معرفی و دانلود کتاب صوتی شاهکار

عکس جلد کتاب صوتی شاهکار
قیمت:
۱۲۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شاهکار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شاهکار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی شاهکار

خلق شاهکار را می‌توان مهم‌ترین چالش زندگی بسیاری از هنرمندان نامید. امیل زولا در کتاب صوتی شاهکار، زندگی نقاش جوانی به نام کلود لانتیه را روایت می‌کند که سودای آفریدن اثر بزرگ زندگی‌اش، لحظه‌ای او را رها نمی‌کند. این کتاب، داستانی تراژیک از زندگی یک هنرمند را روایت می‌کند که با هزاران امید و آرزو به پاریس آمده و بعد از مدتی با ناکامی‌هایی بزرگ روبه‌رو شده است.

درباره‌ی کتاب صوتی شاهکار

کلود لانتیه هنرمندی جوان و بسیار پرشور است. او برخلاف جریان غالب در نقاشی آن دوره، که بر خلق آثار مذهبی و اساطیری تمرکز دارد و تنها به نقاشی کردن در کارگاهی بسته محدود می‌شود، اعتقاد به نقاشی در فضای باز، آن‌هم با سوژه‌های طبیعی و انسانی دارد. لانتیه قصد دارد همراه با چند هم‌فکری که یافته، انقلابی در هنر و اندیشه‌ی دوره‌ی خود ایجاد کند. امیل زولا (Émile Zola) در کتاب صوتی شاهکار (The Masterpiece) که یکی از جلدهای مجموعه روگن ماکار است، به نوعی به زندگی و تجربیات شخصی خود از پاریس و فضای هنری موجود در آن دوران پرداخته.

معرفی و دانلود کتاب صوتی شاهکار

پل سزان، نقاش معروف فرانسوی که از دوستان نزدیک و صمیمی امیل زولا بود، به نوعی در کتاب صوتی شاهکار در نقش کلود لانتیه درآمده است. سزان که آثارش در سبک امپرسیونیسم و پست‌امپرسیونیسم می‌گنجند، در کنار گروهی دیگر از دوستان و همراهانش می‌کوشید تا تحولاتی در سبک غالب هنری آن دوران ایجاد کند. امیل زولا که خود ازجمله دوستان سزان بوده و از نزدیک شاهد زندگی و تلاش‌های این گروه بود، کتاب صوتی شاهکار را با بهره‌گیری از این تجربیات به نگارش درآورد و البته با خشم و قهر دوستانش روبه‌رو شد.

داستان کتاب صوتی شاهکار از جایی آغاز می‌شود که کلود لانتیه در یکی از شب‌های بارانی پاریس، در حال رفتن به سمت استودیوی نقاشی خود، با زنی تنها روبه‌رو می‌‌شود. این زن که زیر باران خیس شده، بسیار ترسیده و نگران است و بی‌پناه به نظر می‌رسد. لانتیه تصمیم می‌گیرد آن شب به زن سرپناهی بدهد و همین آغاز رابطه‌ای عاشقانه میان آن دو می‌شود. فردای آن شب، کلود لانتیه و زن از یکدیگر جدا می‌شوند؛ اما خاطره‌ی محبتی که نسبت به یکدیگر پیدا کردند، با آن‌ها می‌ماند. تا روزی که بعد از مدت‌ها، مجدداً یکدیگر را می‌بینند و تصمیم به ازدواج می‌گیرند. امیل زولا در این کتاب صوتی به داستان نقاشی می‌پردازد که حاضر می‌شود برای رسیدن به رویاهایی که در سر دارد، حتی از عشق زندگی خود نیز بگذرد.

کلود دو دوست نزدیک به نام‌های ساندوز و بوش دارد که اولی رمان‌نویس و دومی معمار هستند. او اعتقاد دارد که برای ایجاد یک تحول واقعی در هنر، لازم است که عرصه‌های مختلف آن، هم‌گام با هم پیش بروند و بنابراین از دو دوستش نیز انتظار دارد که به اندازه‌ی او پرشور و مصمم باشند. «آیا همه‌ی هنرها نباید در یک خط نبرد پیش بروند؟ آیا تحولی که حتی ادبیات، نقاشی و موسیقی را دگرگون کرده بود، نمی‌بایست معماری را هم نو کند؟» امیل زولا در کتاب صوتی شاهکار، درواقع چالش‌های واقعی موجود میان هنرمندان پاریسی آن دوران را در قالب یک داستان در اختیار ما قرار داده است.

کتاب صوتی شاهکار را نشر صوتی آوانامه با صدای مهیار ستاری و براساس ترجمه‌ی علی اکبر معصوم بیگی منتشر کرده و نسخه‌ی متنی کتاب را نیز انتشارات نگاه به چاپ رسانده است.

درباره‌ی مجموعه روگن ماکار

روگن ماکار (Les Rougon-Macquart) نام مجموعه‌ای شامل بیست رمان از نویسنده‌‎ی مشهور فرانسوی، امیل زولا است. مجموعه روگن ماکار که عنوان فرعی آن، «تاریخ طبیعی و اجتماعی خانواده در دوران امپراتوری دوم» است، ماجراهای زندگی افراد دو خانواده‌ی اشرافی مشهور در زمان امپراتوری دوم فرانسه را شامل می‌شود. این مجموعه، به‌عنوان یکی از شاخص‌ترین و مشهورترین کارهای امیل زولا شناخته می‌شود.

کتاب صوتی شاهکار برای چه کسانی مناسب است؟

گوش سپردن به کتاب صوتی شاهکار را به تمام علاقه‌مندان به آثار کلاسیک و رمان‌های مشهور ادبیات جهان، خصوصاً علاقه‌مندان به آثار امیل زولا و سبک ناتورالیسم توصیه می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی شاهکار می‌شنویم

این جماعت، همه یک مشت رنگ‌رزِ تابلوهای یک‌پولی‌اند که حتی شهرتشان را کش رفته‌اند. یک گله ابله و فرومایه که در برابر بلاهت خلق‌الله زانو می‌زنند. حتی یکی از این‌ها جگرش را ندارد که توی گوش بی‌فرهنگ‌ها بزند. و تازه در این مورد تو خوب می‌دانی که انگر پیر با آن نقاشی بی‌رنگ‌ورویش آزارم می‌دهد. بااین‌همه او حکم سنگ بنا را دارد و آدم پردل و جرئتی‌ست و من در برابر او سر تعظیم فرود می‌آورم. می‌دانی چرا؟ چون ابداً به هیچ‌کس اهمیت نمی‌داد و درست مثل خود شیطان طراحی می‌کرد. بالاخره هم با تربیت یک مشت ابله، کارش ساخته شد. احمق‌هایی که این روزها، راستی‌راستی باورشان شده که کار او را می‌فهمند و طراحی او را می‌بلعند. بعد از او، تنها دو نفر ارزش بحث دارند: دولا کروآ و کوربه. دیگران فقط یک مشت کله‌پوک بی‌شعورند.

آاااه! آن شیر پیر رمانتیک! بنازم آن دست‌وپنجه را! دولا کروآ تزئین‌کاری بود که می‌دانست چه‌کار کند تا رنگ‌ها مثل شعله‌ی آتش بدرخشند. و چه درکی داشت! اگر می‌گذاشتند می‌توانست هر کدام از دیوارهای پاریس را از نقاشی بپوشاند. تخته‌رنگ او می‌جوشد و سرریز می‌کند. من خوب می‌دانم که کارهای او فقط خیلی خیال‌انگیز و کابوس‌ناکند. مهم نیست. من این کارها را برای همین‌چیزهاشان دوست دارم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه1
نمونه2
41 دقیقه
شناسنامه - فصل اول - بخش اول
29 دقیقه
فصل اول - بخش دوم
38 دقیقه
فصل دوم - بخش اول
55 دقیقه
فصل دوم - بخش دوم
57 دقیقه
فصل سوم - بخش اول
52 دقیقه
فصل سوم - بخش دوم
57 دقیقه
فصل چهارم - بخش اول
34 دقیقه
فصل چهارم - بخش دوم
40 دقیقه
فصل پنجم - بخش اول
46 دقیقه
فصل پنجم - بخش دوم
49 دقیقه
فصل ششم - بخش اول
36 دقیقه
فصل ششم - بخش دوم
60 دقیقه
فصل هفتم - بخش اول
48 دقیقه
فصل هفتم - بخش دوم
47 دقیقه
فصل هشتم - بخش اول
47 دقیقه
فصل هشتم - بخش دوم
56 دقیقه
فصل نهم - بخش اول
58 دقیقه
فصل نهم - بخش دوم
49 دقیقه
فصل دهم - بخش اول
46 دقیقه
فصل دهم - بخش دوم
48 دقیقه
فصل دهم - بخش سوم
48 دقیقه
فصل یازدهم - بخش اول
64 دقیقه
فصل یازدهم - بخش دوم
34 دقیقه
فصل دوازدهم - بخش اول
43 دقیقه
فصل دوازدهم - بخش دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی شاهکار
نویسنده
مترجمعلی اکبر معصوم بیگی
راویمهیار ستاری
ناشر چاپیانتشارات نگاه
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۹ ساعت و ۴۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی شاهکار

Eti Atshani
۱۴۰۲/۱۱/۱۸
به نویسنده‌ای همچون زولا نمی‌توان کمتر از چهار ستاره داد، من چندین اثر از او خوانده ام، همچون خانواده روگن، زمین، بخصوص ژرمینال که بسیار زیبا بود اما این کتاب چندان تاثیری نداشت، طرز فکر یک نقا ش در قرون گذشته با اسامی زیاد واصطلاحات حرفه ایی کمی خسته کننده بود، ممنونم از زحمات شما
مهشید مهشید
۱۴۰۲/۱۱/۱۶
کتاب های امیل زولا دنیای خاصی داره، این کتاب بد نبود، قبلا کتاب ژرمینال رو از همین نویسنده خونده بودم که به نظرم خیلی قشنگ تر بود، این نسبت به ان ضعیف تر بود
امیرصالح حیاطشاهی
۱۴۰۲/۱۲/۱۶
بی نظیر امسال خوشحال با این نویسنده قدر آشنا شدم خواندن کتاب ژرمینال رو پیشنهاد می‌کنم
Aram Esfandiari
۱۴۰۲/۱۰/۲۰
خیلی این کتاب رو دوست داشتم
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب صوتی شاهکار

برای دریافت کتاب صوتی شاهکار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.