معرفی و دانلود کتاب صوتی لمعات الحسین: برخی از کلمات و مواعظ و خطب حضرت سیدالشهداء

عکس جلد کتاب صوتی لمعات الحسین: برخی از کلمات و مواعظ و خطب حضرت سیدالشهداء
قیمت:
12500 تومان - 1.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی لمعات الحسین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی لمعات الحسین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی لمعات الحسین: برخی از کلمات و مواعظ و خطب حضرت سیدالشهداء

کتاب صوتی لمعات الحسین از سید محمدحسین حسینی طهرانی، اثری‌ست پربار و ارزشمند که در آن برخی از زیباترین کلمات و مواعظ و خطبه‌های امام سوم شیعیان، حسین ابن علی علیه السلام، گرد آمده است.

درباره کتاب صوتی لمعات الحسین:

شکی نیست که زندگی و سیره‌ی امام حسین (ع) باید اسوه‌ و الگوی تمام شیعیان در سراسر دنیا باشد. اما افسوس که چنین نیست. هر ساله شمار کثیری از شیعیان را می‌بینیم که با عزمی راسخ و پایی پیاده راه کربلای حسینی در پیش می‌گیرند تا روز اربعین در جوار ضریح حسین ابن علی باشند و با او پیمان وفاداری ببندند؛ اما آیا شمار شیعیانی که در عمق قلب خویش به این پیمان پایبند می‌مانند به اندازه‌ی شمار این زائران است؟...

یکی از راه‌های حفظ پیوند با اهل بیت، مطالعه‌ی زندگی این بزرگان و دقیق شدن در احادیث به‌جامانده از ایشان است. چه بسا تأمل در زندگی حسین (ع) اجری به مراتب بیشتر از گریستن بر مصائب وی داشته باشد. زیرا تنها از طریق همین تأمل‌ورزی است که فلسفه‌ی راستین قیام او را که همانا مبارزه با ظلم و جور باشد درمی‌یابیم.

کتاب لمعات الحسین منبعی معتبر در شناخت سیره‌ی حسینی‌ست. این اثر که به همت علامه سید محمدحسین حسینی طهرانی نگاشته شده، گزیده‌ای از مواعظ و احادیث به جامانده از امام حسین (ع) است: اثری سودمند که مطالعه‌ی آن برای هر طالب معرفتی پرسود و پرفایده به شمار می‌رود.

کتاب صوتی لمعات الحسین مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌‌مندان به مباحث دینی مخاطبین اصلی کتاب لمعات الحسین (ع)‌اند.

با سید محمدحسین حسینی طهرانی بیشتر آشنا شویم:

سید محمدحسین حسینی طهرانی، ملقب به علامه طهرانی، از عالمان برجسته‌ی شیعه در قرن چهاردهم و پانزدهم هجری قمری، و از شاگردان علامه طباطبایی بود. از علامه طهرانی تاکنون سه مجموعه‌ی چندجلدی با نام‌های «امام‌شناسی»، «الله‌شناسی» و «معادشناسی» و همچنین، دو کتاب با عناوین «نخستین قربانی» و «وظیفه فرد مسلمان در احیای حکومت اسلام» به زیور طبع رسیده است.

در بخشی از کتاب صوتی لمعات الحسین می‌شنویم:

«ای مردم! به درستی که خداوند خلق خود را نیافریده است، مگر از برای آنکه به او معرفت و شناسایی پیدا کنند. پس زمانی که او را بشناسند در مقام بندگی و عبودیت او برمی‌آیند و به واسطه‌ی عبادت و بندگی او از عبادت و بندگی او، از جمیع ما سوی مستغنی می‌گردند.»

در این حال مردی گفت: «ای پسر رسول خدا! معرفت خدا عزوجل چیست؟»

حضرت فرمود: «معرفت و شناخت اهل هر زمان، امام خود را که واجب است از او اطاعت و پیروی نمایند.»

و در آخر خطبه‌ای که درباره‌ی ترک امر به معروف و نهی از منکر، و قیام ظلمه و حکام جائر ایراد نموده‌اند، مفصلاً از محرومیت مظلومان و تفرق از حق بیان می‌فرمایند...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
معرفی
10 دقیقه
مقدمه
40 دقیقه
قسمت یک
44 دقیقه
قسمت دو
42 دقیقه
قسمت سه
15 دقیقه
قسمت چهار

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی لمعات الحسین: برخی از کلمات و مواعظ و خطب حضرت سیدالشهداء
نویسنده
راوییاسر دعاگو
ناشر چاپیانتشارات علامه طباطبایی
ناشر صوتیانتشارات مکتب وحی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۳۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی دین و عرفان، کتاب‌های کلام و عقاید
قیمت نسخه صوتی
12500 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی لمعات الحسین

فرید
۱۴۰۲/۶/۱۱
سلام به لحاظ سوابق شخصیت نویسنده در صدق گفتار وعدم محافظه کاری در طول عمر براساس شواهد فروان در دوران عمر انسان می‌تواند به طور یقین به استنادات نویسنده در نوشتن کتب ایشان اعتماد کامل را داشته باشد.
abbas masjedian
۱۴۰۱/۸/۲۵
سلام.. دانستن زندگی اولیا الله و‌ پیامبران و امامان و ظلم و‌ ستمی که به آن‌ها رفته قابل تامل است و بر میزان ارادت انسانهای با وجدان نسبت به آن‌ها اضافه میکند..
احمد حسنی
۱۴۰۲/۶/۱۸
بسیار عالی، که آنچه که از امامان به ما رسیده را به شکل صوتی ‌در اختیار آحاد مردم قرار می‌دهید اجرکم عندالله
ندا شیرخانی
۱۴۰۱/۵/۳۰
اموزنده و قابل تامل بود
صدای گوینده هم مناسب و خوب بود
رشید مقبلی
۱۴۰۲/۹/۱۰
خیلی ممنون از شما
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب صوتی لمعات الحسین

برای دریافت کتاب صوتی لمعات الحسین و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.