معرفی و دانلود کتاب صوتی غلبه بر کمال گرایی: کتاب کار برای نوجوانان و بزرگسالان

عکس جلد کتاب صوتی غلبه بر کمال گرایی: کتاب کار برای نوجوانان و بزرگسالان
قیمت:
۵۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی غلبه بر کمال گرایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی غلبه بر کمال گرایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی غلبه بر کمال گرایی: کتاب کار برای نوجوانان و بزرگسالان

کتاب صوتی غلبه بر کمال گرایی نوشته‌ی گروه نویسندگان کتاب‌های فرا مرزی، شامل راهکاری روشن و عملی برای ترک عادت مضر کمال‌گرایی است. این کتاب با توضیح طرز کار کمال‌گرایی در مغز و اتفاقاتی که باعث تحریک این حس می‌شوند، به شما امکان درک آن و رهایی یافتن از این دام ذهنی را می‌دهد.

درباره‌ی کتاب صوتی غلبه بر کمال گرایی

کمال‌گرایی یکی از عادات مضری است که در سطح گسترده‌ای زندگی افراد را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد. شاید اگر تابه‌حال به معنای این کلمه برنخورده باشید، کمال‌گرایی را ویژگی‌ای مثبت و افراد کمال‌گرا را آدم‌هایی بسیار سخت‌کوش و ریزبین ببینید. اما این تنها ظاهر و پوسته‌ی بیرونی این آفت ذهنی است. شاید بتوان کمال‌گرایی را در بیان درست‌تر، دزد خوشحالی و حس رضایت و انگیزه نام گذاشت. حسی که در ابتدا یک تلاش ساده برای رشد بیشتر و رسیدن به درجات بالاتری از موفقیت به نظر می‌رسد، ولی سخت‌گیری و بی‌قاعده بودنش تا جایی پیش می‌رود که فرد مصر و باانگیزه و هدفمند را به شخصی تنبل با ذهنی همیشه درگیر تبدیل می‌کند.

کتاب‌های زیادی برای درمان و کنترل این عادت منفی نوشته شده‌اند اما کتابی که پیش روی شماست، یعنی کتاب صوتی غلبه بر کمال‌گرایی، یک تفاوت عمده با همه‌ی این کتاب‌ها دارد. شما می‌توانید درمان کمال‌گرایی را در این کتاب در ابعاد مختلفی بیابید. برای مثال یکی از قسمت‌های کمتردیده‌شده در بروز کمال‌گرایی، کارکرد متفاوت مغز است. کتاب صوتی غلبه بر کمال‌گرایی این موضوع را از منظر پزشکی و روان‌شناختی نیز مورد بررسی قرار می‌دهد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی غلبه بر کمال گرایی

کمال‌گرایی در افراد به سرعت رشد پیدا می‌کند و خود را به غولی تبدیل می‌کند که دست‌وپای فرد را برای انجام هر کاری می‌بندد. فرد کمال‌گرا تمایل دارد هر کار را به شکلی بی‌نقص و عالی انجام دهد، اما این واقعیت را در نظر نمی‌گیرد که حتی ماهیت وجود انسان نیز خالی از عیب و ایراد نیست و ما خلق نشده‌ایم تا زندگی را به شکلی بی‌نقص جلو ببریم، چون این کار عملاً ممکن نیست. نتیجه‌ی چنین طرز فکری انبوهی از کارهای انجام‌نشده است که فرد از ترس انجام آن‌ها به شکلی غیر از «بی‌نقص»، اصلاً حتی آن‌ها را شروع هم نمی‌کند. کمال‌گرایی در ظاهر خود را به شکل استانداردهای بالا و سبک زندگی‌ای متعالی نشان می‌دهد، ولی در عمل، فرد کمال‌گرا کیفیت بسیار پایین‌تری از زندگی را نسبت به دیگر آدم‌ها، که «معمولی» تلقی می‌شوند، تجربه می‌کند.

کتاب صوتی غلبه بر کمال‌گرایی علاوه بر توضیحاتی که از نحوه‌ی بروز این عادت می‌دهد، برنامه‌ای مدون از تمرین‌های موثر برای کاهش و در نهایت از بین بردن کمال‌گرایی هم ارائه می‌کند. برای مثال یکی از تمرینات ابتدایی برای جلوگیری از اهمال‌کاری و انباشته شدن کارها که این کتاب معرفی کرده، اجرای قانون «پنج ثانیه» است. طبق این قانون، وقتی شما به کاری فکر می‌کنید، پنج ثانیه مهلت دارید تا برای انجامش حداقل یک قدم کوچک هم که شده بردارید. با استمرار در انجام تمرینات و توصیه‌های این کتاب، قادر خواهید بود تا افسار ذهنتان را دوباره به دست گیرید و از شر عادت مخرب کمال‌گرایی خلاص شوید.

کتاب صوتی غلبه بر کمال گرایی با تلاش یاسین قاسمی بجد و طلعت اصغری درمیان به فارسی ترجمه شده. نشر جزیره‌ی کتاب ناشر این اثر است و گویندگی آن نیز به عهده‌ی محمدرضا علیشاهی بوده.

کتاب صوتی غلبه بر کمال گرایی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر شما نیز درگیر کمال‌گرایی هستید، این کتاب می‌تواند راه حل مشکلتان باشد.

در بخشی از کتاب صوتی غلبه بر کمال گرایی: کتاب کار برای نوجوانان و بزرگسالان می‌شنویم

صدای درونی ما به اشکال مختلفی ظاهر می‌شود: خودگویی، تفکر کلامی، گفتار غوطه‌ور، تک‌گویی درونی، و گاهی اوقات کلماتی کلی که نمی‌توان در یک کتاب منتشرشده آن‌ها را قرار داد.

این صدای درونی در دوران کودکی ما رشد می‌کند و مجموعه‌ای از شناخت، رفتار، خودتنظیمی، نحوه تربیت، بزرگسالان در زندگی ما و سایر عوامل رشدی و روانی است.

برخی از افراد صدای درونی ندارند یا از نظر شناختی از گفتگوی درونی خود آگاه نیستند، اما مطمئن هستم که می‌دانید کسانی که تمایلات کمال‌گرایی دارند، گفتار درونی را با صدای بلند و واضح تجربه می‌کنند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
31 دقیقه
قسمت یک
23 دقیقه
قسمت دو
20 دقیقه
قسمت سه
20 دقیقه
قسمت چهار
35 دقیقه
قسمت پنج
18 دقیقه
قسمت شش
26 دقیقه
قسمت هفت

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی غلبه بر کمال گرایی: کتاب کار برای نوجوانان و بزرگسالان
نویسنده
مترجمیاسین قاسمی بجد، طلعت اصغری درمیان
راویمحمدرضا علیشاهی
ناشر صوتیانتشارات جزیره کتاب
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۵۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی غلبه بر کمال گرایی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی غلبه بر کمال گرایی

برای دریافت کتاب صوتی غلبه بر کمال گرایی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.