معرفی و دانلود کتاب صوتی شیطان و دوشیزه پریم

عکس جلد کتاب صوتی شیطان و دوشیزه پریم
قیمت:
52000 تومان - 5.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شیطان و دوشیزه پریم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شیطان و دوشیزه پریم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی شیطان و دوشیزه پریم

پائولو کوئیلو در کتاب صوتی شیطان و دوشیزه پریم از خلال یک داستان معنوی و شنیدنی، مفاهیم بزرگ و عمیقی همچون معنای زندگی را کندوکاو می‌کند. در این داستان دو نیروی خیر و شر در نبردی سهمگین در مقابل هم قرار می‌گیرند. اما کدام‌یک بر دیگری پیروز خواهد شد؟

درباره‌ی کتاب صوتی شیطان و دوشیزه پریم

جامعه‌ای که حرص، بزدلی و ترس آن را پاره‌پاره کرده است. مردی که توسط روحی از یک گذشته‌ی دردناک تسخیر شده است. زن جوانی در جست‌وجوی خوشبختی. همه‌ی این‌ها در رمان شیطان و دوشیزه پریم (The Devil and Miss Prym) به مدت هفت روز کنار یکدیگر قرار می‌گیرند. دوره‌ی کوتاهی که طی آن دو نیروی خیر و شر نبردی سرنوشت‌ساز را رقم می‌زنند و هر شخصیت باید سرنوشت خود را تعیین کند و تصمیم بگیرد که به کدام یک از این دو سو تعلق دارد.

دهکده‌ی کوچک ویسکوز محل وقوع این مبارزه‌ی نگران‌کننده و سرنوشت‌ساز است. با ورود یک فرد غریبه به دهکده، اتفاقاتی به وقوع می‌پیوندد که تاریخ ساکنانش را برای همیشه تغییر خواهد داد. او می‌گوید تنها یک نفر از ساکنان روستا قادر به دیدن موجودی است که به همراه او به آن جا آمده است. بیگانه از راه دور سفر کرده است تا باید پاسخ سؤالی را بیابد که عذابش می‌دهد: آیا انسان در اصل و نهاد خویش خیر است یا شر؟

شیطان و دوشیزه پریم یک رمان تداعی‌کننده و پر تعلیق است که پائولو کوئیلو (Paulo Coelho) در آن لحظاتی از جهد ابدی ما را برای خودشناسی به تصویر می‌کشد، و سؤالاتی را مطرح می‌کند که همه‌ی ما در زندگی به آن‌ها فکر کرده‌ایم: جوهره و فطرت انسان از چه چیزی ساخته شده است؟ معنای زندگی چیست؟ حقیقت کدام است؟ این اثر سومین کتاب از سه‌گانه‌ی کوئیلو است که شش سال پس از نخستین جلد آن یعنی «کنار رود پیدرا نشستم و گریه کردم»، و دو سال پس از «ورونیکا تصمیم می‌گیرد بمیرد» منتشر شد. کوئیلو در این سه کتاب زندگی افرادی را روایت می‌کند که در برهه‌ای از زندگی رویاروی مضامینی همچون مرگ، عشق و اراده قرار می‌گیرند.

نکوداشت‌های کتاب صوتی شیطان و دوشیزه پریم

- فقط کسی که در معرض تربیت دینی قرار گرفته باشد، می‌تواند آن نوع تخیل هیجان‌انگیز کتاب مقدس‌وار را، که در آخرین رمان کوئیلو به نمایش گذاشته شده است، به رشته‌ی تحریر درآورد. (Philadelphia Inquirer)

- شیطان و دوشیزه پریم یک داستان ساده است که معنای زندگی و راهنمایی معنوی در هسته‌ی آن وجود دارد. (روزنامه‌ی گاردین)

- یک افسانه‌ی راضی‌کننده‌ی سرشار از تعلیق. (Milwaukee Journal Sentinel)

کتاب صوتی شیطان و دوشیزه پریم برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به سبک آثار پائولو کوئیلو علاقه دارید و داستان‌های معنوی را می‌پسندید، شنیدن این کتاب صوتی را از دست ندهید.

با پائولو کوئیلو بیشتر آشنا شویم

این نویسنده و شاعر برزیلی نامدار توانسته است عنوان پرفروش‌ترین نویسنده‌ی پرتغالی‌زبان جهان را از آن خود کند. برای بیشتر مردم نام او با رمان کیمیاگر گره خورده است. اثری که در شمار پرفروش‌ترین رمان‌های دهه‌ی پایانی قرن بیستم قرار دارد و تا کنون در سراسر جهان به بیش از 50 زبان ترجمه و منتشر شده است.

کوئیلو نخستین اثر خود یعنی بایگانی جهنم را وقتی نوشت که 35 ساله بود. اما این کتاب چندان مورد اقبال و استقبال قرار نگرفت. یک اشراق معنوی در حوالی چهل‌سالگی زندگی پائولو را برای همیشه دستخوش تغییری بزرگ کرد. ردپای این تجربه‌ی معنوی را می‌توان در آثار این نویسنده به‌روشنی مشاهده کرد. «خاطرات یک مغ»، «ورونیکا تصمیم می‌گیرد بمیرد»، «شیطان و دوشیزه پریم»، «مکتوب» و «بریدا» از جمله کتاب‌های این نویسنده‌ی پرطرفدار هستند که بعضاً توسط چندین مترجم مختلف به فارسی برگردانده شده‌اند. کوئیلو تا کنون و در طول زندگی 75 ساله‌اش موفق به کسب حدود 115 جایزه و افتخار ملی و بین‌المللی شده است.

در بخشی از کتاب صوتی شیطان و دوشیزه پریم می‌شنویم

مهمان‌سرا هم محل فروش محصولات ارگانیک و طبیعی بود، هم سالن غذاخوری داشت و هم قهوه‌خانه‌ای که اهالی ویسکوز در آن جا دور هم جمع می‌شدند و درمورد همان مسائل روزمره‌ی همیشگی گپ می‌زدند؛ درمورد وضعیت آب‌وهوا و بی‌توجهی جوانان به روستا و معمولاً هم تکیه‌کلامشان این بود: «نُه ماه زمستان داریم و سه ماه جهنم.» یعنی آن‌ها فقط نود روز برای تمام کارهایشان فرصت داشتند: شخم‌زدن، بذرپاشی، انتظارکشیدن، برداشت و انبار محصول، پشم‌چینی گوسفندان و...

همه‌ی اهالی ویسکوز از این حقیقت فرار می‌کردند که روستایشان در حال زوال است. برای آن‌ها مشکل بود که بپذیرند آخرین نسل از کشاورزان و دامدارانی هستند که از قرون پیش ساکن کوهستان شده‌اند. به‌زودی ماشین‌آلات وارد روستایشان می‌شدند و دام‌ها را با علوفه‌های خاص در جای دیگری پرورش می‌دادند، شاید هم روستا را به یک شرکت بزرگ تجاری می‌فروختند و شرکت روستایشان را به پایگاهی برای اسکی‌بازان مبدل می‌ساخت.

روستاهای دیگر ناحیه، این واقعیت را پذیرفته بودند و تنها اهالی ویسکوز بودند که در برابر این حقیقت مقاومت می‌کردند، چراکه مردمانش احساس می‌کردند مدیون نیاکان خود هستند و سنت‌هایشان به آن‌ها آموخته بود که تا واپسین لحظات مبارزه کنند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
11 دقیقه
یادداشت نویسنده
9 دقیقه
یک
33 دقیقه
دو
8 دقیقه
سه
36 دقیقه
چهار
39 دقیقه
پنج
4 دقیقه
شش
29 دقیقه
هفت
20 دقیقه
هشت
15 دقیقه
نه
24 دقیقه
ده
14 دقیقه
یادزه
34 دقیقه
دوازده
7 دقیقه
سیزده
8 دقیقه
چهارده
16 دقیقه
پانزده
5 دقیقه
شانزده
18 دقیقه
هفده
22 دقیقه
هجده
15 دقیقه
نوزده
4 دقیقه
بیست
12 دقیقه
بیست‌ویک
5 دقیقه
بیست‌ودو
27 دقیقه
بیست‌وسه
6 دقیقه
بیست‌وچهار
6 دقیقه
بیست‌وپنج

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی شیطان و دوشیزه پریم
نویسنده
مترجمبهناز سلطانیه
راویمریم رادپور
ناشر صوتیانتشارات مجید
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
52000 ت - 5.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی شیطان و دوشیزه پریم

امیرحسین شمس
۱۴۰۲/۹/۲۸
و اما شیطان و دوشیزه پریم...
از خود کتاب شروع کنم و متنی که کوییلیو‌ نوشته. با وجود حجم زیاد استفاده از تخیلات در متن (مثلا اینکه برتا ارواح رو‌میبینه یا آگاهی نسبی ارواح از وقایع) کوییلیو‌ نتونسته اون‌حالت کشش‌ معنوی روح به دنبال کردن خط سیر وقایع رو‌ در خواننده ایجاد کنه‌. دقیقا برعکس کیمیاگر
که حتی با خوندن استعاری ترین‌مفاهیم حس‌میکنی‌ وسط ماجرایی و اصلا شاید ماجرای زندگی‌خودته که داره تعریف میشه. به شخصه حس‌میکنم هرجا که ارتباط اتفاقات درست تفهیم نشده، یه حکایت و روایتی از آحاب و قوم سلت ساخته شده. نه اینکه به خاطر بیان اون حکایت یا آموزه سیر داستان ایجاد شده باشه.
در انتهای داستان اینجور برداشت میشه که خوبی‌پیروز‌شده اما عملا این نتیجه گیری با متن در تناقضه.
در متن داستان، کوییلیو‌ بیان می‌کنه که عمدتا خوب‌بودن‌ها به خاطر ترس هاست نه انتخاب ها. در پایان داستان هم مردم ویسکوز بیشتر از ترس اینکه نمیتونن طلاها رو‌ به پول تبدیل کنن دست از جنایت میکشن. استدلالهای شانتال هم تکیه‌ای بر خوبی‌و‌دوری از شر نداره که بخواد باعث بشه نور خوبی‌باز در مرد غریبه شعله ور بشه.
خود شانتال به نظرم هرگز ویژگی‌های قهرمان این داستان رو‌نداره. شانتال با مرد قرار میزاره که حتی اگر مردم جنایت نکردن برنده باشن، ‌ولی گویا خود کوییلیو‌ هم این شرط بندی شانتال و‌مرد غریبه رو‌در انتهای داستان فراموش کرده!
در انتهای داستان وقتی مرد غریبه میگه این شمش‌های مردم تو، شانتال تمام‌شمش‌ها رو‌برمیداره و میگه اینها برای منه. مرد هم مالکیت همه‌ی اونها رو به شانتال منتقل می‌کنه!
در تمام طول گوش‌دادن به کتاب منتظر یه پایان خوب‌و‌شاید باشکوه بودم ولی با پایان نامفهومو پر تناقضی که خوندم تقریبا سورپرایز شدم!
نسیم افتخار
۱۴۰۱/۱۱/۱۵
سلام به دوستان کتاب خونم
می تونم بگم کتابهای پائولو کوئیلو یکی ازیکی بهتر هست و این کتاب که جز سه گانه پائولو هست، تونسته خیروشر رو درمقابل هم قراربده و به طورکامل توصیف کنه. موسیقی متن به نظرم عالی ومناسب حال وهوای داستانه. یه جور موسیقی آزاد که انسان رو درحالت راحتی وخلسه می‌بره. صدای گوینده هم
محترم بسیار خوب ودلنشین هست. کتابهای کوئیلو درعین سادگی بسیار مفهومی هستن و جاداره که چندین بار خونده بشه. درکتاب شیطان ودوشیزه پریم نویسنده به خوبی درون انسان و نقاط روشن وتاریک وجودش رو روایت می‌کنه، انسانهایی که خودشون رو شریف، مهربان وقانونمند می‌دونستن چطور درمقابل چندشمش طلا فریب خوردن و می‌خواستن بابهانه‌های مختلفی کارشون رو توجیه کنن. باخوندن داستان یاد اون جمله معروف همیشگی افتادم، همه مادرتاریکی مثل هم هستیم
ولی خب انسان موجودیه که انتخاب می‌کنه، اینکه خوب باشه یابد انتخاب خودشه. ولی شرایط رو کسی انتخاب نمی‌کنه، همون طور که درمتن داستان هم بوداتفاق‌ها مشیت الهی هستن ومهم اینه که بودن درشرایط بد، انسان رو بد وآلوده نکنه. هستند کسانی که ازشرایط بد هم به سلامت عبور کردند.
من حتما دوجلد بعدیشم می‌خونم، ممنون ازکتابراه عزیز🌺🌺
آنیتا ارزانی
۱۴۰۱/۸/۲۹
🌷درود و سپاس فراوان از کتابراه عزیز
✔شنیدن این کتاب را توصیه میکنم، گر چه ممکن است محتوای آن عادی و پیش پا افتاده بنظر آید
✔اما با مطالعه‌ی دیدگاه‌های شنوندگان پیشین و نظرات ثائب ایشان در مورد کتاب به عمق تفکر نویسنده سوار میشوید
✔ از اینکه از نویسنده رو دست میخوردم گله مندم، چون هر حدسی از من
جانب در پیشبرد داستان به بن بست میرسید، که صد البته جاذبه و کشش داستان از همین ترفند نویسنده مرا تا انتها میکشید
✔دوستان گلم گفتنی‌ها را گفتند، حتما استفاده کنید، اما نکته‌ای که مرا بیشتر از هر مطلبی بخود آورد، نقش آفرینی حساس (انتخاب) در زندگی ما انسانهاست!! انتخاب سیاهی و سپیدی را رقم میزند، همه مبارزات خیر و شر، درستی و نادرستی در ترازوی انتخاب محک میخورد. بازخورد یک انتخاب کوچک و ناصحیح، میتواند فرد را در ورطه‌ای بزرگ و بی بازگشت غرق کند، درد در بی بازگشتی و جبران ناپذیری ماجراست.
✔کتابراه محترم، عنایت شما در هدیه‌ی این کتب ارزشمند قابل جبران نیست، برای من ثبت امتیاز نداشته باشید، لطفا، بخاطر عدم دانش استفاده، از سوختن مهلت، من هم میسوزم🔥 اعلام نظر یا نقد اینجانبه را جبران زحمات اندیشمندانه آن بزرگواران منظور فرمایید. ارادتمند شما🍃🌟🌟🌟🌟🌟🍃
سپهر ناصری
۱۴۰۳/۱/۱۱
همراه شیطان می شوید؟ سوال مهم این کتاب از زبان غریبه ای مطرح می شود که همه ی هست و نیست خویش را از دست داده اما همچنان بسیار ثروتمند است ولی بزرگ ترین دارایی اش را از دست داده و سرگردان همراه با شیطانی به دنبال جواب میگردد. آیا کسی حاضر است بخاطر ۱۰ شمش طلا آدمی را بکشد؟ آیا مردم بی آزار روستایی که دور افتاده همانطور هستند می نمایند؟ داستان همه ی افراد را دچار دگرگونی می کند، گاه چهره ی افرادی را تغییر می کند که سال ها ادعای مهربانی و بزرگی داشتند و گاه چهره معصومی فداکار را دگرگون. در این ماجرا نبرد خیر و شر متفاوت پدیدار می شود و شخصیت های داستان را درگیر مسئله ای می کند که سال هاست از آن دور بوده اند، امکان انجام پلیدی و گناه، مردمانی که به اخلاقیات خود می بالند با وسوسه وجودی همراه می شوند، کسانی که با سفسطه و سیاست سیاه را سپید و پلیدی را نعمت می دانند. پائولو کوئیلو نویسنده ای با ذهن و فکری متفاوت از نویسندگان روزگار خود داستانی را روایت می کند که خواننده را به تفکر وا می دارد، انتخاب های انسان را به چالش می کشد و جرأت خواننده همدل (کسی که خود را به جای شخصیت اصلی داستان می گذارد) را به چالش می کشد. در این داستان در کنار موضوع اصلی به مسئله ی سنت و مدرنیته نیز پرداخته می شود، که چه عیوبی در پایبند بودن به سنت، زندگی ساده و عدم تغییر وجود دارد و همچنین چه مصائب و مشکلاتی انسان امروزی را در این دو مکان دنبال می کند. می توان نام این اثر را شیطان و فرشته نیز گذاشت اما سوال این جاست فرشته کیست؟ شیطان کیست؟ سپهر ناصری - میر
M
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
کتاب راجب اهالی دهکده ویسکوزه. ویسکوز دهکده ایه که مدت هاست توی اون جرم و جنایتی رخ نداده و دهکده کاملا عاری از هرنوع اعمال شیطانیه و مردم روستا دلایل خودشونو برای اینکه هیچ جرمی انجام نمیدن دارن. اوضاع به همین منوال ادامه داره تا اینکه یه روز فردی وارد روستا میشه که تقریبا روحش توسط شیطان تسخیر و شده تقریبا نمادی از شیطان محسوب‌ میشه. هدف مرد غریبه داستان اینه که جرم و جنایت رو وارد ویسکوز کنه و برای اجرای این نقشه‌اش به سراغ دوشیزه پریم میره تا با نشون دادن چند شمش طلا اونو وادار کنه تا تو این نبرد وسیله‌ای برای رسیدن شیطان به خواسته هاش باشه. دلیل عمده اینکه اهالی ویسکوز هیچوقت جنایتی انجام نمیدن ترس اهالی هستنش که از زمان‌های دور توی وجود اونا نهادینه شده و الان تقریبا ترک این عادت و ترس براشون غیرممکنه. توی قسمت‌های زیادی از کتاب دوشیزه پریم اظهار می‌کنه که اگه به دلیل ترس از انجام دادن گناه دوری میکنی در واقع انسان پاک و خوبی نیستی بلکه انسان بزدلی هستی. ولی مشخصا بدون حضور ترس هیچ شخصی توی جامعه پاک و بی گناه زندگی نمی‌کنه.
صادقانه بگم کتاب توی رسوندن هیچ پیامی موفق نبوده. در انتها شاید داستان به پایان رسیده باشه ولی از نظر من در انتهای داستان نه خیر برنده بود و نه شر. البته شاید همین پیام کتاب باشه که نه خیر و نه شر پیروز نهایی نیستن و همیشه این دو با هم هستن.
شاید کتاب توی رسوندن پیامش خوب عمل نکرده باشه ولی داستان جالبی رو روایت کرده و روستای ویسکوز سرگذشت جالبی داره که ارزش شنیدن و توجه رو داره.
baes hashemi
۱۴۰۲/۴/۱۳
درود فراوان
خوبی‌ها و گوگولی مگگولی هارو اغلب همه بهش اشاره میکنن و همه دوست دارن همین قسمت خوب و قشنگ قصه رو ببینن، و این تنها دررمورد کتاب و کتاب خوانی نیست و در تمام ابعاد زندگی این موضوع وجود داره و به همین دلیل من بیشتر سعی میکنم اول با دید نقادانه و شکاکانه به بیشتر ابعاد و جریانات زندگی نظر
بندازم و در رابطه باهاشون نظر بدم. که کتاب هم از این دایره خارج نیست و این حقیر سعی میکنم به تمام کتاب‌هایی که میخونم یا گوش میدم نگاهی منتقدانه داشته باشم.
در رابطع با این کتاب هم به نظرم نویسنده نتونسته خیلی خوب و ساده و گیرا موضوع خیر و شر رو به تصویر بکشه و به مخاطبش ارائه بده.
به نظرم این داستانی ک نویسنده سعی داره با استفاده ازش موضوع (خیر و شر) (روشنی و تاریکی) (نیک و بد) خیلی انتخاب خوبی نبوده و نیست و نتونسته خیلی خوب این موضوع رو ارائه بده، یعنی نتونسته به زبان ساده اون رو بیان کنه که مخاطب بتونه راحت اون رو درک کنه و خیلی مبحث رو پیچیده میکنه و در کل هم خیلی به اون هدفش ک برتری خیر بر شر هست نرسیده، در صورتی که میتونست خیلی داستان‌ها، افسانه‌ها و قصه‌های شیرین تر و روشن تری رو استفاده کنه ک بتونن هم جامع تر و هم ساده تر این هدف نویسنده رو در ذهن مخاطب به تصویر بکشن.
در آخر هم سپاس از کتابراه عزیز 🌷😊
مریم مهدی
۱۴۰۱/۱۱/۲۶
شیطان و دوشیزه پریم، پائولو کوئلیو
یه مدتیه که دیگه زیاد نمی‌تونم با کتابهای معنوی و عرفانی و ماورالطبیعه ارتباط برقرار کنم.
البته دلایل روان شناختی متعددی برای خودم داره که جای بحثش اینجا نیست، ولی می‌خوام بگم به دلیل اینکه این کتاب خیلی فضای انگیزشی و آموزشی و عرفانی داشت می‌گرفت تصمیم گرفتم ش
دیگه ادامه ندم.
داستان یک هفته‌ی پرماجرا از مردم دهکده‌ی ویسکوز است. مردی از گذشته‌اش فرار می‌کند، زنی به دنبال خوشبختی می‌گردد. همه‌ی مردم دهکده باید در یک هفته، سرنوشتشان را مشخص کنند. مردی به دهکده می‌رسد که همراهش، یازده شمش طلا دارد. او به دنبال جواب سوال همیشگی‌اش می‌گردد: آیا انسان‌ها ذاتا نیک هستند یا پلید؟
اگر دنبال این دسته کتابهای اخلاقی و نبرد خیر و شر هستید بخونید، اگر نه که واقعا بذاریدش کنار.
ممنون از کتابراه که با سیستم نقد و کامنت کتابها هم به تصمیم گیری برای انتخاب کتاب بهتر کمک می‌کنه و هم بابت امتیازهایی که بهمون میده باعث میشه از تخفیفات و فرصت‌های خوبی برای ارزان خریدن کتابها استفاده کنیم.
باران حسینی
۱۴۰۱/۹/۱۳
طبق معمول خودم موسیقی رو دوست نداشتم که هیچ البته برام آزار دهنده هم بود مخصوصا اینکه ادامه دار میشد و چند لحظه در کنار صدای راوی بودو روی صدا اثر منفی می‌گذاشت صدای راوی خیلی خوب بود ولیوقتی تغییر صدا می‌دادن برای بقیه شخصیت‌ها میشه گفت افتضاح بود. اگه قرار بود کتاب رو به صورت متنی بخونم خوب هیچ و وقت هم چین صدایی رو برای فرد غریبه که وارد ده شد یا بقیه افراد روستا متصور نمی‌شدم. به شخصه دوست دارم کتاب شیوا روان رسا خونده بشه تا اینکه مدام تغییر لحن و صدا داشته باشن. کتاب سفر پیدایش از کتاب‌های تورات هست در دین یهود و برام جالب بود قسمت ابتدایی کتاب که گفته می‌شد خدا پشیمان شد یا پریشان شد و خدا دعا می‌کرد!!! نهایتا این که جالب بود رو یا رویی خیر وشر. و جالب تر این که آدم‌هایی که خیلی مدعا هستن وقتی در شرایط کسایی قرار می‌گیرن که زمانی قضاوت شون میکردن شبیه به همون آدم‌ها میشن. از کتابراه ممنون
طیبه سعادتی
۱۴۰۱/۹/۷
با سلام و قدر دانی از کتاب راه عزیز کتاب کاملا سبک به نوعی عارفانه نویسنده را دنبال می‌کند، موضوع در دهکده ایی دور افتاده اتفاق می‌افتد. غریبه‌ای وارد دهکده زیبا شده و با کارگر کافه که دختری تنهاست آشنا میشود. او برای امتحان تاثیر پذیری مردم از شیطان، از دختر میخواهد که اطلاع رسانی کند، که اگر مردم دهکده فردی از دهکده را بکشند ده شمش طلا دستمزد میگیرند. ادامه داستان مربوط به کشمکش روحی دختر و برخورد روستاییان با موضوع است، جالبترین قسمت کتاب برخورد کشیش است که چگونه موضوع را توجیه و مردم را به اینکار ترغیب مینماید در تشریح عملکرد کشیش، نویسنده گذشته او را که جوانی آگاه و پرسشگر و بوده یادآور میشود که چگونه مورد حسادت کاردینال قرار گرفته و به روستایی دور افتاده فرستاده شده و در اصل در تبعید استعدادها یش بی بهره میماند. کتاب خوبی بود بخصوص بررسی روحیات کشیش و تأثیرگذاری آنان بر جامعه و توانایی در توجیه مسائل
ا ل
۱۴۰۱/۹/۶
همه دوستان درباره مضمون کتاب که تقابل خیر و شر هست نوشتن. پس من به موارد دیگه‌ای اشاره میکنم. کتاب‌های پائولو کوئیلو معمولا شبیه داستانهای مادربزرگ‌ها هست. بنظرم از بین کتابهاش هیچکدوم به اندازه کیمیاگر قشنگ نیست. صدای راوی خوب بود هر چند که توی چند تا از بخش‌ها، صداهای دیگه‌ای هم می‌اومد که کیفیت صدای راوی رو تحت تاثیر قرار می‌داد اما در کل خوب بود. خود ِ داستان به اندازه کتاب کیمیاگر کوئیلو کشش و جذابیت نداشت و تقریبا رده سنی نوجوانان هم میتونن این کتاب رو بخونن و ازش لذت ببرن. با توجه به اینکه من کتاب رو هم چک میکردم سانسوری بین کتاب صوتی و کتاب فیزیکی ندیدم. راوی روایتها رو بسیار سلیس و روان تعریف می‌کرد که این از نقاط قوت این کتاب صوتی بود، چون کتابی که من داشتم، ترجمه روان نداشت. آهنگ اول و آخر هر بخش خیلی زیاد بود و واقعا کسل کننده بود. اگر عاشق سبک نوشته‌های کوئیلو هستید این کتاب رو دوست خواهید داشت. ممنونم از کتابراه برای ارائه این کتاب.
NIKOO_HDR
۱۴۰۱/۹/۵
نقدجدال خیر و شر چیزی که از اذلیت تا کنون ادامه داشته. از طرفی خداوند یگانه و طرفی دیگر فرشته‌ی رانده شده. در این کتاب غریبه‌ای شریر وارد روستا می‌شود، دوشیزه پریم را انتخاب می‌کند تا ثابت کند انسان ذاتاً شر است. پیشنهاد شریر می‌تواند برای همیشه سرنوشت دخترک جوان فقیر و یتیم را عوض کند. تنها جوانی که از روستا بیرون نرفته و زندگی خود را در این روستای دور افتاده تباه میبیند. اما او باید میان فرشته و شریری که هر انسان در درون خویش دارد، انتخاب کند. روستایی دور افتاده و درگیر آز، هول و هراس … مردی اسیر گذشته‌ای دردناک دختر جوانی در جست و جوی خوشبختی … برای تصمیم گیری فقط هفت روز فرصت هست. رزم در کنار فرشتگان، یا شیاطین. در این هفته طولانی و تکرار ناشدنی، هرکدام پیمان خویش را پیش می‌گذارند: نیک یا بد؟ ویسکوز روستایی کوچک و از یاد رفته در زمان و مکان، میدان این نبرد هولناک خواهد بود…شریر در ظاهر بیگانه‌ای اسرارآمیز وارد روستا می‌شود، و از همان نقطه روستا درگیر نقشه‌ای مکارانه می‌شود که اثر آن هرگز از روح تک تک ساکنان این روستا پاک نخواهد شد. بیگانه از دوردست آمده است، به جست و جوی پاسخی برای پرسشی نگران کننده: انسان در ذات خویش نیک است یا بد؟ رمان شیطان و دوشیزه پریم درستی و راستی انسان را به گونه هولناکی می‌آزماید.
سمیرا ابراهیم پور
۱۴۰۱/۹/۵
ماجرای داستان در رابطه با مقابله‌ی خیر و شر بود که از آغاز بشریت وجود داشته ولی در اینجا در قالب داستان دختری روستایی یعنی دوشیزه پریم که شخصیت اصلی ماجراست بیان شده. در کنار اون به حمکت و عدل الهی پرداخته شده و ذات و طرز تفکر و عمل انسان‌هایی که خودشون رو در قالب فردی مقدس پیشوای سایر انسان‌ها رو میدونن نشان داده. تاثیر انتخاب‌های انسان بر زندگی خودش و دیگران رو به خوبی بیان کرده و حتی به ارتباط با عالم غیب هم پرداخته. شخصیت پردازی و روند داستان جذابه و اسم داستان هم از شخصیت اصلی داستان و مجادله شیطان درون اون و شیطانی که در واقع در روح این داستان بود برگرفته شده. نحوه‌ی اجرای گوینده هم خوب بود و تنها نکته منفی که نه فقط در این کتاب صوتی بلکه در تمام کتاب‌های صوتی به چشم میخوره اینه که یک نفر یا نهایتا دو نفر صدای تمام شخصیت هارو اجرا میکنن که خوب دلیلش هم قطعا مربوط به هزینه‌های صداگذاری هست و قابل توجیه.
امیر شیری
۱۴۰۱/۸/۳۰
جهان زیر سلطه و سیطره موجودی واحد است که با حکمت، قدرت و عدالت مطلق و محض بر آن حکم می‌راند. حکمت و عنیت او اقتضا می‌کند، جهانی با نظام احسن و بیش‌ترین خیرات و کمالات ایجاد کند. جهانی که همچون خود او خیر کامل و محض باشد. اما، در یکمین نگاه به عالم، پاره‌ی از امور آن را می‌بینیم که خیریت ندارند. و و جنبه شر ناخوشیند بودن آنان بیش تر خود نمایی می‌کنند. این شرور می‌توانند، شرور متافیزیکی همچون نقض و شناخت نادرست نظام هستی، شرور طبیعی مانند درد و رنج، زلزله، سیل و … یا شرور اخلاقی همچون گناه و جنگ و جنایت باشند. اما پرسش مهم ین است که اگر عالم تحت سلطه چنین موجود کاملی است؛ چرا، ین شرور در آن راه یافته اند؟ چه کسی مسؤول ورود آن‌ها به عالم است؟ چرا عالم سراسر خیر و نیکی نیست؟ چرا خداوند ورود شرور به این عالم را مجاز گردانیده است؟ این پرسش‌ها و پرسش‌هایی مشابه، صفات الاهی از قبیل توحید’ خالق جهان، عدل الاهی، رحمت و خیر خواهی او، حکمت الاهی و قدرت مطلق خداوند را مورد تردید قرار می‌دهد. انسان‌ها از گذشته‌های دور، همواره با چنین سوالاتی دست به گریبان بوده و پاسخ‌هایی برای آن‌ها تدارک دیده‌اند. طبعاً این سؤالات، ذهن حکما را نیز به خود مشغول کرده اند؛ به همین دلیل، در صدد بر آمدند، ماهیت شر را در عالم تبیین کنند.
م ظ
۱۴۰۱/۹/۱۹
سلام، کتاب جذاب و دارای کشش است، هرچند به نظرم میتوانست دارای پایان محکم تری باشد و پشیمانی روستائیان را بیشتر مربوط به وجدانشان جلوه دهد در حالی که بیشتر مربوط به ترس و عدم دست رسی به پول نشان داده شده و به نوعی حرف مرد غریبه که میگفت همه‌ی مردم شرور هستند و تنها از عواقب کارهایشان میترسند را به و تصویر کشید، البته خوب ترس از عذاب وجدان هم بود. در اواسط داستان نگران جان دوشیزه پیریم شده بودم انتظار یک پایان تراژیک را داشتم، ولی با این پایان سوپرایز شدم، این دختر با زیرکی هم مردم روستا را به بازی گرفت و هم در حالی که مرد غریبه را راضی به بد نبودن کامل جهان کرد وهم تمام پول هایش را از او گرفت و حتی یک مقدار نا چیز هم خرج روستا نکرد، امیدوارم به تمام آرزو هایش برسد و همیشه وجدان خودش را حفظ کند.
ترانه کمالی
۱۴۰۱/۱۱/۱۲
موسیقی استفاده شده، عوض کردن صدای گوینده برای هر کدوم از شخصیت‌های داستان و.. مورد پسند من نبود.
با احترام به خانم گوینده، گرچه این نوع خوانش درجای خود هنر است اما متاسفانه حس قصه‌گویی برای بچه‌ها رو برای من تداعی میکرد.
شاید اگر خوانش، حالت کتابخوانی داشت و نه قصه‌گویی، خوشایندتر بود.
. در و

اما مورد کتاب شیطان دوشیزه پریم، بطور کل کتابهای پائولو کوئیلو، برای سنین ۱۸-۱۷ مناسبه؛ سنینی که جهان‌بینی فکری شکل می‌گیره. در این کتاب هم مثل کتاب کیمیاگر برای رساندن پیام، از نمادها استفاده شده. خواننده‌ی کتاب خود، می‌باید این نمادها رو به واقعیت‌های زندگی تعمیم بده.
روند کتاب کند و کمی کسل‌کننده است.
من تا قسمت ۱۱ (از ۲۵ قسمت) تونستم تحمل کنم اما بیشتر از اون حس اتلاف وقت رو بهم می‌داد.
مشاهده همه نظرات 285

راهنمای مطالعه کتاب صوتی شیطان و دوشیزه پریم

برای دریافت کتاب صوتی شیطان و دوشیزه پریم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.