معرفی و دانلود کتاب صوتی سعادت زناشویی

عکس جلد کتاب صوتی سعادت زناشویی
قیمت:
۶۰۰۰۰ 42000 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سعادت زناشویی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سعادت زناشویی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی سعادت زناشویی

کتاب صوتی سعادت زناشویی یکی از بهترین رمان‌های کوتاه لئو تولستوی، نابغه‌ی ادبیات روسیه، است. در این اثر فراموش‌نشدنی شنونده‌ی ماجرای عاشقانه‌ی پرفرازونشیبی خواهید بود که میان دختری جوان و مردی میانسال درمی‌گیرد؛ ماجرایی که با شور و سودا آغاز می‌گردد، با التهاب و تنش ادامه می‌یابد، و سرانجام، با بغض و بیزاری به پایان می‌رسد...

درباره کتاب صوتی سعادت زناشویی

لئو تولستوی (Leo Tolstoy)، نویسنده‌ی شهیر ادبیات روسیه، نزد عموم مخاطبان با دو کتاب «جنگ و صلح» و «آنا کارنینا» شناخته می‌شود. شکی نیست که این دو رمان عظیم آثاری درخشان و در نوع خود، بی‌بدیل و بی‌نظیرند. با این حال، امروزه برخی از صاحب‌نظران بر آن‌اند که چه بسا شاهکارهای راستین تولستوی، نه دو اثر حجیم نامبرده، بلکه رمان‌های کوتاه این نویسنده باشند. کسانی که از چنین ادعایی دفاع می‌کنند، بر این نکته تأکید دارند که جنگ و صلح و آنا کارنینا (و تا حدی نیز، رمان رستاخیز) علی‌رغم برخورداری از ساختار درخشان، شخصیت‌های ماندگار و درون‌مایه‌های ژرف و تأمل‌برانگیز، گاه از فرط اطنابْ موجبات ملال خوانندگان را فراهم می‌آورند. این نقد خصوصاً به رمان جنگ و صلح وارد است. اثری که بخش قابل توجهی از آن، به گفته‌های وعظ‌گونه‌ی نویسنده در باب مسائل گوناگون اختصاص یافته، گفته‌هایی که حقیقتاً ارتباط چندانی با داستانِ کتاب ندارند. در رمان‌های کوتاه تولستوی امّا چنین زیاده‌گویی‌هایی ابداً به چشم نمی‌خورد. نابغه‌ی روس در این دست از آثار خویش، در مقام استادِ مسلم ایجاز و اقتصادِ کلام ظاهر شده است.

یکی از بهترین رمان‌های کوتاه لئو تولستوی، اثری است به نام سعادت زناشویی (Family Happiness). این کتاب درخشان نخستین بار به سال 1859 به انتشار رسید؛ یعنی درست هنگامی که خلاقیت و نبوغ نویسنده در اعلاترین درجه‌ی کمال به سر می‌بُرد.

تولستوی در کتاب سعادت زناشویی علیه تصورات غیرواقع‌بینانه از مفهوم عشق شوریده است. او در این کتاب صوتی، با روایتِ ماجرای بدفرجامِ یک دلدادگیِ عمیق و شورانگیز، بر عمر کوتاهِ عواطفِ آتشینِ دوران جوانی تأکید نموده، و این‌چنین، خیالات رمانتیک مبنی بر زوال‌ناپذیریِ احساسات عاشقانه را به ریشخند گرفته است. به طور خلاصه، چنین می‌توان گفت که رمان سعادت زناشویی حاوی چکیده‌ی دیدگاه‌های بدیع لئو تولستوی در باب مفاهیمی چون عشق، تعهد، پیوند ازدواج و... است.

قهرمان اصلی کتاب صوتی سعادت زناشویی «ماشا» نام دارد. او دختری جوان و بی‌ریاست که به تازگی پدر خود را از دست داده و پس از این واقعه، به سبب مشکلات اقتصادی، موقتاً در محیطی روستایی منزل گزیده است. داستان زمانی کلید می‌خورد که یکی از دوستان سابق پدر ماشا، چند باری برای عرض تسلیت نزد دختر جوان می‌رود. این دوستِ خانوادگی که اختلاف سنی قابل توجهی با ماشا دارد، به‌مرور در دل قهرمان داستانِ ما جا باز می‌کند، تا این‌که پس از مدتی، ناغافل به موضوع تمام امیال عاشقانه‌ی او بدل می‌شود! البته آنچه از آن سخن می‌گوییم عشقی یک‌طرفه نیست؛ چرا که در سوی دیگرِ ماجرا، می‌بینیم که مردِ قصه‌ نیز، علی‌رغم میل باطنی خود، آهسته‌آهسته مجذوب دختر جوان می‌شود. خلاصه، آنچه در ابتدا محال به نظر می‌رسید، به طرفة العینی اتفاق می‌افتاد: دختر جوان و مرد میانسال به وصلت یکدیگر درمی‌آیند، و این‌گونه، بارِ سنگینی را بر عهده می‌گیرند که عشق و تعهد بر دوش آدمی می‌گذارد...

در نکوداشت کتاب صوتی سعادت زناشویی

- گزارشی گیرا و واقع‌بینانه از جریان بلوغ عاطفی زنی جوان... (Amazon)

کتاب صوتی سعادت زناشویی مناسب چه کسانی است؟

دوست‌داران ادبیات روسیه، علاقه‌مندان به رمان‌هایی با تم عاشقانه و طرفداران ادبیات کلاسیک، سه گروه از مخاطبینی‌اند که کتاب سعادت زناشویی را اثری دلخواهِ خویش خواهند یافت.

با لئو تولستوی بیشتر آشنا شویم

لئو تولستوی (Leo Tolstoy)، نویسنده‌ی نامدار روس، در سال 1828 متولد شد و به سال 1910 از دنیا رفت. این غول بی‌همتای عرصه‌ی فکر و ادب، زندگی‌ای بس پرماجرا داشت. چنان‌که شرحِ ولو مختصر آن فرصتی بسیار فراخ‌تر از آنچه ما در این نوشتار داریم می‌طلبد. به همین خاطر، از این مطلب می‌گذریم و به مرورِ مختصر و فهرست‌وارِ مهم‌ترین آثار به‌جامانده از وی اکتفا می‌کنیم:

کتاب جنگ و صلح: حماسه‌ای عظیم و شگرف با موضوع جنگ تاریخی میان فرانسه‌ی ناپلئونی و روسیه‌ی تزاری؛ جنگ و صلح، به باور اغلب صاحب‌نظران، یکی از برترین آثار در تاریخ ادبیات داستانی است.

کتاب آنا کارنینا: نابغه‌ی روس در این عاشقانه‌ی غریب و تراژیک، سرنوشت بانویی اشرافی را روایت کره که با دل باختن به افسری جوان، زمینه‌های هلاکت خویش را فراهم می‌سازد.

کتاب مرگ ایوان ایلیچ: تکان‌دهنده‌ترین مرگ‌نگاری در تاریخ ادبیات نوین؛ تولستوی در رمان کوتاه مرگ ایوان ایلیچ مواجهه‌ی مردی میان‌مایه با واقعیت هولناک نیستی و فنا را به تصویر کشیده است.

کتاب رستاخیز: واپسین شاهکارِ لئو تولستوی. در این کتاب خواندنی، مخاطب داستان زندگی پرفرازونشیب مردی اشرافی به نام نخلیودوف خواهید بود.

در بخشی از کتاب صوتی سعادت زناشویی می‌شنویم

بهار آمد. اندوه گذشته هم برطرف شد و رخوتی از رویای رنگین که خاص بهار است، با امیدها و امیال نامفهوم جای آن را گرفت. زندگی‌ام با آغاز زمستان هیچ شباهتی نداشت. سر خود را با سونیا گرم می‌کردم و کتاب می‌خواندم و پیانو می‌نواختم. بسیار به باغ می‌رفتم و خاص شب‌ها مدتی دراز، به راستی دراز، در راه‌های آن پرسه می‌زدم یا روی نیمکتی می‌نشستم و خدا می‌داند چه فکرها در سرم زیرورو می‌شد و چه امیال و امیدهایی دلم را در هیجان می‌داشت. گاهی شب‌ها تا صبح، خاصه شب‌های طولانی پشت پنجره اتاقم می‌نشستم، گاهی حتی یک لا پیرهن و پنهانی از کاتیا به باغ می‌رفتم و بر خاک خیس از شبنم تا استخر می‌دویدم و حتی یک بار به صحرا رفتم و شبانه پیرامون باغ قدم زدم.

امروز برایم دشوار است که به یاد آورم چه رویاهایی صحنه خیالم را پر می‌کرد. حتی اگر به یادم بیاید باور نمی‌کنم که این رویاها ذهن مرا به خود مشغول داشته باشد. زیرا بسیار عجیب و از زندگی دور بودند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
21 دقیقه
فصل اول
28 دقیقه
فصل دوم
32 دقیقه
فصل سوم
26 دقیقه
فصل چهارم
26 دقیقه
فصل پنجم
36 دقیقه
فصل ششم
32 دقیقه
فصل هفتم
31 دقیقه
فصل هشتم
34 دقیقه
فصل نهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی سعادت زناشویی
نویسنده
مترجمسروش حبیبی
راویمریم محبوب
ناشر چاپینشر چشمه
ناشر صوتی استودیو نوار
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۲۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۶۰۰۰۰ 42000 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی سعادت زناشویی

رویا هژیر
۱۴۰۲/۱/۱۰
تولستوی در این کتاب با مهارت خیلی بالا احساسات یک دختر عاشق و همچنین یک مردی که ازش بزرگتره و تحت تاثیر رفتار این دختر قرار میگیره رو نشون میده، و از طرف دیگه این رو نشون میده که چقدر احساسات بعد ازدواج شکننده هستند و شدیدا به مراقبت و بیان شدن نیاز دارن، چون با بی‌توجهی به اونها خیلی راحت بدون بشن اینکه افراد متوجه میتونن همه چیز رو خراب کنن و اون موقع از نو ساختنش میتونه خیلی سخت و یا نشدنی باشه، همچنین به نظر من نمیشه انتظار داشت وقتی کسی رفتار سرد میبینه، حرارت عشقش خاموش نشه. به نظر من این کتاب خیلی اموزنده و زیبا نگارش شده بود و تولستوی مطالبی رو که روانشناسا سعی در اموزشش دارن رو در قالب این داستان به زیبایی بیان کرده و گوش دادن یا خوندنش رو به همه توصیه میکنم. با تشکر.
پریسا کلانتری
۱۴۰۱/۹/۱۹
تولستوی در این اثر به قدری طبیعی عشق و احساسات دختری ۱۸ ساله را توصیف می کند که گویی خود زمانی دختری نوجوان بوده و این شناخت عمیقی که او نسبت به زنان و شیوه ظریف دگرگونی عاطفی آنان طی سالها در گذر از زندگی زناشویی دارند برای من اعجاب انگیز بود. همچنین نویسنده بسیار تاثیر گذار توضیح می دهد که چرا با ازدواج های اختلاف سنی زیاد در نهایت به عشقی پایدار منتهی نمی شوند و مفهوم " سعادت زناشویی" را در گذر زمان طی یک ازدواج چندین ساله به شکل های مختلف تعریف می کند.... خوانش کتاب هم گیرا بود. با تشکر از کتابراه.
مهدیه سلمانی
۱۴۰۱/۷/۲۰
درسته که اون پایان خوش و خرم آخر داستانها رو‌ که خودت انتظارشو داری در پی نداشت ولی بسیار آموزنده و جذاب بود که شنونده رو راغب میکرد تا پایان ادمه بده در کل از شنیدنش لذت بردم و شندیدن یا خوندنشو حتما پیشنهاد میکنم
الهه عباسی
۱۴۰۱/۸/۶
تولستوی در این اثر به بیان عشق و شور و هیجان اوایل رابطه وکم رنگ شدن آن در مسیر زندگی میپردازد زن چون هدفی در زندگی نداشت وفاصله سنی زیادی با همسر داشت دچار ملال شده بود و در جستجوی خوشبختی بود
نوید عمادی
۱۴۰۱/۹/۱۵
اگرچه بیان خوب گوینده شنونده را وادار به شنیدن داستان می‌کرد اما همان آنا کارنینا بود در سطحی نازل تر
somayeh tohidlou
۱۴۰۱/۷/۱۳
کتابی روان، واقعی و برخوردار از ظرایف قلمی تولستوی. هرچند که پس و پشت این نوشته تحلیل چندانی نداشت اما خواندنی بود.
Sanaz Nasiri
۱۴۰۱/۷/۴
اقای لئو با توجه با شخصیت و زندگی واقعیش کل داستانش راجع به خیانتهای زنانه و دیگه خیلی قدیمیه
elnaz.h
۱۴۰۲/۱/۱
خیلی احساس نزدیکی با این کتاب کردم واقعا زیبا و آموزنده س 👍🏻
Neda Asdm
۱۴۰۱/۱۲/۱۲
داستان کسل کننده و بی محتوایی بود، از تولستوی بعید بود یه همچین کتابی
dark milk
۱۴۰۱/۱۰/۱۳
هنوز دارم بهش فکر میکنم و چقدر قلم تولستوی دلچسب است سپاس از شما
مرضیه گرانمایه
۱۴۰۲/۱۰/۱۸
تاثیر کارهای گذشته و زندگی حال فرد را بیان می‌کنند و.....
Babak Soofiyani
۱۴۰۲/۱/۵
قطعا این کتابی که برای هر دهه ۶۰ وقت خوندنشه!
mohammad gh
۱۴۰۱/۸/۲۰
تحلیل موشکافانه جالبی در مورد زندگی زناشویی
مانیا راعی
۱۴۰۱/۷/۹
مثل کتابهای دیگر از ایشان عالی
گوینده هم همینطور
Mahshad Bonakdarnia
۱۴۰۱/۶/۸
متاسفانه بسیار یکنواخت و خسته کننده اجرا شده بود.
مشاهده همه نظرات 16

راهنمای مطالعه کتاب صوتی سعادت زناشویی

برای دریافت کتاب صوتی سعادت زناشویی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.