معرفی و دانلود کتاب صوتی چنگال

عکس جلد کتاب صوتی چنگال
قیمت:
13900 تومان - 1.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی چنگال و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی چنگال و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی چنگال

کتاب صوتی چنگال نوشته‌ی صادق هدایت نویسنده برجسته ایرانی، قصه زندگی سخت خواهر و برادری را به تصویر می‌کشد که به خاطر شرایط بد خانوادگی می‌خواهند از خانه فرار کنند و به جایی دور بروند، اما اوضاع بر وفق مراد آن‌ها پیش نمی‌رود.

درباره کتاب صوتی چنگال:

فضای داستان‌های صادق هدایت پر از رمز و راز است. انتقاد اجتماعی و تقبیح مردسالاری چیزی است که در اکثر نوشته‌های او موج می‌زند. با مطالعه آثار او غرق در فضای داستان می‌شویم و تحت تأثیر فضاسازی عمیق آن‌ها قرار می‌گیریم. کتاب چنگال یکی دیگر از این آثار است که با وجود کوتاهی آن، تعلیق فراوانی دارد و مخاطب را تا پایان داستان میخکوب می‌کند.

داستان چنگال از جایی آغاز می‌شود که پسری به نام «احمد» به همراه خواهرش «ربابه» در خانه پدرشان زندگی سختی دارند. پدر این دو از راه معرکه‌گیری زندگی را می‌گذراند. معرکه‌گیری شغلی بود که در زمان قدیم در ایران رواج زیادی داشت و به این شکل بود که فردی در مساجد برای مردم درمورد عواقب گناه و اعمال شریعت صحبت می‌کرد و از آن‌ها پول می‌گرفت.

پدر احمد برخلاف شغلی که داشت، خودش فردی بود که هر کاری اشتباهی از او سر می‌زد. او پیش از ازدواج دومش، شبی که مست به خانه آمده بود، مادر احمد را خفه کرد و به قتل رساند. به همین دلیل احمد و خواهرش از پدرشان نفرت دارند و هر شب نقشه فرار از خانه را با هم مرور می‌کنند. اما چیزی مانع عملی شدن نقشه آن‌ها برای همیشه می‌شود...

کتاب صوتی چنگال مناسب چه کسانی است؟

اگر به داستان‌های کوتاه فارسی و آثار صداق هدایت علاقه دارید، از شنیدن کتاب صوتی لذت خواهید برد.

صادق هدایت را بیشتر بشناسیم:

او نویسنده بزرگ ایرانی و یکی از اولین بنیان‌گذاران ادبیات داستانی مدرن ایران بود که آثار برجسته‌ای از خود به جا گذاشته است. صادق هدایت (Sadegh Hedayat) در خانواده‌ای صاحب منصب و اهل‌قلم به دنیا آمد و در سال 1281 تحصیلات را از دارالفنون آغاز کرد و پس از مدتی وقفه، در مدرسهٔ فرانسوی سن‌لویی آن را ادامه داد.

وی در داستان‌نویسی، همان جایگاهی را دارد که نیما در شعر فارسی. هر دو آن‌ها فرزند زمانهٔ خود بودند؛ نگاه و صدایی نو داشتند، و خواهان ایجاد تحول اساسی در فرم و محتوای ادبیات فارسی بودند. به‌علاوه، هر دو در کار خود با حمله‌ها و کج‌فهمی‌های بی‌شماری مواجه شدند. بااین‌حال، هم نیما یوشیج و هم صادق هدایت، در نهایت موفق به ایجاد چنان تغییرات اساسی‌ای در ساختمان شعر و داستان فارسی شدند که کمترین ارمغان آن، ظهور استعدادهایی چون مهدی اخوان ثالث، رضا براهنی، هوشنگ گلشیری و... در نسل‌های بعدی بود.

ازجمله آثار مهم و تأثیرگذار هدایت می‌توان به «سه قطره خون»، «علویه خانم»، «بوف کور» و «سگ ولگرد» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی چنگال می‌شنویم:

پاییز و زمستان و بهار گذشت. احمد به خیال فرار به اندوختهٔ خود می‌افزود و ربابه هم هرچه خرده‌ریز گیرش می‌آمد به‌دقت می‌پیچید و در مجری کهنه‌اش می‌گذاشت تا در موقع فرار، همراه خودشان ببرند و شب‌ها وقتی‌که توی رختخواب می‌رفتند، به‌جز حرف ارنگه و ترتیب فرار چیز دیگر در میان نبود. ولی پیش‌آمد دیگری رخ داد و آن این بود که یک روز مشدی غلام، علاف سر گذر که ربابه را دیده بود، مادرش را به خواستگاری ربابه فرستاد. معلوم بود سید جعفر و رقیه سلطان، هر دو به این امر راضی بودند. اما این پیش‌آمد تأثیر بدی در اخلاق احمد کرد. ربابه که به این مطلب پی برده بود، برای اینکه به احمد نشان بدهد که مشدی غلام را دوست ندارد، نسبت به او بیشتر ابراز محبت می‌کرد، به‌طوری‌که احمد خسته می‌شد و چیز دیگری که احمد را تهدید می‌کرد، پادرد بود که سخت‌تر شده بود و ازاین‌جهت پیوسته غمگین و خاموش بود...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
22 دقیقه
چنگال

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی چنگال
نویسنده
راویحسین نصیری
ناشر صوتیانتشارات گیوا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۲۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
13900 ت - 1.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی چنگال

علی رحیمی
۱۴۰۱/۹/۱۸
قدرت قلم هدایت بی همتا است که پس از 80 سال هنوز داستان هایش تازگی دارد و موضوعاتی که برای داستانهایش نوشته تا ابد برای ایرانی‌ها تکرار خواهددشد.
گیسا حافظى
۱۴۰۲/۴/۱۸
به نظرم انرژى در خوانش زیاد بود. باید سردتر خوانده میشد. ممنون خسته نباشید.
شایسته تبرزینی
۱۴۰۲/۱/۹
داستان تکراری ولی دردناک.
واقعیت تلخی که حتی در این زمان هم اتفاق میفته
سینا اخلاقی
۱۴۰۱/۶/۲۴
از نظرم هرکس باید تمام کتابهای نویسنده بزرگ صادق هدایت باید بخواند
arash dini
۱۴۰۰/۱۰/۱۹
👎 جالب نبود
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب صوتی چنگال

برای دریافت کتاب صوتی چنگال و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.