معرفی و دانلود کتاب صوتی تمرکز سریع

عکس جلد کتاب صوتی تمرکز سریع
قیمت:
35000 تومان - 4.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تمرکز سریع و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تمرکز سریع و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی تمرکز سریع

نبود تمرکز در لحظاتی که بیشتر از همیشه به آن نیاز داریم مسئله‌ای است که بسیاری از ما را آزار می‌دهد. کتاب صوتی تمرکز سریع تاکتیک‌‌های زیادی را برای افزایش توجه، رفع حواس‌پرتی و انجام کارهای بیشتر در زمان کمتر آموزش می‌دهد. دیمون زاهاریادس در این کتاب عوامل حواس‌پرتی را شناسایی و روش‌های متمرکز ماندن را با شما تمرین می‌کند.

درباره‌ی کتاب صوتی تمرکز سریع

نداشتن توانایی تمرکز به معنای کاهش بهره‌وری و اتلاف زمان است. دیمون زاهاریادس (Damon Zahariades) در کتاب صوتی تمرکز سریع (Fast focus) به مدیران، ورزشکاران، دانش‌آموزان و والدین کمک کرده است تا بهره‌وری خود را افزایش دهند. افزایش بهره‌وری علاوه‌ بر ایجاد امکان سود بیشتر باعث کاهش استرس و جلوگیری از حساسیت‌های روانی نیز می‌شود. بنابراین به‌دست‌آوردن توانایی تمرکز سریع مساوی است با داشتن زمان مفید بیشتر و زندگی سالم‌تر. او معتقد است هرچه در فعالیت‌های روزانه‌ی خود بیشتر تمرکز داشته باشیم، می‌توانیم اوقات فراغت بهتری برای خود در نظر بگیریم.

دیمون زاهاریادس ابتدا ما را با مفاهیمی مانند توسعه‌ی تمرکز و تسلط بر توجه آشنا می‌کند تا بتوانیم عوامل مزاحم داخلی و محیطی را نادیده بگیریم. سپس او با ما از چگونگی ایجاد محیطی صحبت می‌کند که عوامل حواس‌پرتی در آن به حداقل رسانده شده است. در کتاب صوتی تمرکز سریع ما با 23 روش مبارزه با حواس‌پرتی آشنا می‌شویم و از این طریق بر توجه خود تسلط می‌یابیم.

توجه ارادی مانند عضله است و با تمرین و ورزش می‌تواند قوی‌تر شود. نوع دیگر توجه، توجه غیرارادی است که برای محافظت از ما در برابر خطرات طراحی شده است. در زندگی مدرن روزبه‌روز امکان بروز خطرات ناگهانی که سال‌ها پیش در وضعیت‌های بدوی ما را تهدید می‌کردند کاهش یافته است. ازاین‌رو توجه غیرارادی کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد و نیاز بیشتری به تقویت بخش ارادی توجه احساس می‌شود. رخوت زندگی مدرن یکی از نمودهای این تأثیر است.

تغییر محیط انسان نسبت به زندگی بدوی او باعث شده است تا اهمیت توجه ناخودآگاه جای خود را به توجه خودآگاه بدهد. این محیط جدید نیاز به شیوه‌های جدید تمرکز نیز دارد. کتاب صوتی تمرکز سریع ما را با شیوه‌های تمرین تمرکز که مناسب محیط زندگی امروزی است آشنا می‌کند. این کتاب توسط ساسان جعفرنیا و هانیه غفرانی به فارسی ترجمه شده و نسخه‌ی صوتی آن با صدای سهراب صفا به همت نشر زمان تغییر منتشر شده است.

کتاب صوتی تمرکز سریع برای چه کسی مناسب است؟

نکات مطرح‌شده در این کتاب برای همه‌ی کسانی که از عدم تمرکز رنج می‌برند مفید خواهد بود. ورزشکاران، شاغلین و محصل‌هایی که نیاز دارند روزانه مقدار مشخصی از تمرکز را برای تحصیل یا کار داشته باشند می‌توانند از راهنمایی‌های این کتاب استفاده کنند.

با دیمون زاهاریادس بیشتر آشنا شویم

دیمون زاهاریادس یکی از نویسنده‌های پرفروش آمازون است که توصیه‌های ارزشمندی برای افزایش بهره‌وری، بهبود مدیریت زمان و طراحی سبک زندگی ارائه کرده است. طبق گفته‌ی دیمون، او همیشه مبتکر نبوده و پیش از دستیابی به استقلال و استفاده‌ی درست از وقت و انرژی‌اش، جلسه‌های غیرضروری و صحبت‌های طولانی بسیاری را تجربه کرده است. زاهاریادس با به‌کاربردن نکاتی که در کتاب تمرکز سریع با مخاطبین خود در میان گذاشته است، ابتدا سبک زندگی خود را تغییر داده و با نوشتن مقالات و کتاب‌های مدیریت زمان و بهره‌وری تلاش می‌کند تا به دیگران نیز در این زمینه یاری برساند. از میان سایر آثار وی می‌توان به مواردی مانند «فرمول برنامه‌ریزی»، «سم‌زدایی دیجیتال»، «سرسختی ذهنی» و... اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی تمرکز سریع می‌شنویم

گفتگو، خنده و صدای بچه‌ها حین بازی باعث آشفتگی تمرکز می‌شود. همانطور که قبلا اشاره کردم، ما موجوداتی اجتماعی هستیم و به‌طور طبیعی به دیگران جذب می‌شویم. وقتی صحبت مردم را می‌شنویم، درباره موضوع کنجکاو می‌شویم. با شنیدن خنده می‌خواهیم دلیل آن را بفهمیم. وقتی می‌شنویم کودکان بازی می‌کنند، به سمت حس و حال و جوانی آن‌ها گرایش پیدا می‌کنیم.

باید اعتراف کنم که بیشتر از سهم مکالماتم، به حرف‌های دیگران گوش کرده‌ام. و هروقت صدای خنده می‌شنوم، بخشی از وجود من همیشه تعجب می‌کند که با گوش نکردن به صحبت مردم چه چیزی را از دست می‌دهم!

گوش کردن به صحبت دیگران در ذات انسان است. این تمایل متاسفانه تسلط بر توجه را دشوار، اگر نگوییم غیر ممکن می‌کند. من مطمئن هستم که شما می‌توانید با آن رابطه برقرار کنید. آخرین باری را که سعی در ادامه کار داشتید به یاد بیاورید درحالی‌که همکاران در حال بحث در مورد فیلم جدیدی هستند که می‌خواهید ببینید. توجه شما احتمالا به مکالمه جلب شده است و وظیفه پیش روی خود را به اولویت کمتری تبدیل کردید.

وقتی می‌خواهید تمرکز کنید، اما دیگران در حوالی شما حواستان را پرت می‌کنند گزینه‌های شما چیست؟ در اینجا چند ایده وجود دارد:

  • به مکان دیگری بروید.
  • هدفون‌هایی را روی حالت حذف نویز قرار دهید.
  • از طریق هدفون خود موسیقی ساز یا صدای آرام پخش کنید.
  • در بیرون استراحت کنید و امیدوار باشید تا زمان بازگشت شما طرفین گفتگو مکان را ترک کرده باشند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
20 دقیقه
پیشگفتار
18 دقیقه
قسمت اول: بخش اول - تعریف تمرکز
11 دقیقه
قسمت اول: بخش دوم - ۱۰ مانع اصلی حفظ تمرکز
14 دقیقه
قسمت اول: بخش سوم - تمرکز روی ۷ فعالیت تاثیر مثبت می‌گذارد
43 دقیقه
قسمت دوم: چگونه محیطی داشته باشید که در ایجاد تمرکز به شما کمک کند
28 دقیقه
قسمت سوم: بخش اول - ۲۱ تاکتیکی که بلافاصله تمرکز شما را بهبود می‌بخشند
39 دقیقه
قسمت سوم: بخش دوم - ۲۱ تاکتیکی که بلافاصله تمرکز شما را بهبود می‌بخشند
45 دقیقه
قسمت سوم: بخش سوم - ۲۱ تاکتیکی که بلافاصله تمرکز شما را بهبود می‌بخشند
33 دقیقه
قسمت چهارم: نحوه تمرکز هنگام کار در کافی‌شاپ‌ها

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی تمرکز سریع
نویسنده
مترجمساسان جعفرنیا، هانیه غفرانی
راویسهراب صفا
ناشر صوتیانتشارات زمان تغییر
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۱۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی
35000 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی تمرکز سریع

پوریاسوارنژاد
۱۴۰۲/۱۲/۱۳
بسیار عالی و کاربردی بود نویسنده با کلامی شیوا و خالی از حاشیه و زیاده گویی روش های دوری از حواس پرتی و دستیابی به تمرکز و توجه در حین انجام امور روزانه از قبیل درس خواندن، کارکردن در محیط های شلوغ و دیگر اموری که نیاز به تمرکز و توجه دارند را بیان کرده و به خواننده به صورت گام به گام کمک میکند تا از شر مسائل بی اهمیت و از بین برنده تمرکز خلاص شود. برای شخص خودم خیلی جالب و سازنده بود و به همه دوستداران کتاب های ارتقای فردی و خودسازی توصیه میکنم حتما ان را مطالعه کرده و از آموزه‌های آن به صورت عملی استفاده کنند و این که کتاب واقعاً ارزش چند بار گوش دادن را دارد و جای خود را در کتابخانه شما باز کند و مشخص است تمام عوامل از نویسنده تا مترجم و ناشر صوتی و گوینده همه تلاش کرده‌اند تا کاری با کیفیت را در اختیار علاقمندان قرار دهند. علی الخصوص صدا و لحن گوینده که با جذابیت خود به فهم بهتر مطالب کمک شایانی کرده است. ضمن تشکر از تیم کتابراه که واقعا کتاب های برگزیده را در هر زمینه‌ای که جستجو شود پوشش داده است.
مصطفی عزیزی
۱۴۰۲/۵/۲۴
با درود فراوان خدمت دوستان کتابخوان و گرامی. نویسنده که نیاز به تعریف نداره چون اگر کتاب‌های دیگر ایشون را مطالعه کرده باشید خواهید دانست که اندیشه‌های بسیار کاربردی و قدرتمندی دارند. آقای زاهاردیاس در این کتاب خوبشون در محور تمرکز و انجام تمارینی که بر اساس تجربیات شخصی و علمی ایشون هستند به ما که کمک می‌کنند به راحتی بتونیم تغییر اساسی و شگرفی در این امر داشته باشیم و بتونیم به نحو احسنت با به کار گیری تکنیک‌های ساده ولی ارزشمند بر کارهامون تمرکز بیشتری کنیم و به درستی انجامشون بدهیم. از اینکه اینگونه ساده و روان توضیحات کاملی داده شده در این کتاب بسیار خوشحالم و توصیه می‌کنم شما هم مطالعه بفرمائید. ترجمه‌ی خیلی خوبی داره و خوانش هم مطلوب و دلنشین. سپاسگزارم از تیم خوب کتابراه برای این اثر عالی.
ارکین هورن
۱۴۰۲/۵/۲۶
کتاب آموزنده و مفیدی هست نکات زیادی داره عواملی که موجب ایجاد حواس پرتی بیشتر مردم میشه رو مورد بررسی قرار داده و توسعه‌هایی برای دور ماندن از عوامل حواس پرتی داره همچنین پیشنهاد‌ها و راهکار‌های زیادی در خصوص بهبود کیفیت تمرکز در انجام کار‌ها داره صدا و لحن گوینده محتوای کتاب رو ملموس تر و قابل فهم بیشتر کرده البته بعضی جاها سوتی‌هایی داره اما در کل عالیه این کتاب برای من که دوست دارم کارهایم را با کیفیت و تمرکز بیشتر انجام بدم خیلی مفید بود
باران بارانی
۱۴۰۲/۲/۱۸
با سلام این کتاب و دوست داشتم به دلیل اینکه دانش من را تغییر داده و باعث می‌شود در هر زمان تمرکز داشته باشید و مراقبه 3 دقیقه‌ای یاد گرفتم در محل کارم انجام بدم و سرانجام یاد گرفتم کمال گرایی درونیم را کنترل کنم و وقفه‌های خودسرانه را متوقف کنم. من این کتاب را اول به همسرم و کسانی که کارمند یا مدیر هستند پیشنهاد می‌کنم بخوانند.
احمد جعفری
۱۴۰۲/۶/۹
بسیار عالی قطعا برلی تمرکز بیشتر ابتدا بایستی تمرکز روی مطالب این کتاب داشت، سپس با تمرین و کاربردی کردن اصول کاربردی این کتاب میشه بهترین استفاده رو از مطالب نمود. گفتار گوینده میتونست بهتر باشه، ترجمه میتونست بهتر و ادبی تر باشه. کلمه است زیاد بکار رفته در مجموع خواندن و گوش کردن کتاب رو توصیه میکنم
محمد نوری‌زاده
۱۴۰۲/۸/۲۲
کتابی معرکه که علاوه بر خودتان به فرزندانتان هم توصیه کنید گوش کنند. ترجمه روان، گویش و خوانش ملایم و روان با کمترین اشتباهات. البته هرجا مترجم محترم جریان کار را گفتند شما بدانید منظور غرقگی در کار است. با این حال، کار ارزنده مترجم ستودنی است.
محمدرضا بختیاری
۱۴۰۲/۹/۱۲
توی این شرایط خوب و بد برای تمرکز داشتن باید کارهای از جمله فعالیت‌های مختلف بدنی و علوم خاصی انجام داد برای حفظ تمرکز و دقت و رشد فردی، بی نظیر‌ترین و از جمله کتابیست که تمرکز سریع نیاز هر شخصی می‌باشد... و در زمان ما صرفه جویی میکند.
Eli Zaree
۱۴۰۲/۶/۲۶
وقتی که به این فکر کنی که در این دنیا مدرن چقدر موارد زیادی برای حواس پرتی هست و همین موضع باعث عقب افتادن از برنامه‌ها میشه اون موقع این کتاب واقعا مورد نیازت میشه.
مریم داودی
۱۴۰۲/۵/۲۶
این کتاب لازم هست که دوبار گوش داده بشه مطالب عالی و تاثیر گذار با تشکر از نویسنده و گوینده و کتابراه که این شرایط را برای علاقمندان ایجاد کردند.
محمدرضا آهنگرنسب
۱۴۰۲/۷/۲
راهکار‌های کاربردی خوبی دارد ولی تعدادی برای ایران مناسب نیست بیشتر برای تمرکز در کار کارمندی و هنری مفید است در کل کتاب خوبی بود
ارزش شنیدن دارد
IU
۱۴۰۲/۶/۱۸
این کتاب رو برای کسانی مثل من موقع درس خوندن حواسشون پرت میشه، پیشنهاد میکنم چون توش راهکار‌هایی داره که میتونید ازشون برای حفظ تمرکز توی یک موضوع استفاده کنید
Narges naseri
۱۴۰۲/۷/۲۰
خیلی خوب بود به نکاتی توجه کرده بود که خودم اصلا هواسم بهش نبود بعد دونستن موانعم برای تمرکز الان برام راحت تره که تمرکز کنم
محمد جواد رسولی
۱۴۰۲/۶/۲۵
کتاب خوبی بود و خوب تونسته بود عوامل مختلفی که باعث افزایش تمرکز میشه رو گردآوری کنه، گویندگی هم خوب بود با سپاس از کتابراه
پريسا
۱۴۰۲/۱/۱۵
درود بر شما واقعا کتاب به من عطا کرد کمک کرد که روی هدف و کارهای مهمم تمرکز کنم ممنونم
سیماجانلو
۱۴۰۲/۶/۸
کتاب کاربردی هستش و بادادن راهکار برای تمرکز کمک کننده می‌باشد.
مشاهده همه نظرات 30

راهنمای مطالعه کتاب صوتی تمرکز سریع

برای دریافت کتاب صوتی تمرکز سریع و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.