معرفی و دانلود کتاب صوتی سنگی که رشد می‌کند

عکس جلد کتاب صوتی سنگی که رشد می‌کند
قیمت:
19000 تومان - 2.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سنگی که رشد می‌کند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سنگی که رشد می‌کند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی سنگی که رشد می‌کند

کتاب صوتی سنگی که رشد می‌کند، داستان کوتاهی از آلبر کامو است و قصه‌ی مهندسی فرانسوی را روایت می‌کند که برای سدسازی به برزیل اعزام شده. او کم‌کم به بومیان، فرهنگ آن‌ها، اعتقادات عجیب و مراسم مذهبی مردم آنجا علاقه‌مند ‌می‌شود و به جای کار، بیشتر اوقاتش را میان آن‌ها می‌گذارند. آن‌ها اعتقاد دارند حضرت مسیح معجزه کرده و سنگی به آن‌ها داده که بزرگ می‌شود.

درباره‌ی کتاب صوتی سنگی که رشد می‌کند

داراست مهندسی فرانسوی است از طرف دولت برزیل استخدام شده تا در منطقه‌ی ایگوآپی سد بسازد. سدی که قرار است به بهانه‌ی حفاظت از منطقه در برابر سیلاب ساخته شود. او به محض ورود با استقبال بومیان مواجه شده و همین باعث می‌شود به آنجا احساس خوبی پیدا کند و به فرهنگ و زندگی آن‌ها علاقه‌مند شود. داراست که چندان به این پروژه‌ی سدسازی علاقه‌ای ندارد بیشتر وقتش را در این شهر و میان مردم می‌گذارند. برای او داستان جالبی از اعتقادات بومیان اینجا نقل می‌کنند: روزی مردم از رودخانه تندیس حضرت مسیح را می‌یابند. آن را به غاری می‌برند تا بازسازی‌اش کنند. روز بعد وقتی به غار می‌روند، مجسمه ناپدید شده و به‌جایش سنگی قرار گرفته. اما این سنگ عادی نیست بلکه دائماً بزرگ و بزرگ‌تر می‌شود. بومیان این را معجزه‌ی حضرت مسیح می‌دانند و هر سال برای بزرگداشت آن مراسم می‌گیرند. داراست که آتئیست است این ماجرا را چندان جدی نمی‌گیرد و آن را تبلیغات مبلغان مذهبی می‌داند تا مسیحیت را در آنجا رواج دهند. کمی بعد او با آشپزی آشنا می‌شود که از معجزه‌ی زندگی خود می‌گوید. او که معتقد است مسیح از مرگ حتمی نجاتش داده، نذر کرده هر سال یک سنگ 50 کیلویی بر پشتش بگذارد و تا محل کلیسا ببرد. این مراسم روز بعد برگزار می‌شود و او از داراست می‌خواهد در آن حضور داشته باشد...

کتاب صوتی سنگی که رشد می‌کند (The Growing Stone) داستان کوتاهی از آلبر کامو (Albert Camus) است که مثل بیشتر آثار او در قالب روایتی ساده، مسائل پیچیده‌ی فلسفی و وجودی را مطرح می‌کند. او در این داستان مسأله‌ی خدا و آزادی انسان را پیش می‌کشد. داراست که فردی بی‌اعتقاد است به داستان معجزه اهمیتی نمی‌دهد اما وقتی در جایی از داستان سنگی را برمی‌دارد تا حمل کند، حس می‌کند که با هر قدمی که برمی‌دارد سنگ واقعاً سنگین‌تر می‌شود. اما کامو هرگز نمی‌خواهد از این اتفاق نتیجه‌ای مذهبی بگیرد، بلکه برعکس، آن را استعاره‌ای از مسئولیت انسانی و آزادی می‌داند. او به سیاست و مذهب حمله می‌کند و آن‌ها را بابت نابود کردن زندگی و تاریخ بومیان و تحمیل کردن عقایدی بیهوده به آنان سرزنش می‌کند. داراست با کشیدن سنگ، آزادی و هویت آن‌ها را ستایش می‌کند.

سنگی که رشد می کند

انتشارات مجید کتاب صوتی سنگی که رشد می‌کند را با ترجمه‌ی پرویز شهدی و صدای تایماز رضوانی منتشر کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی دور از دیار و قلمرو

دور از دیار و قلمرو (L'Exil et le Royaume) عنوان مجموعه داستانی از آلبر کامو است که اولین بار در سال 1957 به چاپ رسید. این مجموعه متشکل از شش داستان کوتاه است که درون‌مایه‌ی آن‌ها وضیعت پوچ، ازخودبیگانگی و انزوای انسان است. اکثر این قصه‌ها در الجزایر می‌گذرند و مثل دیگر آثار کامو، دیدگاه‌های اگزیستانسیالیستی او را نشان می‌دهند. «زن خطاکار»، «کافر یا روحی آشفته»، «گنگ‌ها»، «میزبان»، «ژوناس یا هنرمند در حال کار» و «سنگى که رشد مى‌کند» عنوان داستان‌های این کتاب هستند.

کتاب صوتی سنگی که رشد می‌کند برای چه کسانی مناسب است؟

اگر دوستدار کامو و نگاه و فلسفه‌ی او هستید، شنیدن این داستان کوتاه را از دست ندهید.

با آلبر کامو بیشتر آشنا شویم

آلبر کامو نویسنده و فیلسوف فرانسوی در سال 1913 در الجزایر به دنیا آمد. او کودکی سختی را پشت سر گذاشت و در تنگدستی بزرگ شد. در رشته‌ی فلسفه از دانشگاه الجزایر فارغ‌التحصیل شد و پس‌ازآن به فرانسه مهاجرت کرد. هم‌زمان با حضور کامو در اروپا، جنگ جهانی دوم شدت گرفت و فرانسه به اشغال آلمان درآمد. او مثل دیگر روشنفکران فرانسوی به نیروهای مقاومت پیوست و در برابر نازی‌ها ایستادگی کرد. کامو سردبیر نشریه‌ی این جبهه بود. کامو در دهه‌ی 1940، با رمان «بیگانه» و فلسفه‌ی اگزیستانسیالیستی و پوچ‌گرایش شناخته شد. «طاعون» و «سقوط» از دیگر آثار او هستند. او چندین مقاله و نمایشنامه هم نوشته است. کامو در سال 1957 جایزه‌ی نوبل ادبیات را دریافت کرد و کمی بعد، در سال 1960 درگذشت.

در بخشی از کتاب صوتی سنگی که رشد می‌کند می‌شنویم

مرد درشت‌جثه خندید. خنده‌ای گرم، شاد و پردامنه که شبیه خودش بود: من هم سقراط، خشنودم. جاده ناهموار و دشوار است. راننده که همچنان می‌خندید و نمی‌توانست جلوی خنده‌اش را بگیرد گفت: شما خیلی سنگین آقای داراست! خودرو کمی سرعت گرفته بود. میان دیوارهایی بلند از درختان و گیاه‌های درهم پیچیده و جدانشدنی و در فضای آکنده از بویی نرم و شیرین حرکت می‌کرد. شب‌پره‌های نورانی با پرواز درهم و برهمشان از میان تاریکی جنگل می‌گذشتند. پرنده‌هایی با چشمان قرمز می‌آمدند، لحظه‌ای جلوی شیشه‌ی خودرو خودنمایی می‌کردند و دور می‌شدند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
5 دقیقه
معرفی
107 دقیقه
سنگی که رشد می‌کند

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی سنگی که رشد می‌کند
نویسنده
مترجمپرویز شهدی
راویتایماز رضوانی
ناشر صوتیانتشارات مجید
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۵۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
19000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی سنگی که رشد می‌کند

علی بوذری
۱۴۰۳/۱/۲
ما به همه چیز حتی بی معنا و کوچکترین چیزها معنا می‌بخشیم حتی سنگ هم رشد می‌کند به چه می‌خندید بله اراده ما که فکر نمی‌کنیم فقط انجام می‌دهیم سنگ را هم رشد می‌دهد (هر کس یا هر چیر بی فایده‌ای را خود ما بزرگ می‌کنیم و بعد عقل و خرد خود را کنار گذاشته و تسلیم و فرمان بردار آن خواهیم شد تا زمانی که خود ما تفکر نقادانه نسبت به اعتقادات خود پیدا کنیم و هر انچه‌ خود باور داشتیم و ساختیم را نابود نکنیم این مسیر بی هوده به پایان نخواهد رسید و حتی برای نسل‌های آینده نیز این دور باطل ادامه دارد....
علی خسروشاهی
۱۴۰۲/۱۱/۳
قضاوت در خصوص یک داستان کوتاه از یک کتاب خیلی آسان نیست. خلق داستان کوتاه خیلی دشواره و حتی در خصوص بزرگانی چون چخوف یا همینگوی نمی‌توان با یک داستان کوتاه اظهار نظر کرد. به نظرم ارائه داستان‌های کوتاه یک کتاب به صورت مجزا، جالب نیست.
hossain ansari
۱۴۰۲/۵/۲۴
با سلام توصیفات کتاب بسیار زیبا و موشکافانه بود طوری که گویی در همان فضا زندگی میکنی ولی این تنها نقطه قوت کتاب هست بنظر من. محتوای کتاب یک داستان ساده و بی استفاده بود
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب صوتی سنگی که رشد می‌کند

برای دریافت کتاب صوتی سنگی که رشد می‌کند و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.