معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی با عینک پراگماتیسم

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی با عینک پراگماتیسم
قیمت:
۳۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی با عینک پراگماتیسم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی با عینک پراگماتیسم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی با عینک پراگماتیسم

خلاصه کتاب صوتی با عینک پراگماتیسم نوشته‌ی صابر سیدی، جستاری در باب مفهوم پراگماتیسم است و در ادامه این مورد را بررسی می‌کند که چطور می‌توان با درک فلسفه‌ی جان دیویی، به جای تبعیت از فلسفه و نگاهی خاص، به فلسفه‌سازی و روش‌مندی رسید.

درباره‌ی خلاصه کتاب صوتی با عینک پراگماتیسم

اصطلاح پراگماتیسم یا همان عمل‌گرایی، مفهومی فلسفی است که باور دارد زبان و فکر تنها امکان پیش‌بینی، حل مسئله و کنش را دارند و برای توصیف و بازتاب واقعیت خلق نشده‌اند. پراگماتیسم اثبات برخی مفاهیم و مسائل را نشدنی و غیرممکن می‌داند و ازاین‌رو، کاربرد آن‌ها را بی‌چون‌وچرا در زندگی انسان می‌پذیرد.

خلاصه کتاب صوتی با عینک پراگماتیسم نوشته‌ی صابر سیدی شامل چند مقاله‌ی فلسفی است که در عین مستقل بودن، معنایی درهم‌تنیده دارند. برای درک بهتر مفهوم پراگماتیسم، ابتدا نیاز است تا نگاهی به نظریه‌ی تکامل چارلز داروین بیندازیم و از اثر داروینیسم بر عملگرایی مطلع شویم، ازاین‌رو فصل اول کتاب به مجالی برای آشنایی با چارلز داروین تبدیل شده است. بعد از این نوبت به بررسی فلسفه‌ی فکری جان دیویی می‌رسد که محور اصلی مباحث این کتاب است و در فصل دوم به تفصیل به آن پرداخته شده. این خلاصه کتاب صوتی بعد از این به سراغ فصل ششم و نهایی کتاب می‌رود تا مسئله‌ی وجود را از منظر ابن عربی، ملاصدرا و داروین بررسی کند و ارتباط میان آن با نظریات پیشین را توضیح دهد.

معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی با عینک پراگماتیسم

پیش از این گفتیم که اخلاق دیویی محور اصلی مطالب این خلاصه کتاب صوتی است. فلسفه‌ی دیویی مبنایی آزادانه دارد، به این معنی که دیویی اصول ثابت و ازپیش‌تعیین‌شده‌ای برای آن متصور نشده و این خود انسان‌ها هستند که به کمک پژوهش‌های عقلانی، ارزش‌های اخلاقیشان را معین می‌کنند و از این رهگذر به فلسفه‌سازی می‌رسند. چنین روشی ممکن است برای بسیاری نوین و بدیع به نظر برسد و حتی سر ناسازگاری با سنت‌های اجتماعی و مذهبی داشته باشد، اما این فلسفه برخلاف آنچه به نظر می‌رسد، راهنمای رسیدن به اهداف ارزشمند و عاقلانه است؛ چون انسان به کمک اندیشه‌ها، روش‌ها و ارزش‌های دینی و غیر دینی که پیش از این می‌شناخته، به جایگاهی رفیع‌تر و باارزش‌تر از آنچه برایش معین شده می‌رسد. پراگماتیسم دیویی در سه عبارت عقلانیت، زندگی مدرن و اخلاق خلاصه می‌شود.

خلاصه کتاب صوتی با عینک پراگماتیسم اثری از صابر سیدی است و انتشارات آذرفر وظیفه‌ی نشر آن را به عهده داشته. این خلاصه کتاب صوتی را با صدای دادبه دادمهر می‌شنوید.

خلاصه کتاب صوتی با عینک پراگماتیسم برای چه کسانی مناسب است؟

اگه به یادگیری مفهوم پراگماتیسم و اخلاق دیویی علاقه‌مندید، شنیدن این خلاصه کتاب صوتی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی با عینک پراگماتیسم می‌شنویم

بعد از نگاه تطبیقی و عمل‌گرایانه به سه نظریه‌ی مرتبط با مسئله‌ی وجود به این تبیین که ژن‌ها در تمام موجودات به عنوان ساختاری مشترک بوده می‌رسیم. ژن‌ها همان رمزهای وجود می‌باشند. بسترهای معنایی یکسان با قالب‌هایی مشترک که سازگاری‌هایی روش‌مند یافته‌اند. ژن‌ها تجلی می‌یابند و مهم آن دستوری است که از این رمزهای هستی (ژن‌ها) خوانش و اجرا می‌شود. در مسیر تکامل یا تحولی طبیعت، وجودی یکپارچه در دایره‌ی مخلوقات جریان دارد. طبق تفسیری که از بیان ابن عربی ارائه می‌دهیم، انسان کل رمز هستی را در خود به طور خلاصه همراه دارد. البته آنچه در او قابلیت بروز و ظهور دارد تنها بخشی از آن کل و نقشه‌ی طراحی‌شده است. در نتیجه معجزه‌ی پروردگار طبیعت مغز تکامل‌یافته‌ای است که قابلیت عقلانیت و تفکر را در حد انسانی داراست. مخزن ژنتیکی انسان مانند تابلویی می‌باشد که طراح عالم دستورات و راز وجود و تکامل را در آن پنهان کرده است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه‌ی یک
نمونه‌ی دو
2 دقیقه
قدردانی نویسنده
39 دقیقه
گاه‌شمار رخدادهای مهم فلسفی
8 دقیقه
گاه‌شمار زندگی و زمانه‌ی دیویی
10 دقیقه
گاه‌شمار زندگی مولف
20 دقیقه
مقدمه
27 دقیقه
فصل اول: آشنایی با چارلز داروین ـ قسمت اول
25 دقیقه
فصل اول ـ قسمت دوم
33 دقیقه
فصل دوم: فلسفه‌ی جان دیویی ـ قسمت اول
10 دقیقه
فصل دوم ـ قسمت دوم
22 دقیقه
فصل دوم ـ قسمت سوم
21 دقیقه
فصل دوم ـ قسمت چهارم
13 دقیقه
فصل ششم: بررسی تطبیقی مسئله‌ی وجود

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی با عینک پراگماتیسم
نویسنده
راویدادبه دادمهر
ناشر چاپیانتشارات آذرفر
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۴۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی با عینک پراگماتیسم

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی با عینک پراگماتیسم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.