معرفی و دانلود کتاب صوتی سه کتاب

عکس جلد کتاب صوتی سه کتاب
قیمت:
۸۵,۸۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سه کتاب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سه کتاب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی سه کتاب

احمد محمود به عنوان پیشاهنگ مکتب داستان‌نویسی جنوب ایران در کتاب صوتی سه کتاب، روایت‌هایی دلنشین و ماندگار از زندگی مردم عادی ارائه داده است. این اثر که مجموعه‌ای از سه کتاب نویسنده به نام‌های «مول، دریا هنوز آرام است و بیهودگی» است، درمجموع از پانزده داستان کوتاه تشکیل شده است.

درباره کتاب صوتی سه کتاب

هرجا که نام احمد محمود باشد، باید به دنبال قصه‌هایی از جنس مردم باشید. روایت‌های واقعی که از دل اتفاقات اجتماعی برآمده‌اند و هر انسانی را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد. مجموعه داستان سه کتاب نیز از این قاعده مستثی نیست. اثری از روزهای جوانی این نویسنده ایرانی که دهه سی و چهل شمسی نگاشته شده‌اند و ماجراهای آن در خطه جنوب کشور می‌گذرد.

این کتاب که شامل سه کتاب مجزا به نام‌های مول، دریا هنوز آرام است و بیهودگی است، هر کدام از داستان‌هایی کوتاه تشکیل شده که براساس مشاهدات احمد محمود از زندگی و کار مردم عادی نوشته شده است.

درواقع برای آشنایی با سیر نویسندگی محمود باید با کتاب مول شروع کرد. نخستین مجموعه داستانی که از او در سال 1338 انتشار یافت و پس از آن بود که به مرور سایر نوشته‌های نویسنده روانه بازار شدند.

داستان‌های این اثر، همگی کوتاه هستند و در سبک رئالیسم اجتماعی نوشته شده‌اند. درواقع طبقه فرودست جامعه سوژه اصلی قصه‌ها هستند و پیچ و خم‌های زندگانی مردمان جنوب در بستری تاریخی به تصویر کشیده است. بستری که امروزه ما می‌توانیم از آن استفاده کنیم و اطلاعات مفیدی از واقعیات آن روزهای ایران به دست آوریم.

برای آنکه با حال و هوای کتاب سه کتاب بیشتر آشنا شوید، خلاصه‌ای از برخی از داستان‌ها را برایتان شرح می‌دهیم:

داستان مول درباره مردی مجنون و سرگشته است که بچه‌ای را پیدا می‌کند که پدر و مادرش مشخص نیستند و بر سر راه گذاشته شده است.

در داستان کابوس با فردی قدرتمند و ثروتمند آشنا می‌شوید که به عنوان ارباب شناخته می‌شود اما شب‌ها خواب‌های مشوشی از گذشته می‌بیند.

داستان سه ساعت دیگر درباره دو مرد جوان است که زندگی‌شان با تهدیدی جدی مواجه شده و به خاطر گم شدن در بیابان بسیار تشنه هستند.

در داستان مسافر با جوانی آشنا می‌شوید که برف و بوران گیر افتاده و در داستان حسرت با یک کولی پیر و فرتوت همراه می‌شوید تا پیش از مرگش قصه زندگی‌اش را بدانید.

در داستان دریا هنوز آرام است قصه زندگی پسربچه‌ای یتیم را می‌شنوید که برای یافتن شغلی به دیار غربت می‌رود. و در داستان بیهودگی نیز با مردی تنها آشنا می‌شوید که پس از سال‌ها همسرش نزد او باز می‌گردد.

کتاب صوتی سه کتاب برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به داستان‌های کوتاه اجتماعی و ادبیات معاصر ایران از شنیدن کتاب صوتی سه کتاب لذت خواهند برد.

احمد محمود را بیشتر بشناسیم

از جمله نویسندگان برجسته و تاثیرگذار ایرانی که در چند دهه گذشته نقشی ماندگار در ادبیات فارسی داشته‌ است، احمد محمود با نام واقعی احمد اعطا نام دارد. او در سال 1310 در اهواز به دنیا آمد و در سال 1381 در تهران چشم از جهان فروبست. او را از پیروان مکتب رئالیسم اجتماعی می‌دانند. چرا که در تمامی آثارش ردپای مشکلات اجتماعی و دغدغه‌های مردمی‌اش به چشم می‌خورد.

او هم مانند اکثر هم‌دوره‌ا‌ی‌های خود، پایش به زندان نیز کشانده شده است. وی پس از کودتای 28 مرداد سال 32 به مدت چهار سال به زندان افتاد و به بندر لنگه تبعید شد.

احمد محمود (Ahmad Mahmoud) به خاطر داشتن پدر و مادری دزفولی و تعلق خاطری که به خطه جنوب داشت، همواره در داستان‌هایش از گویش و فرهنگ مردمان گرم خوزستان استفاده می‌کرد و در کنارش نیز به خوبی از مسائل روز اجتماعی که پیوندی ناگسستنی با زندگی مردم داشته، سخن می‌گفته است. از توصیف گرما و شرجی بودن هوا گرفته تا کشتی‌ها و نخلستان‌ها و مبارزات بر سر نفت و اعتصابات کارگران.

این نویسنده مشهور ایرانی برای اولین بار در سال 1333، نخستین داستان خود با عنوان صُب می‌شه را در مجله امید ایران به چاپ رساند و پس از آن بود که وقت و انرژی خود را صرف نوشتن و خلق شخصیت‌های ماندگار کرد. احمد محمود در طول سال‌ها فعالیت ادبی خود با وجود تمام بی‌مهری‌ها، توانست برنده جایزه هوشنگ گلشیری و جایزه پکا شود.

از دیگر آثار وی می‌توان به «همسایه‌ها، داستان یک شهر، زمین سوخته، مدار صفر درجه، درخت انجیر معابد» و ... اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی سه کتاب می‌شنویم

چند روز بود که دسته‌ای از کولی‌ها در کنار رود جراحی چادرهای سیاه خود را برپا کرده بودند. غروب بود. تاریکی داشت بیابان سوت و کور را می‌بلعید. رود جراحی که سال‌های متمادی‌ست خاموش و مطمئن درون بستر عمیق خود بر روی هم می‌لغزد، تهدیدکننده و رازدار به نظر می‌رسید. دامن لکه‌های ابر کدر در افق دور تا روی شن‌های خشک و گرم کشیده شده بود. درون چادرها دود و دمی راه افتاده بود. پیرزن گیس سفید و خمیده که شله‌ی سیاه‌رنگی از گردن تا قوزک پایش را پوشانیده بود و دو جفت خلخال نقره‌ای کثیف که به مچ پاهایش سنگینی می‌کرد، روی ساج نان می‌پخت.

از دود چوب‌های نیم‌سوز، در چشمان پیرزن اشک نشسته بود، دو سگ یکی سیاه و دیگری زرد که جثه‌ی هرکدام به اندازه یک گرگ بزرگ می‌نمود، روی کوله‌ی ماده سگ سفیدی می‌پریدند و دوستانه شانه و گردنش را گاز می‌گرفتند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
26 دقیقه
مسافر
21 دقیقه
انتر تریاکی
25 دقیقه
مول
21 دقیقه
کابوس
14 دقیقه
مامور اجرا
18 دقیقه
سه ساعت دیگر
17 دقیقه
حسرت
27 دقیقه
کهیار
58 دقیقه
دریا هنوز آرام است
15 دقیقه
یک چتول عرق
43 دقیقه
بود و نبود
21 دقیقه
معبد
79 دقیقه
تکرار
18 دقیقه
آلاچیق
47 دقیقه
بیهودگی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی سه کتاب
نویسنده
راویعلی عمرانی
ناشر چاپیانتشارات معین
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۳۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی سه کتاب

محمود اژدری
۱۴۰۱/۱۰/۳۰
با سلام و احترام
بازهم کتاب جدید که میخواهم قدری در مورد آن با شما دوستان گپ بزنم. سه کتاب از نویسنده خوب و شهیر احمد محمود این کتاب از چند داستان نیمه کوتاه تشکیل شده است که همه آن‌ها نوشته‌های احمد محمود است این نویسنده به نظر من یکی از فاخرترین نویسنده‌های ایران می‌باشد. که هر کدام از کتاب‌های
ایشان روایت کننده داستان‌هایی است که از دل جامعه بیرون آمده است.
داستان‌های که هر کدام پندهایی در آن نهفته است که با قدری ریز بینی خواهید توانست آن را از دل داستان بیرون کشیده و پندهایی را بیاموزیم که شاید برای ما در زندگی اتفاق افتاده باشد ولی آنقدر آن‌ها را پیش پا افتاده قلمداد کرده ایم و آن‌ها را به یاد نسپردیم ولی این کتاب همه آن‌ها را به ما می‌آموزد که چگونه و در چه حالی باید چکاری کرد. داستان‌ها هم از زبان حیوانات است و هم انسان‌ها ولی همه و همه داستان‌های زندگی‌های ماست. به نظر من خواندن کتاب‌های احمد محمود که به همت انتشارات معین به چاپ رسیده است برای همه باید باشد. نویسنده‌های خوب و فاخر در کنار کتاب‌های ترجمه شده در ایران کم نیست ولی متاسفانه خیلی از اهالی کتاب با نویسنده‌های ایرانی مانند احمد محمود، صادق چوبک، اسماعیل فصیح و... آشنایی ندارند برای همین هم به دامان نوشته‌های برون مرزی می‌روند ولی با آشنایی با این مفاخر خواهیم توانست اول با ادبیات خود آشنایی کاملی پیدا کنیم بعد آن چرا که نه ادبیات جهان هم شیوایی خودش را دارد. این کتاب هم به صورت صوتی و هم به صورت چاپی در دسترس همه است کتاب چاپی آن با تنظیم دقیق و صحیح از انتشارات معین و ناشر صوتی آن نشر ماه آوا است در نسخه صوتی علی عمرانی راوی داستان‌ها می‌باشد که واقعا ارزش شنیدن را دارد.
با تشکر از همه
ترانه کمالی
۱۴۰۲/۱۱/۱۸
من با ذوق کتاب قبلی احمد محمود، این مجموعه رو شروع کردم.. اما نه اینکه بگم خوب نبود، اما کششی که برای کتاب مدار صفر درجه‌ش داشتم، نبود. (البته قیاس رمان و داستان کوتاه، از اول اشتباه است.) موضاتی که بهش پرداخته شده بود، معضلات سطح پایین جامعه، ریزبینی‌ها و توصیفات، همگی قابل توجه بودند. مرسی از تیم ماه‌آوا و زحمتی که میکشین:)))
سعیده ب
۱۴۰۱/۱۰/۱۷
کتابی است با درون مایه اجتماعی البته چون داستانها پایان خوشی نداشت و بعضا خیلی دردناک بود مورد پسند من واقع نشد. و گرنه در مجموع قلم نویسنده و خوانش راوی بسیار عالیه و در صورتی اینکه کل با اون جنبه‌ای که گفتم مشکل ندارید انتخاب خوبیه برای مطالعه.
Masoum Ghafari
۱۴۰۱/۹/۲۲
این کتاب مجموعه داستانهای کوتاه احمد محمود است که برای اولین بار به شکل یک جلد چاپ شده است. هنر قلم و خلاقیت و تصویرپردازی نویسنده کاملا در همین آثار کوتاه هم قابل مشاهده است... اجرای صوتی علی عمرانی هم که جزو بی نظیرهاست...
علی خسروشاهی
۱۴۰۲/۷/۲۶
احمد محمود همیشه خوب بوده و هست. برای مدار صفر درجه اس شایسته دریافت جایزه شد ولی با برچسب نویسنده ضد جنگ، نامش را خط زدند.
farid ghasemi
۱۴۰۱/۱۱/۱۷
ظرافت و پرداخت احمد محمود به مسائل اجتماعی در نوع خود بی نظیره، ‌ای کاش رمان همسایه‌ها هم به جرگه اینگونه کتابهای صوتی اضافه شه
فائزه بوریایی
۱۴۰۱/۸/۲۱
صدای استاد عمرانی را دوست دارم، کتاب زندگی را از زاویه دیگر دیدن بود غم انگیز و پر از
ناامیدی، حماقت بود و این هم نوعی زندگی است
Kamyab moradi
۱۴۰۲/۹/۱۷
داستان‌های غمگین و پر مفهموم داشت
خیلی ایرانی بود
به نظر من باید کمی پایان داستان ادامه پیدا می‌کرد
سلمان نصیری
۱۴۰۱/۷/۶
ترکیب قلم زیبا و استوار زنده یاد احمد محمود با صدای جادوئی جناب علی عمرانی بسیار جذاب بود.
سید مسعود شریفیان
۱۴۰۲/۸/۱۹
داستانهای جذاب و جزییات که به تفصیل نویسنده، نگاشته است
فرزانه خراسانی
۱۴۰۲/۵/۳۱
کتاب خوبی بود باصدای خوب آقای عمرانی
Shahnaz Mahmoodi
۱۴۰۱/۱۱/۱۱
صدای راوی و لحن تعریف داستان خوب نبود
ایمان عسگری
۱۴۰۲/۲/۲۹
راوی بسیار بد بود
مشاهده همه نظرات 13

راهنمای مطالعه کتاب صوتی سه کتاب

برای دریافت کتاب صوتی سه کتاب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.