معرفی و دانلود کتاب صوتی فهرست حسرت‌ها

عکس جلد کتاب صوتی فهرست حسرت‌ها
قیمت:
34000 تومان - 4.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی فهرست حسرت‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی فهرست حسرت‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی فهرست حسرت‌ها

کتاب صوتی فهرست حسرت‌ها نوشته‌ی شهلا حائری، زندگی یک مادر و پسر را شرح می‌دهد که پس از مرگ پدر خانواده، شرایط‌شان تغییر می‌کند و غم و اندوه زیادی بر روابط آن‌ها چیره می‌شود.

درباره کتاب صوتی فهرست حسرت‌ها:

دومین رمان شهلا حائری که در سال 1392 منتشر شد، کتاب فهرست حسرت‌ها نام دارد. اثری تاثیرگذار و جذاب که از زبان یک مادر و پسرش روایت می‌شود و هر کدام از نگاه خود زندگی و احوالات درونی‌شان را بازگو می‌کنند.

بخش اول کتاب فهرست حسرت‌ها از زبان سیمین خانم تعریف می‌شود؛ زنی که به تازگی همسر خود را از دست داده و در غم نبود او، حال خوبی ندارد و احساس تنهایی و فقدان بر تمام وجودش سایه افکنده است. سیمین خانم که وابستگی زیادی به شوهر خود داشته، حالا می‌خواهد روابطش را با پسرش تنظیم کند و حرف‌های ناگفته بسیاری را به او بگوید اما با این حال نمی‌تواند ارتباط مناسبی با فرزندش برقرار کند. بخش دوم رمان از زبان کامبیز روایت می‌شود و او نیز از نگاه خودش زندگی خانوادگی‌شان را شرح می‌دهد و از حسرت‌ها و ناراحتی‌ها خود سخن می‌گوید.

رمان فهرست حسرت‌ها به خوبی توانسته روابط اعضای یک خانواده‌ی ایرانی را موشکافی کند و از زبان هرکدام به شرح ماجرا بپردازد.

کتاب صوتی فهرست حسرت‌ها برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به رمان‌های ایرانی علاقه‌مند هستید، این کتاب به شما پیشنهاد می‌شود. ‌

شهلا حائری را بیشتر بشناسیم:

او یکی از برجسته‌ترین مترجمان ایرانی‌ست که به خاطر تسلط بر زبان و ادبیات فرانسه، آثار زیادی را به فارسی برگرداند و باعث شناخته شدن بسیاری از نویسندگان فرانسوی همچون امانوئل اشمیت در ایران شد. شهلا حائری علاوه بر کار ترجمه، چندین سال است که به نویسندگی روی آورده و چهار رمان و داستان کوتاه را منتشر کرده است.

حائری در سال 1337 در خانواده‌ای فرهنگی و ادیب در شهر تهران به دنیا آمد و از همان دوران کودکی به یادگیری زبان فرانسوی مشغول شد. او مدرک کارشناسی خود را در رشته علوم ارتباطات کسب کرد اما پس از آن تا مقطع دکتری در رشته ادبیات فرانسه به تحصیل مشغول شد.

این نویسنده ایرانی علاوه بر دریافت جوایز آکادمیک و دانشگاهی، چندین بار به خاطر ترجمه آثارش موفق به دریافت جایزه شده است. برای مثال در سال 1389 لوح سپاس چهارمین دوره‌ی انتخاب برتر ادبیات نمایش ایران را کسب کرد و دو سال بعد نیز به خاطر ترجمه نمایشنامه فردریک یا تئاتر بولوار، برنده جایزه پنجمین دوره پروین اعتصامی شد.

برخی از مهم‌ترین آثار ترجمه و تالیف شده شهلا حائری عبارتند از: «بیخود و بی‌جهت، آتش پشت شیشه، دیروز خیلی دیره، خرده نان، آقای اشمیت، ابریشم، اسم، نوای اسرار آمیز و...»

در بخشی از کتاب صوتی فهرست حسرت‌ها می‌شنویم:

به گورستان خو گرفته بود؛ مانند خانه‌ی دومش. با نام همسایگان شویش آشنا بود و هربار مانند آش پشت‌پایی که روزگاری برای همسایگان می‌برد، آبی نیز بر سرای خانه ازلی آن‌ها نثار می‌کرد.

هوا بهاری بود نه گرم بود و نه سرد؛ ملس بود و دلپذیر. باد ملایمی می‌وزید. روی اکثر قبرها گلدان گلی قرار داشت؛ سینره، لاله، زنبق. بعضی نیز به هفت سین کوچکی مزین بودند. وسط هفته بود، بهشت زهرا خلوت و آرام. نه از صدای گوش خراش بلندگو خبری بود و نه کسی به بهانه‌ی پاک کردن سنگ یا فاتحه مزاحمش می‌شد. گاهی شیرینی عید یا حلوایی بود که تعارفش می‌کردند؛ با ملاحظه و آرام.

سیمین خانم طبق معمول با دقت سنگ قبر را شست و گل‌های پژمرده را کند و زیراندازی پهن کرد. نیم نگاهی به قبر همسایه انداخت. دخترک مانند همیشه چهارزانو روی زمین نشسته و به جلو و عقب تاب می‌خورد. زیر لب چیزهایی زمزمه می‌کرد که سیمین خانم نمی‌شنید. انگار که دارد با کسی حرف می‌زند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه یک
نمونه دو
نمونه سه
42 دقیقه
سیمین خانم - بخش یک
45 دقیقه
سیمین خانم - بخش دو
45 دقیقه
سیمین خانم - بخش سه
19 دقیقه
سیمین خانم - بخش چهار
46 دقیقه
کامبیز - بخش یک
44 دقیقه
کامبیز - بخش دو
19 دقیقه
کامبیز - بخش سه

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی فهرست حسرت‌ها
نویسنده
راویشهین نجف زاده
ناشر چاپینشر قطره
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۱۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
34000 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی فهرست حسرت‌ها

بهاره فولادی
۱۴۰۱/۳/۱۴
کتاب مشکل اکثر خانمها که وابسته بودن به همسر وفرزندان است را به زیبایی بیان کرده
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی فهرست حسرت‌ها

برای دریافت کتاب صوتی فهرست حسرت‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.