معرفی و دانلود کتاب صوتی سفر به سرزمین کوبلای خان

عکس جلد کتاب صوتی سفر به سرزمین کوبلای خان
قیمت:
52000 تومان - 5.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سفر به سرزمین کوبلای خان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سفر به سرزمین کوبلای خان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی سفر به سرزمین کوبلای خان

کتاب صوتی سفر به سرزمین کوبلای خان شرحی از تجربیات شگفت‌آور سفرنامه مارکوپولو، بازرگان ونیزی است که سفرهای تجاری او به آسیا و گزارش سفرهایش، نقش مهمی در آشنایی و پیوند تمدن‌های دو سوی جهان شناخته شده آن روزگار داشت. این کتاب صوتی به صورت مشترک با همکاری کتابراه و ماه‌آوا تولید شده است.

مارکوپولو تاجر ونیزی قرن سیزدهم، در سفرهایش در محضر کوبلای خان؛ قدرتمندترین و بزرگترین پادشاه تاریخ مغول‌ها است. مارکوپولو تاثیری ژرف بر نگرش اروپاییان قرون‌ وسطایی از سرزمین‌های وسیع دیگر گذاشته و یکی از جذاب‌ترین و افشاگرانه‌ترین سفرنامه‌های نگاشته شده تا به حال را رقم زده است.

مارکوپولو (Marco Polo)، جهانگرد مشهور ونیزی در سال 1254 میلادی متولد شد. پدرش نیکولوپولو تاجری سرشناس بود که برای تجارت به سرزمین‌های دور دست سفر می‌کرد. سفرنامه مارکو پولو از جمله سفرنامه‌هایی است که پیش از عهد صفویه نگاشته شده است و حاوی اطلاعاتی غنی درباره ایران نیز است.

در سال 1271 میلادی که مارکو هنوز نوجوانی بیش نبود و تنها هفده سال داشت تصمیم گرفت تا همراه پدر و عمویش برای سیراب کردن روح تشنه‌ی هیجان و کنجکاوی‌اش به سرزمین‌های دور سفر کند. آنان با کشتی از دریای مدیترانه گذشتند و به اکرا رسیدند. در این شهر با کشیشی به نام تئوبالد آشنا شدند. نیکولو ماجرای سفر به چین و درخواست کوبلای‌خان، امپراطور چین را برای تئوبالد تعریف کرد و گفت که امپراطور چین با آیین مسیحیت آشنا شده است و آرزو دارد مسیحیت در سرزمین چین شناخته شود. تئوبالد دو کشیش داوطلب را به نیکولوپولو معرفی کرد تا همراه آن‌ها به چین سفر کنند. پنج مرد آماده سفری طولانی از غرب به شرق آسیا شدند.

مارکو جوانی جسور، شجاع، کنجکاو و آماده‌ی رویارو شدن با جهان بود بنابراین بااشتیاقی که سال‌ها سرکوب گشته بود همراه آنان راهی سرزمین چین شد. سه سال سفری که سختی‌هایش در مقایسه با تجارب حیرت‌آور و شیرینی کشف حقایق پنهانی که برای مارکو همراه داشت، ناچیز بود.

در ابتدا برای سفر به شرق دور، باید از سرزمین پهناور ایران عبور می‌کردند. مارکوپولو برای اولین بار بود که فوران چشمه‌های نفت را به چشم می‌دید مردمان این مناطق، از چشمه‌های نفت برای روشن کردن فانوس‌هایشان استفاده می‌کردند. آنها همین نفت را شفا دهنده‌ی زخم‌هایشان می‌دانستند. مردمی که در قدرت و جنگاوری و صبر بی‌نظیر بودند. در این مسیر باید از گذرگاه‌های پر پیچ و خم کوهستانی، از شنزارهای خشک و سوزان و دشت‌های باتلاقی می‌گذشتند. این سفر برای دو کشیش بیش از تابشان دشوار و طاقت فرسا بود بنابراین از ادامه سفر منصرف شدند. اما سه مرد ونیزی به راه خود ادامه دادند.

توصیفات مارکوپولو از سفرهایش به سایر کاشفان و بازرگانان اروپایی الهام بخشید تا دانش جغرافیایی خود را گسترش داده و در دنیایی فراتر از گذشته گام نهند. کریستف کلمب با الهام از نوشته‌های مارکو اندیشید که امکان دارد با سفر دریایی به سوی غرب، به مشرق زمین برسد. هنگامی که او در سال 1492 در آمریکای شمالی گام نهاد نامه‌هایی از پادشاه اسپانیا به همراه داشت که برای فرمانروای چین نوشته شده بود. او یک نسخه از کتاب مارکوپولو نیز به همراه داشت که حاشیه‌های زیادی بر آن نوشته شده بود.

در تمام طول تاریخ بعضی از کتاب‌ها جهان را تغییر دادند و شیوه نگاه ما به خودمان و دیگران را دگرگون کردند. آن‌ها به مباحث، اختلافات عقاید، جنگ‌ها و انقلاب‌ها الهام بخشیده‌‌‌اند. آن‌ها زندگی‌های بسیاری را ساخته‌اند و یا تباه کرده‌اند. حالا نشر روزگار نو برای شما کارهای متفکران بزرگ، پیشگامان، اصلاح طلبان و طالع بینان را فراهم آورده است. ایده‌هایی که مدنیت را تکان داد و به ما کمک کرد تا آن چه که اکنون هستیم باشیم. (ایده‌های بزرگ)

در بخشی از کتاب صوتی سفر به سرزمین کوبلای خان (The Travels In The Land Of Kubilai Khan) می‌شنویم:

زنان در این قوم وظیفه‌ی خرید و فروش کالای زندگی و انجام اموری را که برای آسایش زندگی شوهر و خانواده‌ی‌شان ضرورت دارد برعهده دارند، در مقابل مردها به هیچ وجه خودشان را درگیر چنین اموری نمی‌کنند و فقط به دنبال شکار، جنگاوری و شکار با شاهین می‌روند. بقای این مردم به گوشت، شیر، شکار و به تله انداختن نوعی موش که در سراسر منطقه‌ی جلگه ایِ محل اسکان آنان پراکنده است وابسته می‌باشد. در نظر آن‌ها خوردن گوشت اسب‌ها، سگ‌ها و شیر هر نوع مادیانی مانعی ندارد و حتی در حقیقت آن‌ها گوشت هر نوع جانداری را می‌خورند. در میان آن‌ها نزدیک شدن به همسران یکدیگر بنا بر هر دلیلی در این دنیا قابل توجیح نیست و چنین عملی را پست و خفت آور می‌دانند. زنان این قبیله نسبت به شوهران‌شان بسیار صادق و وفادار و در انجام امور خانه داری بسیار متبحر هستند. به راستی اگر ده یا بیست نفر از این مردم با هم در یک خانه زندگی کنند در چنان همبستگی و اتحاد و به دور از هر گونه خودستایی و خود برتر بینی کنار هم روزگار می‌گذرانند که حتی هیچ وقت کلمه یا سخن گستاخانه‌ای را از دهان آن‌ها نسبت به یکدیگر نمی‌شنوید.

آن‌ها خود را به انجام وظایف مختلف و مراقبت از بچه ها که مشترکا در میان آنان نگه داری می‌شوند اختصاص می‌دهند. سنت ازدواج این قوم بدین گونه است که هر مردی مجاز است به هر تعداد که مایل است، گاهی حتی تا صدها زن را به همسری خود در آورد، البته به شرطی که قادر به تأمین مایحتاج آنان باشد. رسم بر این است که داماد شیر بهایی به مادرزن بدهد گرچه در مقابل برای عروس چنین رسمی وجود ندارد. البته این را بدانید که همسر اول هر مردی به عنوان بهترین زن او محسوب می‌شود و از جایگاه برتری نسبت به دیگر زوجه های وی برخوردار است. از آنجائیکه مردان این قبیله زنان زیادی دارند بنابراین تعداد فرزندان‌شان هم بیش از مردم دیگر دنیا است. مردان این قوم ممکن است با دخترعمو و دخترخاله و یا بعد از مرگ پدر‌شان با همسر وی، البته به غیر از مادرشان، ازدواج کنند. حتی در صورت مرگ برادرانشان با همسر آنان نیز وصلت می‌کنند و معمولاً هم به هنگام ازدواج جشن بزرگی برپا می‌کنند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
21 دقیقه
بخش اول
28 دقیقه
بخش دوم
22 دقیقه
بخش سوم
29 دقیقه
بخش چهارم
26 دقیقه
بخش پنجم
25 دقیقه
بخش ششم
24 دقیقه
بخش هفتم
23 دقیقه
بخش هشتم
22 دقیقه
بخش نهم
37 دقیقه
بخش دهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی سفر به سرزمین کوبلای خان
نویسنده
مترجمبنفشه جعفر
راویمیلاد تمدن
ناشر چاپینشر روزگار نو
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۱۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های سفرنامه
قیمت نسخه صوتی
52000 ت - 5.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی سفر به سرزمین کوبلای خان

زهرا بابایی
۱۳۹۷/۱۰/۲۳
سلام. کل کتاب درمورد زندگی کوبلای خان و رسم ورسوماتشون توضیح میده. من کتاب رو خریدم فکر کردم درمورد کل سفر مارکو از ونیز تا چین توضیح میده والا نمیخریدم.
محمد رحیمی
۱۴۰۲/۳/۳۱
خوانش عالی و انتخاب آهنگهای خوب.
صدای خوانشگر واقعا خاص و دوستداشتنی بود
تاریخ همیشه زیبا و دلنشین است
نیلوفر ملک نیا
۱۳۹۷/۱۰/۱۲
خیلی جالبه من مدتها بود می‌خواستم در مورد داستان هایش مارکوپولو چیزی بخونم مرسی
محمد معتمدی
۱۳۹۸/۶/۱۸
خیلی عالی و لذت بخش
شکوفه فیضی
۱۳۹۷/۱۲/۲۳
کتاب بسیار مفیدی هست
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب صوتی سفر به سرزمین کوبلای خان

برای دریافت کتاب صوتی سفر به سرزمین کوبلای خان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.