معرفی و دانلود کتاب صوتی مادر بودن: بهترین و سخت‌ترین شغل دنیا

عکس جلد کتاب صوتی مادر بودن: بهترین و سخت‌ترین شغل دنیا
قیمت:
۶۰,۵۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مادر بودن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مادر بودن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی مادر بودن: بهترین و سخت‌ترین شغل دنیا

روایت‌هایی ناب و متفاوت از معنای مادرانگی... کتاب صوتی مادر بودن مجموعه‌ای‌ست از جستارهای زنانی که هر یک تجربه‌ی مادر شدن را با گوشت و پوست خود درک کرده‌اند و نگاهی متفاوت به این مقوله‌ی مهم و جنجالی داشته‌اند. کاترین می با گردآوری این جستارها توانسته تصویری غیرکلیشه‌ای و واقعی از یک تجربه‌ی زنانه ارائه دهد و بسیاری از باورهای عمومی را به چالش بکشد.

درباره کتاب صوتی مادر بودن

مادر بودن از عجیب‌ترین اتفاقاتی‌ست که هر زنی می‌تواند آن را تجربه کند. تحولی بنیادین که بندبند زندگی یک زن را برای همیشه تغییر می‌دهد و در عین آنکه پر از لذت و احساسات خوشایند است، می‌تواند بسیار دردناک، سخت و پر از خستگی‌های بی‌شمار باشد.

در طول تاریخ و در جوامع و فرهنگ‌های گوناگون، جایگاه مادران در خانواده و جامعه و به صورت کلی مفهوم مادرانگی معانی گسترده‌ای داشته است. با این حال چند دهه بیشتر نیست که پرسش‌های عمیقی پیرامون تجربه مادر شدن شکل گرفته است. اینکه آیا مادری مفهومی مقدس است یا هر مادری می‌‌تواند با وجود تمام محبت‌ها و ازخودگذشتگی‌های خود، اشتباهاتی کند و نیاز داشته باشد تا مدتی تنها باشد و به خواسته‌های شخصی‌اش رسیدگی کند؟ آیا وظیفه‌ی غایی زنان مادر شدن است یا آن‌ها می‌توانند برای داشتن فرزند حق انتخاب داشته باشند؟

به هر حال، پرسش‌هایی از این دست می‌تواند بسیار راهگشا باشد. اما شنیدن روایت‌های شخصی مادرانی معمولی که هریک به نژاد، مذهب و ملیت خاصی تعلق دارند، می‌تواند زنان را به درک متفاوتی از این موضوع برساند. کاترین می نیز در کتاب مادر بودن (The Best Most Awful Job) مجموعه‌ای را گردآوری کرده که موضوع اصلی آن فرزندپروری و لذت‌ها و رنج‌های مادرانگی است و هر یک از مقالات آن، دیدگاه و رویکردی متفاوت دارند.

به‌علاوه، کاترین می برای آنکه کتابی بی‌نقص داشته باشد، از نویسندگان خود که مادرانی جوان بودند، درخواست کرده تجربیات و احساسات شخصی خود را بدون هیچگونه سانسوری بنویسند تا جنبه‌های کمتر شناخته شده مادرانگی بیشتر نمایان شود. درواقع در جهانی که والدگری وظیفه‌ای دشوار است و هر آن ممکن است فردی شما را مورد قضاوت قرار دهد، شنیدن تجربیات مادران گوناگون به هر فردی کمک می‌کند تا خودش را تنها و ضعیف و ناکافی نبیند.

نکوداشت‌های کتاب صوتی مادر بودن

- این کتابی است که می‌تواند در زندگی یک نفر تغییر ایجاد کند... هر مادری باید آن را بخواند. (لورا پیرسون، نویسنده)

- گلچینی فوق‌العاده از بهترین مقالات که طیف‌های مختلفی از صداها و روایت‌ها را دارد.. من از آن بسیار لذت بردم. (لیز بری، نویسنده)

- کتابی متفکرانه و دقیق که تأثیری عاطفی نیز می‌گذارد و مادر شدن را به عنوان یک تجربه‌ی پیچیده و عمیقاً انسانی نشان می‌دهد. (Publishers Weekly)

- کتاب مادر بودن تأثیرگذار، خنده‌دار و به طرز شگفت‌انگیزی واقعی است. این کتاب که مجموعه‌ای برجسته از مقالات است، از برخی از بهترین نویسندگان استفاده کرده تا به معنای واقعی مادر بودن برسد. (کلاور استرود، نویسنده)

- داستان‌هایی که درباره‌ی باردارشدن، داشتن شش فرزند، ناتوانی در باردار شدن، تک والد بودن و... صبحت می‌کند و نشان می‌دهد که چگونه نژاد، طبقه، مذهب و جنسیت از برداشت ما از مادری تأثیر می‌گذارد. (Bookseller Editor's Choice)

کتاب صوتی مادر بودن برای چه کسانی مناسب است؟

مادرانی که یک یا چند فرزند دارند یا زنانی که در آستانه مادر شدن هستند و دوست دارند جنبه‌های گوناگون این موضوع پیچیده را درک کنند، کتاب صوتی مادر بودن می‌تواند اثری جذاب و شنیدنی برایشان باشد. با این حال طیف مخاطبان کتاب حاضر گسترده است و افراد مختلف با هر جنسیتی و هر جایگاهی نیز می‌توانند از مقالات آن لذت ببرند.

کاترین می را بیشتر بشناسیم

کاترین می (katherine may) نویسنده‌ای دغدغه‌مند است که در جدیدترین آثارش تمایل دارد تا به جنبه‌های مبهم فرزندپروری بپردازد و آن‌ها را در قالب داستان، خاطرات و جستار بررسی نماید.

او بر این باور است که جهان طبیعت می‌تواند تأثیری شگرف بر سلامت روح و روان ما داشته باشد. کاترین می شیفته‌ی پیاده‌روی‌های طولانی و شنا کردن در دریا است و هر دوی این‌ها به او کمک می‌کنند تا از پس مشکلاتش بربیاید. حتی او در همین رابطه کتابی نوشته که در ایران با نام‌های «گذران زمستان‌های زندگی» یا «سپری کردن زمستان» نیز ترجمه شده است.

در بخشی از کتاب صوتی مادر بودن می‌شنویم

برای گذراندن تعطیلات خانوادگی در قاره اروپا و در ساحل آفتابی سیتجس هستیم. پشت سرم چند ردیف درخت نخل سر به فلک کشیده و آپارتمان‌های جعبه مانند قرار دارد. سال 2013 است. بچه‌ی هفت ساله‌ام روبه‌رویم در ساحل کم‌عمق مدیترانه آب بازی می‌کند. سمت چپم یک بطری آب معدنی داغ، تورتیلایی که بسته‌بندی‌اش مچاله شده و بسته‌ای چیپس آغشته به ماسه قرار دارد. سمت راستم خالی‌ست. فقدان عاشق اوقات خوش است. آن وقت است که دزدکی و بی‌‌دعوت مثل آدمی مزاحم در اتوبوس می‌آید و کنارم می‌نشیند. تولدها به طور خاص مورد علاقه اوست. شب هنگام وقتی پسرم خواب است و بادکنک‌ها کوچک شده‌اند و تنها روی کاناپه دراز کشیده‌ام و از کیک ایراد می‌گیرم، از راه می‌رسد.

تام داد می‌زند: مامان بیا باهام شنا کن. لطفا.

نمی‌توانم چون مواظب کیف‌دستی‌ام، موبایلم و پول‌هایم هستم. چیزهای باارزشی که هیچ کدام به اندازه او بارارزش نیستند. یا درواقع به اندازه این لحظه.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
شناسنامه
4 دقیقه
سخن ناشر
17 دقیقه
مقدمه
20 دقیقه
آنچه مادرت به تو نگفت
23 دقیقه
خشم مادرانه
28 دقیقه
غریزی
22 دقیقه
فقدان
30 دقیقه
آموختنِ مادر بودن
19 دقیقه
بده‌بستان‌های مختصر
24 دقیقه
در مورد انگ و خویشتن‌داری
21 دقیقه
پیشگو
30 دقیقه
ظرف‌ها
22 دقیقه
وصله‌ی ناجور
11 دقیقه
زندگی با بچه‌ها
15 دقیقه
زندگی‌نامه‌ی نویسندگان همراه

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی مادر بودن: بهترین و سخت‌ترین شغل دنیا
نویسنده
مترجمزهرا ساعدی
راوینسترن نجاران
ناشر چاپینشر کتاب خوانا
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۴۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های ادبیات جهان
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی مادر بودن

فاطمه نیک اندیش
۱۴۰۱/۷/۱۹
کتاب خیلی خوبیه و به خوبی میتونه احساسات یه مادر و از جنبه‌های مختلف نشون بده. و احساسات ضد و نقیض مادرانه رو به تصویر بکشه و به ما میگه که همه مادرها این احساسات رو دارند. احساساتی که گاهی لبریز از شادی هست و کاهی سرشار از یاس و ناامیدی.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی مادر بودن

برای دریافت کتاب صوتی مادر بودن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.