معرفی و دانلود کتاب صوتی سیذارتا

عکس جلد کتاب صوتی سیذارتا
قیمت:
۶۰۰۰۰ ۴۲,۰۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سیذارتا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سیذارتا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی سیذارتا

نویسنده‌ی برنده‌ی نوبل ادبیات، هرمان هسه، در کتاب صوتی سیذارتا معنویت شرقی و خرد مغرب‌زمین را در یک نقطه‌ی تلاقی شگفت‌انگیز با یکدیگر درمی‌آمیزد و داستان زندگی مردی را به تصویر می‌کشد که در جست‌وجوی معنای زندگی و روشنایی‌ست. گفتنی‌ست این اثر از سوی PBS The Great American Read به‌عنوان نامزد یکی از بهترین رمان‌های محبوب آمریکایی انتخاب شد.

درباره‌ی کتاب صوتی سیذارتا

در آلمانِ سال 1922 بود که هرمان هسه کتاب صوتی سیذارتا (Siddhartha) را منتشر کرد؛ رمانی که در آن با انسانی در ‌جست‌وجوی معنا در سفر معنوی‌اش همراه می‌شوید و از گذرگاه‌ها و گردنه‌های احساسی و عقلی عبور می‌کنید. هسه در این اثر حساسیت‌های زمانه‌ی زیست خود را با ایده‌های فلسفی گوناگون، از مذاهب شرقی گرفته تا کهن الگوهای یونگی و فردگرایی غربی، در قالبی منحصربه‌فرد ترکیب می‌کند.

سیذارتا، شخصیت اصلی این رمان، یک برهمن ثروتمند هندی است که تصمیم می‌گیرد زیست آسوده و مرفه خود را کنار بگذارد و حقیقت معنوی و خرد روشنایی‌بخش و البته مفقود زندگی‌اش را جست‌وجو کند. او در سفر خود با مرتاضان سرگردان، راهبان بودایی و بازرگانان موفق، و همچنین با یک قایق‌ران به نام کامالا و کشتیران ساده‌ای مواجه می‌شود که همگی به روشنایی رسیده‌اند. سیذارتا با پرسه در میان این افراد و پیمودن شاهراه‌های حیاتی زندگی -عشق، کار و دوستی- سرانجام بزرگترین و ارزشمندترین خرد و دارایی سراسر عمر خود را به دست می‌آورد.

او در بحبوحه‌ی فراز و نشیب این سفر تجربه‌ی عاشقانه‌ی شورانگیزی را با زنی نجیب‌زاده و زیبا پشت سر می‌گذارد؛ تجربه‌ای که او را برای همیشه دستخوش تغییری بزرگ می‌سازد. سیذارتای هندی جوان همچنین از خلال این سفر پر پیچ‌وخم با شخص بودا ملاقات می‌کند، اما نمی‌تواند به نقش شاگردی بسنده کند: او باید سرنوشت خود را رقم بزند و تردیدها و تزلزل‌هایش را رفع‌ورجوع کند. اما دست آخر ره‌آورد سیذارتا از این سفر پرماجرا چه خواهد بود؟ شما چه فکر می‌کنید؟

ترجمه‌ی امیر فریدون گرگانی را از این اثر با صدای پیمان قریب‌پناه می‌شنوید. این رمان به همت نشر صوتی استودیو نوار و انتشارات جامی تهیه و منتشر شده است.

اقتباس سینمایی از کتاب صوتی سیذارتا

در سال 1972 اقتباسی سینمایی با عنوان کتاب از این اثر ساخته شد که کارگردانی آن را کنراد روکس بر عهده داشت. همچنین پیش از آن و در سال 1971، یک اقتباس سورئالیستی در قالب یک وسترن موزیکال با نام «زکریا» منتشر شد. در این فیلم سینمایی به کارگردانی جورج انگلوند، جان روبینشتاین در هیئت سیذارتا به ایفای نقش پرداخت.

نکوداشت‌های کتاب صوتی سیذارتا

  • داستان ساده و جالب و عجیب‌وغریب که هرمان هسه در آن جهان کوچک زیبایی را می‌سازد که از نظر تناسب و سبک، کلاسیک است. بهتر است در ساعات خلوت شب، آن را آهسته و مشتاقانه بخوانید. (The Nation)

  • در کتاب سیذارتا محیط هندی است و ما با بودا روبه‌رو می‌شویم، اما اخلاق نویسنده همچنان به گوته نزدیک‌تر است. (دنیای کتاب واشنگتن پست)

  • حتی می‌توان امیدوار بود که خوانندگان هسه این رمان را مانند وعده‌ی غذایی لذیذی میل کنند و آنقدر سودازده باشند که با آن زندگی کنند. (تریبون شیکاگو)

  • هرمان هسه بزرگترین نویسنده‌ی قرن است. (سانفرانسیسکو کرونیکل)

کتاب صوتی سیذارتا برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به داستان‌های معناگرایانه با مضامین عرفان شرقی علاقه دارید، شنیدن این کتاب را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

با هرمان هسه بیشتر آشنا شویم

هرمان هسه (Hermann Hesse) در سال 1877 به دنیا آمد و به سال 1962 از دنیا رفت. او فردی آلمانی-سوئدی بود و جز ادبیات، در زمینه‌ی نقاشی نیز دستی بر آتش داشت. هسه به عنوان یکی از پرخواننده‌ترین نویسندگان اروپایی در طول قرن بیستم شناخته می‌شود. او در سال 1922 رمانی به نام سیذارتا منتشر کرد که از جمله‌ی مشهورترین آثارش به شمار می‌رود. این کتاب، به زعم بیشتر منتقدان، دربردارنده‌ی هسته‌ی اصلی تفکرات هسه در باب ماهیت زندگی است. از دیگر آثار مطرح این نویسنده‌ی نوبل‌برده و پرآوازه، می‌توان به عناوین پیش رو اشاره داشت: «سلوک به سوی صبح»، «گرگ بیابان»، «دمیان»، «سفر شرق»، «خواب نی‌لبک»، «جوانی زیباست»، «بازی مهره‌ی شیشه‌ای»، «نارسیس».

در بخشی از کتاب صوتی سیذارتا می‌شنویم

سیذارتا درحالی‌که به‌شتاب راه می‌رفت با خود گفت: «چقدر کر و ابله بودم، اگر کسی در طلب خواندن چیزی باشد و بخواهد آن را مورد مطالعه قرار دهد، نباید با حروف و نقاط سر جنگ و جدال داشته باشد و آن‌ها را وهم فریب تصادف و یا مثل صدف‌های بی‌ارزش بداند. بلکه باید آن‌ها را بخواند و کلمه به کلمه و مشتاقانه مورد مطالعه قرار دهد. اما من می‌خواستم کتاب کهنسال جهان و کتاب پراسرار طبیعت را بخوانم از اول حروف و علائم را دشمن می‌پنداشتم. گیتی را ظاهری فریب‌انگیز می‌خواندم. حتی مدرکات زبان و چشم خود را نیز مولود تصادف می‌دانستم. نه، این مرحله دیگر به پایان رسیده است. من بیدار شده‌ام، بلی به‌راستی بیدار شده و از امروز تازه به دنیا آمده‌ام.»

وقتی که این افکار از مخیله‌ی سیذارتا گذشت، ناگهان چون کسی که ماری را در سر راه بیند بر جای ایستاد. آن وقت به‌روشنی تمام پی برد که وی تازه بیدار شده و یا تازه به دنیا آمده و باید زندگی را از نو شروع کند. وقتی که هنگام صبح باغ جیتاوانا و بودای اعظم را در بیداری کامل و در راه خویشتن‌یابی ترک گفت، بدین نیت بود و آن را بسیار طبیعی می‌یافت که دیگر پس از چند سال ریاضت به خانه رود و به پدر خود بازگردد. اما اینک در آن لحظه که وی در حال سکوت ایستاده بود چون کسی که ماری را در سر راه خود بیابد، این فکر در وی به وجود آمد که من دیگر آنچه بودم نیستم. دیگر مرتاض نیستم، دیگر کاهن یا برهمن نمی‌باشم. پس اگر به خانه بازگردم با پدر چکار کنم؟ درس بخوانم؟ قربانی تقدیم کنم؟ به تفکر پردازم؟ برای من این چیزها دیگر به پایان رسیده است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
20 دقیقه
پسر برهمن
23 دقیقه
در محضر مرتاضان
20 دقیقه
گوتاما
10 دقیقه
بیداری
31 دقیقه
کامالا
19 دقیقه
میان مردم
20 دقیقه
سانسارا
25 دقیقه
در کنار رود
27 دقیقه
قایق‌ران
20 دقیقه
فرزند
16 دقیقه
اُمّ
26 دقیقه
گوویندا

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی سیذارتا
نویسنده
مترجمامیرفریدون گرگانی
راویپیمان قریب پناه
ناشر چاپیانتشارات جامی
ناشر صوتی استودیو نوار
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۱۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۶۰۰۰۰ ۴۲,۰۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی سیذارتا

ترانه کمالی
۱۴۰۲/۳/۲۳
هر موقع موجودی را در حد یک خدا، بزرگ و مقدس و مطهر معرفی کردند به آن بزرگی شک کن!
هیچ افراط و تفریطی به راه خیر نمی‌رسد!
سیذارتا، مرد جوانی که برهمنی بود بعد مرتاض شد
و در ادامه که پی جور مردی نوظهور بنام بودا می‌شود، با دیدن او و شنیدن سخنانش، همه آئین‌ها را ترک می‌کند تا خود را بشناسد. او را
معتقد است درست نیست نفس‌ش در برهمنی، مرتاضی و سپس بودایی نابود کند. او میفهمد برای کنترل نفس باید آن را شناخت و نه آنکه له‌اش کرد و نادیده‌اش گرفت و آنگاه با طبیعت محض انسانی یکی می‌شود؛ اما در اوج کامیابی کم‌کم خود را فراموش می‌کند و …..
سیذارتا داستان قله‌ها و دره‌های زندگی مردی‌ست که بر اساس الهام‌ و حس درونی خود، مسیری را شروع میکند تا از خود برهد و به خود برسد!
اگر در دریا باشی و آبی ننوشی هنر است-نه در پرهیز و نبودن در جریان‌های طبیعی زندگی. نهایت وجود یک انسان، نه دین او، نه دانش‌ش و نه مقام و ثروتش - بلکه عشق او، جهان و همه‌ی مخلوقاتش و انسان است.
یاسمن روشنیان
۱۴۰۲/۵/۱۴
خیلی آموزنده است لذت بردم و سپاسگزارمانسان هر لحظه سرگشته و حیران در دیگران و در چیزها پی خود میگردد، این در حالیست که این شناخت همیشه همینجا بوده… در اندیشه در آرامش و در قلب او… آرام باش تا صدایش را بشنوی… اُمممممم…
hossain ansari
۱۴۰۲/۵/۲۴
بسیار بسیار عالی و کاربردی. از بهترین کتابهایی بود که تا حالا خوانده ام. روح انسان رو جلا میده و دریچه‌هایی به سی نور درون انسان باز میکنه
مرجان
۱۴۰۲/۶/۲
سیذارتای درون رو پیدا کردن خیلی میتونه زندگیت رو متحول کنه. کتاب غنی و پر باریه خوندنش خالی از لطف نیست
Fariba Eshraghi Eshraghi
۱۴۰۲/۲/۲
کتاب جذاب با متن گیرایی و صدای خواننده بسیار جذاب و مهیج برای پیگیری داستان
ممنون
Mahsa Parsae
۱۴۰۲/۶/۵
دوست داشتم کتابو کوتاه بود ترجمه خیلی خوبیم داشت و کتابخوان هم عالی
Asal
۱۴۰۱/۱۲/۱۶
این کتاب رو‌ حتما دوبار گوش بدید فوق العاده بود
نسیم منصوری
۱۴۰۲/۵/۱۴
اگر دنبال آگاهی هستید این کتاب رو پیشنهاد میکنم
عالی هست
مشاهده همه نظرات 8

راهنمای مطالعه کتاب صوتی سیذارتا

برای دریافت کتاب صوتی سیذارتا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.