معرفی و دانلود کتاب صوتی فلسفه در تغییر، جان دیویی و ویلیام کلیفورد: زندگی‌نامه و جملات برگزیده

عکس جلد کتاب صوتی فلسفه در تغییر، جان دیویی و ویلیام کلیفورد: زندگی‌نامه و جملات برگزیده
قیمت:
۱۷,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی فلسفه در تغییر، جان دیویی و ویلیام کلیفورد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی فلسفه در تغییر، جان دیویی و ویلیام کلیفورد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی فلسفه در تغییر، جان دیویی و ویلیام کلیفورد: زندگی‌نامه و جملات برگزیده

صابر سیدی در کتاب صوتی فلسفه در تغییر، جان دیویی و ویلیام کلیفورد، گنجینه‌ای از سخنان ارزشمند دو فیلسوف بزرگ جهان را گردآورده و چکیده‌ای از سرگذشت ایشان را در اختیارتان قرار داده است. برای آشنایی با اندیشه‌های جان دیویی و ویلیام کلیفورد، این کتاب دوزبانه انتخاب بسیار خوبی خواهد بود.

درباره‌ی کتاب صوتی فلسفه در تغییر، جان دیویی و ویلیام کلیفورد

فلسفه نیز مانند بسیاری از جریان‌های فکری، در طول زمان فراز و فرودهای بسیاری را پشت سر گذاشته و دگرگونی‌های فراوانی را به خود دیده است. در این میان، شناسایی شاخص‌ترین اندیشمندان فلسفی به ما کمک می‌کند، درکی جامع و دقیق از چیستی و چگونگی این حوزه‌ی فکر داشته باشیم. جان دیویی و ویلیام کلیفورد دو نمونه از مطرح‌ترین فیلسوفان تاریخ هستند که با شنیدن کتاب صوتی فلسفه در تغییر، جان دیویی و ویلیام کلیفورد به احوال و آثار ایشان پی خواهید برد. صابر سیدی گزیده‌ای از آراء ایشان را به دو زبان فارسی و انگلیسی به شما عرضه کرده و شرحی مختصر بر دیدگاه ایشان ارائه کرده است.

نویسنده در جهت درک بهتر اندیشه‌های این دو فیلسوف، نظریات ایشان را به صورت نظام‌مند تقسیم‌بندی نموده و از این طریق، مشخصه‌های اصلی رویکرد آن‌ها در اختیار مخاطب قرار می‌دهد. کتاب صوتی فلسفه در تغییر، جان دیویی و ویلیام کلیفورد افزون بر جملات قصار، شامل سخنرانی‌های دیویی و کلیفورد نیز هست. این جملات و سخنرانی‌های پندآموز حتی برای مخاطب عامی که چندان در حوزه‌ی فلسفه تبحر ندارد، بسیار سودمند خواهد بود. دکتر صابر سیدی در گردآوری اطلاعات کتاب حاضر، از جست‌و‌جو در هیچ منبع معتبری دریغ نکرده و از این جهت، مجموعه‌ای جامع در مورد آثار، افکار و خاطرات این فیلسوفان را فراهم نموده است.

کتابی که پیش‌ رو دارید، از سوی نشر آموزش برتر به چاپ رسیده و نسخه‌ی صوتی آن نیز با گویندگی دادبه دادمهر منتشر شده است.

کتاب صوتی فلسفه در تغییر، جان دیویی و ویلیام کلیفورد برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به دنبال اثری مختصر و موجز پیرامون دو تن از بزرگترین فلاسفه و آراء ایشان هستید، شنیدن کتاب صوتی فلسفه در تغییر، جان دیویی و ویلیام کلیفورد برای شما بسیار مفید خواهد بود.

با صابر سیدی بیشتر آشنا شویم

صابر سیدی، زاده‌ی 1361، نویسنده‌ی موفق ایرانی است. او که تحصیلات خود را در رشته‌ی دامپزشکی به پایان رسانده، به سبب کشش و گرایشی که به رشته‌ی علوم انسانی داشت، تحقیق و پژوهش در حوزه‌‌ی فلسفه را انتخاب کرد.

از آثار او می‌توان به کتاب «با عینک پراگماتیسم» و همچنین ترجمه‌ی «رئیس بدون لقب» اشاره کرد.

جملات برگزیده کتاب صوتی فلسفه در تغییر، جان دیویی و ویلیام کلیفورد

  • حتی اگر یک باور به سرعت منجر به بروز اعمال فردی نشود، یک اندوخته برای رهنمود فرد در آینده خواهد بود.
  • برای فهمیدن همه‌جانبه هر چیزی باید بدانید که در شرایط مختلف چطور باید با آن مواجه شوید.
  • باور بر اعمال و رفتار شخص تأثیرگذار است، حتی اگر آن را به زور برای خودش حفظ کرده باشد.
  • هر کسی شروع به فکر کردن کرده است، جهان را به اندازه خود، در مسئله‌ای تازه وارد کرده است.

در بخشی از کتاب صوتی فلسفه در تغییر، جان دیویی و ویلیام کلیفورد می‌شنویم

«ما برایمان ملموس است که دزدی و دروغ کارهای نادرستی هستند و راستی باعث حفظ خانواده‌های ما می‌شود و اینکه ما مسئول اعمال خودمان هستیم. به طور کلی، ما چنین احساس‌هایی را وجدان یا اخلاق می‌نامیم. در این سخنرانی هدفمان این است که یک روش علمی ارائه دهیم که کدام اعمال، اخلاقی به حساب می‌آیند. این روشی است که علم به وسیله استدلال (عقلانیت) به ما عرضه می‌کند.

اولاً وقتی تکرار را در پدیده‌ها و آثار طبیعی می‌بینیم فرض می‌گیریم که این یک روش یکسان و یکنواخت است. دوماً اعمال و فکر خود را که تحت این پدیده‌ها شکل داده‌ایم گمان می‌کنیم حتماً دیگر انسان‌ها هم احساس و باوری مثل ما خواهند داشت. باید بگوییم هر دوی این فرضیات بر کدام مبنای اخلاقی استوار شده است؟ پس وظیفه ما این است که باورهایمان را در این مسیر بیازماییم.»

ما برای هنجارهای اخلاقی موجود در جامعه‌مان باید در پی یافتن ریشه‌های اخلاقی آن باشیم و چشم‌بسته آن‌ها را درست نپنداریم. گمان نکنیم که آنچه ما فکر می‌کنیم، دیگران هم به همین روش فکر می‌کنند و اصولاً باید به همین نتایجی که ما رسیدیم برسند. وقتی یک‌سری پدیده‌ها دائم تکرار می‌شوند دلیل بر این نیست که خلاف و شکل دیگر این پدیده در هیچ‌کجای عالم اتفاق نیفتاده و یا نمی‌افتد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه اول
نمونه دوم
نمونه سوم
2 دقیقه
شناسنامه
4 دقیقه
آشنایی با مؤلف
5 دقیقه
مقدمه
14 دقیقه
آشنایی با جان دیویی - قسمت اول
15 دقیقه
آشنایی با جان دیویی - قسمت دوم
6 دقیقه
آشنایی با جان دیویی - قسمت سوم
18 دقیقه
زندگینامه ی ویلیام کلیفورد
6 دقیقه
جملاتی نغز از ویلیام کلیفورد
4 دقیقه
معرفی کتاب رئیس بدون لقب
3 دقیقه
معرفی کتاب فلسفی با عینک پراگماتیسم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی فلسفه در تغییر، جان دیویی و ویلیام کلیفورد: زندگی‌نامه و جملات برگزیده
نویسنده
راویدادبه دادمهر
ناشر چاپیانتشارات آموزش برتر
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۱۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی فلسفه در تغییر، جان دیویی و ویلیام کلیفورد

mohammad amin
۱۴۰۳/۱/۹
هرچند خوندن کتاب فلسفه بهتر است و توصیه میشود ولی گوش دادن به این کتاب جذاب است. جملات جالب و انگیزشی دارند. هرچند که فلفسه جان دیوی پراگماتیسم هست. یعنی عملگرا. همچنین دیوی از فیلسوفان تعلیم و تربیت است. که بسیار مهم است. از دیدگاه دیویی، هدف تعلیم و تربیت، جامعه دموکراتیک است و در تعریف آن جامعه میگوید: دموکراتیک، جامعهای است که از پیدایش اختلافات و تبعیضات طبقاتی، قومی و نژادی جلوگیری میکند. وی میگوید: تعلیم و تربیت عبارت است از: بازسازی و ساماندهی تجربه که بر معنیدار شدن و عمق آن میافزاید و توانایی هدایت جریان تجربه را توسعه میبخشد. دیوئی، معتقد است که دانشآموز نیاز به علاقه و رغبت دارد، بنابراین باید نسبت به این دو رکن پایهای و اساسی اهمیت قائل بود. این نوع فلسفه در کتابهم دیده میشود. تشکر و ممنونم
محسن فضلی
۱۴۰۲/۱/۹
شروع کردم موضوع برام جذابه
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی فلسفه در تغییر، جان دیویی و ویلیام کلیفورد

برای دریافت کتاب صوتی فلسفه در تغییر، جان دیویی و ویلیام کلیفورد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.