش را ترک کرد. هنوز کشتی‌های ناپلئون به ساحل مصر نرسیده بودند که او پیامی برای مردم مصر فرستاد و در پایان آن را با نام «ژنرال علی پاشا» امضا کرد؛ ناپلئون مدعی بود که مسلمان شده. ارتش فرانسه به آسانی مصر را تصرف کرد. فرانسوی‌ها به شدت با انگلیسی‌ها رقابت و دشمنی داشتند. فرانسه می‌خواست انگلستان را با تصرف ثروتمندترین مستعمره‌اش، هندوستان از پا در بیاورد. نیروی دریایی قدرتمند انگلستان اجازه نمی‌داد کشتی‌های کشورهای دیگر به هند نزدیک شوند، برای همین ناپلئون تصمیم گرفت از راه زمینی به هندوستان برسد. فتح مصر اولین قدم در این راه بود.

در آن سال‌ها، مصر بخشی از امپراتوری عثمانی بود. ناپلئون برای اینکه دل مصری‌ها را به دست بیاورد، مثل یک مسلمان رفتار می‌کرد. وقتی با بزرگان مصری صحبت می‌کرد، در بین گفت‌و‌گو ناگهان می‌گفت: «به پیغمبر صلوات بفرستید.» در سخنرانی‌هایش هم همیشه می‌گفت: «ما مسلمونا» و در آغاز نامه‌ها و فرمان‌هایش به یگانگی خداوند و پیامبری حضرت محمد شهادت می‌داد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
69 دقیقه
بخش اول
45 دقیقه
بخش دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد چهاردهم: فارغ التحصیل زندان
نویسنده
راویپیمان طالبی
ناشر چاپیانتشارات مهرک
ناشر صوتی گروه فرهنگی سماوا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۵۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی نوجوان، کتاب علمی و آموزشی نوجوان
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد چهاردهم: فارغ التحصیل زندان

زنده باد ایران
۱۴۰۲/۷/۱۰
متن روان، گویندگی خوب، این جلد به تاریخ استعمار و کار‌هایی که در قاره آفریقا انجام دادند می‌پردازد
یگانه زهرا منصوری
۱۴۰۳/۱/۹
واقعا در بررسی تاریخچه اصلی استعمار در جهان عالی بود من چندبار گوش کردم
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد چهاردهم: فارغ التحصیل زندان

برای دریافت کتاب صوتی سرگذشت استعمار - جلد چهاردهم: فارغ التحصیل زندان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.