معرفی و دانلود کتاب صوتی طاعون

عکس جلد کتاب صوتی طاعون
قیمت:
110000 تومان - 11.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی طاعون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی طاعون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی طاعون

مشهورترین داستان آلبر کامو، نویسنده‌ی برنده‌ی نوبل ادبیات. کتاب صوتی طاعون روایتگر وقایعی خیالی در یکی از شهرهای الجزایر است که پس از ابتلا به بیماری طاعون، سرنوشت مردمش دگرگون می‌شود. این اثر در سال 1947 جایزه‌ی ویژه‌ی منتقدhن را به دست آورد و بعدها مورد اقتباس سینمایی قرار گرفت.

درباره‌ی کتاب صوتی طاعون

اگر یک موش مرده را جلوی در خانه‌تان پیدا کنید، اولین فکرتان چه خواهد بود؟ در کتاب صوتی طاعون (The Plague) از آلبر کامو (Albert Camus) مردی به اسم ریو با چنین منظره‌ای مواجه می‌شود. او که در شهر اورانِ الجزایر پزشکی مشهور است به ماجرا مشکوک می‌شود، اما سرایدار خانه نظرش را برمی‌گرداند چون فکر می‌کند وجود یک حیوان مرده در منزل نشانه‌ی کم‌کاری اوست. بعد از این اتفاق ریو به دنبال وظایف روزانه‌اش می‌رود بی‌خبر از اینکه هزاران موش در سراسر شهر جان داده‌اند و بلایی عظیم همه را گرفتار خواهد کرد.

ابتدا هیچکس توجه چندانی به موش‌های مرده نداشت. به‌هرحال، این جانور را نمی‌توان با سایر حیوانات که خوراک انسان را تامین می‌کنند یا به هر شکل در خدمت او هستند مقایسه کرد. ظاهرا ریو تنها فرد نگران شهر است، اما علائم طاعون زود از راه می‌رسد. شهروندان یکی پس از دیگری می‌میرند اما مسئولین دولتی و بقیه پزشک‌ها این موضوع را انکار می‌کنند چون از نظر آن‌ها دلیلی برای نگرانی نیست. ریو و یکی از همکارانش می‌کوشند از شیوع آن جلوگیری کنند اما دو نفر در برابر مرضی مسری مانند طاعون چه شانسی دارند؟ در نهایت زمانی که آسیب‌هایی جبران‌ناپذیر به مردم و شهر وارد شده مقامات به خود می‌آیند و قوانینی سختگیرانه اعمال می‌کنند، غافل از اینکه آب از سر شهر اوران گذشته است... .

کتاب صوتی طاعون یکی از بزرگترین آثار ادبیات داستانی دنیاست که برای نویسنده‌اش جایزه‌ی ویژه‌ی منتقدین را در سال 1947 به ارمغان آورد. انتشار آن علاوه بر جوایز و تحسین‌های متعدد نقطه‌ی پرشی برای کامو بود، اما اهالی قرن بیستم دلیل دیگری برای شنیدن این قصه دارند: کرونا. با شیوع ویروس کووید در سال 2019 افراد بسیاری وقایع در حال جریان را با رمان طاعون مقایسه کردند. برخی به دنبال یافتن راه نجاتی برای سامان دادن شرایط بودند، عده‌ای با داستان آن امیدوار و بعضی ناامید شدند.

واکنش‌ها هر چه بود، اثر پیش‌رو که توسط اقدس یغمایی ترجمه و به‌وسیله‌ی انتشارات جامی چاپ شده بار دیگر بر سر زبان‌ها افتاد. حال خرسندیم اعلام کنیم نسخه‌ی گویای آن از نشر صوتی استودیو نوار در دستان شماست تا موفق‌ترین اثر آلبر کامو، نویسنده‌ی الجزایری را با روایت رضا عمرانی بشنوید. درست است که سیل ویرانگر کرونا اکنون از شتاب افتاده، اما شنیدن ماجراهای ریو و کوشش‌هایش برای نجات شهر همچنان خالی از لطف نیست.

اقتباس سینمایی از کتاب صوتی طاعون

جالب است بدانید که شاهکار آلبر کامو در سال 1992 دستمایه‌ی ساخت فیلمی اقتباسی به کارگردانی لوییس پوینزو شد. البته فیلم طاعون در موفقیت و محبوبیت ابداً به پای کتابش نرسید، اما به هر حال دیدنش پس از مطالعه‌ی رمان خالی از لطف نیست. (از این کتاب اقتباس‌های آمریکایی و ژاپنی‌ای نیز صورت گرفته، که آثار قابل اعتنایی محسوب نمی‌شوند.)

نکوداشت‌های کتاب صوتی طاعون

  • اثری به غایت تعالی‌بخش. (PBS News Hour)
  • این داستان نه فقط برای عصر ما، بلکه برای تمام اعصار است. (Guardian)
  • این کتاب با نثر اصیل و روایتِ باشکوهش همواره در یادها می‌ماند. (Kirkus Reviews)

کتاب صوتی طاعون مناسب چه کسانی است؟

شاهکارهای کلاسیکی چون طاعون را همه باید بخوانند و بشنوند. این دسته از آثار به گروه خاصی از مخاطبین تعلق ندارند؛ با این حال باید اذعان کرد که علاقه‌مندان به رمان‌هایی با درونمایه‌های فلسفی، سیاسی و اجتماعی، بیش از سایرین از داستان‌های نویسندگانی چون آلبر کامو لذت می‌برند.

با آلبر کامو بیشتر آشنا شویم

این نویسنده‌ی فرانسوی - الجزایری سال 1913 به دنیا آمد و در چهار ژانویه‌ی 1960 از دنیا رفت. کامو کودکیِ نسبتاً دشواری را در الجزایر پشت سر گذاشت. او برخی از خاطرات این دوره از زندگی‌اش را بعدها در رمان آدم اول به شکلی هنرمندانه بیان نمود. زندگی ادبی‌اش در سنین جوانی و با کار روزنامه‌نگاری آغاز شد و گرایش‌های سیاسی‌اش نیز در همین دوره شروع به شکل گرفتن کردند.

در یک نگاه کلی، نوشته‌های آلبر کامو را می‌توان به دو دسته‌ی «ادبی» و «نظری» تقسیم کرد؛ آثار نظری او شامل جستارها، مقالات و کتاب‌هایی با درونمایه‌های سیاسی، اجتماعی و فلسفی‌اند. برای نمونه، می‌توان به کتاب‌های «عصیانگر» و «افسانه‌ی سیزیف» اشاره کرد. آثار ادبی او شامل نمایشنامه‌ها و رمان‌های مشهوری چون «سوءتفاهم»، «بیگانه»، «کالیگولا» و... می‌شوند.

درباره‌ی زندگی و اندیشه‌ی کامو، گفتنی‌ها بسی بیش از این‌هاست. خصوصاً می‌توان مطالب بسیار جالب توجهی درباره‌ی دوران دوستی و بعدها دشمنی‌اش با ژان پل سارتر، دیگر نویسنده و فیلسوف اهل فرانسه بیان داشت. با این حال مجال اندک ما در نوشتار حاضر اجازه‌ی پرداختن به جزییاتی از این دست را نمی‌دهد؛ از سویی، زمانی که زندگینامه‌های درخشانی برای خواندن درباره‌ی کامو موجود است، چنینی کاری کمی بیهوده می‌نماید.

در بخشی از کتاب صوتی طاعون می‌شنویم

سراسر روز دکتر حس می‌کرد سرگیجه خفیفی که موقع فکر کردن به بیماری طاعون به او دست می‌دهد رو به‌شدت است. سرانجام پذیرفت و قبول کرد که دچار وحشت شده است. دو دفعه وارد کافه‌ای شلوغ شد. او هم مثل کوتار احساس می‌کرد که احتیاج به‌گرمی و حرارت انسانی دارد. همه این‌ها به‌نظر ریو خیلی پوچ و احمقانه می‌رسید، ولی همین موضوع به او کمک کرد تا وعده ملاقاتی را که به نماینده فروش مشروب داده بود به‌خاطر آورد.

عصر آن روز در خانه کوتار دکتر با او جلو میز غذاخوری روبه‌رو شد. وقتی دکتر وارد شد یک رمان پلیسی باز روی میز دیده می‌شد ولی پاسی از شب گذشته بود و مطمئنا خواندن در تاریکی غروب دشوار بود. بدین ترتیب می‌بایست کوتار تا چند لحظه قبل نشسته و در تاریکی به فکر فرو رفته باشد. ریو احوالش را پرسید. کوتار در حالی که می‌نشست زیر لب غرغرکنان گفت که حالش خوب است و بهتر هم می‌شود اگر بتواند مطمئن باشد که هیچ‌کس کاری به کارش نخواهد داشت... .

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
11 دقیقه
فصل اول - بخش اول
35 دقیقه
فصل اول - بخش دوم
16 دقیقه
فصل اول - بخش سوم
15 دقیقه
فصل اول - بخش چهارم
13 دقیقه
فصل اول - بخش پنجم
13 دقیقه
فصل اول - بخش ششم
8 دقیقه
فصل اول - بخش هفتم
28 دقیقه
فصل اول - بخش هشتم
24 دقیقه
فصل دوم - بخش اول
34 دقیقه
فصل دوم - بخش دوم
22 دقیقه
فصل دوم - بخش سوم
13 دقیقه
فصل دوم - بخش چهارم
12 دقیقه
فصل دوم - بخش پنجم
28 دقیقه
فصل دوم - بخش ششم
19 دقیقه
فصل دوم - بخش هفتم
19 دقیقه
فصل دوم - بخش هشتم
24 دقیقه
فصل دوم - بخش نهم
29 دقیقه
فصل دوم - بخش دهم
30 دقیقه
فصل سوم - قسمت اول
16 دقیقه
فصل سوم - بخش دوم
32 دقیقه
فصل چهارم - بخش اول
20 دقیقه
فصل چهارم - بخش دوم
23 دقیقه
فصل چهارم - بخش سوم
34 دقیقه
فصل چهارم - بخش چهارم
21 دقیقه
فصل چهارم - بخش پنجم
17 دقیقه
فصل چهارم - بخش ششم
19 دقیقه
فصل چهارم - بخش هفتم
19 دقیقه
فصل چهارم - بخش هشتم
16 دقیقه
فصل پنجم - بخش اول
16 دقیقه
فصل پنجم - بخش دوم
29 دقیقه
فصل پنجم - بخش سوم
21 دقیقه
فصل پنجم - بخش چهارم
21 دقیقه
فصل پنجم - بخش پنجم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی طاعون
نویسنده
مترجماقدس یغمایی
راویرضا عمرانی
ناشر چاپیانتشارات جامی
ناشر صوتی استودیو نوار
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۱۱ ساعت و ۳۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
110000 ت - 11.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی طاعون

Shiva Azad
۱۴۰۲/۱/۷
صدای گوینده بسیار شیوا و با آرامش بود
آثار آلبرکامو نیازی به تعریف ندارند
در نهایت این داستان شما میبینید با وجود مرگ‌های بسیار چطور مردم به زندگی عادی بر میگردن انگار نه انگار که طاعونی بود مردم تغییر ناپذیر اند
فرشاد قنبری
۱۴۰۲/۱۰/۱۶
این کتاب زیباست و به نظرم یک بار گوش کردن به آن خوبه، البته این نکته فراموش نشود که کتاب خواندن قانون خودش را دارد و حداقل باید ۱۰ بار خوانده یا باید گوش داده شود تا درک شود. سپاسگزارم
افسون
۱۴۰۲/۴/۲۰
کتابو کامل نخوندم بس که یکنواخت و حوصله سر بره ولی روایت آشنایی برای ما مردم ایران که اونهمه سختی کشیدیم تو کرونا و کتمان بیماری وبی اهمیت جلوه دادنش. صدای گوینده هم ازحق نگذریم عالی بود
مهسامحمدی
۱۴۰۱/۱۱/۱۵
وقتی این کتاب رو خوندم با لحظه لحظه‌اش زندگی کردم و به یاد دوران کووید افتادم چقدر ما آدمها در شرایط مشابه، شبیه هم هستیم
شکیبا سیهچهره
۱۴۰۱/۱۲/۲۷
چقدر حال و هواش شبیه روزهای کرونا بود 🥺
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب صوتی طاعون

برای دریافت کتاب صوتی طاعون و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.