معرفی و دانلود کتاب صوتی شاهین مالت

عکس جلد کتاب صوتی شاهین مالت
قیمت:
۱۰۶۰۰۰ 53000 تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شاهین مالت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شاهین مالت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی شاهین مالت

داستان گنجی که ارزش قتل را دارد! کتاب صوتی شاهین مالت شاهکاری از دشیل همت استاد ژانر پلیسی در ادبیات است. او زندگی دو کارآگاه را به تصویر می‌کشد که برای حل پرونده‌ای خانوادگی استخدام می‌شوند، اما پی می‌برند در ماجرایی بسیار خطرناکتر، هیجان‌انگیزتر و مرگبارتر درگیر شده‌اند... . این رمان در سال 2000 نامزد جایزه‌ی آنتونی برای بهترین کتاب قرن شد و چهار مرتبه مورد اقتباس سینمایی قرار گرفت.

درباره‌ی کتاب صوتی شاهین مالت

با دو کارآگاه جذاب و کاریزماتیک ادبیات پلیسی آشنا شوید! ساموئل اسپِید و مایلز آرچِر کارآگاهان خصوصی آمریکایی هستند که اصول خاصی برای پذیرش موکلان خود دارند. اولین ملاقات ما با آن‌ها در فصل اول اتفاق می‌افتد، جایی که دوشیزه ماندلی با ترس و نگرانی به دفتر کارشان وارد می‌شود. خیلی زود می‌فهمیم خواهرِ این دختر جوان توسط مردی شیاد فریفته شده و از خانه گریخته است. او امیدوار است دو کارآگاه با تجربه خواهرش را قبل از بازگشت والدین به خانه پیدا کنند و البته آن‌ها هم می‌پذیرند. برگرداندن یک نوجوان احساساتی چه خطری می تواند داشته باشد؟ اما زمان چندانی نمی‌گذرد که می‌فهمیم اسپید و آرچر در اشتباهند و دشیل همت (Dashiell Hammett) در کتاب صوتی شاهین مالت (The Maltese Falcon) رازهای بیشتری از بدنامی‌های خانوادگی را برملا می‌کند.

موقعیت آقایان کارآگاه خیلی زود از شکارچی به شکار تغییر می‌کند. آرچر مورد تیراندازی قرار می‌گیرد و اسپید با حیرت می‌فهمد دوشیزه واندرلی آنقدرها که به‌نظر می‌رسد معصوم و بی‌گناه نیست. او که بدون دوست قدیمی‌اش تنها مانده حالا با ماجراجویانی بی‌وجدان طرف است که سعی دارند مجسمه‌ای از یک شاهین را به دست بیاورند و در این مسیر از آلوده‌شدن دستانشان باکی ندارند. اینجاست که پرونده‌ی یافتن دختری فراری به رقابتی برای یافتن یک گنج ارزشمند تبدیل شده و ماجرای اصلی کتاب صوتی شاهین مالت آغاز می‌شود... .

این رمان هیجان‌انگیز توسط انتشارات برج و با ترجمه‌ی محمود گودرزی به چاپ رسیده. گفتنی است که نشر صوتی رادیو گوشه تهیه‌ی نسخه‌ی گویای آن را برعهده داشته است.

اقتباس سینمایی از کتاب صوتی شاهین مالت

این کتاب چندین‌بار در سال‌های 1931، 1936 و 1975 مورد اقتباس سینمایی قرار گرفت اما نسخه‌ی تولید شده در 1941 مشهورترین آن‌هاست. این اثر سینمایی نوآر (یکی از ژانرهای معروف در سینمای کلاسیک) از جمله بهترین فیلم‌های تمام دوران است که بازی همفری بوگارت و مری استور در کنار کارگردانی جان هیوستون آن را به افتخارات متعدد رساند. فیلم شاهین مالت نامزد سه جایزه‌ی اسکار بود و به دلیل اهمیت تاریخی-فرهنگی خود در فهرست ملی فیلم آمریکا ثبت شد.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی شاهین مالت

  • نامزد جایزه آنتونی برای بهترین رمان قرن (2000)
  • برنده جایزه Audie برای کتاب صوتی انگلیسی زبان (2010)
  • نامزد جایزه گرمی برای بهترین کتاب گویای انگلیسی زبان (2010)

نکوداشت‌های کتاب صوتی شاهین مالت

  • دشیل همت استاد رمان‌های پلیسی است! (بوستون گلوب)
  • این کتاب احتمالا بهترین رمان پلیسی-جنایی است که تا به حال خوانده‌ایم. (The Times Literary Supplement، London)
  • قلم همت در شاهین مالت منحصربه‌فرد، ماهر و کارکشته است. (مجله نیویورک تایمز)

کتاب صوتی شاهین مالت مناسب چه کسانی است؟

شنیدن این اثر به دوستداران رمان‌های پلیسی-معمایی توصیه می‌شود.

با دشیل همت بیشتر آشنا شویم

دشیل همت (1961-1894) فیلمنامه‌نویس و داستان‌پرداز مطرح آمریکایی بود. او در ابتدای نوجوانی مدرسه را ترک و مشاغل مختلفی مانند فروش روزنامه، منشی، اپراتور، نگهبان و درنهایت مامور یک آژانس کارآگاهی را امتحان کرد. آخرین حرفه احتمالا بهترین گزینه برای این جوان پرشور بود اما او در جنگ‌جهانی اول آسیب دید و سلامت جسمانی لازم برای این کار را از دست داد. دشیل همت به نویسندگی داستان‌های پلیسی روی آورد و در اواخر دهه‌ی 1920 به یکی از اساتید بی‌چون‌وچرای این ژانر تبدیل شد.

تاکنون آثار متعددی از این نویسنده به فارسی ترجمه شده که از آن‌ها می‌توان به «برگه خونین»، «بنویس: جنایت» و «شهر کابوس» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی شاهین مالت می‌شنویم

تق‌تق و زنگ بی‌جان و غژغژ خفه ماشین‌تحریر افی‌پرین از آن‌سوی در بسته شنیده می‌شد. جایی در دفتر همسایه، دستگاهی برقی با صدایی گنگ تکان می‌خورد. روی میز اسپید، سیگاری وارفته در سینی‌ای برنجی که پر از بقایای سیگارهای وارفته بود آهسته می‌سوخت. پوسته‌های پاره‌پاره و طوسی‌رنگ خاکسترِ سیگار، میزِ زرد و جوهرخشک‌کن سبز و کاغذهایی را که آن جا بودند لکه‌لکه کرده بود. از پنجره‌ای با پرده نخودی رنگ که یک تا یک‌ونیم وجب باز بود، جریان هوایی به داخل می‌آمد که بفهمی‌نفهمی بوی آمونیاک داشت. خاکسترهای روی میز با جریان هوا جنبیدند و آرام جابه‌جا شدند.

دوشیزه واندرلی جنبیدن و جابه‌جا شدن پوسته‌های خاکستر را تماشا کرد. چشم‌هایش بی‌قرار بودند. درست روی لبه‌ی صندلی نشست. پاهایش صاف روی زمین قرار گرفته بودند، گویی آماده باشد بلند شود. دست‌هایش داخل دستکش‌هایی مشکی، کیفی تیره و تخت را روی دامن خود محکم گرفته بودند. اسپید روی صندلی‌اش به عقب تکانی خورد و پرسید: «خب، چه کمکی می‌توانم به شما بکنم، دوشیزه واندرلی؟»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
22 دقیقه
فصل یکم: اسپید و آرچر
16 دقیقه
فصل دوم: مرگ در مه - قسمت اول
20 دقیقه
فصل دوم - قسمت دوم
20 دقیقه
فصل سوم: سه زن
18 دقیقه
فصل چهارم: پرنده سیاه - قسمت اول
18 دقیقه
فصل چهارم - قسمت دوم
19 دقیقه
فصل پنجم: خاورمدیترانه‌ای
24 دقیقه
فصل ششم: تعقیب‌کننده ریزجثه
18 دقیقه
فصل هفتم: حرف جی در هوا - قسمت اول
16 دقیقه
فصل هفتم - قسمت دوم
23 دقیقه
فصل هشتم: چرندیات
20 دقیقه
فصل نهم: بریجید
13 دقیقه
فصل دهم: کاناپه بِلوِدر - قسمت اول
16 دقیقه
فصل دهم - قسمت دوم
17 دقیقه
فصل یازدهم: مرد چاق - قسمت اول
15 دقیقه
فصل یازدهم - قسمت دوم
23 دقیقه
فصل دوازدهم: چرخ‌وفلک
27 دقیقه
فصل سیزدهم: هدیه امپراتور
23 دقیقه
فصل چهاردهم: لاپالوما
27 دقیقه
فصل پانزدهم: هر خل‌وچلی
28 دقیقه
فصل شانزدهم: قتل سوم
14 دقیقه
فصل هفدهم: شنبه شب - قسمت اول
19 دقیقه
فصل هفدهم - قسمت دوم
22 دقیقه
فصل هجدهم: سپر بلا - قسمت اول
24 دقیقه
فصل هجدهم - قسمت دوم
27 دقیقه
فصل نوزدهم: دست مرد روسی - قسمت اول
27 دقیقه
فصل نوزدهم - قسمت دوم
16 دقیقه
فصل بیستم: اگر دارت بزنند - قسمت اول
18 دقیقه
فصل بیستم - قسمت دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی شاهین مالت
نویسنده
مترجممحمود گودرزی
راویتایماز رضوانی
ناشر چاپینشر برج
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۹ ساعت و ۴۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۱۰۶۰۰۰ 53000 ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی شاهین مالت

Amirtaher Shahri
۱۴۰۱/۱۱/۷
یک کتاب فوق العاده هیجانی و جذاب کاراگاهی معمایی مربوط به اواسط نیمه اول قرن بیستم (تقریبا دهه سی و چهل قرن بیستم) … بیشترین موردی باعث شد موضوع کتاب برام جالب باشه در مورد قهرمان داستان کاراگاه اسپید بود که شخصیت او زا نویسنده طوری نقش آفرینی کرده که واقعا «رئالیتی» قابل قبولی داشته و این موضوع از نقش بسزایی متمایز شدن داستان با سایر کتابهای مشابه با موضوعات معمایی و پلیسی می‌شود و از نکات قوت ارزشمند این اثر زیبا هست…طبق معمول راوی داستان جناب آقای رضوانی کارش حرف نذاشت و در کل صداگذاری و افکت و میکس و آهنگ‌های استفاده شده هم واقعا عالی بودن … کتاب مورد نظر به همه دوستانی که به آثار و رمان‌های جنایی و معمایی راز آلود و همچنین افرادی به سبک نوستالژی بالاخص دوره‌های دهه‌های قبل از جنگ جهانی امریکا علاقه دارند (دوران آغازین کار مافیاها کت شلوارهای راه راه با کلاههای لبه دار با مسلسل‌های تامسون…) و همچنین به تمام دوستانی که در انتخاب و خرید کتاب با وسواس زیادی برخورد می‌کنند اکیدا توصیه میکنم و اطمینان میدم که ارزشش روداره….
با تشکر از کتابراه بخاطر عرضه این اثر بینظیر🙏🏻
M R
۱۴۰۱/۱۰/۱۴
این کتاب داستان جنایی در آمریکای اوایل قرن بیستم بود. خوب و قابل قبول بود بیشتر شبیه یه فیلم گانگستری سیاه وسفید. قهرمان داستان کارگاه ساموئل اسپید که خانمی برای پیدا کردن خواهرش در سانفرانسیسکو سراغش میاد و این کار پای اون و شریکش رو به ماجراهایی جنایی باز میکنه. یکی از نکات متفاوت این کتاب با این بقیه داستانهای پلیسی بود که معمولا با شخصیت‌های درستکار و صادقی برخورد کردیم که درپی کشف حقیقت هستن اما قهرمان این کتاب چنین شخصیتی نداره وحتی گاهی دست به کارهای حتی غیراخلاقی میزنه که به هدفش برسه وهمین باعث متفاوت بودن این اثر شده. پایان داستان قابل قبول بود. و البته خوانش کتاب و اجرای آقای رضوانی مثل همیشه بی نظیر بود.
Samira Noorishirazi
۱۴۰۱/۱۰/۱۸
با نویسنده و شیوه نگارشش آشنایی نداشتم اما تعریف و تمجید کتاب را شنیده بودم. دانلود کردم اما موضوع و باید بگویم از ابتدا من را جذب نکرد. شیوه خوانش و صدای راوی بسیار پر اهمیت است تا جایی که موجب موفقیت کتاب‌های خیلی معمولی و شکست کتاب‌های عالی می‌شود
با تشکر از کتابراه
Leila Arefi Arefi
۱۴۰۲/۸/۲۷
یه کتاب جنایی معمایی هست که شخصیت اصلی داستان یه کارگاه خبره هستش. راوی داستان آقای رضوانی عالی روایت کردن و جذابیت داستان رو چندین برابر کردن. اتفاقای داستان قابل پیش بینی نیست و همین هیجان کتاب رو بیشتر کرده
پانته آ
۱۴۰۱/۱۱/۲۴
کتاب جذابی بود و البته جدای از قلم شیوا‌ی نویسنده روایت جناب رضوانی بود که به جذابیتش افزوده بود. آنچنان معمایی نبود و بیشتر پلیسی بود... با تشکر از کلیه افرادی که در گردآوری تا صوتی کردن این اثر زحمت کشیدن
.
Nahid Ghovanloo
۱۴۰۱/۱۰/۱۲
داستان جالبی بود هم پلیسی و هم مفرح
اجرای آقای رضوانی هم که مثل همیشه عالی و جذاب
در ترجمه، لغاتی به کار رفته بود که تا حالا نشنیده بودم و اونهم جالب بود و باعث شد به فرهنگ لغات رجوع کنم و مطلب تازه یاد بگیرم
ممنون
زهرا بهرامی
۱۴۰۱/۱۰/۲۰
راوی و مترجم خوبن قلم نویسنده هم خیلی خوبه داستانش بیشتر گانگستریه تا معمایی اگه از ژانرش خوشتون میاد خوبه من بیشتر معما دوست دارم و زیاد ارتباط نگرفتم
سارا حمزه لو
۱۴۰۲/۱/۲۷
کتاب فوق العاده زیبا و مهیج بود مخصوصا با صدای آقای رضوانی هر رمانی زیبا تر هم میشه واقعا ممنون از آقای رضوانی
مهرداد مصطفوی
۱۴۰۲/۷/۱۳
کتاب پلیسی بسیار خوبی بود خواننده تا آخرین خط داستان همراه کتاب حرکت می‌کرد و لذت میبرد
سیدمحمد امیدخدا
۱۴۰۲/۱۰/۱۸
جزء بهترین داستان‌های معمایی و جنایی بود که خوندم واقعا به نظرم عالی بود
علی رستمی ابیوردی
۱۴۰۱/۱۰/۴
از جمله کتاب‌های جنایی خوب می‌باشد توصیه می‌کنم بخوانید یا گوش بسپارید
Reza Nakhei
۱۴۰۲/۱/۳
یه مقدار داستان به نظرم تخیلی اومد ولی در کل بد نبود
پریسا صمدی
۱۴۰۱/۱۱/۲۸
این کتاب رو نیمه کاره رها کردم. بنظرم اصلا جذابیت نداشت
علی رضا قطبی
۱۴۰۱/۱۱/۲۵
نوستالژی خوبیه برای کسایی که فیلمش رو دیدن
ناصردهقانیان
۱۴۰۱/۱۰/۱۳
داستان جالب و از لحاظ صداگذاری درحد خوب بود
مشاهده همه نظرات 16

راهنمای مطالعه کتاب صوتی شاهین مالت

برای دریافت کتاب صوتی شاهین مالت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.