معرفی و دانلود کتاب صوتی شب ممکن

عکس جلد کتاب صوتی شب ممکن
قیمت:
۶۶۰۰۰ 46200 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شب ممکن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شب ممکن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی شب ممکن

کتاب صوتی شب ممکن رمانی منحصربه‌فرد به قلم محمدحسن شهسواری است. این کتاب که چاپ نخست آن به سال 1388 بازمی‌گردد، درباره‌ی زن و مردی به نام‌های هاله و مازیار است که حوادثی پیشبینی‌ناپذیر سرنوشتی شوم را برایشان رقم می‌زند. روایت پست‌مدرن و ابهامِ عامدانه در پیرنگ اثر، دو عنصر متمایزکننده‌ی این رمان به شمار می‌روند.

درباره کتاب صوتی شب ممکن:

سخن گفتن از آثاری چون رمان شب ممکن، امری دشوار، و چه بسا ناممکن است؛ زمانی که تمام کوشش یک نویسنده‌ صرف خلق پیرنگی معماوار و قطعه‌قطعه شده است، هر نوع تلاش برای ارائه‌ی خلاصه‌ای از داستان او، به نوعی با خطر تحمیل برداشت شخصی به مخاطب مواجه است.

این رمان از پنج فصل تشکیل شده؛ این پنج فصل که هرکدام یک پاره‌روایت مستقل به شمار می‌روند، از زبان شخصیت‌هایی متفاوت روایت می‌شوند. شخصیت‌هایی که اگرچه به ظاهر ماجرایی واحد را بازگو می‌کنند، با این حال حرف‌هایشان تماماً در تناقض با یکدیگر است.

به نوعی می‌توان گفت هر کدام از راوی‌ها داستان را بنا بر قضاوت شخصی و در جهت منافع خودش روایت می‌کند؛ کشف حقیقت در پایان بر عهده‌ی مخاطب است. رمان محمدحسن شهسواری (Muḥammad Ḥasan Shahsavārī) از این نظر یادآور فیلم به‌یادماندنی راشومون، ساخته‌ی آکیرا کوروساوا است. در آن فیلم کلاسیک نیز، قاضیِ نهایی بیننده‌ است؛ آنچه اثر ارائه می‌دهد نه تمام حقیقت، بلکه تنها پاره‌هایی از آن در قالب روایت‌هایی ازهم‌گسسته است. از این جهت می‌توان رمان شب ممکن را تأملی در باب ماهیت سوبژکتیویته نیز دانست.

خط داستانیِ کتاب شب ممکن صرف نظر از تکنیک‌‌های داستانی پیچیده‌ای که در آن به کار رفته، به ظاهر ساده است: مازیار جامه‌دار دانشجوی دکترای زبانشناسی‌ست. او درست یک شب پیش از مرگ هاله، همراه با او و سمیرا به رستورانی به نام بوف می‌رود، بی‌خبر از آنکه هاله با لجاجت‌ها و رفتارهای عجیب و غریبش، قرار است حسابی او را آزار دهد. با این همه مازیار تصمیم می‌گیرد که رو ترش نکند و چیزی در اعتراض نگوید. اما هر چه او سکوت می‌کند، اوضاع به مراتب بیشتر از کنترلش خارج می‌شود. تا اینکه سرانجام آنچه نباید، رخ می‌دهد... ناگفته پیداست که آنچه این رمان را بدل به کاری نسبتاً دشوار و پیچیده نموده، نه طرح داستان، بلکه فرمِ قطعه‌قطعه و پازل‌گونه‌ی آن است.

از دیگر نکات توجه این اثر، ارجاعات بینامتنی فراوان اثر به سایر متون و دیگر نویسندگان است؛ ارجاعاتی که یقیناً بیانگر ذهنیت دیالوگ‌محور نویسنده‌اند، و نه قصد او برای فضل‌فروشی.

کتاب صوتی شب ممکن مناسب چه کسانی است؟

مخاطبینی که به دنبال گوش سپردن به یک رمان فارسی متفاوت هستند، قطعا از این اثر استقبال خواهند کرد.

با محمدحسن شهسواری بیشتر آشنا شوویم:

وی متولد بیرجند (1350) و دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته‌ی علوم ارتباطات است. او علاوه بر داستان‌نویسی، سابقه‌ی فعالیت مطبوعاتی نیز دارد. از آثار محمدحسن شهسواری می‌تو«پاگرد، تقدیم به چند داستان کوتاه، حرکت در مه، شهریور شعله‌ور».

در بخشی از کتاب صوتی شب ممکن می‌شنویم:

آن بعدازظهر اردیبهشتی، اگر با آن حال خراب از روزنامه نزده بودم بیرون، محال بود وقتی سر تقاطع جردن و مدرس به دختر پشت فرمان ماشینی که جلوم ترمز زد و شیشه را پایین کشید و گفت: «آقا، چهار پنج ساعت وقت مفت دارید برای یک خانم محترم؟»، جواب مثبت بدهم و بنشینم توی ماشین. آن هم بی هیچ حرف و حدیثی که بارها خودت گفته‌ای چقدر علامت سوال می‌گذارم جلوی ریزترین کارهایی که می‌خواهم بکنم.

آن روزها هنوز توی روزنامه مسئول بخش تصحیح بودم، و تو هم مثل خیلی‌های دیگر می‌گفتی کار در روزنامه در حد من نیست و بهتر است بیرون بیایم. هرچند ماه بعد بیرون آمدم، البته نه به خاطر دلایلی که شما می‌گفتی، بیشتر به خاطر تزم که داشت جدی می‌شد. جلسه‌ی دفاعیه‌ام نزدیک بود. کار در روزنامه را دوست دارم؛ به خاطر به روز بودنش...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
34 دقیقه
فصل اول: شب بوف (بخش یک)
39 دقیقه
فصل اول: شب بوف (بخش دو)
39 دقیقه
فصل دوم: شب شروع (بخش یک)
36 دقیقه
فصل دوم: شب شروع (بخش دو)
22 دقیقه
فصل دوم: شب شروع (بخش سه)
47 دقیقه
فصل سوم: شب واقعه (بخش یک)
82 دقیقه
فصل سوم: شب واقعه (بخش دو)
17 دقیقه
فصل چهارم: شب کوچک
23 دقیقه
فصل پنجم: شب شیان

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی شب ممکن
نویسنده
راویمحمدحسن شهسواری، نیکو خاکپور، سپینود دلبر حساس
ناشر چاپینشر چشمه
ناشر صوتی واوخوان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۳۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
۶۶۰۰۰ 46200 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی شب ممکن

زهرا بهرامی
۱۴۰۱/۴/۱۸
گوینده‌های خانم خوب بودن آقا بد نبود شیوه روایت داستان که تو هر فصل اتفاقات فصل بعد رو می‌برد‌ زیر سوال جالب بود ولی پایان بندیش رو نپسندیدم اگه پست مدرن دوست دارید بخونید من زیاد دلچسبم نبود
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی شب ممکن

برای دریافت کتاب صوتی شب ممکن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.