معرفی و دانلود کتاب صوتی یک حکومت کوتاه و رعب آور

عکس جلد کتاب صوتی یک حکومت کوتاه و رعب آور
قیمت:
۶۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی یک حکومت کوتاه و رعب آور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی یک حکومت کوتاه و رعب آور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی یک حکومت کوتاه و رعب آور

جورج ساندرز در کتاب صوتی یک حکومت کوتاه و رعب آور تلاش می‌کند با ارائه‌ی داستانی نمادین از اختلافات دو کشور به تمایل همیشگی انسان‌ها برای ایجاد دوگانگی و اختلاف بپردازد. این رمان شنیدنی و جذاب، داستانی طنزآلود و سیاسی دارد و نکات بسیاری مهمی را یادآور می‌شود.

درباره‌ی کتاب صوتی یک حکومت کوتاه و رعب آور:

کشور بسیار کوچکی را تصور کنید که فقط به اندازه‌ی یک نفر جا دارد اما جمعیتش بیشتر است، مردم آن سرزمین چه باید بکنند؟ ساکنان مردم هورنر داخلی دقیقاً در چنین شرایطی هستند. مساحت این کشور کم است و نزدیک به ده نفر جمعیت دارد و همه‌ی ساکنان در آن، جا نمی‌شوند. نکته‌ی مهم دیگری که درباره‌ی هونر داخلی وجود دارد این است که این کشور در مرکز سرزمین دیگری به نام هورنر خارجی قرار گرفته است. در حقیقت، زمانی که مردم نمی‌توانند در کشور خود باشند، به ناچار وارد سرزمین هورنر خارجی می‌شوند و آن‌جا می‌ایستند تا نوبتشان برسد. چند سال از این موضوع می‌گذرد، مردم هورنر خارجی همواره به همسایه‌های خود اجازه می‌دادند اما ناگهان به این نتیجه می‌رسند که باید فکری برای وضعیت حاضر بکنند. در چنین شرایطی فیل به عنوان یکی از اهالی هورنر خارجی به هموطنانش پیشنهاد می‌دهد از ساکنان هورنر داخلی مالیات سنگینی طلب کنند. آن‌ها از این پیشنهاد استقبال مینمایند و به این صورت یک حکومت کوتاه و رعب آور (The Brief and Frightening Reign of Phil) آغاز می‌شود. ناگفته نماند جورج ساندرز (George Saunders‌) برای نوشتن این کتاب پنج سال زمان صرف کرده است و بسیاری از منتقدان کتاب حاضر را به دلیل موضوع خاص و جنبه‌های نمادینش با رمان مزرعه‌ی حیوانات مقایسه می‌کنند.

کشور در کتاب صوتی «یک حکومت کوتاه و رعب آور» جایگاه ویژه و مهمی دارد و هم در معنای ظاهری‌اش به‌کار می‌رود و هم مفهومی نمادین دارد. نثر کتاب حاضر بسیار ساده و روان است و لحن طنزآلودی که دارد به شما کمک می‌کند تا با داستان به راحتی ارتباط برقرار کنید. البته نباید از یاد برد که نویسنده سعی می‌کند در کنار روایت ماجراهای ساکنان این دو کشور، به مفاهیم عمیق و چندلایه‌ای نیز بپردازد.

جورج ساندرز را بیشتر بشناسیم:

این نویسنده در سال 1958 در ایالات متحده‌ی آمریکا به دنیا آمد. جورج دارای آثار مشهور بسیاری است و طرفدارانش خلاقیت و نوآوری او را همواره تحسین می‌کنند. این نویسنده‌ی آمریکایی تاکنون توانسته است جوایز بسیاری را کسب کنند که مهم‌ترین آن‌ها جایزه‌ی ادبی من بوکر به شمار می‌آید. از میان سایر آثار ساندرز می‌توان به مواردی مانند لینکن در برزخ، دهم دسامبر، پاستورالیا و... اشاره کرد.

نکوداشت‌های کتاب صوتی یک حکومت کوتاه و رعب آور:

- صدایی تنظیم شده به طرز حیرت‌انگیزی برازنده، تاریک، معتبر و خنده‌دار که فقط انواع مختلفی از داستان‌های لازم را بیان می‌کند. (Thomas Pynchon)

- آقای ساندرز مانند فرزندان نامشروع ناتانائیل وست و کورت ونه‌گات می‌نویسد. دیدگاه طنزآمیز [وی] در مورد آمریکا تاریک و بی‌عیب است؛ همچنین وحشیانه و بسیار خنده‌دار است. (The New York Times)

- استاد اضافه کردن مشکلات زمانه‌ی ما به داستان. (Salon.com)

کتاب صوتی یک حکومت کوتاه و رعب آور برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به ادبیات طنز و سیاسی علاقه دارید، مطمئن باشید که این کتاب برای شما نوشته شده است.

در بخشی از کتاب یک حکومت کوتاه و رعب آور می‌شنویم:

جیمی دیوار شرقی را زیر یک بغل و دیوار غربی زیر بغل دیگر زد و بدو رفت سمت کاشانه‌ی فیل. رئیس جمهور گفت: «خب، بله تبریک می‌گم. این دو تا پسر حسابی قوی‌ان. واسه شما کار می‌کنن؟ من مشاورانم رو خیلی دوست دارم ولی بعید می‌دونم بتونن این کارا رو انجام بدن. شما فکر می‌کنین... با شما هستم. فکر می‌کنین بتونین از این کارا بکنین؟ ها؟»

مشاوران من من کنان گفتند: «نه! احتمالاً نمی‌توانند دقیقاً همین کارها را انجام دهند.»

فیل گفت: «خب آقای رئیس جمهور من دیگه باید برم. باید برگردم لب مرز و مالیات‌هام رو جمع کنم.»

رئیس جمهور گفت: «هه! فیل، تو از اون جاه‌طلب‌هاشی. من تحسینت می‌کنم، فقط راستش به اون رفیق‌های گنده‌ات بگو هر وقت تونستن کاخ منو پس بیارن. فکر می‌کنی کی این کارو بکنن، ها؟ تا یه ساعت دیگه یا همین حدود، درسته؟ یا مثلاً یه چند ساعت دیگه؟»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
58 دقیقه
فصل اول
57 دقیقه
فصل دوم
55 دقیقه
فصل سوم
20 دقیقه
فصل چهارم
1 دقیقه
عوامل تولید

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی یک حکومت کوتاه و رعب آور
نویسنده
مترجمفرشاد رضایی
راویبابک قهرمانی
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
ناشر صوتی استودیو نوار
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۱۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی یک حکومت کوتاه و رعب آور

somayeh tohidlou
۱۴۰۰/۱۱/۲۱
اگر علاقمند به کتاب‌های جرج ارول هستید از همان جنس است. قطعاتی که اداره یک سرزمین را برعهده دارند و فرمانروایی با مغزی همیشه خارج از سرش پیدا می‌کنند.
‌کتاب صوتی کوتاهی به حساب می‌آید.
Amirhossein Amini
۱۴۰۰/۹/۱۹
یک اثر سمبولیک بسیار جالب با خوانش زیبا و خلاقانه
سروش نصرالهی
۱۳۹۹/۱۰/۹
واقعا خواننده و صداگذاری مسخره‌ای داره
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب صوتی یک حکومت کوتاه و رعب آور

برای دریافت کتاب صوتی یک حکومت کوتاه و رعب آور و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.