معرفی و دانلود کتاب صوتی لوکیس و چند داستان دیگر

عکس جلد کتاب صوتی لوکیس و چند داستان دیگر
قیمت:
۴۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی لوکیس و چند داستان دیگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی لوکیس و چند داستان دیگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی لوکیس و چند داستان دیگر

کتاب صوتی لوکیس و چند داستان دیگر مجموعه‌ای از پنج داستان فانتزی و ترسناک به قلم پراسپر مریمه، نویسنده و مورخ فرانسوی است. معروف‌ترین داستان این مجموعه لوکیس نام دارد که الهام‌بخش نویسندگان بسیاری بوده است. مریمه افسانه‌های مردم لیتوانی را با تخیل خود به داستانی رازآلود، هیجان‌انگیز و سهمناک تبدیل کرده است.

درباره‌ی کتاب صوتی لوکیس و چند داستان دیگر

کتاب صوتی لوکیس و چند داستان دیگر (Lokis et autres contes) متشکل از پنج داستان از پراسپر مریمه (Prosper Merimee)،‌ نویسنده‌ی کمتر شناخته‌شده‌ی فرانسوی است. داستان اول کتاب به نام «کوچه‌ی خانم لوکرتزیا» داستان مردی جوان است که می‌خواهد راجع‌ به موضوعی هنری اطلاعات به دست آورد. او به فضای مرموز عمارتی پا می‌گذارد که رهایی از آن ممکن نیست...

پراسپر مریمه در داستان دوم کتاب صوتی لوکیس و چند داستان دیگر، «اتاق آبی»، فضایی جنایی و رازآلود خلق کرده است. داستان «جومان» روایت زندگی ستوانی است که با جادوگری عجیب و ماری خارق‌العاده روبه‌رو می‌شود. داستان «ساحره‌های اسپانیایی» نیز در فضایی فراطبیعی و ترسناک روایت می‌شود. آخرین داستان این مجموعه، لوکیس نام دارد که به‌نوعی یک رمان کوتاه به حساب می‌آید.

معرفی و دانلود کتاب صوتی لوکیس و چند داستان دیگر

داستان لوکیس (به معنی خرس در زبان لیتوانیایی) از زاویه‌ی دید پروفسور ویتمباخ، کشیش و مردم‌شناس آماتور، روایت می‌شود که برای ترجمه‌ی انجیل متی به زبان ساموگیتی (شاخه‌ای از زبان لیتوانیایی) به یک خانه‌ی روستایی دورافتاده در لیتوانی رفته. میزبان او، کنت مایکل سمیوت، مردی جوان است که می‌خواهد به‌زودی ازدواج کند؛ اما شایعه‌ای درباره‌ی او، همگان را تحت‌تأثیر قرار داده، حتی پروفسور ویتمباخ را. مردم محلی معتقدند که یک خرس وحشی به مادر کنت در زمان بارداری تجاوز کرده و فرزند او را به موجودی نیمه‌انسان و نیمه‌خرس تبدیل کرده است. پروفسور ویتمباخ ابتدا حرف‌های مردم را باور نمی‌کند؛ اما وقتی مجموعه‌‌ای از متون محرمانه‌ی کلیسا را مطالعه می‌کند، اندک‌‌اندک به این باور می‌رسد که کنت موجودی عادی نیست. مادر بیمار کنت در جایی دورافتاده اقامت دارد و پزشکش معتقد است او به مرز جنون رسیده. فریادهای وحشتناک او نشانه‌ی بیماری روانی‌ای است که حدس پروفسور ویتمباخ را کم‌کم به یقین تبدیل می‌کند. ضربه‌ی نهایی زمانی وارد می‌شود که بعضی رویدادهای عجیب در چند هفته‌ی منتهی به عروسی اتفاق می‌افتد... کتاب صوتی لوکیس و چند داستان دیگر را بشنوید تا متوجه شوید سرانجام این داستان ترسناک چیست.

ایده‌ی نوشتن این رمان کوتاه در سال 1967 به ذهن پراسپر مریمه رسید؛ زمانی که او در کتابخانه‌ی دربار ملکه اوژنی، مشغول خواندن داستان‌های ترسناک بود. او شیفته‌ی ماهیت دوگانه‌ی انسان و جانور شده بود و تصمیم گرفت داستانی درباره‌ی چنین شخصیت‌هایی بنویسد. منتقدان عقیده دارند که مریمه طرح کتاب لوکیس را از یک داستان کتاب «گستا دانوروم» الهام گرفته که در مجله‌ای فرانسوی منتشر شده بود. داستان به این صورت است: خرسی دختری را می‌رباید و با او زندگی می‌کند. دختر پس از 9 ماه،‌ پسری عجیب به دنیا می‌آورد. پسری که در بزرگسالی رفتارهای خشونت‌آمیز از خود بروز می‌دهد. مریمه در ژوئیه‌ی سال 1868 نوشتن داستان را شروع کرد و در سپتامبر 1869 آن را در مجله‌ی Revue des deux Mondes به انتشار رساند.

کتاب صوتی لوکیس مجموعه داستان‌هایی ترسناک است که در آن‌ها عناصری فانتزی، تاریخی و اسطوره‌ای برجسته شده‌اند. داستان لوکیس در این میان در ادبیات تخیلی قرار می‌گیرد و منتقدان باور دارند که عناصری چون انسان گرگینه،‌ خون‌آشام و دوگانگی شخصیت، ساختاری نمادین به داستان داده‌اند. پراسپر مریمه در این داستان خود از داستان‌ها و افسانه‌های غنی کشور لیتوانی بهره‌ی فراوانی برده.

پراسپر مریمه نمایشنامه‌نویس،‌ باستان‌شناس، نویسنده و مورخ فرانسوی بود که به اسطوره، عرفان، تاریخ و عناصر ماوراء‌الطبیعه علاقه‌ی زیادی داشت. مشهورترین اثر او «کارمن» نام دارد که بعداً ژرژ بیزه برای نگارش اپرای کارمن از آن الهام گرفت. این نویسنده در زمان ناپلئون سوم می‌زیست و در فعالیت‌های سیاسی شرکت داشت. بیشتر شهرت او مدیون رمان‌های کوتاه (نوولا) و داستان‌های کوتاه ترسناک و فانتزی اوست که منتشر شدنشان در آن‌زمان، اتفاقی ادبی به حساب می‌آمد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی لوکیس و چند داستان دیگر

محمود گودرزی، مترجم نام‌آشنای ایرانی، این اثر پراسپر مریمه را با همکاری نشر افق، از زبان فرانسوی به فارسی برگردانده است. اگر مایل باشید، می‌توانید کتاب صوتی لوکیس و چند داستان دیگر را با صدای حامد عابدینی بشنوید. رادیو گوشه برای تهیه‌ی این نسخه‌ی صوتی، نوعی موسیقی وهم‌آلود و هراس‌افکن انتخاب کرده که با فضای داستان‌های کتاب به‌شدت همخوانی دارد.

اقتباس‌های فرهنگی و سینمایی از کتاب لوکیس و چند داستان دیگر

در سال 1970 فیلمی براساس کتاب لوکیس به کارگردانی یانوش مایفسکی ساخته شد که به داستان پراسپر مریمه وفادار بود. چند فیلم دیگر با اقتباس از این داستان کلاسیک ساخته شده که عبارتند از:

  • ازدواج با خرس: فیلمی روسی به کارگردانی کنستانتین اگرت و ولادیمیر گاردین ساخته‌شده در سال 1926
  • دیو: فیلمی لهستانی به کارگردانی والرین بروفچیک محصول سال 1975
  • قتل: فیلمی بلاروسی با برداشتی آزاد از داستان لوکیس، ساخته‌ی آندری کودزینِنکا در سال 2010

کتاب صوتی لوکیس و چند داستان دیگر برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به رمان‌های فانتزی و ترسناک کلاسیک علاقه دارید، کتاب صوتی لوکیس و چند داستان دیگر را بشنوید.

در بخشی از کتاب صوتی لوکیس و چند داستان دیگر می‌شنویم

اولین نامه‌ای که در رم تحویل دادم نامه‌ی مارکیز بود. در قصری دلربا نزدیک میدان سن مارکو زندگی می‌کرد. نامه و کارتم را به خدمتکاری با یونیفرم زرد دادم که مرا به سرسرایی وسیع، تاریک و دلگیر با اثاث اندک راهنمایی کرد. در تمام قصرهای رم تابلوهای استادان نقاشی دیده می‌شوند. در این سرسرا نیز تعدادی از این تابلوها وجود داشت که چند تاشان بسیار چشمگیر بودند. ابتدا نگاهم به چهره‌نگاره‌ی زنی افتاد که به نظرم رسید از آثار لئوناردو داوینچی باشد. از قاب مجللش و سه‌پایه‌ی چوبی سرخی که روی آن قرار گرفته بود جای تردید باقی نمی‌ماند که نقاشی اصلی مجموعه است. ازآنجاکه مارکیز دیر می‌آمد فرصت کافی داشتم وارسی اش کنم. حتی آن را نزدیک پنجره‌ای بردم تا در روشنایی مناسب‌تری ببینمش، بدیهی بود که تصویر مدلی واقعی است نه ذهنی؛ چون کسی از این چهره‌ها ابداع نمی‌کند: زنی خوش‌سیما با لب‌هایی به نسبت درشت، ابروان کم‌وبیش پیوسته، نگاه نخوت‌بار و درعین‌حال مهربان. در زمینه نشان خانوادگی‌اش دیده می‌شد که بر فراز تاجی دوکی قرار داشت. اما چیزی که بیش از همه حیرتم را برانگیخت این بود که لباس همان لباس کاهنه‌ی پدرم بود، حتی پودرش.

هنوز تصویر در دستم بود که مارکیز وارد شد. همان‌طور که به سمتم می‌آمد گفت: «درست مثل پدرش! آه فرانسوی‌ها، فرانسوی‌ها! هنوز نرسیده، رفته است سراغ خانم لوکرتزیا.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
32 دقیقه
کوچه‌ی خانم لوکرتزیا - قسمت یک
36 دقیقه
کوچه‌ی خانم لوکرتزیا - قسمت دو
22 دقیقه
اتاق آبی - قسمت یک
20 دقیقه
اتاق آبی - قسمت دو
35 دقیقه
جومان
30 دقیقه
ساحره‌های اسپانیایی
23 دقیقه
لوکیس: دست‌نوشته‌ی پروفسور ویکنباخ - قسمت یک
19 دقیقه
لوکیس - قسمت دو
31 دقیقه
لوکیس - قسمت سه
8 دقیقه
لوکیس - قسمت چهار
7 دقیقه
لوکیس - قسمت پنج
11 دقیقه
لوکیس - قسمت شش
6 دقیقه
لوکیس - قسمت هفت
18 دقیقه
لوکیس - قسمت هشت

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی لوکیس و چند داستان دیگر
نویسنده
مترجممحمود گودرزی
راویحامد عابدینی
ناشر چاپینشر افق
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۵۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی لوکیس و چند داستان دیگر

بهاره محمدی اسفه
۱۴۰۲/۱۱/۱۵
مدتها بود از خرید هیچ کتابی پشیمان نشده بودم ولی خوب این کتاب باعث شد بشم. واقعا هیچ لذتی از داستان‌ها نبردم. هیچ گونه جذابیتی وجود نداشت و انگار نویسنده به زور می‌خواست فضای وهم و وحشت رو ایجاد کنه که البته بسیار ناموفق بود. در واقع نویسنده ایده‌های ناب رو با عدم پردازش درست حرام کرده بود. قصه رو طولانی‌ترین یعنی لوکیس پتانسیل این داشت که به داستانی هر چند کوتاه ولی جذاب و مهیج تبدیل بشه که متاسفانه با پرداخت نادرست به فنا رفت. صدا و نحوه بیان راوی اثر هم چنگی به دل نمی‌زد و در راستای عدم جذابیت اثر گام بر می داشت. با سپاس از کتابراه
zahra ashrafpouri
۱۴۰۲/۹/۲۰
بعد از گوش کردن تمام کتاب به این فکر میکنم که حیف پولی که بابت خریدن این کتاب دادم. اصلا داستانهای این کتاب به درد ما غیرانی‌ها نمیخوره. نه طنز بود نه وحشت آور و نه سرگرم کننده. یه جورایی تا اخر گوش میده و بعد میبینی سرکار بودی. یه ستاره هم زیادشه
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی لوکیس و چند داستان دیگر

برای دریافت کتاب صوتی لوکیس و چند داستان دیگر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.