معرفی و دانلود کتاب صوتی شاهزاده و گدا

عکس جلد کتاب صوتی شاهزاده و گدا
قیمت:
۵۳۰۰۰ 37100 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شاهزاده و گدا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شاهزاده و گدا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی شاهزاده و گدا

مارک تواین نویسنده‌ی معروف آمریکایی در کتاب صوتی شاهزاده و گدا داستان دو پسر نوجوان را به تصویر می‌کشد که از نظر ظاهری بسیار شبیه به هم هستند اما زندگی‌های بسیار متفاوتی دارند؛ یکی از آن‌ها ولیعهد کشور انگلستان و دیگری پسری فقیر است. این رمان تاریخی و ماجراجویانه شما را با بریتانیای قرن شانزدهم آشنا می‌سازد.

درباره‌ی کتاب صوتی شاهزاده و گدا:

در این رمان جذاب و شنیدنی یکی از شخصیت‌های اصلی داستان شاهزاده ادوارد نام دارد و دیگری پسری فقیر به نام توم است. روزی شاهزاده «ادوارد» فرزند هنری هشتم برای بازی به محوطه‌ی قصر می‌رود و آن‌جا با توم آشنا می‌شود. پس از مدتی آن‌ها به شباهت خارق‌العاده‌ای که به یکدیگر دارند پی می‌برند. این دو نوجوان برای سرگرمی و تفریح لباس‌های خود را با هم عوض می‌کنند و درست در همان لحظه نگهبان‌های قصر از راه می‌رسند و شاهزاده ادوارد را که لباس پسرک گدا را بر تن دارد از قصر بیرون می‌‌اندازند. داستان اصلی رمان شاهزاده و گدا (The Prince and the Pauper) نیز درست پس از این اتفاق آغاز می‌شود و هر کدام از شخصیت‌های داستان زندگی جدیدی را پیش می‌گیرند که با آن به هیچ عنوان آشنایی ندارند.

به عبارت دیگر محور اصلی داستانِ مارک تواین (Mark Twain) به تصویر کشیدن تضادهاست و نویسنده با کنار هم قرار دادن فقیر و غنی تصویری واضح و روشن از وضعیت مردم بریتانیا در قرن شانزدهم در اختیارتان قرار می‌دهد.

بر کسی پوشیده نیست که تواین برای نوشتن این رمان جذاب و شنیدنی از تاریخ انگلستان الهام گرفته و یکی از شخصیت‌های اصلی خود را شاهزاده ادوارد نامیده است اما آیا کسی به اسم شاهزاده ادوارد در تاریخ وجود دارد؟ بله، او که بعدها به عنوان ادوارد ششم مشهور می‌شود، فرزند هنری هشتم یکی از بزرگ‌ترین پادشاهان انگلستان محسوب می‌شود. شاهزاده ادوارد برخلاف پدرش فقط 6 سال سلطنت کرد و در 15 سالگی از دنیا رفت البته مارک تواین در رمان شاهزاده و گدا به این موضوع اشاره‌ای نمی‌‌کند.

اقتباس از کتاب صوتی شاهزاده و گدا:

این رمان در سال 1881 انتشار یافت و از همان ایام همواره اثر مشهور و محبوبی بود، محبوبیتی که تا امروز هم ادامه دارد. با این اوصاف چندان عجیب نیست که دیگران طی سال‌ها تلاش کنند تا اقباس‌های مختلفی از رمان شاهزاده و گدا بسازند.

در سال 1977 مشهورترین اقتیاس سینمایی این کتاب به کارگردانی «ریچارد فلایشر» ساخته شد و تا جایی که در توان یک اثر سینمایی است به منبع ادبی وفادار ماند. در این میان لازم به یادآوری است؛ دوبله‌ی فارسی فیلم شاهزاده و گدا یکی از نمونه‌های موفق دوران طلایی دوبله در ایران به شمار می‌آید و همین موضوع به جذابیت اثر اضافه می‌کند.

مارک تواین را بیشتر بشناسیم:

سمیوئل لنگهورن کلمنز با نام هنری مارک تواین در سال 1835 در فلوریدای آمریکا متولد شد. او مانند بسیاری از شخصیت‌های اصلی داستان‌هایش در کودکی پدر خود را از دست داد. بعد از مرگ پدر برای ادامه‌ی زندگی به روستای هانیبال نقل مکان کرد در رودخانه‌ی می‌سی‌سی‌پی به قایقرانی مشغول شد. این منطقه بعدها در بسیاری از رمان‌های او حضور پررنگی پیدا کرد. از میان دیگر آثار او می‌توان به «ماجراهای تام سایر»، «ماجراهای هاکلبری فین»، «خاطرات شخصی ژان‌دارک» و... اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی شاهزاده و گدا می‌شنویم:

توم را به اتاق اصلی یکی از عمارات بردند و به او تکلیف نشستن کردند ولی در حول و حوش او از بس مردان سالخورده و نجبای عالی مقام ایستاده بودند به زحمت روی نشستن یافت. وی از ایشان نیز خواهش کرد که بنشینند ولی آنان به رسم تشکر و احترام سر فرود آوردند و زمزمه‌کنان چیزی گفتند و سر پا ماندند.

توم خواست بار دیگر اصرار ورزد لیکن دوک هردفورد دایی او سر به گوشش نهاد و گفت: «قربان، خواهش می‌کنم، اصرار نفرما. ایشان مجاز نیستند که در حضورت بنشینند.»

در این اثنا خبر دادند که لرد سنگ جان قصد شرفیابی دارد. وی پس از شرفیابی عرض بندگی کرد و گفت: «من به فرمان عالی حضرت پادشاه برای مطلبی شرفیاب شده‌ام که باید محرمانه به عرض برسد. آیا ممکن است والاحضرت دستور فرمایند که تمام ملازمان حاضر در خدمت به جز جناب دوک هردفورد مرخص شوند؟»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
4 دقیقه
یک : تولد شاهزاده و گدا
15 دقیقه
دو: دوران نخستین زندگی توم
20 دقیقه
سه: دیدار توم با شاهزاده
12 دقیقه
چهار: آغاز نامرادی‌های شاهزاده
23 دقیقه
پنج: توم در وضع اشرافی
23 دقیقه
شش: توم تعلیم و تربیت می‌یابد
11 دقیقه
هفت: نخستین ناهار شاهانه‌ی توم
7 دقیقه
هشت: قضیه‌ی مهر
8 دقیقه
نه: مراسم جشن بر ساحل رودخانه
23 دقیقه
ده: شاهزاده در رنج و مهنت
14 دقیقه
یازده: در گیلدهال
32 دقیقه
دوازده: شاهزاده و نجات دهنده‌ی او
12 دقیقه
سیزده: ناپدید شدن شاهزاده
30 دقیقه
چهارده: پادشاه وفات یافت
33 دقیقه
پانزده: پادشاهی توم
8 دقیقه
شانزده: ناهار
28 دقیقه
هفده: بهلول اول؛ سلطان احمقان
18 دقیقه
هجده: با ولگردان
15 دقیقه
نوزده: ادوارد در خانه‌ی دهقانان
17 دقیقه
بیست: پادشاه و راهب
10 دقیقه
بیست و یک: مایلز هندن استمداد می‌کند
14 دقیقه
بیست و دو: خیانت
10 دقیقه
بیست و سه: آیا شاهزاده به زندان خواهد افتاد؟
7 دقیقه
بیست و چهار: فرار
17 دقیقه
بیست و پنج: هندن هال
10 دقیقه
بیست و شش: مطرود
23 دقیقه
بیست و هفت: در زندان
7 دقیقه
بیست و هشت: فداکاری
6 دقیقه
بیست و نه: به سوی لندن
6 دقیقه
سی: پیشرفت‌های توم
11 دقیقه
سی و یک: زن من تو را نمی‌شناسم
25 دقیقه
سی و دو: تاج‌گذاری
20 دقیقه
سی و سه: ادوارد ششم پادشاه انگلستان
8 دقیقه
سی و چهار: خاتمه

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی شاهزاده و گدا
نویسنده
مترجممحمد قاضی
راویرامونا شاه
ناشر چاپیانتشارات آفرینگان
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۸ ساعت و ۴۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی نوجوان، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۵۳۰۰۰ 37100 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی شاهزاده و گدا

مهین خواجه
۱۴۰۰/۱۲/۱۶
یک کتاب نوستالژى و قشنگ براى بچه‌هایی که الان کارتون‌های پوچ و بی معنى زیاد میبینن
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی شاهزاده و گدا

برای دریافت کتاب صوتی شاهزاده و گدا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.