معرفی و دانلود رایگان کتاب صوتی سگ

عکس جلد کتاب صوتی سگ
قیمت:
رایگان
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی سگ

کتاب صوتی سگ، داستانی کوتاه از علی پاینده است. در این داستان کوتاه، مردی در حیاط خانه‌اش سگی سیاه و سفید را می‌بیند که از زیر در حیاط وارد شده است و مشکلاتی را برایش ایجاد می‌کند. زبان داستان، ساده و بی‌تکلف است و توصیف‌های علی پاینده از موقعیت‌ها، شما را کاملاً درگیر می‌کند.

درباره‌ی کتاب صوتی سگ

ریشه‌های داستان کوتاه را می‌توان در سنت‌های شفاهی داستان‌گویی و قصه‌گویی دانست، ولی این ژانر ادبی در اواخر قرن نوزدهم بود که اهمیت ویژه‌ای پیدا کرد. در این زمان، بسیاری از نویسندگان و داستان‌نویسان به نوشتن داستان‌های کوتاه روی آوردند و برخی آن را داستانی با پیرنگی کوتاه و برخی دیگر آن را «برشی کوتاه از زندگی» دانستند. داستان صوتی سگ نوشته‌ی علی پاینده را می‌توان نمونه‌ی بسیار خوبی از یک داستان کوتاه دانست که با رخ دادن اتفاقی برای شخصیت‌ها شروع می‌شود، رفته‌رفته اوج می‌گیرد و در انتها با یک جمع‌بندی کوتاه به پایان می‌رسد.

شخصیت اصلی داستان صوتی سگ، مردی بی‌نام است که ناگهان متوجه حضور سگی سیاه و سفید در خانه‌اش می‌شود. مرد که علاقه‌ای به حفاظت از سگ ندارد و ترجیح می‌دهد تنهایی خودش را داشته باشد، از همسایه‌اش نیز کمک می‌گیرد که سگ را بیرون بیندازد؛ ولی تلاش‌های او ناکام می‌مانند و سگ بعد از هر بار بیرون انداخته شدن، دوباره به خانه‌ی مرد برمی‌گردد.

علی پاینده، از این خط داستانی ساده استفاده می‌کند و شخصیت مرد و تقابل او با مهمان ناخوانده‌اش را به شکلی جذاب تصویر می‌کند. کتاب صوتی سگ، توسط نشر صوتی خانه فرهنگی چوک تهیه شده است و گویندگی آن را علی فخاری بر عهده داشته است.

کتاب صوتی سگ برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به داستان‌های کوتاه نوشته‌شده توسط نویسندگان جوان ایرانی علاقه‌مندید، شنیدن این کتاب صوتی به شما پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی سگ می‌شنویم

صدای زن همسایه رو شنید که به سگ‌هایش می‌گفت برگردند. داد زد و گفت:

- خانم. این سگ مال شما نیست؟

زن نزدیک دیوار آمد. مرد دوباره حرفش را تکرار کرد. زن پرسید:

- کدوم سگ؟

سگ کنار دیوار ایستاده بود و عوعو می‌کرد و به همین خاطر زن همسایه نمی‌توانست او را ببیند. مرد با انگشت به سگ اشاره کرد. گفت:

- این سگ. نمی‌بینیدش.

زن همسایه گفت:

- یه سگ دورنگ سفید و سیاهه؟

مرد به علامت تأیید سرش را تکان داد. زن گفت:

- نه مال ما نیست. از کوچه اومده. دیروز اینجا بود. بیرونش کردیم. چجوری اومده اونجا؟

فهرست مطالب کتاب صوتی

14 دقیقه
سگ

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی سگ
نویسنده
راویعلی فخاری
ناشر صوتی خانه داستان چوک
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی سگ

سلام
۱۴۰۳/۱/۲۰
ترجیح می دادم که مرد به سگ غذا می داد و بعدها در باغ جدید از کنار هم بودن لذت می بردند. داستان کمی ضعیف نوشته شده و بدون احساس خوانده شد. البته نتیجه آن به طور سرسری با گرفتن پاچه ی شلوار مرد گرفته شده در حالیکه جای زیادی برای بسط داستان هست. البته همه می دانیم در هیچ جای قرآن (اگر معنای واقعی آن و را بخوانید) سگ نجس شمرده نشده. چند جای سوره کهف سگ را همراه اصحاب کهف شمرده، که دم درب غار بود. نیز شکاری که حیوانات شکاری آموزش دیده نگه دارند (مائده۴) با بردن نام خدا حلال است. [مکلب یعنی آموزش دهنده ی سگ] در ۱۷۳ بقره هر آنچه نام خدا بر آن برده نشده، خون و گوشت خوک، حرام است. نامی از سگ نبرده. در آیه۱۵۷ اعراف رستگاری را در پیروی از پیامبری دانسته که براى آنان چیزهاى پاکیزه را حلال و چیزهاى ناپاک را بر ایشان حرام مى گرداند، که در حدیث و روایات نگهداری از سگ در «خانه» نهی شده مگر به عنوان نگهبان و سگ شکاری وگله. در همه ی ادیان از جمله اسلام محبت به حیوانات توصیه شده است.
Mozhgan
۱۴۰۲/۸/۳
سگ حیوانی فوق العاده وفادار است وقتی به سگ آسیب بزنیم یا محبتی‌کنیم سالها بگذردبه هیچ وجه یادش نمیرود. حیوانات احساسات دارند باید با آن‌ها با مهربانی رفتار کنیم و حق زندگی را از حیوانات نگیریم و مطمئن باشید تاوان بی محبتی و آزار و اذیت حیوان را پس می‌دهید. متاسفانه نجس بودن بعضی از حیوانات در دین و باعث شده مردم به اشتباه با آن روبرو شوند در کنار درست از این احکام به خودشان اجازه بدهندهر بلایی خواستن‌سر این حیوانات بی گناه‌ در بیاورند و خود را تبرئه کنند. شما حیوان آزارها به جزای عملتان به زود خواهید رسید.
جان فورد
۱۴۰۳/۱/۱۹
زندگی با حیوانات خانگی یا "پِت" از مدتها پیش در جوامع غربی مرسوم بوده و در یکی دو دهه اخیر در کشورهای مسلمان نیز رواج یافته است. در این میان قشر مذهبی سنتی بدلیل آموزه های دینی خود با این رویه بر سر مهر نیستند. اما گروه دیگری نیز وجود دارند که با حیوانات نه بعنوان همدم و همخانه بلکه از سر رحم و با دلسوزی موجودات زنده و در واقع برای پاسخ دادن به عواطف خود، احسان نموده و برای آن ها غذا و سرپناه تهیه می کنند اما حاضر به تحمل آرارها و آلودگی های انگلی، صوتی و.... آن ها نیستند. وجود انواع ولگرد این حیوانات، خصوصا سگ ها گاه عرصه را چنان بر اهل محل تنگ میکند که کار به شکایت به شهرداری می کشد و نتیجه آن به جابجا نمودن سگها به بیرون شهر و گاه معدوم نمودن این حیوانات بیچاره با سم و گلوله می انجامد.
اعظم منصوری
۱۴۰۲/۹/۲۷
داستان سگ داستان جالبی بود مردی که از سگ خوشش نمی‌آید و سگی که به باغ مرد آمده و هر چه مرد تلاش میکند با زبان خوش او را از باغش بیرون کند موفق نمیشود و سرانجام چند بار با تفنگ به سگ شلیک میکند و او را زخمی میکند و پس از مدتی باغش را هم میفروشد و از آن جا میرود ولی پس از چند سال تصمیم میگیرد باغ و و دیگری بخرد بنگاه کلید باغ را به او میدهد پس از بازدید از ساختمان باغ وقتی به حیاط باغ می‌آید همان سگ را میبیند و سگ نیز او را میشناسد و بخاطر رفتار قبلی مرد به او حمله میکند زیرا سگ به او اعتماد ندارد و فکر میکند مرد بازهم میخواهد به او صدمه بزند. حیوانات هم بدی را فراموش نمی‌کنند و برای دفاع از خود بدی را با بدی جواب میدهند.
Abjar42
۱۴۰۳/۲/۷
درود فراوان به کتابراه برای ارائه کتابهای متنی و صوتی به علاقمندان. بارها شنیدم و تجربه کردم که سگ بسیار وفاداره و هر خوبی و لطلفی که بهش کنید رو هرگز فراموش نمی‌کنه، ولی در این داستان برای اولین بار خوندم و شنیدم که سگ میتونه کینه‌ای و بی رحم باشه و با وجود مهر و ارادت بی دلیلی که نسبت به صاحب باغ مذکور داشت، سالهای بعد همه‌ی اون ارادت تبدیل به کینه و خشم و انتقامگیری بشه. با عرض درود و دعابرای پرتوان بودن نویسنده، باید اعتراف کنم که این داستان برای من غیر قابل باور بود.
David
۱۴۰۲/۱۱/۱۹
کتاب کوتاه و مفید از داستان یک انسان که میخواهد از خود واقعی‌اش که همان نقش سگ در این داستان هست فرار کند ولی غافل از اینکه تا آن‌ها را نپذیرد در زندگی باز هم درگیر انها میشود و مثل داستان این سگ که به طرز عجیبی بعد از سالها دوباره سر راه شخصیت داستان حاضر می‌شود و پاچه‌اش را میگیرد باز هم احساسات و ذات اصلی ما دوباره در جای دیگر به سراغمان می‌آید و ما رو درگیر میکند مگر آنکه آن‌ها را بشناسیم بپذیریم و با داشتن ان سعی کنیم تصمیم درستی بگیریم
حسین رضائی
۱۴۰۲/۱۰/۱
من با نوشته‌های اقای پاینده اشنانیستم اما بنظرمیرسه سبک نوشتاری ایشون دارای جملات کوتاه وگزارش گونه است. متن پخته نیست‌ و فاکتور جذابی نداره. گوینده هم نتوسته ادای مطلب کنه. سرعت بالا و گویش مشکل دارش باعث دردسر بیشتر ارائه مطلب شده.
تنها مزیت نسبی داستان خود موضوع داستانه که دارای مفهومی اخلاقی وانسانیه. کلا برای کتابخوانهای حرفه‌ای حرف زیادی برای گفتن نداشت. مناسب نوجوانها وگروه سنی به هستش.
A.asgari
۱۴۰۲/۸/۱۷
از شنید کتاب قلبم درد گرفت بیچاره سگها یا حیوانات بی دفاع که به ما پناه بیارن و ما اینگونه رفتار کنیم با حیوان هیچ فرقی نداریمظلم به همه حیوانات خیلی بده مخصوصا سگها که کاملا حیوانات وفاداری ان و چه محبت چه بدی فراموششون نمیشه واقعا چطور یه ادم میتونه به حیوانی که بهش پناه اورده تیر بزنه ممنون از کتابراه بخاطر کتاب‌های کوتاه صوتی رایگان
احمد
۱۴۰۳/۱/۱۹
نمیدونم چرا همه تو کامنتا دنبال نکته آموزنده تو کتابی به اسم آشفتگی با زمانی حدود هشت دقیقه بودن؟ به نظر من باتوجه به اسم کتاب, نویسنده و گوینده به خوبی تونستن حس مورد نظر رو منتقل کنن. گاهی هدف فقط بیان یک احساس یا یک موقعیته بدون اینکه نویسنده دنبال آموزش نکته‌ای باشه. و چه بسا این موقعیت رو همه مون تو زندگیامون تجربه کردیم و شنیدنش برای من جالب بود
.....
۱۴۰۳/۱/۱۱
اگر بنظر ما سگ نجس است و از آن خوشمان نمی‌آید اجازه نداریم بهش صدمه بزنیماگر سگ به او حمله میکرد و برای دفاع از خود بود، باز قابل قبول بود.... بنظرم چنین داستان‌هایی برای تغییر دیدگاه افراد نسبت به حیوانات میتواند مفید باشددر کل موضوع داستان بد نبود اما متن حالتی گزارش گونه داشتصدای راوی هم خوب است اما در خواندن، گویی عجله داشت زودتر کتاب را تمام کند
Samane_ghdrn
۱۴۰۲/۱۲/۲
به عنوان کتاب صوتی رایگان قابل قبول بود، اما حقیقتا قلم نویسنده ضعیف بود و گیرایی و جذابیت نداشت موضوع بد نبود اما میتوانست نگارش جذابی داشته باشد. ممنون از نویسنده کتاب بخاطر داستان زیبایش اما قلم ضعیف بود و ممنون از کتابراه که درجات مختلفی از قلم نویسندگان را در اختیار مخاطب می گذارد و از این طریق مخاطب را با قلم ها و سبک های متفاوت آشنا می سازد.
رها
۱۴۰۲/۸/۶
حیف وقت گرانبهام که این داستانو گوش دادم. خیلیییی ضعیف بود. صدرحمت به کتاب قصه ی کودکانه... هی میگفت: سگ رفت. او آمد. مرد نشست. جمله بندی نویسنده خیلی مبتدی و در حد مقطع دبستان بود گوینده هم اصلا خوب نبود. چندجا گلوش خشک شد و صداشون گرفت. و خیلی بد میخوند. یک ستاره هم برای این کتاب زیادیه متاسفانه
فائقه
۱۴۰۲/۱۰/۱۳
این کتاب در مورد حیوان آزاری هست اگر حامی حیوانات هستین نخونین غصه میخورید ولی اگر به احساسات خودتون کنترل هستین بد نیست مردی که سر سگ ولگرد فریاد میزنه و میگه که نجسه وای همه جا رو کثیف میکنه و با تفنگ بادی سگ بیچاره رو تهدید میکنه برو برو و بعد شلیک میکنه و حیوان بیچاره زوزه کنان و لنگ لنگ کنان میره و خون آلود میشه
فریبا امینی امینه
۱۴۰۲/۸/۲۶
با این که قلب منو به درد آورد ولی کتاب آموزنده و تاثیرگذاری بود. تنها عیبش به نظر من پایانش بود که جمع بندی خوبی نداشت و آقای پاینده خیلی عجولانه و سریع ختمش کرده بودند و گوینده‌ی محترم هم خیلی تند وبی احساس فقط روخوانی می‌کردند. به امید موفقیت نویسنده‌ی عزیز! سپاسگزارم
معین احمدی
۱۴۰۲/۸/۳۰
بنظرم دلخراشه. بهتره کتابهایی رو درجهت حمایت از حیوانات و شناسانوندن رنجها و بدبختیهایی که بخاطر ادمهای بیفکر و بیرحم که شامل ابن موجودات بی‌زبان میشه و توانی برای دفاع ازخود ندارن رو به اشتراک بذارید. این زبان بسته‌ها هم حق زندگی دارند.
باتشکر از کتابراه
مشاهده همه نظرات 106

راهنمای مطالعه کتاب صوتی سگ

برای دریافت کتاب صوتی سگ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.