معرفی و دانلود کتاب ورونیکا تصمیم می‌گیرد بمیرد

عکس جلد کتاب ورونیکا تصمیم می‌گیرد بمیرد
قیمت:
34000 تومان - 4.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ورونیکا تصمیم می‌گیرد بمیرد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ورونیکا تصمیم می‌گیرد بمیرد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ورونیکا تصمیم می‌گیرد بمیرد

آیا زندگی ارزش زیستن دارد؟ این اصلی‌ترین سوالی‌ست که در کتاب ورونیکا تصمیم می‌گیرد بمیرد طرح شده است. پائولو کوئیلو در این رمان جذاب و پرفروش، ضمن روایت سرگذشت دختری جوان که اقدام به خودکشی کرده، به تأملی ژرف در معنای زندگی می‌پردازد.

درباره کتاب ورونیکا تصمیم می‌گیرد بمیرد:

ورونیکا دختر جوان بیست و چهارساله‌ای است که ظاهراً دغدغه فکری چندانی در زندگی ندارد. با این حال او به هیچ‌وجه نمی‌تواند خود را انسانی راضی و خوشحال بداند. چرا که اسیر غم و اندوهی مبهم، و دستخوشِ احساس تنهایی و سرگشتگی‌ست. ورونیکا مطمئن نیست که زندگی‌ ارزش زیستن داشته باشد. او از کشف مهر و محبتِ راستین و بی‌شائبه ناتوان است، و زندگی را بی‌نهایت سخت و طاقت‌فرسا می‌داند... همه‌ی این‌ها در نهایت وی را به سوی اندیشه‌ی خودکشی سوق داده؛ ورونیکا سرانجام تصمیمش را می‌گیرد. او به زندگی خود پایان خواهد داد...

با این حال بخت با او یار است. مرگ فعلا قصد ملاقاتش را ندارد. ورونیکا پس از اقدام به خودکشی، چشمان خود را به جای جهانی دیگر، در آسایشگاهی روانی باز می‌کند. این، آغاز سفر درونی اوست؛ سفری که نتیجه‌ی نهایی‌اش کشف ارزش و معنای زندگی‌ست. خودکشی ناکام ورونیکا، او را به عشق و زیبایی پیوند می‌دهد. اما این همه‌ی ماجرا نیست...

کتاب ورونیکا تصمیم می‌گیرد بمیرد (Veronika Decides to Die) سیری‌ست در جهان ناامیدی و افسردگی. قهرمان داستان، نمونه‌ای است از بی‌شمار انسان‌های واقعی که در زندگی خود به آستانه‌ی پوچی و ناامیدی رسیده‌اند. در این اثر، جهان را از دیدگاه فردی می‌بینید که چشمانش از دیدن نور و زیبایی ناتوان‌اند. تا اینکه وقوع حادثه‌ای، نگاه او به جهان را به مرور تغییر می‌دهد.

در این کتاب همچنین، دنیا را از دید دیوانگانی خواهید دید که در آسایشگاهی کوچک بستری‌اند. هر چه داستان جلوتر می‌رود، خود را از تعیین مرزهایی آشکار میان عقل و جنون ناتوان‌تر خواهید یافت. تا جایی که در نهایت، احتمالا به این پرسش دشوار خواهید رسید: به راستی دیوانگی چیست، و دیوانگان چه کسانی هستند؟

کتاب ورونیکا تصمیم می‌گیرد بمیرد، مثل بیشتر آثار پائولو کوئلیو (Paulo Coelho)، دو ویژگی مهم را توأمان با هم دارد:
یک: داستانی سرگرم‌کننده و پرکشش، و دو: نگاهی عمیق و محتوایی سرشار.
به همین خاطر است که خواندن این اثر به مذاق خوانندگانی با سلیقه‌های گوناگون خوش خواهد آمد.

در نکوداشت کتاب ورونیکا تصمیم می‌گیرد بمیرد:

- پوچ‌گرایی ورونیکا را جذاب و قابل تقدیر خواهید یافت... (Mademoiselle)

- نویسنده‌ی کتاب مشهور کیمیاگر، در دیگر رمان پرفروش خود، به سوالی اساسی پرداخته است: من اینجا چه کار دارم و چرا به زندگی ادامه می‌دهم؟ (گودریدز)

کتاب ورونیکا تصمیم می‌گیرد بمیرد مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به ادبیات داستانی و رمان‌های فلسفی و روانشناختی از مطالعه‌ی این کتاب لذت خواهند برد.

با پائولو کوئلیو بیشتر آشنا شویم:

این نویسنده مشهور برزیلی، همچنان منبعی الهام بخش برای نوشتن کتاب‌هایش دارد؛ چرا که او در طول زندگی خود با مرگ روبه‌رو شده، از جنون گریخته، با مواد مخدر مقابله کرده، در برابر شکنجه مقاومت نشان داده، جادو و کیمیاگری را تجربه کرده و فلسفه و دین را خوانده است. پائولو کوئیلو بارها گفته که ایمان خود را از دست داده و دوباره به آن رسیده و همچنین درد و لذت عشق را تجربه کرده است. این نویسنده در جست‌وجوی جایگاه خود در جهان، راه‌حل‌هایی را کشف کرده تا بتواند با آن‌ها به چالش‌های زندگی‌اش پاسخ دهد.

کتاب‌های کوئیلو به 82 زبان دنیا ترجمه شده و بیش از 230 میلیون نسخه از آن‌ها در بیش از 170 کشور به فروش رسیده است. رمان کیمیاگر که در سال 1988 نوشته شد، بیش از 85 میلیون نسخه فروخت که الهام بخش بسیاری از مردم جهان بوده است.

او عضو آکادمی ادبیات برزیل است و بیش از 115 جایزه و افتخار ملی و بین‌المللی از جمله جایزه هانس کریستین اندرسن و نشان ملی کشورش را دریافت کرده و همچنین در سال 2007 نیز به عنوان پیام آور صلح سازمان ملل متحد انتخاب شد.

پائولو کوئیلو را به نویسنده گوگلیست نیز می‌شناسند. این لقب از آن جا به او تعلق گرفت که تمامی کتاب‌ها و نوشته‌هایش در وبسایت خود و دیگر شبکه‌های به اشتراک گذاری کتاب وجود دارد و یکی از پرطرفدارترین نویسندگان در شبکه‌های اجتماعی است که مردم سراسر دنیا مطالبش را دنبال می‌کنند.

برخی از آثار مهم و پرطرفدار پائولو کوئیلو عبارتند از:

- خاطرات یک مغ (1987)
- کیمیاگر (1988)
- والکیری‌ها (1992)
- کنار رود پیدرا نشستم و گریستم (1994)
- نامه‌ها عاشقانه یک پیامبر (1997)
- ورونیکا تصمیم می‌گیرد بمیرد (1998)
- شیطان و دوشیزه پریم (2000)
- یازده دقیقه (2003)
- سفرها (2004)
- زهیر (2005)
- چون رود جاری باش (2006)
- عشق (2009)
- الف (2010)
- نسخه خطی موجود در آکرا (2012)
- جاسوس (2016)

در بخشی از کتاب ورونیکا تصمیم می‌گیرد بمیرد می‌خوانیم:

هیچ‌کس قادر به قضاوت این امور نیست. هر کس خودش وسعت رنجی را که می‌برد می‌داند و همین‌طور، از میزان پوچی زندگی‌اش باخبر است. ورونیکا می‌خواست موضوع را باز کند و درباره‌اش توضیح بدهد. اما لوله‌ی پلاستیکی داخل دهان راه گلویش را بسته بود. زن به کمکش آمد و او را دید که روی بدن به تخت‌بسته شده و محصور شده‌اش در میان لوله‌ها دولا شده است. تمام بدنش را لوله‌ها پوشانده بودند؛ لوله‌هایی که برخلاف میل باطنی‌اش در برابر مرگ از بدنش محافظت می‌کردند.

سرش را به شدت به اطراف تکان می‌داد و با چشمانش التماس می‌کرد که لوله‌ها را بردارند و اجازه دهند که در آرامش بمیرد. زن گفت: ((تو ناراحتی. نمی‌دونم به خاطر پشیمانی از کاریه که کردی یا بازم می‌خوای بمیری؛ برام مهم نیست! چیزی که برای من اهمیت داره عمل به وظیفمه. من دستور دارم اگه بیماری به هم بریزه، لازمه بهش آرامبخش بدم.))

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ورونیکا تصمیم می‌گیرد بمیرد
نویسنده
مترجمبهناز سلطانیه
ناشر چاپیانتشارات مجید
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات208
زبانفارسی
شابک978-964-453-134-7
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
34000 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ورونیکا تصمیم می‌گیرد بمیرد

mitra.mh. 46
۱۴۰۱/۵/۲۲
نوشتار محکم و ترجمه دقیق و زیبای خانم سلطانیه باعث شد از خواندن کتاب لذت ببرم، نگاه خاص پائولو کوئیلو به خصوصیات انسانها، اطلاعات علمی و پزشکی نویسنده و تجارب شخصیش همه و همه دست به هم داده تا مجموعه‌ای پیش رو کتابی پر محتوا و جذاب را ارائه دهد. اینکه هر انسانی در نوع خودش با توجه به خصوصیاتی که دارد خاص و شاید برگزیده است.
shagha
۱۴۰۲/۳/۲۷
کتاب بسیار عالی هستش برای اونهایی که امید به زندگی ندارن یا شاید حس میکنن علاقه به زندگی‌ندارن انگیزه ندارن
با خوندن این کتاب شاید بتونن خودشون و جای وروونیکا بزارن اون موقع میفهمن ک‌ه زندگی خیلی ارزش داره وقتی بدونی دیگه تایمت تموم شده فقط وقتی نا امیدی باید روش زندگیت رو‌عوض کنی تا روحیه بگیری و چیزهای خوب رو‌ببینی.
Mahsa
۱۴۰۱/۱۲/۱۶
با قلم و سبک نگارش این نویسنده محبوب آشنایی داشتم وبخاطرهمون شروع به خوندن این کتاب کردم و به نظرم یه کتاب فوق العاده عالی بود که در روزهایی که بهش نیاز داشتم به دستم رسید بیان داستان شخصیت پردازی ونکات ریزی که بیان میشد جذابیت این کتابو دوچندان کردوحس وحال واقعی رو به خواننده منتقل میکرد خیلی خوشم اومد
زکیه جهانی
۱۴۰۲/۶/۱۷
این دومین کتابی بود که از این نویسنده‌ی توانمند می‌خوندم. مثل کیمیاگر عالی و آموزنده بود. چیزی که کتاب سعی داره بهمون یاد بده اینکه به جای فرار کردن و سکوت در برابر مرگ اگر درباره‌ی اون آگاهی‌ به دست بیاریم، زندگی برامون ارزشمند میشه و هر روز زندگی رو معجزه‌ای می‌دونیم.
mahsa kashefi
۱۴۰۱/۱/۵
شاید تمام چیزی که این کتاب میخواد بگه اینه که برای آگاهی از زندگی ابتدا باید آگاهی از مرگ داشته باشی. وقتی بدونی که هر آن ممکنه نباشی پس هر روز از زندگی برات عین معجزه میمونه.
حجت هنرورزاوه
۱۴۰۰/۱۲/۱
سلام خیلی خوب بود واقعا روان و عالی مثل تمام آثار نویسنده نمیشه کتاب رو زمین گذاشت
Firooze Banoo
۱۴۰۱/۱۲/۲۹
با اینکه داستان قوی نداره ولی جوری نوشته شده که عالی بنظر بیاد پائولو کارش درسته
الهام سلیمانی
۱۴۰۱/۱/۸
کتاب خوبی بود ولی هر چی پیش رفت از جذابیتش کم شد برام😶 در کل نکات روانشناسی زیادی داشت. ممنون🤩
ندا مویدی
۱۴۰۰/۱۲/۲۴
ابتدا خیلی جذبم کرد ولی در میانه اینقدر حرفه‌ای فلسفی میزنه که یه کم آدم خسته میشه. در مجموع خوب بود.
صبا یزدانی
۱۴۰۰/۵/۲۸
خیلی دوسش داشتم. مفاهیم عمیق رو در غالب داستان به خورد روح میده
sama sohrabi
۱۴۰۰/۵/۲۶
واقعاً کتاب عالی و مفیدی هست، من که با خواندن این کتاب خیلی انرژی گرفتم 😍
تارا وجود
۱۴۰۱/۱۱/۱۹
نکات روانشناسی زیادی داره و تلنگر برای بیدارشدن و اگاهی از ارزش زندگی
ayda f
۱۴۰۱/۲/۶
مفاهیم جالبی از زندگی و دیدگاهمون ب زندگی و رفتار هامون بهمون نشون میده
فرید شیبانی
۱۴۰۰/۱۰/۴
سرگرم کننده بود. پایان جالبی داشت. نکات روانپزشکی زیادی در اون بود ک جالب بود
شراره سمیع
۱۴۰۱/۸/۲۸
کتاب خیلی جذابی بود پیشنهاد میکنم حتما بخونید
مشاهده همه نظرات 20

راهنمای مطالعه کتاب ورونیکا تصمیم می‌گیرد بمیرد

برای دریافت کتاب ورونیکا تصمیم می‌گیرد بمیرد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.