معرفی و دانلود کتاب صوتی شرمساری در حضور دیگران: دیگران را خجالت ندهیم

عکس جلد کتاب صوتی شرمساری در حضور دیگران: دیگران را خجالت ندهیم
قیمت:
۷۳,۵۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شرمساری در حضور دیگران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شرمساری در حضور دیگران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی شرمساری در حضور دیگران: دیگران را خجالت ندهیم

جان رانسون در کتاب صوتی شرمساری در حضور دیگران توضیح می‌دهد که چگونه یک پدیده‌ی اجتماعی باعث می‌شود اشخاصی مورد تمسخر قرار بگیرند، آبرویی برایشان باقی نماند، به چهره‌ای نفرت‌انگیز تبدیل شوند، حتی از کار خود اخراج شوند یا زندگی شخصی‌شان از هم بپاشد. رسانه‌های اجتماعی مانند توئیتر و فیس‌بوک در این کتاب پرفروش نیویورک تایمز و نامزد جایزه‌ی گودریدز نقش اصلی را ایفا می‌کنند.

درباره‌ی کتاب صوتی شرمساری در حضور دیگران

بسیاری از افراد آبروی خود را مهم‌ترین دارایی‌شان می‌دانند. افرادی حتی ترجیح می‌دهند دیگران را بکشند یا خودشان کشته شوند اما آبرویشان حفظ شود. جان رانسون (Jon Ronson) در کتاب صوتی شرمساری در حضور دیگران (So You've Been Publicly Shamed) به ما یادآوری می‌کند که سخنان و رفتار ما در شبکه‌های اجتماعی در دنیای واقعی بر زندگی افراد واقعی تأثیر می‌گذارد. داستان‌های او به ما هشدار می‌دهند که قبل از زدن دکمه‌ی «ارسال» به‌ دقت فکر کنیم. شاید این کار ما، زندگی یک خانواده را دگرگون کند.

زمانی در اروپا، مجازات‌هایی مانند شلاق خوردن یا اعدام در ملأ عام اجرا می‌شد. رفته‌رفته چنین مجازات‌هایی برداشته شد و وحشت مردم فروکش کرد. اما با ظهور رسانه‌های اجتماعی‌ای مانند توئیتر و فیس‌بوک، دوباره شاهد چنین اتفاقاتی، ولو به‌ صورتی دیگر، هستیم. بعضی از افراد یک عکس یا توئیت به‌ظاهر بی‌اهمیت ارسال می‌کنند و ناگهان با انبوهی از پیام‌های توهین‌آمیز مواجه می‌شوند که در نهایت منجر به رسوایی‌شان می‌شود. چرا چنین پدیده‌هایی را مشاهده می‌کنیم؟ افرادی که با این مشکل مواجه شده‌اند، چگونه آن را مدیریت می‌کنند؟ جان رانسون در کتاب صوتی شرمساری در حضور دیگران، به این پدیده‌ی اجتماعی جدید می‌پردازد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی شرمساری در حضور دیگران

جان رانسون هر فصل را با یک داستان آغاز می‌کند. مثلاً در فصل اول روایتی از خودش نقل می‌کند که چگونه یک هرزنامه در توئیتر با نام جان رانسون به‌جای او فعالیت‌ می‌کرد و محتواهایی سطحی نشر می‌داد. داستان‌ها سلاح اصلی نویسنده برای فهماندن بعضی از موضوعات به مخاطب است. مواردی مانند اینکه آیا ما حق داریم در مقابل هر عملی واکنش نشان دهیم؟ او برای تبیین این مطلب جونا لرر را مثال می‌زند. نویسنده و روزنامه‌نگاری که به سرقت ادبی متهم شد. او اخراج شد، چهره‌ی عمومی‌اش دچار خدشه شد و در نهایت به‌ اجبار در یک ویدیو از مردم عذرخواهی کرد. اما این تمام ماجرا نبود. کتاب صوتی شرمساری در حضور دیگران را بشنوید تا متوجه شوید عاقبت این ماجرا به کجا ختم می‌شود. احتمالاً در هنگام شنیدن کتاب مثال‌های دیگری نیز به ذهنتان خطور کند.

وقتی روایت‌های نویسنده را از زندگی مردم می‌شنوید، اغلب با خود فکر می‌کنید که اینترنت تا چه حد بر افکار عمومی تأثیر دارد؟ آیا آن افرادی که متهم شده بودند، استحقاق چنین عقوبتی را داشتند؟ مردم چگونه با این مسائل کنار می‌آیند؟ در کتاب صوتی شرمساری در حضور دیگران با داستان‌هایی عجیب هم مواجه می‌شویم. مثلاً داستان لیندزی که به همراه دوستش در گورستان ملی آرلینگتون و در مقابل تابلوی سکوت، بالا و پایین می‌پرد و دیوانه‌بازی درمی‌آورد. حملات به او آن‌قدر زیاد است که لیندزی مجبور می‌شود با شرکتی قرارداد ببندد تا شهرتش به حالت سابق برگردد. شرکتی که ادعا دارد اگر نام او در گوگل جست‌وجو شود، هیچ چیز بدی درباره‌ی او نمایش داده نمی‌شود! مثال‌های دیگر جان رانسون ممکن است تلنگری باشند برای همه‌ی افرادی که در شبکه‌های اجتماعی فعالیت‌ می‌کنند.

نشر جیحون، ناشر صوتی این اثر، ترجمه‌ی زهرا ساعدی از کتاب را (که توسط انتشارات بذر خرد منتشر شده) با خوانش مهدی فضلی همراه کرده.

جوایز و افتخارات کتاب شرمساری در حضور دیگران

  • یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های مجله‌ی نیویورک‌تایمز
  • نامزد دریافت جایزه‌ی گودریدز

نکوداشت‌های کتاب شرمساری در حضور دیگران

  • جان رانسون نویسنده‌ای استثنایی است. توانایی او در خنداندن مخاطبان نظیر ندارد. در هنگام خواندن کتابش پدیده‌ای اجتماعی را به روشی کاملاً منحصربه‌فرد درک می‌کنید! (کلودیا وینکلمن، نویسنده)

  • کتابی باشکوه، به‌طرز دردناکی خنده‌دار و عمیقاً جدی. (دیلی میل)

  • در کتاب صوتی شرمساری در حضور دیگران داستان افرادی بررسی می‌شود که ممکن است در کانون قضاوت‌های نادرست رسانه‌های اجتماعی قرار بگیرند. کاری اصیل و روزنامه‌نگارانه. (فایننشال تایمز)

کتاب صوتی شرمساری در حضور دیگران برای چه کسانی مناسب است؟

اگر در شبکه‌های اجتماعی فعال هستید، کتاب صوتی شرمساری در حضور دیگران را بشنوید.

در بخشی از کتاب صوتی شرمساری در حضور دیگران: دیگران را خجالت ندهیم می‌شنویم

زیمباردو از طبقه‌ی کارگر نیویورک و پسر مهاجرهای سیسیلی بود. بعد از فارغ‌التحصیلی از کالج بروکلین در سال ۱۹۵۴، قبل از رفتن به استنفورد در سال ۱۹۷۱، روان‌شناسی را در ییل و نیویورک و کلمبیا آموخت. تئوری جمعیت یا آن طور که در آن زمان با اصطلاح «فردزدایی» شناخته می‌شد، زیمباردو را چنان به خود مشغول کرد که در سال ۱۹۶۹ شعر منثوری برایش نوشت. سپس در استنفورد با کمک هزینه‌ی اداره‌ی تحقیقات دریایی آمریکا تلاش کرد وجود آن را به صورتی نمایشی ثابت کند. با آگهی کوچکی در روزنامه‌ی محلی شروع کرد. «به دانشجویان مرد کالج برای تحقیقات روان‌شناسی زندان نیاز است. ۱۵ دلار روزانه برای ۱ الی ۲ هفته. تاریخ شروع ۱۴ اوت»

بعد از انتخاب ۲۴ متقاضی زیرزمین بدون پنجره‌ی بخش روان‌شناسی را تبدیل به زندانی ساختگی با سلول‌ها و سلول انفرادی (کمد سرایدار) کرد. دانشجویان را به دو گروه تقسیم کرد: نُه نفر زندانی و نُه نفر نگهبان می‌شدند و شش نفر باقی‌مانده باید منتظر می‌ماندند. به نگهبانان باتوم و عینک‌های آفتابی آینه‌ای داد تا کسی نتواند چشم‌هایشان را ببیند. برای خودش هم نقش سرپرست را در نظر گرفت. زندانی‌ها را برهنه کردند و روپوشی به آنها پوشاندند، زنجیر به پایشان بستند، به سلول‌ها فرستاده شدند و آزمایش شروع شد. آزمایش شش روز بعد رها شد. زیمباردو بعدتر در جلسه‌ی استماع کنگره ایالت متحده توضیح داد کاملاً از کنترل خارج شد. نامزد زیمباردو، کریستینا مازلش سری به زیرزمین زده بود و از چیزی که دید وحشت‌زده شد. نگهبان‌ها با حالتی سادیستیک این طرف و آن طرف می‌چرخیدند و سر زندانیان فریاد می‌زدند که با زمین یکی شید!

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
4 دقیقه
سخن ناشر
1 دقیقه
درباره‌ی نویسنده
21 دقیقه
فصل اول: شجاع‌دل
18 دقیقه
فصل دوم: خوشحالم که این‌جوری نیستم - قسمت اول
22 دقیقه
فصل دوم - قسمت دوم
27 دقیقه
فصل سوم: طبیعت وحشی - قسمت اول
20 دقیقه
فصل سوم - قسمت دوم
20 دقیقه
فصل سوم - قسمت سوم
21 دقیقه
فصل چهارم: خدایا فوق‌العاده بود - قسمت اول
28 دقیقه
فصل چهارم - قسمت دوم
21 دقیقه
فصل پنجم: انسان در نردبان تمدن چندین پله سقوط می‌کند - قسمت اول
17 دقیقه
فصل پنجم - قسمت دوم
23 دقیقه
فصل ششم: انجام کاری خوب - قسمت اول
21 دقیقه
فصل ششم - قسمت دوم
21 دقیقه
فصل هفتم: سفر به بهشت بدون شرم - قسمت اول
17 دقیقه
فصل هفتم - قسمت دوم
34 دقیقه
فصل هشتم: کارگاه از بین بردن شرم
25 دقیقه
فصل نهم: دلبرکان زومبا در کنبانک
27 دقیقه
فصل دهم: مایک دیزی در آستانه‌ی غرق شدن
23 دقیقه
فصل یازدهم: مردی که می‌تواند نتایج جست‌وجوی گوگل را عوض کند- قسمت اول
24 دقیقه
فصل یازدهم - قسمت دوم
11 دقیقه
فصل دوازدهم: وحشت
20 دقیقه
فصل سیزدهم: راکل در دنیای پساشرم - قسمت اول
22 دقیقه
فصل سیزدهم - قسمت دوم
22 دقیقه
فصل چهاردهم: گربه و بستنی و موسیقی
14 دقیقه
فصل پانزدهم: سرعت شما

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی شرمساری در حضور دیگران: دیگران را خجالت ندهیم
نویسنده
مترجمزهرا ساعدی
راویمهدی فضلی
ناشر چاپیانتشارات بذر خرد
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۸ ساعت و ۴۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی شرمساری در حضور دیگران

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی شرمساری در حضور دیگران

برای دریافت کتاب صوتی شرمساری در حضور دیگران و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.