معرفی و دانلود کتاب صوتی گور سفید

عکس جلد کتاب صوتی گور سفید
قیمت:
43000 تومان - 4.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی گور سفید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی گور سفید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی گور سفید

کتاب صوتی گور سفید نوشته‌ی مجید قیصری، درباره زندگی پرتلاطم دو برادر است که تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند. یکی از آن‌ها بسیار متعصب و افراطی است و قصد دارد فساد را در جامعه از بین ببرد و دیگری مردی عاشق‌پیشه که در انتظار وصال معشوق به سر می‌برد.

درباره کتاب صوتی گور سفید:

مجید قیصری که بیشتر به دلیل خلق مجموعه داستان‌هایش شناخته می‌شد، حالا رمانی متفاوت با موضوعی جذاب نوشته است. کتاب گور سفید که از زبان راوی اول شخص بیان می‌شود، داستان دو برادر و سرنوشت آن‌ها را روایت می‌کند. راوی چهل‌ساله است و در ترکیه زندگی‌اش را می‌گذراند. او قصد دارد به شکلی صادقانه داستان زندگی خود و برادرش را شرح دهد.

قصه از جایی آغاز می‌شود که همه می‌دانند «صالح»، در دهه هفتاد به‌صورت داوطلبانه در جنگ بوسنی شرکت کرده و همان جا مفقود شده است. اما واقعیت چیز دیگری است ...

نویسنده با نوشتن این رمان سعی دارد تا درمورد کسانی بنویسد که برای ساختن یک جامعه عاری از هرگونه فساد، دست به هر کاری، حتی پاکسازی شخصی بزنند. گروهک‌های تندرویی که قوانین را خودشان حکم می‌کنند و با شعار «قانون ماییم» قصد دارند عدالت را به شیوهٔ خودشان اجرا کنند. موضوعی که در رمان‌های فارسی کمتر به آن‌ها پرداخته می‌شود.

کتاب صوتی گور سفید مناسب چه کسانی است؟

اگر به رمان‌های اجتماعی و معاصر فارسی علاقه دارید، شنیدن این داستان برایتان لذت‌بخش خواهد بود.

مجید قیصری را بیشتر بشناسیم:

او یکی از پرکارترین و قوی‌ترین نویسندگان چند دهه گذشته است که موضوع داستان‌هایش همگی به سال‌های جنگ ایران و عراق و مسائل دینی مربوط می‌شود. مجید قیصری از اوایل دهه هفتاد به‌طورجدی وارد فضای داستان‌نویسی شد.

این نویسنده ایرانی پس از سال‌ها نوشتن در حوزه دفاع مقدس به سراغ موضوعات روز اجتماعی و دینی رفته است و حتی امروزه در محافل ادبی عده‌‌ای آثارش را ضدجنگ می‌‌دانند، چرا که همواره قیصری تلاش کرده تا رویکردی ویژه و متفاوت نسبت به موضوع جنگ داشته باشد؛ آن هم در زمانی که بیشتر افراد، این پدیده را دوست‌داشتنی نشان می‌دادند؛ ولی او باوجود منتقدان فراوان بر عقاید خود پافشاری کرد.

بااین‌حال قیصری تاکنون داور بخش داستان کوتاه و بلند بزرگسال یازدهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره، داور پنجمین دوره (1384) کتاب سال شهید حبیب غنی‌پور، داور دور سوم جایزه ادبی هفت‌اقلیم در سال (1392) و داور بخش داستان جشنواره قند پارسی بوده است.

برخی از مهم‌ترین کتاب‌های مجید قیصری عبارت‌اند از: «نگهبان تاریکی، سه کاهن، سه دختر گل‌فروش، باغ تلو، ضیافت به‌صرف گلوله، صلح، جنگی بود، طعم باروت، گوساله سرگردان، مردی فرشته پیکر، دیگر اسمت را عوض نکن، طناب‌کشی و...».

جوایز و افتخارات مجید قیصری:

- برگزیده کتاب سال شهید حبیب غنی‌پور ششمین دوره (1385) و هشتمین دوره (1387)
- برگزیده جایزه مهرگان ادب به‌خاطر تألیف رمان باغ تلو سال (1386)
- برگزیده جایزه ادبی اصفهان برای رمان گوساله سرگردان
- برگزیده جایزه نویسندگان و منتقدان مطبوعات برای تألیف کتاب گوساله سرگردان
- برنده جایزه پکا برای نگارش کتاب ضیافت به‌صرف گلوله در سال (1380)
- برگزیده جایزه بهترین کتاب سال به انتخاب انجمن قلم ایران، جایزه قلم زرین سال (1385)، جایزه مهرگان ادب و جایزه ادبی اصفهان برای کتاب سه دختر گل فروش.

در بخشی از کتاب صوتی گور سفید می‌شنویم:

قبل از ظهر نزدیک پارک تسلیحات بودم. خنک بود و بادی پیچیده بود توی شاخه‌های درخت‌ها پیاده و دست خالی رفتم طرف کوچه. در و دیوار خانه‌ها را این بار بادقت بیشتری ورانداز می‌کردم؛ چون احساس کردم زیرنظرم. از پشت شیشه یا لای در کسی پیدا نبود. ولی می‌دانستم یکی مرا زیر نظر دارد. برمی‌گشتم نگاه به پشت سرم می‌کردم.

انگاری تیک صالح بهم سرایت کرده بود که دیدم پیرمردی با کت و شلوار، البته چروکیده و مندرس، سلانه سلانه آمد طرفم. نگاهش به من نبود. کوچه و خانه‌ها را ورنداز می‌کرد. از وقتی پیچیده‌ام توی کوچه زیر نظرم داشت. نه به عنوان شخصی فضول یا مزاحم. بلکه به عنوان یک مشتری. وقتی دهانش باز شد و مرا سیم جیم کرد، فهمیدم نیتش چیست.

گفت: «فروشی نیست. بیخود نگاه نکن.» من فقط نگاهش کردم. دوباره گفت: «با شصت درصد تراکم سایش تمام کوچه رو میگیره.» اولین بار بود که کلمهٔ تراکم را می‌شنیدم. بعدها فهمیدم هوایی بالای سر خانه‌ات را به خودت می‌فروشند و اجازه می‌دهند روی بنای خودت را بسازی.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
34 دقیقه
فصل اول تا فصل چهارم
36 دقیقه
فصل پنجم تا فصل هفتم
33 دقیقه
فصل هشتم تا فصل دوازدهم
36 دقیقه
فصل سیزدهم تا فصل پانزدهم
33 دقیقه
فصل شانزدهم تا فصل بیستم
38 دقیقه
فصل بیست و یکم تا فصل بیست و پنجم
33 دقیقه
فصل بیست و ششم تا فصل بیست و نهم
30 دقیقه
فصل سی‌ام تا فصل سی و سوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی گور سفید
نویسنده
راویحسن همایی
ناشر چاپینشر افق
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۳۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
43000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی گور سفید

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی گور سفید

برای دریافت کتاب صوتی گور سفید و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.