معرفی و دانلود کتاب صوتی سپیتمان

عکس جلد کتاب صوتی سپیتمان
قیمت:
45000 تومان - 4.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سپیتمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سپیتمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی سپیتمان

کتاب صوتی سپیتمان رمانی با حال و هوای اسطوره‌ای به قلم آرمان آرین، نویسنده‌ی پرافتخار و خوش‌آتیه‌ی کشورمان است. او در این اثر روایتگر جدال دیرپای نور و ظلمت در بستر فضایی تاریخی و اسطوره‌ای بوده است. این رمان در سال 1389موفق شد نامزد کتاب سال غنی پور شود.

درباره کتاب صوتی سپیتمان:

در اسطوره‌های کمتر ملتی می‌توان به تقابل شگرفی برخورد که خصیصه‌ی اصلی اسطوره‌های ایرانی‌ است؛ مرادمان تقابل نور (خیر) و تاریکی (شرّ) است که تجسم آن را در دشمنیِ همیشهْ برقرارِ اهورامزدا و اهریمن می‌یابیم. در این تقابل، انسان نه مخلوقِ سر تا پا تسلیم در برابر خدایی با قدرت بی‌حدوحصر، بلکه یار و یاور پروردگار نیکی‌ها در مبارزه با نیروهای سیاهی و تباهی‌ست. از این لحاظ، اساطیر و به تبع آن، ادیان ایرانی، اومانیستی‌تر از اساطیر یهودی - اسلامی و حتی یونانی‌اند. چرا که نیروهای الهی و انسانی را نه در طول هم، بلکه در عرض یکدیگر ترسیم می‌کنند. باری، این اساطیر مملو از امکانات هنری و ادبی‌‌اند که متأسفانه تاکنون مورد غفلت قرار گرفته‌اند. از یک سو، ما منابعی چون اوستا و یسن‌ها را در اختیار داریم که از دوران باستان برایمان به یادگار مانده‌ است، و از سوی دیگر به گنج بی‌کرانی چون شاهنامه دسترسی داریم که سرشار از قصه‌های حماسی/اسطوره‌ایِ درخشان و شگرف است که می‌تواند بر تخیلِ خیل عظیمی از مخاطبین امروزی اثر بگذارد و در عین حال، ایشان را با فرهنگ غنی ایرانی بیشتر آشنا سازد.

در میان نویسندگان امروزی، آرمان آرین یکی از معدود افرادی‌ است که در آثارش به خوبی از عناصر موجود در منابع مذکور بهره گرفته است. داستان‌های وی اگرچه عمدتاً مایه‌های اسطوره‌ای داشته و بر منابع دینی ایرانی متکی‌اند، از جذابیت‌های یک اثر امروزین نیز برخوردار می‌باشند. به نحوی که با مطالعه‌شان هم می‌آموزیم و هم سرگرم می‌شویم. از این منظر، کتاب سپیتمان از بهترین آثار اوست.

آرین در این رمان داستان زندگی زرتشت، پیامبر بزرگ ایرانی را روایت کرده است. او در خلال نقلِ حکایات تاریخی/اسطوره‌ای درباره‌ی این بزرگ‌مردِ تاریخ، بر جنبه‌های فراتاریخی رسالت او نیز که همانا نبرد با نیروهای تاریکی بوده، تأکید کرده است. نکته‌ی برجسته‌ی رمان سپیتمان هم‌خوانی و هماهنگیِ لحن و زبان فاخر اثر با درونمایه‌ی باستانی و اسطوره‌ای آن است. امری که علاوه بر آشنایی عمیق نویسنده با ادبیات ایران پیش از اسلام، قدرت قلم وی را نیز اثبات می‌کند.

کتاب صوتی سپیتمان مناسب چه کسانی است؟

اثر حاضر را به تمام دوست‌داران رمان‌های دینی و اسطوره‌ای پیشنهاد می‌کنیم.

با آرمان آرین بیشتر آشنا شویم:

او زاده‌ی سال 1360 و کارشناس ارشد سینما از دانشکده‌ی سینما و تئاتر تهران است. کتاب‌هایش اغلب مضامین اسطوره‌ای، تاریخی و دینی دارند. مشهورترین اثرش سه‌گانه‌ی پارسیان من است که الگوبرداری‌ای موفق از داستان‌های شاهنامه محسوب می‌شود. آرمان آرین (Arman Arian) تاکنون به افتخارات فراوانی رسیده، که در ادامه مروری بر برخی از مهم‌ترین آنها خواهیم داشت.

افتخارات آرمان آرین:

- برنده جایزه و لوح تقدیر برای سه‌گانه‌ی «اشوزدنگهه» از نخستین جشنواره مهدی آذر یزدی
- شاهنامه‌پژوه برگزیده و جوانِ سال 1389 (از سوی بنیاد فردوسی)
- برنده‌ی لوح تقدیر از جشنواره مهرگان ادب
- جوان‌ترین برنده‌ی کتاب سال ایران
- جوان ماندگار ادبیات سال 1387
و ...

در بخشی از کتاب صوتی سپیتمان می‌شنویم:

او بی هیچ حرف اضافه‌ای، تنها سرش را -اگر بشود نام آن را سر گذاشت!- بالا آورد و یک جفت شعله‌ی زرد در آن پُرنور شد. گویی علامتی بود بین او و پیرترهای توی حفره‌ها. چون فوراً یکی از پیرمردها گلویش را با سروصدا که پیدا بود پر از چرک و عفونت است، صاف کرد و آب دهانش را بر زمین انداخت و با صدایی بم و ابلهانه گفت: «عالیجناب! ما ناراحتیم و مجبوریم شما را هم ناراحت کنیم! از این بدتر نمی‌شود که...»

به بقیه‌ی پیرها که چشم و ابرو می‌آمدند تا خبر را سریع لو ندهد پوزخندی احمقانه زد و فریاد کشید: «او دارد رشد می‌کند! دارد قوی می‌شود؛ آنقدر که دیگر کاری از هیچ‌کدام ما ساخته نیست! وای! بدبخت شدیم!»

ناگهان جیغ پیرزن‌ها و فریاد دو پیرمرد دیگر بلند شد و هر پنج نفر از توی حفره‌هایشان بیرون جستند و بر سر ریختند و با شدیدترین ضربه‌ها بدن او را بر سنگ کوبیدند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
14 دقیقه
فصل اول: از بارگاه تاریکی تا کرانه‌ی رودخانه‌ی دائیتی
9 دقیقه
فصل دوم: در میان دگرپرستانِ کهنسال
8 دقیقه
فصل سوم: در سایه‌سار خورشید
9 دقیقه
فصل چهارم: سرگردانی‌های یک مرد انقلابی
13 دقیقه
فصل پنجم: در جست‌وجوی زرتشت
8 دقیقه
فصل ششم: به روشناییِ زرین رسیده
10 دقیقه
فصل هفتم: مردی با تمامی پاسخ‌ها
10 دقیقه
فصل هشتم: پیامبر یا جادوگر؟
11 دقیقه
فصل نهم: رنج‌های یک پیام‌آور
14 دقیقه
فصل دهم: نیرومندترین دوست جهان‌ها
11 دقیقه
فصل یازدهم: آیین مس‌گدازان
14 دقیقه
فصل دوازدهم: پیروزی بر دروغ

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی سپیتمان
نویسنده
راویآرش کاویانی
ناشر چاپیانتشارات پریان
ناشر صوتی واوخوان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۱۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
45000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی سپیتمان

نگین بکائی
۱۴۰۲/۱۰/۴
روایت‌های این کتاب خیلی با کتاب "آخرین سفر زرتشت" متفاوته. بلاخره کدوم روایت درسته؟ مثلا مادر پدر زرتشت پیامبر، آیین وقت را قبول داشتند یا نداشتند؟ مدیوماه برادر زرتشت بوده یا پسرعموش؟ و...
البته من بعد از مواجه شدن با این تناقض‌ها در مورد هر کدوم تحقیق کردم. مثلا نقل قول این کتاب در مورد مدیوماه
درست تر هستش چون پسرعموش بوده.
در کل خواستم بگم کسی نباید تنها به یک منبع جهت افرایش دانش اکتفا کنه.
آرزو جمالان
۱۴۰۲/۱۰/۲۷
جالب و زیبا بود تاریخ زرتشت مظلوم واقع شده
یاس م
۱۴۰۱/۱/۲۳
با سلام وتشکر برای من جالب بود موضوع ممنون
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب صوتی سپیتمان

برای دریافت کتاب صوتی سپیتمان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.