معرفی و دانلود کتاب صوتی صد سال تنهایی

عکس جلد کتاب صوتی صد سال تنهایی
قیمت:
180000 تومان - 18.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی صد سال تنهایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی صد سال تنهایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی صد سال تنهایی

با شنیدن کتاب صوتی صد سال تنهایی، شاهکار بی‌نظیر گابریل گارسیا مارکز، به روستای خیالی «ماکوندو» سفر می‌کنید تا با سرگذشت عجیب شش نسل از خانواده‌ی «بوئندیا» آشنا شوید. این رمان پرفروش تاکنون به چندین زبان ترجمه شده و میلیون‌ها نسخه از آن در سراسر جهان به فروش رفته است. اثر حاضر را می‌توانیم از موفق‌ترین آثار رئالیسم جادویی بدانیم که توانسته جایزه‌ی نوبل را از آن خود کند.

درباره‌ی کتاب صوتی صد سال تنهایی

ماکوندو دهکده‌ای کوچک در آمریکای لاتین است که «خوزه آرکادیو بوئندیا» و همسرش «اورسلا» در جوانی به آنجا مهاجرت می‌کنند. این زوج قرار است به‌ دور از اشتباهات گذشته زندگی جدید خود را در این روستا آغاز کنند اما گویا بخت با آن‌ها و فرزندانشان چندان یار نیست. کتاب صوتی صد سال تنهایی (One Hundred Years of Solitude) داستان پرفرازونشیب خاندانی است که نسل‌به‌نسل اشتباهات مشابهی را در زندگی تکرار می‌کنند و گویا همگی الگوی یکسانی برای زندگی دارند. گابریل گارسیا مارکز (Gabriel Garcia Marquez)، استاد بی‌همتای رئالیسم جادویی، در این اثر خیال و جادو را با واقعیت درآمیخته است. برای مخاطب این داستان حتی غیرمنطقی‌ترین وقایع هم باورپذیر خواهند بود.

ممکن است طنز ظریف نویسنده گاهی شما را به خنده بیندازد اما فراموش نکنید که این کتاب درحقیقت داستان تلخی‌ها و شوربختی‌هاست. تمام پسران سرهنگ «آئورلیانو بوئندیا» به خاطر علامت صلیبی که دارند شناسایی شده و کشته می‌شوند؛ اورسلا کم‌کم بینایی‌اش را از دست می‌دهد بدون اینکه حتی عضوی از خانواده‌اش باخبر شود؛ خوزه آرکادیو بوئندیا به درخت بسته می‌شود تا از آن‌جا شاهد سرگذشت شوم خانواده‌اش باشد و... البته کسانی هم مانند «رمدیوس» هستند که گویا بخت بلندی دارند و آینده‌ی زیباتری در انتظار آن‌هاست.

هیچ چیزی تغییر نمی‌کند! شاید پیام کتاب صوتی صد سال تنهایی را بتوان در همین یک جمله خلاصه کرد. قرار نیست چیزی بهتر شود. تنها تکرار وقایع است که سرنوشت شخصیت‌ها را می‌سازد. «آئورلیانو»، کوچکترین فرزند خاندان سرگذشتی بهتر از اجداد خود ندارد. طوری که به نظر می‌رسد این خانواده گرفتار طلسمی شوم شده باشد. در این بین شخصیت «پیلار ترنرا» قابل‌توجه است. بانوی پیشگویی که به‌نوعی وارد زندگی بوئندیاها می‌شود اما از سرنوشت سیاه آن‌ها در امان می‌ماند. می‌توان او را خردمندی دانست که عملکرد این خانواده را به قضاوت می‌نشیند و بهتر از هر کسی، حتی خودشان، با رفتار و منش آن‌ها آشناست.

اگر بارها نام رمان صد سال تنهایی را شنیده‌اید اما هیچگاه فرصتی برای خواندن به دست نیاورده‌اید، باید بگوییم دیگر وقت آن رسیده که خود را به جریان پرتلاطم این داستان بسپارید. کافی است یکبار شنیدن این کتاب صوتی را تجربه کنید، هرگز آن را از یاد نخواهید برد. کتاب حاضر را انتشارات روزگار با ترجمه‌ی اسماعیل قهرمانی‌پور به چاپ رسانده است. کتاب صوتی صد سال تنهایی به همت نشر صوتی استودیو نوار، با خوانش رضا عمرانی به شما تقدیم می‌شود.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی صد سال تنهایی

  • برنده‌ی جایزه‌ی بهترین کتاب خارجی توسط ناشر رابرت کارلیر در سال 1948
  • جایزه‌ی نیو تادت به سال 1971
  • جایزه‌ی چیاچیانو ایتالیا به سال 1969
  • جایزه‌ی رومیلو گاله‌گوس به سال 1971
  • جایزه‌ی بهترین رمان خارجی در فرانسه به سال 1969

نکوداشت‌های کتاب صوتی صد سال تنهایی

  • شفافیت، هوش، خرد، و شعر بیش از آن چیزی است که از 100 سال رمان‌نویسی انتظار رود، چه رسد به یک مرد. (واشنگتن پست)

  • تجربه‌ی خواندن یک اثر عظیم مانند صد سال تنهایی، یادآور فروتنی‌ای است که همه ما باید در هنگام اثبات درست و نادرست بودن، آن را احساس کنیم. (سایت لیت هاب)

  • اثری انکارناپذیر از داستان‌سرایی، آمیختن جادوی افسانه، جزئیات واقع‌گرایانه و وسعت حماسه‌ی خانوادگی. (نیویورک تایمز)

کتاب صوتی صد سال تنهایی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر از علاقه‌مندان ادبیات کلاسیک هستید و گوشه‌چشمی هم به رئالیسم جادویی دارید، پیشنهاد ما به شما شنیدن کتاب صوتی صد سال تنهایی است.

با گابریل گارسیا مارکز بیشتر آشنا شویم

این نویسنده‌ی بزرگ در سال 1928 در کشور کمبیا و در دهکده‌ای به نام آراکاتاکا چشم به جهان گشود. مارکز به پیشنهاد پدر و مادرش به تحصیل در رشته‌ی حقوق پرداخت و خیلی زود متوجه شد که به آن علاقه‌ای ندارد. بنابراین در کنار تحصیل به کار روزنامه‌نگاری روی آورد.

او علاوه‌بر رمان بی‌نظیر صد سال تنهایی آثاری مانند «عشق و شیاطین دیگر»، «عشق در سال‌های وبا»، «پاییز پدر سالار» و «کسی که به سرهنگ نامه می‌نویسند» را خلق کرده است. گابریل گارسیا مارکز سرانجام در سال 2014 و در‌حالی‌که مبتلا به بیماری فراموشی شده بود، در سن 87 سالگی درگذشت.

در بخشی از کتاب صوتی صد سال تنهایی می‌شنویم

خانه‌ی جدید که به رنگ کبوتر سفید رنگ‌آمیزی شده بود با جشن رقص و پایکوبی گشایش یافت. ایده‌ی تجدیدبنای خانه و بزرگ‌تر کردن و تکمیلش از آن بعدازظهری به مغز اورسلا نفوذ کرد که متوجه شد ربکا و آمارانتا وارد سن بلوغ شده‌اند. بزرگ شدن بچه‌ها دلیل اصلی آن ایده بود. چرا که باید خانه‌ی مناسبی داشته باشند و دخترها بتوانند هر وقت که مایل بودند، دوستان خود را دعوت کنند. به همین دلیل از هیچ هزینه‌ای دریغ نمی‌کرد و خود او هم مانند یک برده‌ی جاشوی کشتی از صبح تا شب دوندگی می‌کرد و به همه‌ی کارها می‌رسید.

او پیش از آنکه ساختمان خانه تکمیل شود تمام لوازم مورد نیاز زندگی را از بهترین و جدیدترین نوع آن سفارش داده بود، مثل مبلمان شیک، سرویس کامل غذاخوری، دکوراسیون سرسرا و اتاق‌ها. بهتر از همه‌‌ی سفارش‌ها آخرین اختراع شگفت‌انگیز جدیدی بود که توجه همه‌ی اهالی شهر را به خود جلب کرد و موجب شادی جوان‌ترها شد. آن اختراع پیانو بود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
60 دقیقه
فصل اول
59 دقیقه
فصل دوم
78 دقیقه
فصل سوم
75 دقیقه
فصل چهارم
82 دقیقه
فصل پنجم
61 دقیقه
فصل ششم
68 دقیقه
فصل هفتم
62 دقیقه
فصل هشتم
65 دقیقه
فصل نهم
70 دقیقه
فصل دهم
64 دقیقه
فصل یازدهم
64 دقیقه
فصل دوازدهم
73 دقیقه
فصل سیزدهم
71 دقیقه
فصل چهاردهم
63 دقیقه
فصل پانزدهم
56 دقیقه
فصل شانزدهم
69 دقیقه
فصل هفدهم
60 دقیقه
فصل هجدهم
61 دقیقه
فصل نوزدهم
55 دقیقه
فصل بیستم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی صد سال تنهایی
نویسنده
مترجماسماعیل قهرمانی پور
راویرضا عمرانی
ناشر چاپینشر روزگار
ناشر صوتی استودیو نوار
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۲۱ ساعت و ۵۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
180000 ت - 18.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی صد سال تنهایی

ساسان
۱۴۰۱/۱۱/۱۲
با سلام این رمان خیلی سنگین هست و برای همه مناسب نیست ول گوینده فوقالعاده بود
این رمان، تلفیقی از رمان‌های گذشتۀ مارکز، با چاشنی کتاب‌های مقدس و تجربیات شخصی است که البته فقط برای نویسنده شناخته شده است و در انتها، خواننده از کمایی که در طول داستان در آن دچار می‌شود، به هوش خواهد آمد. هرچند این پر
کما شاید کمی طولانی باشد، اما سراسر این داستان، از جذابیت‌های گوناگون است. سبک قلم مارکز، رئالیسم جادویی‌ست که از ابتدای داستان، کاملاً به چشم می‌خورد و ساختار اساسی آن، شرح حال خانوادۀ بوئندیا را در طی یک قرن نشان می‌دهد. تاریخچۀ این خانواده؛ با درگیری‌های غیرقابل اجتناب، جنگ‌های داخلی، تلاش برای زنده ماندن و کشمکش‌هایی در میان شخصیت‌های داستان روایت می‌شود. اوایل قرن نوزدهم، داستان ظهور یک خانواده را نشان می‌دهد که تا آخرین لحظۀ سقوط آن، به روایت سوم‌شخص، تمام شش نسل خانوادۀ بوئندیا شرح داده می‌شوند
مهسامحمدی
۱۴۰۱/۱۱/۲۰
این رمان یک شاهکار ادبی هست و داستان زندگی چندین نسل از یک خانواده در روستایی به نام ماکوندو را روایت میکنه.
این کتاب بسیار پیچیده و سنگین هست و انرژی زیادی از خواننده میگیره بخصوص بخاطر تشابه اسامی و داستان‌های پر پیچ و خمش برای همین اگر به تازگی کتابخوان شدین بهتره این کتاب رو به بعدتر موکول در
کنین.
سبک کتاب رئالیسم جادویی هست عین حال که به ظاهر زندگی عادی رو روایت میکنه اما پر از وقایع غیرواقعی و داستانی هست.
اگر اهل خواندن رمان هستین حتما باید این کتاب جزو فهرست کتاب‌های خوانده شده تون باشه.
از راوی آقای رضا عمرانی و کتابراه بسیار سپاسگزارم و از نسخه صوتی این کتاب بسیار لذت بردم.
نسیم نیک‌پا
۱۴۰۲/۶/۲۵
خواننده کتاب بسیار مسلط و با آگاهی کامل کتاب را ارائه دادند طوری که تصور میکردم فیلم تماشا می‌کنم و از صدای ایشان لذت بردم. بعد از شروع کتاب واقعا غافل گی شدم، شدم تصورم از این کتاب داستان دیگری بود اما آن را پسندیدم. کتاب پر از اسامی متکلف و شبیه به هم بود ولی با توجه به اینکه تجربه خواندن کتب لئو تولستوی را داشتم هضم متن این کتاب برایم آسان‌تر بود ولو اینکه شاید برای دیگران دشوار باشد. به هر حال جز آثاری ست که باید خوانده شود و برای من تجربه جدید و غافلگیرانه‌ایی بود. با تشکر از کتابراه عزیز برای ارائه با کیفیت این اثر فاخر.
زهرا ظاهری
۱۴۰۲/۸/۹
کتاب خوب و جذاب و عالی بود، اواسطش کسل‌کننده شده بود برام، اسامی هم شبیه هم بودن و بشدت گیجم کرده بودن اما درانتهای داستان و چندروز بعد از اتمام داستان فهمیدم که واقعا شاهکاره. اینکه بدون سانسور بود خیلی جذاب‌ترش کرده بود. داستان یه نسل که با گذر زمان شبیه به هم دیگه میشن، به خصوص شخصیت قوی اورسلا عالی بود.
وحید کریمی
۱۴۰۲/۷/۳
کتاب بدی نیست اما در زمان خودش خیلی کتاب جالبی بوده است و چون با فرهنگ ما هم خوانی ندارد خیلی جذاب نیست. اما خب نویسنده خیلی زحمت کشیده اما خیلی جاها از جزیات را ریز توضیح داده اما بعضی جاها خیلی ساده گذر می‌کند. که با هم همخوانی ندارد. البته این نظر منه. ممکنه خیلی‌ها موافق نظر من نباشن
مریم صلاحی
۱۴۰۱/۱۲/۳
من علاقه‌ای به گوش دادن به رمانهای طولانی و پیچیده ندارم ولی این کتاب زوری ادمو به خودش سنجاق میکنه که فقط اجازه میده فصل اخر بتونی خودتورها کنی
عالی بود لذت بردم از گوش دادن بهش مخصوصا که گوینده طوری روایت گری میکرد که دوس داشتم کتاب تموم نشه
فاطمه خیر خواه
۱۴۰۲/۱۲/۱۶
کتابی که سال هاست در قفسه کتابخانه‌ام خاک می‌خورد و از خواندش عاجز بودم با صدای گرم و مهارت استاد گوش کردم و لحظه به لحظه‌اش را در خیالات و واقعیت هایش سپری کردم. کتابی سهل و ممتنع زیبا و پر حادثه با اسامی تکراری و شبیه هم اما لذت بخش خسته نباشید استاد و سپاس
یاس عباسی
۱۴۰۲/۸/۳
کمی تخیلی و حماسی بود و خب خیلی خیلی تشابه اسمی داشت که بنظرم ذهن رو هم کمی درگیر میکنه و به کار میندازه ولی موضوعات آزادانه‌ای داشت در مورد روابط، که شاید خیلی مورد پسند من نیست بطور کل از بابت معروف بودنش مطالعه‌اش کردم ولی مجددا سراغش نمیرم
zeinab fallah
۱۴۰۲/۵/۲۷
این کتاب در عین اینکه هیچ موضوعی نداشت و قرار نبود تهش چیزی به شما عرضه کنه ولی انقدر جذاب بود که نمیتونستی ازش دل بکنی. نمیتونستی ولش کنی. داستانِ زندگی یک خانواده و نسل‌های مختلف آن چنان گیرا بود که شما را میخکوب میکند تا انتهای کتاب گوش بدید
احسان حسن زاده امین
۱۴۰۱/۱۱/۳۰
این کتاب محشره و این رو همه می‌دونن. اما همون‌طور که در نقدها نوشته شده باید با دقت مطالعه بشه به این دلیل که تشابه‌های اسمی باعث میشه یک جاهایی گیج بشید ولی در کل یک اثر فاخر هست
نسرین محمودیان
۱۴۰۲/۱۲/۱
کتاب خوبی بود ولی اسامی عجیب و شبیه به هم خیلی اوقات آدم رو گیج میکنه ولی راوی بسیار عالی و روان کتاب رو روایت میکنه و جذابش میکنه. ممنون از همگی
علیرضا میرزایی
۱۴۰۲/۱۰/۱۱
اسامی زیادی توی داستان به کار رفته و ممکنه گاهی خسته و کلافه بشید اما توصیه میکنم به خواندن ادامه بدید چون دوباره جذبش میشید.
لیلا ا
۱۴۰۲/۵/۱۶
خیلی خسته کننده ست. نکته جالبی هم نداره. صدای گوینده خیلی خوبه ولی نمیتونی به گوش دادنش گوش بدی چون حس میکنی بیهوده ست.
فرشید حسن زاده
۱۴۰۲/۸/۸
خیلی سنگینه تازه اسامی خیلی بهم شبیه هستش باید چند بار بادقت گوشش بدین یه شاهکاره مبتدی‌ها فعلا سمتش نیان
sana K
۱۴۰۲/۳/۱۹
رمانی بسیار زیبا گیرا، که در دورانهای مختلف و اتفاقهای عجیب این داستان عمیقا درگیر میشید، بیان راوی هم بسیار دلنشین هست
مشاهده همه نظرات 28

راهنمای مطالعه کتاب صوتی صد سال تنهایی

برای دریافت کتاب صوتی صد سال تنهایی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.