معرفی و دانلود کتاب صوتی فعال سازی خوشحالی: راهنمایی برای غلبه‌ی سریع بر انگیزش پایین، افسردگی یا احساس درماندگی

عکس جلد کتاب صوتی فعال سازی خوشحالی: راهنمایی برای غلبه‌ی سریع بر انگیزش پایین، افسردگی یا احساس درماندگی
قیمت:
۷۳,۵۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی فعال سازی خوشحالی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی فعال سازی خوشحالی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی فعال سازی خوشحالی: راهنمایی برای غلبه‌ی سریع بر انگیزش پایین، افسردگی یا احساس درماندگی

حتماً در زندگی همه‌ی ما ساعت‌ها و روزهایی هست که احساس بی‌انگیزگی شدیدی داریم و هرچه تلاش می‌کنیم نمی‌توانیم با توسل به فکر مثبتی، خودمان را از این وضعیت خلاص کنیم. راشل هرشنبرگ در کتاب صوتی فعال سازی خوشحالی، ما را یاری خواهد کرد تا با چند راهکار سریع، خودمان را از فرو رفتن در باتلاق افسردگی و بی‌انگیزگی نجات بدهیم.

درباره‌ی کتاب صوتی فعال‌سازی خوشحالی

در جهان امروز و با زندگی‌های کنونی انسان‌ها، احتمال درگیری با انواع اختلال‌های مربوط به افسردگی بسیار زیاد شده است. درصد بالایی از مردم جهان، سهم زیادی از انرژی خود را صرف مبارزه با افسردگی می‌کنند. تأکیدی که کتاب صوتی فعال‌سازی خوشحالی (Activating Happiness) دارد، این است که باید با شناخت بیشتر هیجانات خود، راهکارهای مشخص و تأثیرگذاری برای مقابله با افسردگی پیدا کنیم.

برای مثال، راشل هرشنبرگ (Rachel Hershenberg) در کتاب صوتی فعال‌سازی خوشحالی به ما می‌آموزد که بهتر است به‌جای فرار کردن از مسائلی که برایمان مهم هستند، با آن‌ها مواجه شویم. عملکرد ذهن ما به شکلی است که در هنگام مواجهه با انواع دشواری‌ها، فرار کردن و کنار گذاشتن آن برنامه را به‌عنوان یکی از راهکارها و شاید وسوسه‌انگیزترین آن‌ها پیشنهاد می‌دهد. اما مسئله‌ای که می‌تواند زندگی ما را تغییر دهد این است که به جای فرار کردن بِایستیم و با آن مسئله و احساسات خود روبه‌رو شویم. این کتاب راهکارها و استراتژی‌های رفتاری و عملی‌ای را در اختیار ما می‌گذارد که با کمک آن‌ها قادر شویم از چرخه‌ی زجرآور اجتناب کردن، احساس گناه داشتن، شرم و ناامیدی خارج شویم.

معرفی و دانلود کتاب صوتی فعال سازی خوشحالی

نشر صوتی جیحون کتاب صوتی فعال‌سازی خوشحالی را با صدای فریبا فصیحی، بر اساس ترجمه‌ی منوچهر قرائی‌پور و سعیده موسوی‌نسب، در اختیار مخاطبین قرار داده است.

نکوداشت‌های کتاب فعال‌سازی خوشحالی

  • راشل هرشنبرگ آخرین دستاوردهای علم را رمزگشایی کرده است تا پرده از رازی بردارد که از آن غافل مانده‌ایم: برای مبارزه با افسردگی، کنترل کردن احساسات منفی به‌ تنهایی کافی نیست؛ بلکه لازم است به همان اندازه احساسات مثبت را به خودمان القا کنیم. راشل هرشنبرگ در کتاب فعال‌سازی خوشحالی چند استراتژی ساده و عملی معرفی می‌کند که در مقابله با افسردگی، انگیزش پایین، احساس درماندگی و هرگونه احساسات منفی دیگری مغفول مانده‌اند. (دیوید ف. تولین، انجمن روان‌شناسی تخصصی آمریکا)
  • در کتاب فعال‌سازی خوشحالی، راشل هرشنبرگ استاندارد جدیدی برای کتاب‌های خودیاری تعیین می‌کند. سبک نوشتن او به گونه‌ای است که در کنار اطلاعات فراوانی که ارائه‌ می‌دهد، کاملاً مخاطب را سرگرم می‌کند. راشل هرشنبرگ قادر است از فرایندهای رفتاری، شناختی و بینافردی‌ای که شخص را اسیر افسردگی می‌کنند، پرده بردارد و راهنمایی گام‌به‌گام برای خروج از تاریکی در اختیار او قرار دهد. (پروفسور مایکل تیس، استاد روان‌پزشکی دانشگاه پنسیلوانیا)

کتاب صوتی فعال‌سازی خوشحالی برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب صوتی فعال‌‎سازی خوشحالی برای علاقه‌مندان به مباحث روان‌شناختی جالب توجه خواهد بود. افرادی که درگیر افسردگی و بی‌انگیزگی‌های گاه‌وبی‌گاه هستند، می‌توانند با کمک این کتاب قدم بزرگی در راستای بهبود خود بردارند.

در بخشی از کتاب صوتی فعال سازی خوشحالی: راهنمایی برای غلبه‌ی سریع بر انگیزش پایین، افسردگی یا احساس درماندگی می‌شنویم

لحظه‌ی انتخاب می‌تواند یک لحظه‌ی یک‌میلیونم ثانیه‌ای یا لحظه‌ای طولانی‌تر یا یک‌ساعته و بیشتر باشد. زمانی که بررسی و تأمل می‌کنید که آیا فعالیتی را انجام دهید یا از آن اجتناب کنید، برای شناسایی لحظه‌های انتخاب خودتان مفید است زمینه‌های هیجانی آن‌ها را بشناسید. رفتارها به دنبال هیجانات می‌آیند و پاسخ‌های هیجانی شدید باعث می‌شوند سریع عمل کنید. هیجانات دردناک و ناراحت‌کننده باعث می‌شوند تمایل شدیدی به فرار از موقعیت راه‌انداز آن احساسات پیدا کنید و بخواهید از قرار گرفتن در سایر موقعیت‌های مشابه احتمالی اجتناب کنید.

به‌طور واضحی چنین تمایلاتی برای بقا کارکرد خوبی دارند؛ اما مشکل اینجاست که ممکن است متوجه شوید دائماً تلاش می‌کنید تا با روش کنترل - آلت - حذف از لحظه‌های ناراحت‌کننده دور شوید و درگیر عادت فرار کردن، فرار کردن و فرار کردن گردید. خوشبختانه موقعیت‌هایی که چنین پاسخ‌هایی را در شما فرامی‌خوانند قابل پیش‌بینی‌اند. این موقعیت‌ها برای افراد متفاوتند. ممکن است من به چیزی که شما را ناراحت می‌کند اصلاً توجه نکنم یا آنچه من را ناراحت می‌کند حتی از ذهن شما هم عبور نکند. اما موقعیت‌هایی که تمایل به فرار را در افراد ایجاد می‌کنند، می‌توانند به هم شبیه باشند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
شناسنامه
2 دقیقه
متن پشت جلد
2 دقیقه
درباره‌ی نویسنده
13 دقیقه
پیشگفتار
25 دقیقه
مقدمه
16 دقیقه
اصل یک - به‌جای اجتناب کردن مواجه شوید
18 دقیقه
اصل یک - پاسخ‌های هیجانی‌تان را به فعالیت‌ها ردگیری کنید
25 دقیقه
اصل دو - مراقبت از خود
22 دقیقه
اصل دو - نشانه‌هایی برای آرام و خواب‌آلود شدن
25 دقیقه
اصل دو - راهنمای کلی برای ورزش کردن
23 دقیقه
اصل دو - عادات خوردن سالم
22 دقیقه
اصل دو - نشانه‌هایی برای از قبل آماده کردن غذا
20 دقیقه
اصل دو - عادت‌های سالم آرمیدگی
26 دقیقه
اصل سه - اهمال‌کاری
25 دقیقه
اصل سه - بازنگری موقعیت‌های راه‌اندازِ میل به اهمال‌کاری
23 دقیقه
اصل سه - وارد کردن تنفس عمیق
14 دقیقه
اصل سه - راهبردهایی برای کار کردن با سبک مقابله‌ای تحت کنترل هیجانی بودن
29 دقیقه
اصل سه - راهبردهایی برای کار کردن با سبک مقابله‌ای کنترل افراطی هیجانی
26 دقیقه
اصل چهار - هنگامی که جدول برنامه‌ی روزانه‌تان پر است، کارهای بیشتری انجام بدهید
23 دقیقه
اصل چهار - گرایشات فرعی
25 دقیقه
اصل چهار - از اصول رفتاری به نفع خود استفاده کنید
23 دقیقه
اصل چهار - آیا یک فعالیت خاص ارزش تلاش کردن دارد؟
29 دقیقه
اصل پنج - با به اشتراک گذاشتن لحظه‌های موفقیت در مسیر بمانید
29 دقیقه
اصل پنج - تشخیص سبک پاسخ‌دهی افراد زندگیتان
28 دقیقه
فرم‌ها - قسمت اول
29 دقیقه
فرم‌ها - قسمت دوم
9 دقیقه
تشکر و قدردانی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی فعال سازی خوشحالی: راهنمایی برای غلبه‌ی سریع بر انگیزش پایین، افسردگی یا احساس درماندگی
نویسنده
مترجممنوچهر قرائی پور، سعیده موسوی نسب
راویفریبا فصیحی
ناشر چاپیانتشارات بذر خرد
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۹ ساعت و ۱۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی فعال سازی خوشحالی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی فعال سازی خوشحالی

برای دریافت کتاب صوتی فعال سازی خوشحالی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.