معرفی و دانلود کتاب صوتی شب‌های بی‌خوابی

عکس جلد کتاب صوتی شب‌های بی‌خوابی
قیمت:
۱۱۹,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شب‌های بی‌خوابی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شب‌های بی‌خوابی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی شب‌های بی‌خوابی

الیزابت هاردویک، نویسنده‌ی برجسته و نام‌آشنای آمریکایی، در کتاب صوتی شب‌های بی‌خوابی، خاطرات زندگی پرفرازونشیب‌اش را با پرداختی داستان‌گونه روایت کرده است. این کتاب که نامزد دریافت جایزه‌ی حلقه‌ی ملی منتقدان نیز بوده، زندگی را از زاویه‌ی دید زنی تحصیل‌کرده در قرن بیستم نشان می‌دهد.

درباره‌ی کتاب صوتی شب‌های بی‌خوابی

الیزابت هاردویک (Elizabeth Hardwick) از جمله نویسندگانی است که به دلیل تلاش‌های مجدانه‌اش، نقش پررنگی در پیشرفت ادبیات آمریکا ایفا کرده و جزء اسامی مشهور در ذهن کتاب‌دوستان این کشور است. او فرزند هشتم یک خانواده‌ی متوسط و کارگر بوده و جز خودش ده خواهر و برادر دیگر نیز داشته. آن‌ها در منطقه‌ای حوالی کنتاکی زندگی می‌کردند و به پرورش اسب و مسابقات اسب‌دوانی علاقه‌ی زیادی داشتند. الیزابت دختری سخت‌کوش و درس‌خوان بود و موفق شد در سن 23 سالگی، با مدرک فوق‌لیسانس از دانشگاه فارغ‌التحصیل شود. او تصمیم گرفت مقطع دکتری را نیز در دانشگاه کلمبیا بخواند، اما بعد از تحصیل انصراف داد تا کاری را که در آن استعداد دارد -یعنی نوشتن- را ادامه دهد.

الیزابت هاردویک از سن 20 سالگی به نوشتن نقدهای ادبی برای مجله‌ی پارتیزان ریویو مشغول بود. نقطه‌ی آغاز شهرتش نیز به یکی از همین نقدهای تندوتیزی برمی‌گردد که در آن دوران نوشت و از «افول نقد ادبی» صحبت کرد. پیشتازی در زمینه‌ی نقد ادبی و نویسندگی برای او تا جایی پیش رفت که در انتقاد به سیاست‌های نیویورک‌تایمز، نشریه‌ی «نیویورک ریویو آو بوکز» را به کمک دوستانش تأسیس کرد و خود نیز به عنوان مشاور سردبیر در آن مشغول شد. این نشریه تا به امروز نیز به فعالیت خود ادامه داده و ناشر برخی از کتاب‌های الیزابت هاردویک نیز بوده است. هاردویک بیش از صد مقاله و نقد ادبی، چهار مجموعه مقاله و سه رمان منتشر کرده که کتاب صوتی شب‌های بی‌خوابی (Sleepless Nights) نیز از جمله‌ی آن‌هاست.

معرفی و دانلود کتاب صوتی شب‌های بی‌خوابی

الیزابت هاردویک زندگی سخت و پرماجرایی را پشت سر گذاشته. رابطه‌ی ناموفق با سردبیر مجله‌ی پارتیزان ریویو، ازدواج با شاعر مشهور آمریکایی رابرت لوئل، باخبر شدن از بیماری روانی حاد همسرش و بعد هم طلاق و جدایی پرحاشیه تنها بخشی از اتفاقات زندگی الیزابت هاردویک بوده. پرداختن به داستان زندگی هاردویک ازاین‌رو حائز اهمیت است که بدانیم با اینکه نویسنده، کتاب صوتی شب‌های بی‌خوابی را اثری تخیلی و غیرواقعی معرفی کرده، اما رد پایی از خاطرات شخصی هاردویک نیز در این داستان که شخصیت اصلیش نیز هم‌نام اوست دیده می‌شود. گویی الیزابت هاردویک این داستان را به چشم مجالی برای بازگو کردن آنچه در زندگی به او گذشته، می‌دیده است.

کتاب صوتی شب‌های بی‌خوابی داستان دختر جوانی است که خانه و خانواده‌ی خود را در کنتاکی ترک می‌کند تا برای تجربه‌ی یک زندگی جدید، خود را به منهتن برساند. منهتن اما آشفته‌بازاری است که قماربازان، دائم‌الخمرها و بازیگران در آن جولان می‌دهند. دختر جوان قصه که الیزابت نام دارد، در دل همین آشفته‌بازار نیز عشق، شادی، دوستی و دل‌شکستگی را پیدا می‌کند و راه‌ورسم زندگی را با از دست دادن عزیزانش می‌آموزد. کتاب صوتی شب‌های بی‌خوابی، تصویری از تجربه‌ی زیست زنانه در دل آمریکای قرن بیستم را به نمایش می‌گذارد.

کتاب صوتی شب‌های بی‌خوابی اثری از الیزابت هاردویک است که به همت فرزانه دوستی به فارسی ترجمه شده و فروغ حداد نیز گویندگی آن را به عهده داشته. نشر صوتی لحن دیگر و انتشارات بیدگل، به ترتیب ناشران صوتی و متنی این کتاب هستند.

نکوداشت‌های کتاب شب‌های بی‌خوابی

  • شب‌های بی‌خوابی مجموعه‌ای از تصاویر و خاطرات گذراست که به شکلی هوشمندانه و زیبا در نثر هاردویک نشان داده شده‌اند. (Sally Rooney)
  • مواجهه‌ای با ذهنی نیرومند؛ همدلی و همدردی او با زندگی سخت بسیاری از زنانی که بر سر راهش می‌آیند، انکارناپذیر است. (Eimear McBride)
  • درخشان، شکننده و عجیب؛ این کتاب شبیه تصوری که از یک رمان داشتم نبود...کتاب‌های کمی تا این حد انقلابی و شجاعانه هستند. (Lauren Groff)

کتاب صوتی شب‌های بی‌خوابی برای چه کسانی مناسب است؟

طرفداران داستان‌های رئالیستی خارجی از شنیدن این کتاب صوتی لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب صوتی شب‌های بی‌خوابی می‌شنویم

مکان‌های اشتراکی، مشاعاتی که در این هتل‌ها با چنان سازوکار بدیعی ساخته شده که می‌تواند از غریبه‌ها تصویری ساختگی از یک خانواده بسازد و خانواده‌ای را به چند غریبه تبدیل کند. همه‌ی این فضاهای مشترک برای ما معنای «زندگی مشترک» داشت و بااین‌حال، این دوستی آزارنده هر صبح می‌شکفت و به شب نکشیده می‌پژمرد، زمستان‌ها چروک برمی‌داشت و بار دیگر در بهار گل می‌داد.

اغلب اوقات هما‌طور درازکش بیدار می‌ماندم و از دست بعضی کارهای ج. حرص می‌خوردم. اجبار او به تمیز و مرتب بودن گاهی خونم را به جوش می‌آورد، انگارنه‌انگار که داشتن چنین عاداتی حق او بود، انگار سمی خطرناک بود که حیاتم را تهدید می‌کرد، مثل تراوش آهسته‌ی گاز از اجاق گاز هتل.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه‌ی یک
نمونه‌ی دو
20 دقیقه
یادداشت مترجم
1 دقیقه
متن پشت جلد یک
1 دقیقه
متن پشت جلد دو
42 دقیقه
بخش اول
14 دقیقه
بخش دوم
46 دقیقه
بخش سوم
22 دقیقه
بخش چهارم
49 دقیقه
بخش پنجم
23 دقیقه
بخش ششم
21 دقیقه
بخش هفتم
47 دقیقه
بخش هشتم
52 دقیقه
بخش نهم
25 دقیقه
بخش دهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی شب‌های بی‌خوابی
نویسنده
مترجمفرزانه دوستی
راویفروغ حداد
ناشر چاپینشر بیدگل
ناشر صوتی شرکت توسعه محتوای لحن دیگر
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی شب‌های بی‌خوابی

ملینا آ
۱۴۰۳/۱/۲۱
کتاب قشنگی بود ولی بکم دپرس کننده بود چون خیلی ناله بود ولی گوینده کتاب قوی بود که اون حس ناامیدی نویسنده کتاب رو کامل منتقل میکرد
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی شب‌های بی‌خوابی

برای دریافت کتاب صوتی شب‌های بی‌خوابی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.