معرفی و دانلود کتاب صوتی ماهی‌ها نگاهم می‌کنند

عکس جلد کتاب صوتی ماهی‌ها نگاهم می‌کنند
قیمت:
64500 تومان - 6.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ماهی‌ها نگاهم می‌کنند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ماهی‌ها نگاهم می‌کنند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ماهی‌ها نگاهم می‌کنند

اثری جذاب و سرگرم‌کننده از ادبیات شگفت‌انگیز فرانسه! کتاب صوتی ماهی‌ها نگاهم می‌کنند رمانی شنیدنی به قلم ژان پل دوبوآ است که نخستین بار در سال 1990 به چاپ رسید. در این اثر با ماجراهای روزنامه‌نگاری ورزشی همراه خواهید شد که سلسله‌ای از حوادثِ ناگهانی زندگی‌ هرروزه‌اش را دستخوش تغییراتی بزرگ می‌کند...

درباره کتاب صوتی ماهی‌ها نگاهم می‌کنند:

در این رمان صوتی یک روزنامه‌نگار ورزشی و خبرنگار مسابقات بوکس، ماجراهای نسبتاً عجیبی را روایت می‌کند که ظرف مدت زمانی کوتاه در زندگی‌اش رخ می‌دهند و او را گیج و حیران بر جا باقی می‌گذارند. نخستین واقعه هنگامی رخ می‌دهد که شخصی ناشناس، ناگهان در خیابان به او حمله می‌کند و به قول معروف، حسابی گوشمالی‌اش می‌دهد.

راوی داستان، پس از این واقعه بیشتر متحیر به نظر می‌رسد تا غمگین یا هراسان! او در ابتدا سعی می‌کند با یادآوری نام‌هایی که ممکن است به هر دلیلی، خصومتی با وی داشته باشند، نام ضارب خود را حدس بزند. اما تلاش‌هایش به نتیجه‌ای مشخص منجر نمی‌شود؛ تا اینکه ناگهان محتوای گزنده‌ی مقاله‌ای را به خاطر می‌آورد که چندین ماه پیش علیه بوکسوری مشهور نوشته بود. آیا همین بوکسور بوده که برای انتقام او را وسط خیابان به باد کتک گرفته است؟ این منطقی‌ترین فرض ممکن به نظر می‌رسد؛ اما ماجرا به واقع کمی عجیب‌تر و مشکوک‌تر است.

حادثه‌ی غیرمنتظره‌ی بعدی پیدا شدن ناگهانی سروکله‌ی پدر راوی‌ست؛ پدری که سال‌ها قبل، پس از مرگ همسرش فرزند خود را به امان خدا رها کرده و غیبش زده بود، و حال، به نظر می‌رسد که فقط به این دلیل آمده تا او را به یاد روزهای تلخ گذشته بیندازد. با این حال، اینجا نیز ماجرا کمی پیچیده‌تر از چیزی است که به نظر می‌رسد. پس از همه‌ی این اتفاقات نیز، راویِ بدشانس داستان، باید با درد جدایی از معشوقه‌اش کنار بیاید! در این گیرودارها درگیری‌هایی نیز در محیط کار برایش به وجود می‌آید، که هر کدام می‌توانند تا مدت‌ها ذهن او را به خود مشغول کنند.

اینجا اما باید این نکته را یادآوری کرد؛ و آن اینکه رمان ماهی‌ها نگاهم می‌کنند (Les Poissons me regardent) برخلافِ آنچه احتمالاً از خلاصه‌ی داستان آن استنباط می‌شود، اثری تلخ و تراژیک نیست؛ بلکه روایتی شیرین و پرکشش است و رویدادهای به ظاهر دردناک در آن با لحن و زبانی سرخوش بازگو می‌شوند. از این نظر کتابِ ژان پل دوبوآ یادآور برخی از بهترین آثار چارلز بوکوفسکی است؛ با این تفاوت که اثر دوبوآ، در مقایسه با کارهای همتای آمریکایی خود، از بار اجتماعی بیشتر برخوردار است. برای مثال، در بسیاری از بخش‌های کتاب ما با سخنانی انتقادی برخورد می‌کنیم که نویسنده از طریقِ راویِ حساس و تیزبین خود بیان می‌کند؛ راوی‌ای که به عنوان یک روزنامه‌نگار شاهدِ زنده‌ی بسیاری از زدوبندها و حوادثی‌ست که پشت پرده‌ در عرصه‌های ورزش، هنر، سیاست و ... رخ می‌دهد.

کتاب صوتی ماهی‌ها نگاهم می‌کنند مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به ادبیات فرانسه و رمان‌های پرماجرا و قصه‌گو، بی‌شک شیفته‌ی این اثر خواهند شد.

با ژان پل دوبوآ بیشتر آشنا شویم:

ژان پل دوبوآ (Jean-Paul Dubois) یکی از مطرح‌ترین نویسندگان در ادبیات معاصر فرانسه است. تنهایی بنیادین انسانِ امروز و دشواری‌های زندگی در کلان‌شهرهای مدرن، دو مضمون عمده در بیشتر رمان‌ها و داستان‌های کوتاه اوست. گفتنی است که دوبوآ در سال 2019 موفق به کسب جایزه‌ی معتبر گنکور شده است. دو عنوان از مهم‌ترین آثار داستانی وی عبارتند از: «همه‌ی انسان‌ها مثل هم زندگی نمی‌کنند، ماهی‌ها نگاهم می‌کنند.»

در بخشی از کتاب صوتی ماهی‌ها نگاهم می‌کنند می‌شنویم:

جلوی آپارتمانم، قبل از انداختن کلید توی قفل تردید کردم. شاید دیوانه در خانه منتظرم بود. سیگاردودکنان! خیلی آرام، با احتیاط و حرکات دزدانه، چفت در را چرخاندم و بالافاصله کلید برق را زدم. مسلماً هیچ‌کس نبود. در حال تماشای تلویزیون، تکه‌ای پنیر با نان خوردم. حوالی دو صبح، جلوی تلویزیون چرتم گرفت.

کمی بعد از یک کابوس بیدار شدم. وحشت‌زده و خیس عرق، تلویزیون را با پا خاموش کردم و چند لحظه به چراغ روشن خیره شدم. خواب از سرم پریده بود. جلو آینه نگاه تهی‌ام را تماشا کردم، که شبیه نگاه یک خوش‌خواب بود. ساعت نه نشستم روی تختم. پلک‌هام به سنگینی پل‌های متحرک بودند. رادیو را به برق زدم و چند سوزن کوچک وارد گوش‌هام شدند. قهوه انگار مخدری داشت. آشپزخانه بوی بد می‌داد و لباس‌هام به تن می‌چسبید.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
5 دقیقه
قسمت یک
8 دقیقه
قسمت دو
6 دقیقه
قسمت سه
8 دقیقه
قسمت چهار
4 دقیقه
قسمت پنج
4 دقیقه
قسمت شش
6 دقیقه
قسمت هفت
5 دقیقه
قسمت هشت
5 دقیقه
قسمت نه
7 دقیقه
قسمت ده
9 دقیقه
قسمت یازده
6 دقیقه
قسمت دوازده
9 دقیقه
قسمت سیزده
5 دقیقه
قسمت چهارده
7 دقیقه
قسمت پانزده
9 دقیقه
قسمت شانزده
7 دقیقه
قسمت هفده
4 دقیقه
قسمت هجده
8 دقیقه
قسمت نوزده
6 دقیقه
قسمت بیست
8 دقیقه
قسمت بیست و یک
4 دقیقه
قسمت بیست و دو
4 دقیقه
قسمت بیست و سه
6 دقیقه
قسمت بیست و چهار
5 دقیقه
قسمت بیست و پنج
4 دقیقه
قسمت بیست و شش
3 دقیقه
قسمت بیست و هفت
8 دقیقه
قسمت بیست و هشت
10 دقیقه
قسمت بیست و نه
7 دقیقه
قسمت سی
7 دقیقه
قسمت سی و یک
5 دقیقه
قسمت سی و دو
7 دقیقه
قسمت سی و سه
6 دقیقه
قسمت سی و چهار
7 دقیقه
قسمت سی و پنج
10 دقیقه
قسمت سی و شش
9 دقیقه
قسمت سی و هفت
6 دقیقه
قسمت سی و هشت
7 دقیقه
قسمت سی و نه
4 دقیقه
چهل
6 دقیقه
موخره

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ماهی‌ها نگاهم می‌کنند
نویسنده
مترجماصغر نوری
راویسروش کشاورز
ناشر چاپینشر افق
ناشر صوتی واوخوان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۲۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
64500 ت - 6.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ماهی‌ها نگاهم می‌کنند

مریم دولت ابادی
۱۴۰۱/۹/۲۰
موضوع جالبی داره، خوانش خوبی داره کتاب، این موضوع رو بیان میکنه که آدم در مقابله با یک مشکل چقدر میتونه صبوری به خرج بده، ولی اخر کتاب خیلی بی ربط تموم شد، منتظر یه پایان جالب بودم ولی واقعا خیلی بی ربط به داستان بود
ملیکا طهرانی
۱۴۰۱/۸/۱۲
داستان جالب و سرگرم کننده‌ای داشت داستان زندگی شخصی یک پسر ورابطه‌اش با پدرش که بعد ۱۰ سال میفهمه زنده هست و مابقی داستان...
Sharar Ed
۱۴۰۰/۱۱/۲
داستان به شدت جذاب و گیرا و تأثیرگذار بود و خوانش هم به همان میزان جذاب
Kianaa
۱۴۰۲/۱۲/۶
داستانی درباره پیچیدگی رابطه پسری با پدرش.
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ماهی‌ها نگاهم می‌کنند

برای دریافت کتاب صوتی ماهی‌ها نگاهم می‌کنند و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.