معرفی و دانلود کتاب عمیق: مجموعه داستان برگزیدگان جایزه ا.‌هنری 2001

برای دانلود قانونی کتاب عمیق: مجموعه داستان برگزیدگان جایزه ا.‌هنری 2001 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب عمیق: مجموعه داستان برگزیدگان جایزه ا.‌هنری 2001 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب عمیق: مجموعه داستان برگزیدگان جایزه ا.‌هنری 2001

کتاب عمیق: مجموعه داستان برگزیدگان جایزه ا.‌هنری 2001 مجموعه‌ای از داستان‌‌های کوتاه به قلم نویسندگان برجسته‌ای‌ست که همگی در سال 2001 برنده‌ی جایزه‌ی او. هنری شده‌اند. در این داستان‌ها موضوعات مختلفی به تصویر کشیده شده است، اما مهم‌ترین درون‌مایه‌ی این مجموعه‌داستان، جنایت و خشونت است.

درباره‌ی کتاب عمیق: مجموعه داستان برگزیدگان جایزه ا.‌هنری 2001

کتاب حاضر مجموعه‌‌داستان‌های کوتاه انگلیسی است که جملگی در سال 2001 موفق به دریافت جایزه‌ی او. هنری (O. Henry Award) شده‌اند. گزینش داستان‌ها بر عهده‌ی لری دارک (Larry Dark) بوده و لیدا طرزی آن‌ها را به زبان فارسی ترجمه کرده است. در کتاب عمیق: مجموعه داستان برگزیدگان جایزه ا.‌هنری 2001 داستان‌هایی با ژانرهای متفاوت گنجانده شده‌اند، اما برخی از موضوعات نیز میان تعدادی از داستان‌ها مشترک است؛ برای مثال رفتارهای جوانان ساختارشکن، نحوه‌ی مواجهه با بیماری سرطان و جنایت‌های خونین از جمله موضوعاتی هستند که در چندین داستان کوتاه به آن‌ها اشاره شده است.

از نویسندگان معروف این داستان‌ها می‌توان به جرج سندرز، برنده‌ی جایزه‌ی ادبی من بوکر، و آلیس مونرو، برنده‌ی جایزه‌ی ادبیات نوبل و ملقب به ملکه‌ی داستان کوتاه، اشاره کرد. مقدمه‌ی کتاب عمیق را لری دارک نوشته است. او در مقدمه ذکر کرده که در این اثر کوشیده با داستان‌های کوتاه بی‌نقص و جذاب مخاطب را غافلگیر کند. در ادامه نام دیگر نویسندگان این مجموعه را ملاحظه می‌کنید: «دن چائون، مری سوان، جی. لی بورن، دیل پک و آندرئا برت»

دارک که سرویراستاری این کتاب را نیز بر عهده داشته، در مورد جایزه‌ی او. هنری چنین توضیح داده است که در سال 2001 آثار برگزیده‌ی او. هنری از داستان‌های بسیار کوتاه آغاز شد و تا داستان‌های بسیار بلند پیش رفت. به این ترتیب امکان بسط ایده‌ها و پرداخت داستان‌ها افزایش یافت.

در داستان عمیق (اثرمری سوان)، که در زمان خودش جایزه‌ی اول او. هنری را دریافت کرد، یک روای زنده و یک راوی مرده وجود دارد. این داستان در مورد وقایع جنگ‌جهانی اول توضیح می‌دهد و سبک نوشتاری آن به شیوه‌ی جدید است. این داستان شامل چند اپیزود می‌باشد. در ابتدا این گونه به‌نظر می‌آید که داستان عمیق یک داستان پُست‌مدرن است، اما در ادامه، با توجه به روایت کلان داستان که مرگ و تباهی را توصیف می‌کند، مشخص می‌شود که این اثر در واقع یک داستان مدرن است. روایت داستان عمیق، یک روایت اسکیزوفرنی است و در هر اپیزود آن بخشی از ماجرا شفاف و قابل‌درک می‌شود. دومین اثر قابل‌توجه این مجموعه، داستان شبانی‌ها است که در واقع می‌توان آن را یک داستان بلند نیز به شمار آورد. شبانی‌ها یک خرده‌روایت است که شامل 26 اپیزود است. این اثر در زمره‌ی داستان‌های پست‌مدرن قرار می‌گیرد.

یکی از وجوه مشترک این داستان‌ها که همگی در سال اول قرن بیست‌ویکم نوشته شده‌اند، توجه آن‌ها به موضوع جرم و خشونت به مثابه یک پدیده‌ی اجتماعی تأثیرگذار است. این توجه مشترک نشان می‌دهد که نویسندگان این مجموعه به وضع اجتماعی زمان خود آگاه بوده و آن را در آثارشان منعکس کرده‌اند.

کتاب عمیق: مجموعه داستان برگزیدگان جایزه ا.‌هنری 2001 مناسب چه کسانی است؟

این کتاب برای علاقمندان به داستان‌های کوتاه انگلیسی جذاب و خواندنی است.

در بخشی از کتاب عمیق: مجموعه داستان برگزیدگان جایزه ا.‌هنری 2001 می‌خوانیم

اسم قاتل مادرم مَنسون بود. صبحی که او از زندان آزاد شد سرد و مه‌آلود بود، یک صبح بهاری که ابرهای پاره‌پاره‌اش مثل تکه‌های دستمال کاغذی شناور بر آب، آسمان را نقطه‌چین کرده بودند. انگار همه چیز از پیش تعیین شده بود آن صبح، همه جزئیات از آن صحنه از فیلم که قاتل آزاد می‌شد درآورده شده بود. ابرهای بی‌شکل، شبکه زنجیره‌ای حصاری که از میانش آن‌ها را دید می‌زدم، نگهبان چاق، با آن یونیفورمی که چنان به بدن تنومندش چسبیده بود که به‌ نظر می‌رسید در حسرت یک گلوله است یا چاقو. چاله‌های آب سیاه، عکس دیوارهای آهکی زندان را منعکس می‌کردند و آن‌ها را خالی، غیرواقعی و نفوذپذیر جلوه می‌دادند تا آنکه ماشینی سر رسید و لجن به سر و رویشان پاشید و باعث شد دیوارها موقتاً ناپدید شوند. بعد آب راکد شد و قیافه شناندوا منسون را منعکس کرد.

شلوار جین پوشیده بود و یک پیراهن رنگ و رو رفته با آستین‌هایی بالا زده تا بازوهایی با رگ‌های آبی کم‌رنگ و خالکوبی‌هایی از تصویر مسیح، مریم عذرا و یک وانت فورد. روی یک شانه‌اش یک ساک سربازی وا رفته سبز بود که همان‌طور که به‌طرف در می‌رفت آشکارا تکان‌تکان می‌خورد. منسون بین دو ستون در مکث کرد، همان‌طور که زندانی‌های آزاد شده می‌کنند. نفس عمیقی کشید. به نگهبان محافظ لبخند زد. از میان عینک نمره بالای قاب سیاهش که مثل نقابی چشمانش را پوشانده بود و جدید بود ‌نگاهی کرد و دوباره سلانه سلانه به راهش ادامه داد. به ماشین من که رسید، دکمه را زدم و شیشه سمت شاگرد را دادم پایین. منسون جا خورد. نوزده سال زندان او را آرام نکرده بود. خم شد و از پشت عینکش نگاهم کرد و بریدگی‌های صورت تازه اصلاح شده‌اش پنجره خالی را پر کرد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
عمیق اثرمری سوان
منِ بزرگ اثردن چائون
پُل معلق اثرآلیس مونرو
زمستان اثرفِرد جی. لی بورن
سعادت اثر دیل پک
شبانی‌ها اثرجورج ساندرز
خادمین نقشه اثرآندرئا بَرِت

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب عمیق: مجموعه داستان برگزیدگان جایزه ا.‌هنری 2001
نویسنده، ، ، ، ، ،
مترجملیدا طرزی
ناشر چاپیانتشارات نیستان
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات212
زبانفارسی
شابک978-964-337-917-9
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
61650 ت - 6.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب عمیق: مجموعه داستان برگزیدگان جایزه ا.‌هنری 2001

برای دریافت کتاب عمیق: مجموعه داستان برگزیدگان جایزه ا.‌هنری 2001 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.