معرفی و دانلود کتاب صوتی سوءظن

عکس جلد کتاب صوتی سوءظن
قیمت:
۷۲۰۰۰ ۵۰,۴۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سوءظن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سوءظن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی سوءظن

به دنیای مرموز و پرتعلیق دورنمات خوش آمدید... کتاب صوتی سوءظن نوشته‌ی فریدریش دورنمات درباره‌ی ماجرای کارآگاه سالخورده‌ای است که مطلبی را در روزنامه می‌خواند و شم کارآگاهی‌اش او را به دنبال حل معما می‌کشاند.

درباره‌ی کتاب صوتی سوءظن

هانس برلاخ، کارآگاه کهنه‌کار و فرتوت، روزهای پایانی عمرش را با بیماری سر می‌کند و اوضاع جسمی‌اش اصلاً رو‌به‌راه نیست. در یکی از این روزهای سخت و طولانی، برلاخ وقتی که روزنامه‌ای را ورق می‌زند، نظرش به مطلبی در آن جلب می‌شود. خبر روزنامه درباره‌ی مردی است که در لباس پزشکی جنایت‌های مخوفی انجام می‌داده و از طریق این جنایت‌ها به وحشت‌پراکنی حکومت نازی‌ها کمک می‌کرده. اما نکته‌ای که برلاخ را بسیار متعجب می‌کند، عکسی است که ضمیمه‌ی این مطلب شده است. تصویری از همان پزشک جنایتکار. صاحب این عکس برای برلاخ بسیار آشنا است، او فکر می‌کند که این مرد را بارها در بیمارستان دیده است. چالش برلاخ درست از همین لحظه آغاز می‌شود. او به قدری ضعیف و بیمار شده است که خودش هم می‌داند مدت زیادی را زنده نخواهد ماند، اما از طرفی با انگیزه و علاقه‌ای بسیار می‌خواهد که این پرونده‌ی مشکوک را حل کند.

ما از همین لحظه وارد جهان کارآگاهی فریدریش دورنمات (Friedrich Durrenmatt) می‌شویم. تمام کلیشه‌های داستان‌های پلیسی آمریکایی را دور بریزید، دورنمات استاد خلق ظرافت است. ظرافت در پرداخت کاراکترها، ظرافت در پرداخت دوگانه‌هایی که بر تصمیمات آدم‌ها تاثیر می‌گذارند و ظرافت در ساختن یک جهان مرموز...

در کتاب صوتی سوءظن (Suspicion) ما با پیرمردی همراه می‌شویم که قهرمان داستان قبلی دورنمات، یعنی «قاضی و جلادش» بود. پیرمردی که همه‌ی پیشفرض‌های ما را از شخصیت یک کارآگاه به بازی می‌گیرد.

کتاب صوتی سوءظن مناسب چه کسانی است؟

همه‌ی کسانی به روایت‌های مرموز و پر از تعلیق ادبیات پلیسی علاقه دارند، از شنیدن این کتاب صوتی لذت فراوانی خواهند برد.

با فریدریش دورنمات بیشتر آشنا شویم

فریدریش دورنمات یکی از بزرگترین چهره‌های ادبیات نمایشی و داستانی جهان است که در سال 1921 در سوئیس به دنیا آمده است. او از طرف پدربزرگش که شاعر و منتقد سیاسی بود با فضای ادبیات و نویسندگی آشنا شد. دورنمات در رشته‌های الهیات، ادبیات، فلسفه و نقاشی تحصیل کرده است اما از میان تمام این حوزه‌ها نویسندگی و نقاشی برایش جدی‌تر بودند.

ازدواج آقای می‌سی‌سی‌پی، رمولوس کبیر و ملاقات بانوی سالخورده تعدادی از مهم‌ترین نمایشنامه‌های او هستند. دورنمات در زمینه‌ی نگارش آثار داستانی نیز، رمان‌های پلیسی درخشانی را به رشته‌ی تحریر در آورده. قول، قاضی و جلادش و سوءظن از مشهورترین آثار داستانی او هستند.

در بخشی از کتاب صوتی سوءظن می‌شنویم

بیدار که شد در اتاقی بود که باتعجب و کمی دلواپسی اما بارضایت نگاهی به گوشه و کنارش انداخت. هنوز شب بود، حدود ده و نیم. فکر کرد که باید سه ساعتی خوابیده باشد. چون از اتاق بیمارستان‌ها نفرت داشت، حالا خوشش آمده بود که این اتاق بیشتر به یک استدیو شباهت داشت. به یک اتاق فنی سرد و خشک. حداقل تا جایی که نور آبی آباژوری که روی میز سمت چپش روشن گذاشته شده بودند، می‌دید.

وقتی روی آن، زیر پتو دراز کشیده بود، همان تخت چرخداری بود که روی آن به اینجا آورده بودندش. گرچه چیزهایی به تخت اضافه کرده بودند اما فورا فهمید که همان است. حالا لباس خواب تنش بود. پیرمرد با صدایی کمی بلند در آن سکوت گفت: اینجا همه خیلی عملگرا هستند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
19 دقیقه
فصل اول: سوءظن
8 دقیقه
فصل دوم: مدرک بی‌گناهی
10 دقیقه
فصل سوم: ترخیص
17 دقیقه
فصل چهارم: پناهگاه
42 دقیقه
فصل پنجم: گالیور
28 دقیقه
فصل ششم: حدس و گمان‌ها
25 دقیقه
فصل هفتم: یک ملاقات دیگر
7 دقیقه
فصل هشتم: ورطه‌ی نابودی
10 دقیقه
فصل نهم: کوتوله
19 دقیقه
فصل دهم: بازجویی
12 دقیقه
فصل یازدهم: اتاق
15 دقیقه
فصل دوازدهم: دکتر مارلوک
16 دقیقه
فصل سیزدهم: دوزخ ثروتمندان
14 دقیقه
فصل چهاردهم: شهسوار، مرگ و اهریمن
7 دقیقه
فصل پانزدهم: فورچیگ
44 دقیقه
فصل شانزدهم: ساعت
25 دقیقه
فصل هفدهم: ترانه‌ی کودکانه

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی سوءظن
نویسنده
مترجمسید محمود حسینی زاد
راویمهبد قناعت پیشه
ناشر چاپینشر ماهی
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۱۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۷۲۰۰۰ ۵۰,۴۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی سوءظن

پگاه امامی
۱۴۰۱/۳/۲۱
سلام
جدا از محتوای کتاب و کیفیت روایت، نقدی دارم به کتاب‌های صوتی جدیدی که در این ژانر خوانش و تولید شده‌اند. متاسفانه این دومین کتابی هست که من اخیرا شنیدم و از موسیقی سریال دکستر برای موسیقی کتاب استفاده شده بود، این جدا از یادآوری مداوم سریال برای کسانی که آن را دیده‌اند به نظر منی که فقط در دو
سال چندین میلیون هزینه خرید کتاب صوتی کرده‌ام تا حق مولف و ناشر حفظ شود این حق رو برای خودم محفوظ میبینم که از ناشرین عزیز توقع داشته باشم به کپی رایت احترام بگذارند و به جای استفاده رایگان از موسیقی سریال‌های خارجی با صرف هزینه و ساخت موسیقی هم به رونق کسب و کار هنری و ادبی که متاسفانه در ایران بسیار مهجور مانده کمک کنند هم به شعور مخاطبی که به جای دانلود رایگان فایل‌ها از هزاران راه ممکن، هزینه میکند تا حق کپی رایت محفوظ باشد و چرخه تولید محتوای فاخر پر رونق تر بگردد.
با احترام و عرض ارادت بسیار به نشر صوتی آوانامه بابت انتخاب راوی‌های بسیار حرفه‌ای امیدوارم این نکته در تولید کتاب‌های بعدی رعایت شود.
موید و پیروز باشید
سعید خراسانی
۱۴۰۱/۳/۲۹
بنظرم داستان و اجرا عالی بود، البته خیلی کوتاه به مسائل پرداخته و سریع به نتیجه رسیده، خوب هر نویسنده‌ای سبک خودش رو داره، میتونست داستان رو طولانی و خواننده را تا آخرین لحظه در شک قرار بده، ولی خیلی سریع به نتیجه رسید و مجرم که بهش شک داشت خیلی راحت پیدا و خود مجرم کاملا برای بازرس اعتراف میکنه، و خودم بشخصه دوست داشتم فراز نشیب داستان بیشتر میبود، بابت اجرا بی نقص آقای قناعت پیشه هم باید تشکر کرد، چه خوبه نسل جدید گوینده‌های ما به این خوبی هستند.
S Beigi
۱۴۰۲/۱/۲
کتاب خوبی بود. اجرا هم عالی بود.
ولی چرا از موسیقی سریال دکستر استفاده شده بود؟ با این آهنگ، یهو از حس داستان میومدم بیرون و فکرم میرفت سمت سریال دکستر. اصلا کلا از داستان پرت میشدم بیرون! لطفا از آهنگ‌های فیلم‌های دیگه برای کتاب‌ها استفاده نکنین.
مثلا برای کتاب‌های هری پاتر عالیه که از خود هری
آهنگ‌های فیلم پاتر استفاده شده چون فضاسازیِ عالی ایجاد میشه. ولی متاسفانه این داستان ربطی به آهنگ دکستر نداشت که متاسفانه از اون آهنگ استفاده شده بود.
عسل
۱۴۰۲/۱۱/۹
هیجانی معمایی جنایی و پر ‌کشش، با گویندگی عالی آقای قناعت پیشه، استفاده عالی، به موقع و بجا از موزیک.... ترجمه روان و داستانی جذاب و دلهره آور.
کتاب راجب بازپرس بیماریه که متوجه‌ی دکتری میشه که به صورت جنایت آمیزی علاقه به جراحی‌های بدون بی هوشی داشته و از رنج انسانها لذت می‌برد...
پیشنهاد میکنم حتما به این کتاب گوش بدید و لذت ببرید. ممنون از کتابراه عزیز و عوامل سازنده این مجموعه جذاب.
مانی آرش راد
۱۴۰۱/۴/۷
یه داستان ِ جذاب و معمایى، که علاوه برجنبه ى جنایى داستان که بسیار هیجان انگیزِ،
دیالوگهاى فوق العاده پُرمغز و فلسفى در قالبى خیلى ساده، بین نقشهاى داستان در جریانِ.
به شدن پیشنهاد میکنم.
اجراى فوق العاده ى آقاى "مهبد قناعت پیشه"، هم زیبایى داستانُ دوچندان کرده
نوح نظری نژاد تختی
۱۴۰۱/۷/۲۱
عالی بود علی الخصوص آخرین قسمت داستان که پیروزی نور علیه ظلمت را با فرامین یهوده با جملات زیبا از زبان گالیور یهودی با اجرای شیوا و دلنشین تداعی میکند. خسته نباشید از تمامی عوامل تهیه واجرا کمال تشکر و قدردانی را دارم. لذا این کتاب را توصیه میکنم
Dr. Anahita Akbari
۱۴۰۱/۹/۲۸
گوینده و کتاب عالی بود تنها نکته ازار دهنده که به عنوان نقد عارضم اهنگ‌های متن و اول و اخرش هست
از اونجا که اغلب در ارامش گوش میدیم این تغییر ولوم ناگهانی کمی ازار دهندست
ایکاش صداهای متن و موسیقی در یک سطح باشند
سیدمحمدرضا
۱۴۰۱/۸/۸
کتاب‌های دورنمات هم پلیسی است وهم هنری نویسنده با استفاده از آریه‌های ادبی سعی می‌کند شمارا در فضای قهرمان کامل میتوانید خود را احساس کنید
Samira Noorishirazi
۱۴۰۱/۴/۱۳
خوب بود
اما خواننده را سردرگم می‌کند، در حالی که دوست داشتم کتاب را دنبال کنم، اما سردرگمی هم اذیتم می‌کرد
زهرا عسگری
۱۴۰۲/۹/۷
تو سلیقه من نبود، دوبار گوش کردم، هیچی متوجه نشدم، شاید مشکل از سلیقه من باشه، نمیدونم.
سپیده قائم مقام
۱۴۰۱/۵/۲۸
من از اجرای آقای قناعت پیشه خیلی خوشم میاد و کتابهایی که ایشون روایت میکنن را میخرم
Maryam Khazan
۱۴۰۲/۱۰/۲۰
خیلی دوست داشتم. کلا کتاب‌های پلیسی و رمزآلود خیلی خوبه. ذهن را به چالش می‌کشند.
Hani Khodadadian
۱۴۰۱/۴/۱
آقای قناعت پیشه عالی هستن وکتاب هم خوب بود
سجادعسگری
۱۴۰۲/۹/۲۲
سرگرم کننده بود. گوش دادنش خالی از لطف نیست
رویا +
۱۴۰۱/۱۲/۲
از آن کتاب‌هاست که دو سه فصل اولش را شنیدم و رهاش کردم.
مشاهده همه نظرات 15

راهنمای مطالعه کتاب صوتی سوءظن

برای دریافت کتاب صوتی سوءظن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.